Mag ik even kwijt #99

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Er zijn echter ook gewoon voorbeelden van bezorgers die de moeite niet doen om aan te bellen omdat ze "het niet konden vinden". Er zit een balans tussen te weinig moeite doen en te lui zijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

De pakketbezorger van PostNL gooit bij mij geen briefje in de brievenbus en als je dan toch een briefje met een Niet Thuis-code vindt wordt deze ook nog eens genegeerd zelfs als je een bevestingsbericht hebt gehad.

Mijn deurbel is kapot, ik probeer de woonstichting al weken aan te manen dat ze hem komen repareren maar de vorige huismeester heeft volgens mij met zijn plotselinge vertrek alle openstaande meldingen in de afvalbak gemikt dus ik blijf nog wel even bezig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Zolang er duidelijk op de deur staat dat de bel defect is, lijkt me dat niet zo'n punt.

Dag Alberto.
Dag Gert.
WAAAAAAAAAAAAAH MENEER SPAGHETTI!
Dag Samon!
Ik moest kloppen want de bel deed het niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Oja, zeker dat het een punt is. Ik had een briefje op mijn brievenbus geplakt dat hij het niet deed met een telefoonnummer. Helaas: pakket niet bezorgd en geen briefje achtergelaten. De volgende dag zag ik toevallig het busje staat vanuit de keuken (dat is al extreem moeilijk en in het donker geen doen), dus snel schoenen aangedaan en naar beneden gerend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Ik zal het nooit begrijpen uit welk geldpotje sommige buslijnen toch gereden kunnen worden, ik sprak vanavond een buschauffeur die vrijwel de hele dag op dezelfde lijn had gereden; totaal niemand vervoerd. De lijnvoering is ook zo idioot; 's morgens in zuidelijke richting rijden en 's middags in noordelijke richting maar dan wel telkens met de bus als leeg materieel rit via precies dezelfde route terugrijden naar het beginpunt...
Uiteraard worden alle ritten door een 12 meter bus, niet ouder dan vijf jaar uitgevoerd. Zo gaat het hier altijd; lijnen die wel altijd wat passagiers hebben worden nog weleens door 10 meter busjes gereden met toch een wat hogere leeftijd maar ongebruikte lijnen, die hebben natuurlijk mooie grote nieuwe bussen op de route.

Tijdens de laatste bezuinigingsronde in het OV van april dit jaar zijn er geloof ik vijf buslijnen geschrapt, maar tien nieuwe voor in de plaats gekomen. Tot op heden zijn die bezuinigingen elk jaar een lachertje. :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Ardan »

STF schreef:Zolang er duidelijk op de deur staat dat de bel defect is, lijkt me dat niet zo'n punt.

Dag Alberto.
Dag Gert.
WAAAAAAAAAAAAAH MENEER SPAGHETTI!
Dag Samon!
Ik moest kloppen want de bel deed het niet.

Heerlijk :D
'Ten éérste, 't is Albertó! En ten tweede, ik heb honger!'

Ik denk dat ik trouwens toch maar eens een dokter ga opzoeken, voel in plaats van beter alleen maar beroerder, maar zit al anderhalve week thuis... kijken of ik iets kan krijgen.. Gelukkig kan schoolwerk via Feestboek op afstand, dus ik blijf wel bij :D En als ik zo hoor war het over gaat (deze week: overwegen en aankondigingssecties), kan ik zelf de stof doornemen, maar zo moeilijk is dat niet..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daniel »

Bluearrow schreef:De afhandeling van de pakketten in de sorteercentra verschilt van bedrijf tot bedrijf. Bij TNT/PostNL word er veel hardhandiger met pakketten omgegaan, dan bij DHL of UPS. Feit in deze business is gewoon het prijskaartje wat eraan hangt. Bij TNT/PostNL moet alles zo goedkoop mogelijk, en hier worden de bezorgers (veelal zelfstandig ondernemers) tot op de laatste druppel uitgeknepen. Toen ikzelf daar reed (4 jaar geleden) kreeg ik per stop een bedrag van 1,32. De jongen die er nu rijdt krijgt slechts 0,98. En dat terwijl de vaste kosten in de laatste jaren bijna dubbel zijn geworden (diesel is nu bijna 40 cent duurder dan 4 jaar geleden). Dus bezorgers moeten per dag zoveel mogelijk pakketten meenemen om nog een goede boterham te hebben, dus logisch dat men zoveel mogelijk in hun busje proberen te
Alles voor de winst dus... verstuur op m'n werk nogal wat pakketjes en voor die ruwe omgang bij TNT betaal je wel 4x zoveel als bij DHL...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Zeg, alleenstaanden van deze wereld, hebben jullie enig idee van je verbruik aan gas, water en elektra? Ik wil na 3 maanden weleens weten of ik veel of weinig verbruik :)

Ik zit na drie maanden, geëxtrapoleerd naar jaarbasis, op een schema van

732 kuub gas (koken, warm water en verwarming)
3112 kWh elektra
74 kuub water

Is dat veel of weinig voor een 1persoons huishouden? Dat wil ik graag weten :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Chauf21 »

Deze site vind ik altijd wel handig: http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden ... water.html.
Je gas zal waarschijnlijk nog wel wat gaan stijgen, omdat je in de wintermaanden meer verstookt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Hmm okee. En ik maar denken dat ik best zuinig aan deed -o-

Maar bedankt :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Ik zou die gegevens van mijn huisje ook wel eens willen weten, maar aangezien ik alles inclusief heb en dus geen meters wordt dat erg lastig :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Gas en oliemeters hebben we wel maar kun je nou niet echt veel aan aflezen, zijn nogal onnauwkeurig. Waterverbruik let ik eigenlijk nooit op, weet wel het elektraverbruik als ik alleen thuis ben; zo'n 25 kWh per dag dus op jaarbasis 9125 kWh.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

STF schreef: weet wel het elektraverbruik als ik alleen thuis ben; zo'n 25 kWh per dag dus op jaarbasis 9125 kWh.
Jezus wat? :shock: Is dat met de hele camping EN jij alleen thuis of zo?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daantje »

Fles schreef:Zeg, alleenstaanden van deze wereld, hebben jullie enig idee van je verbruik aan gas, water en elektra? Ik wil na 3 maanden weleens weten of ik veel of weinig verbruik :)

Ik zit na drie maanden, geëxtrapoleerd naar jaarbasis, op een schema van

732 kuub gas (koken, warm water en verwarming)
3112 kWh elektra
74 kuub water

Is dat veel of weinig voor een 1persoons huishouden? Dat wil ik graag weten :)
Als ik vanavond thuis ben kan ik wel even kijken voor je wat ik nu gebruik ongeveer.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Camping is leeg dus verbruikt niets, cafe-restaurant momenteel gesloten waarvan bij vrijwel elk apparaat de stekker uit het stopcontact is. Lager dan 25 kWh krijg ik het stroomverbruik gewoon echt niet, als ik alleen thuis ben...
De halve groepenkast staat zelfs uit...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

STF schreef:Camping is leeg dus verbruikt niets, cafe-restaurant momenteel gesloten waarvan bij vrijwel elk apparaat de stekker uit het stopcontact is. Lager dan 25 kWh krijg ik het stroomverbruik gewoon echt niet, als ik alleen thuis ben...
De halve groepenkast staat zelfs uit...
Sorry hoor, maar dit kan echt niet waar zijn :? Ben je de accu van de zitmaaier aan het opladen of zo? :?:

Of word je afgetapt door een illegale hennepkwekerij of zo? :idea:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Nee hoor, het is grofweg alleen:

grote koelkast, kleine vriezer, grote vriezer (4 kWh)
computer en toebehoren (3 kWh)
pompen van verwarming en boiler (3 kWh)
verlichting
magnetron, oven, stofzuiger, wasmachine, wekkerradio, scheerapparaat, etc.

Ooit weleens een keer het verbruik van de verlichting en de andere apparaten ook gemeten/berekend, klopte exact met het dagverbruik...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Fles schreef: Ben je de accu van de zitmaaier aan het opladen of zo?
Die is na het maken van dit filmpje vorige week inderdaad wel een beetje aan de lege kant nu, maar opladen doe ik dat ding nooit.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CWW12Gx1T-M[/youtube]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Zeg, alleenstaanden van deze wereld, hebben jullie enig idee van je verbruik aan gas, water en elektra? Ik wil na 3 maanden weleens weten of ik veel of weinig verbruik :)
Zal vanavond eens m'n jaarafrekening van afgelopen jaar opzoeken... al zat ik wel weer wat hoog met het gasverbruik geloof ik en zal dat dit jaar wel weer anders liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door AppleMoose »

Vandaag hebben we de eerste "kerstkaart" binnen gekregen.

Ik wist dat die gast (verre familie) niet spoorde, maar hij is echt compleet gek geworden! :X
Hij heeft een fotocollage gemaakt met gebeurtenissen van het afgelopen jaar.
Naast wat nietszeggende reisjes, heeft ie 2 foto's van littekens van een operatie van zijn vrouw erop gezet, een foto van de grafkist van zijn dit jaar overleden broer. En dan het "toppunt", heeft hij ook nog een foto van het lijk van z'n moeder erop gezet... :shock: :shock: :shock: :shock: En precies onder die foto de tekst: "Allen een heel gezond 2012 toegewenst"

Hoe verzin je het... :X :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

STF schreef:Nee hoor, het is grofweg alleen:

grote koelkast, kleine vriezer, grote vriezer (4 kWh)
computer en toebehoren (3 kWh)
pompen van verwarming en boiler (3 kWh)
verlichting
magnetron, oven, stofzuiger, wasmachine, wekkerradio, scheerapparaat, etc.

Ooit weleens een keer het verbruik van de verlichting en de andere apparaten ook gemeten/berekend, klopte exact met het dagverbruik...
Nou, bijzonder :) Aan die wekkerradio zal het niet liggen denk ik :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Ronaldussen schreef:Vandaag hebben we de eerste "kerstkaart" binnen gekregen.
[..]
Hoe verzin je het... :X :X :X :X
Da's vrij ziek ja -o-
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Justin »

Ouch... That's a bit... disturbing, to say the least -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Klinkt beetje als iemand die het heel slecht kan verwerken, dus maar uiterlijk met zo'n rare vorm komt... Bizar ja...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Ik had het niet verwacht, maar ik heb toch nog een sinterklaascadeau gekregen, en wel van de SinterHvAklaas *O*

Een luxe sportvest die voor de gelegenheid niet in de huisstijl van de organisatie is uitgevoerd, maar in de huisstijl van het onderwijsdomein, oftewel roze *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten