Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Daniel »

Eemnes best bereikbare plaats van Nederland
Geplaatst op: zondag 4 december 2011 15:46
Laatst bijgewerkt: zondag 4 december 2011 15:48


AMSTERDAM – Eemnes is de best bereikbare gemeente van Nederland. Gemiddeld kun je vanuit Eemnes met de auto in 78 minuten elke andere plaats in Nederland bereiken.
Wanneer de reiziger afhankelijk is van het openbaar vervoer is vanuit Eemnes de gemiddelde reistijd naar de rest van Nederland bijna twee uur. Enkel Utrecht is met openbaar vervoer beter bereikbaar.
Om de bereikbaarheid van Nederland in kaart te brengen, is onderzocht wat de reistijd is van elk viercijferig postcodegebied tot een ander voor zowel auto als openbaar vervoer.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Suus »

Op http://nederlandvanboven.vpro.nl/ kan je alvast een deel van de eerste aflevering zien die 6 december wordt uitgezonden.

Ik had hem al in mijn agenda staan, lijkt mij een schitterende serie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door willy84 »

Eemnes is zeer matig te bereiken met de bus dus zo goed bereikbaar is het niet. Als je nou naast Utrecht CS of Amersfoort woont dan heb je pas goede verbindingen. Met de auto begrijp ik het wel.
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door find_your_spot »

Alle onderzoeken geleverd door het corrupte bedrijf wat Goudappel Coffeng heet moet je niet serieus nemen.

Zelf ben ik voor 100 euro opgelicht en bestolen door dit bedrijf. Al mijn geleverde informatie is later alsnog volledig misbruikt in een onderzoeksrapport. Ben nog steeds woest over de wijze waarop zij omgaan met mensen.
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door webguy »

Met vergelijkbare data/techniek is ook dit filmpje gemaakt, best gaaf historisch overzicht:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Justin »

Ja die VPRO is wel een hele leuke :). Informele launch was al eerder dit jaar tijdens de GIS conferentie, en had vanuit mijn oude werk ook nog oproepen voor ze moeten verspreiden, voor degenen die mee wilden werken :). Als ik er tijd voor had, had ik er ook zeker mee aan willen werken :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Ronald »

Om de bereikbaarheid van Nederland in kaart te brengen, is onderzocht wat de reistijd is van elk viercijferig postcodegebied tot een ander voor zowel auto als openbaar vervoer.
Wat een flauwekul. Dit heeft niks met bereikbaarheid te maken. Eemnes ligt toevallig gewoon midden in het land.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Stefan »

Inderdaad. Zo kan ik ook onderzoeker worden, wat een geldverspilling zeg. :') :N
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door webguy »

Het geld zit natuurlijk niet in dat onderzoek dat Eemnes het beste bereikbaar is. Je kan op die website voor ieder willekeurige postcode de reistijd naar elke andere postcode uitvogelen. Das best een coole tool...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Klaasje »

Ik zou het aantal inwoners en arbeidsplaatsen binnen een bepaalde reistijd gebruiken voor het definiëren van de bereikbaarheid. Een ding weet ik zeker: Dan wint Eemnes niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door webguy »

Maar dat is meer "werkbereikbaarheid", juist in NL waar niet iedereen full time werkt doen we ook nog andere dingen :)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Klaasje »

Ik had het over inwoners en arbeidsplaatsen. Dat is een behoorlijk effectieve manier om te bepalen wat het potentiële bereik van je winkel of attractie is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Fles »

Nja, lekker boeiend inderdaad. Je moet maar net in Eemnes WILLEN zijn :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef:Ik zou het aantal inwoners en arbeidsplaatsen binnen een bepaalde reistijd gebruiken voor het definiëren van de bereikbaarheid. Een ding weet ik zeker: Dan wint Eemnes niet.
Flauw:
De best bereikbaarste huizen van Nederland:
http://maps.google.nl/?ll=52.283752,4.7 ... 59,,0,1.19

Je zit zo op de Canarische Eilanden of in New York...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Justin »

Klaasje heeft gelijk wat zijn definitie betreft. In de wetenschappelijke literatuur waar ik in 2008 onderzoek naar deed, was bereikbaarheid een moeilijk gangbare term. Over het algemeen wordt bij bereikbaarheid de parameters inwoners en arbeidsplaatsen van twee gebieden betrokken.

Verder gaat het natuurlijk niet zo zeer om de uitkomst dat Eemnes het beste bereikbaar is (wat logisch gezien is, aangezien het centraal ligt, in tegenstelling tot de randen van een land, die hebben een andere bereikbaarheid), maar inderdaad om de mechanismen er achter.

Ik laat me verder niet uit over de betrokken partijen, want dat is voor mij namelijk werkgerelateerd, en heb liever geen problemen daarmee :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
waldo79
Berichten: 7604
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door waldo79 »

En inwoners van Nieuweschans staan met 40 - 50 minuten ook midden in de stad Groningen.
Sluis is wel wat afgelegen ten opzichte van de rest van Nederland, maar die gemeente is vooral gericht op Brugge en de Belgische kust :roll:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Justin »

Hele leuke serie is het :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Bart »

Het viel me toch een beetje tegen. Voornamelijk open deuren intrappen en zeggen 'Nederlanders zijn voorspelbaar'. En zolang er niets mis gaat, zijn de helicopterbeelden ook maar zozo ('dit is de trein uit Groningen'). Ik had bijvoorbeeld wel eens van grote hoogte het ontstaan van een file willen zien, of de gevolgen van een grote storing voor het treinverkeer. In Nederland is daar toch keuze te over in. :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eemnes best bereikbare plaats van Nederland

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef:En inwoners van Nieuweschans staan met 40 - 50 minuten ook midden in de stad Groningen.
Sluis is wel wat afgelegen ten opzichte van de rest van Nederland, maar die gemeente is vooral gericht op Brugge en de Belgische kust :roll:
Dat is valsspelen. Brugge is nou eenmaal België en niet Nederland. Als je kortom werk wilt hebben in Nederland dan kun je het best in Eemnes wonen voordat je gaat solliciteren naar een willekeurige functie in een willekeurig postcodegebied.

Als je al werkt als horecamedewerker in één van de Sterrenrestaurants die Zeeuws-Vlaanderen rijk is, dan zou ik me ook minder zorgen maken over het feit dat in in die regio geen enkel Nederlands treinstation ligt eerlijk gezegd. Gewoon vijf minuten fietsen naar je werk, en elk dorp heeft zo zijn eigen foute disco.. :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten