OVer Missers in de Reisinformatie #17

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

De bus die ik vanmorgen op lijn 47 in Utrecht had ging op een zeker moment volgens het binnendisplay naar "H2uten Station". Korte tijd later werd wel weer gewoon Houten getoond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Freek »

Er reed vandaag een lijn 10 in Nijmegen rond met een defectje in infoxx, bestemming was namelijk niet "Heyendaalshuttle", maar Nijmegen CS.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Michael »

Een misser van afgelopen zaterdag:

De s2200 reed niet verder dan Hlm vanweg werkzaamheden. Op station Bd werd dit keurig aangegeven op de TBP. Maar op elk ander station op de route werd dat niet weergegeven op de TBP. Het werd wel overigens omgeroepen bij het binnenrijden van grote stations
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Er reed vandaag een lijn 10 in Nijmegen rond met een defectje in infoxx, bestemming was namelijk niet "Heyendaalshuttle", maar Nijmegen CS.
An sich natuurlijk niet helemaal fout omdat Nijmegen CS wel zijn eindpunt is :wink: Mij valt overigens op dat ze tegenwoordig "Heijendaalshuttle" filmen, dus een ij ipv een y. Zelfde ook voor andere bussen waar de naam Heijendaal in voorkomt (lijn 300 alleen volgens mij). Maar volgens mij is de officiële schrijfwijze van die wijk ook altijd een punt van discussie geweest.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

Ze hebben toch ook een tijd "Heyendaal" of "Universiteit" gefilmd en dan na het Erasmus gebouw "Nijmegen CS"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Michael »

Volgens mij word Heyendaalshuttle als sinds het begin van de concessie gefilmd. In ieder geval op 22-3-2010 werd het al op de film getoond.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Deze week rijdt lijn 44 de toeristische route door Diemen-Centrum omdat de damwanden van de parkeergarage en de Albert Heijn XL uit de grond worden gehaald. De machines blokkeren de weg en daarmee ook de route van lijn 44.

Omdat lijn 44 nu dus niet handig gebruik kan maken van de halte Burgemeester Bickerstraat (daar stopt nu de 44 richting Diemen Noord ipv Bijlmer ArenA) is er op een parkeerplaats aan het begin van de Burgemeester Bickerstraat een tijdelijke halte ingericht. Maar om aan te geven dat er niet geparkeerd mag worden omdat er nu een bushalte is, heeft men een tweede bushaltebord neergezet aan het begin van de straat met eronder een verboden-te-parkerenbord en een termijn. Het ziet er een beetje vreemd uit :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Volgens mij word Heyendaalshuttle als sinds het begin van de concessie gefilmd. In ieder geval op 22-3-2010 werd het al op de film getoond.

Afbeelding
Toen (sinds invoering van lijn 10 eigenlijk) was het nog Heyendaalshuttle. Nu is het Heijendaalshuttle en volgens mij nog niet zo lang. Infoxx heeft een tijdje terug updates gehad, dat is aan meer bestemmingen te zien (lijn 99 filmt weer Uden Busstation bijvoorbeeld ipv Uden en lijn 300 filmt Nijmegen Heijendaal ipv Nijmegen Universiteit-Oost).
webguy schreef:Ze hebben toch ook een tijd "Heyendaal" of "Universiteit" gefilmd en dan na het Erasmus gebouw "Nijmegen CS"
Zou kunnen, het is mij dan in ieder geval nooit opgevallen. De 9292OV app laat soms wel andere bestemmingen zien en dat gebeurt niet consequent. Als je dan de tijden bij station Heyendaal opvraagt, dan weet je niet in welke richting die bus gaat. Er staat vaak CS via Heyendaal, maar soms ook Centraal Station. Je zou dan verwachten dat CS via Heyendaal hoort bij een bus die vanaf CS komt en het rondje nog moet maken, maar dat is ook niet altijd zo. Op de bussen zelf is mij ieder geval nooit iets anders opgevallen. Alleen lijn 210 (in de ochtend) filmde andere dingen, onder andere Nijmegen Heyendaal. Tegenwoordig filmt die "Universiteit HAN"
"Een touringcar is geen bus"
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daelea »

In een kwartier wachtend op Schiphol flink een paar missers gezien, de CTA's waren lekker van slag vanavond:

Een s700 met op de CTA:
Intercity (toeslag verplicht)
Voor: Amsterdam Zuid-WTC, Duivendrecht, Hilversum, Amersfoort, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren
Groningen
Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum
Leeuwarden
Waarbij de rechterflapjes (voor Leeuwarden) dus "Achter: Amsterdam Zuid ..." misten. Daarnaast reed de trein in z'n geheel naar Groningen..

De CTA van de t3371 stond op "Niet Instappen / Do not board, Binnenkomende internationale trein". Leuk gezicht, als er dan een SLT'tje voorgereden wordt.

En als laatste zag de CTA voor de t5764 er zo uit:
Stoptrein
Hoofddorp, Nieuw Vennep
Tilburg
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

Vanmorgen reden treinen rondom Arnhem creatief: de s3600 reed bij Velperpoort linkerspoor, en zo kwam ook de trein naar Doetichem binnen (op spoor 1). Reizigers op spoor 2 wisten denk ik van niks, ook geen omroep.

Verder was er dus kapotte trein (of toch brandweer?) bij Ede. Wel een goede omroep met meteen een indicatie van hoe lang en dat er omgereisd kon worden via Den Bosch. Jammer dat ze dan net niet aangaven in het omroepbericht welke trein dan te nemen...
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Thijs »

webguy schreef:Vanmorgen reden treinen rondom Arnhem creatief: de s3600 reed bij Velperpoort linkerspoor
Was dat een s3600 naar Arnhem of naar Zutphen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

Naar Zutphen, sorry :) Naar Arnhem zou dan niet bijzonder zijn geweest inderdaad.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door MdJ »

In die zin wel, dan zou die al bij Dieren linkerspoor naar Ah moeten zijn gereden;)
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Michael 1988 »

webguy schreef:Vanmorgen reden treinen rondom Arnhem creatief: de s3600 reed bij Velperpoort linkerspoor, en zo kwam ook de trein naar Doetichem binnen (op spoor 1). Reizigers op spoor 2 wisten denk ik van niks, ook geen omroep.

Verder was er dus kapotte trein (of toch brandweer?) bij Ede. Wel een goede omroep met meteen een indicatie van hoe lang en dat er omgereisd kon worden via Den Bosch. Jammer dat ze dan net niet aangaven in het omroepbericht welke trein dan te nemen...
Ik denk dat dit kwam door de gevolgen van het incident rondom Arnhem, maar vanmorgen rond 9:35 uur zag ik tot mijn verbazing een Internationale trein staan op spoor 5 (tussenspoor tussen spoor 4 en 6). Zo 1,2,3 zag ik geen locomotief dus weet niet welke richting hij daarna zou opgaan, maar hij was wel ver van huis. Mogelijk dat hij via 's-Hertogenbosch naar Nijmegen zou gaan om zo naar Arnhem te reizen, maar het is wel om.

Is er niet de mogelijkheid om bij Geldermalsen dat spoor op te gaan wat van Rotterdam naar.... weet ik veel waar gaat en om zo naar Arnhem te reizen (en verder)? Ik bedoel tenminste dat spoor wat paralel ligt aan de A15. Het ging namelijk om een aantal treinstellen van de DB, ik kon zo 1,2,3 niet zien of er passagiers in zaten, want ik liep zelf over de passade richting het Paleiskwartier.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Wubbo »

Ik neem aan dat je dat in Den Bosch zag? De internationale treinen tussen Utrecht en Arnhem zijn inderdaad via Een Bosch omgeleid, op de Betuweroute mogen ze niet komen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

De CNL ging inderdaad via Nijmegen en Den Bosch naar Utrecht en Amsterdam. Daar zitten DB (wit met rode band) CNL rijtuigen in.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Michael 1988 »

ja was Den Bosch, dat was ik zo te zien per ongeluk vergeten erbij te zetten. Maar de betuweroute lijkt mij veel sneller/korter dan via Den Bosch.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Raymond »

Het zou inderdaad sneller zijn, maar het kan nu eenmaal niet. Die is nu eenmaal aangelegd met 25 kV, dus zo'n 1700 loc gaat dat sowieso niet leuk vinden. Daarnaast ontbreken grootschalige vluchtroutes om reizigers te kunnen evacueren in geval van nood. Dus al had je een loc die wel 25 kV lust, reken maar dat het IVW geen genade kent wanneer je met reizigers de Betuweroute over gaat ;)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Michael 1988 »

Ja ik bedoelde uit nood voor zulk soort gevallen.

Maar dit was ik vergeten te melden. Om 15:08 werd er bij station Den Bosch omgeroepen dat de trein naar Heerlen en Maastricht een vertraging had van 20 minuten. Een conducteur was toen vergeten tegen een reiziger te zeggen, die naar Eindhoven toe moest, dat er nog een andere IC reed richting Eindhoven, 15 minuten later. Dit pikte ik toevallig op toen ik langsliep en moest als reiziger zelf de conducteur corrigereren. Die trein had namelijk geen vertraging. Toen de conducteur dit controleerde zei hij meteen: "Ooh ja, je hebt gelijk. Bedankt" xD
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Ik wil mijn complimenten maken aan Connexxion, die voor de omleidingen in het centrum van Leiden deze maand hebben geprobeerd alle informatie te verduidelijken met een kaart: http://www.connexxion.nl/data/upload/ZH ... _nov11.pdf :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Stefan »

Vanochtend stond kwam ik rond 5.00u aan op Shl, volgens m.ns.nl reed de t1417 mooi op tijd.. Ineens kwam er om 5.02u +10 op de CTA's te staan, ging er van uit dat het niet klopte aangezien de AV op de mobiele site nog niets aan gaf.. Om 5.10u kwam dan toch de omroep dat "Intercity naar Rotterdam Centraal via Leiden Centraal, Den Haag HS en Delft, vertrektijd 5 uur 3, over enkele ogenblikken zal vertrekken van spoor 6". :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Vanaf 17:00 zijn er werkzaamheden op Amsterdam Sloterdijk (spoor 11 en 12) waardoor wat routes van treinen worden gewijzigd (s2600 gaat bijvoorbeeld naar Zaandam). Uiteraard staat dat al op de storingen-pagina, met de andere werkzaamheden van vandaag... Niet dus...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Net op Den Haag Centraal een TBP met 4 regels tussenstations en zonder overbodige "stopt ook in.."-meldingen gespot... Foto van dit voor NS begrippen opmerkelijke feit volgt vanavond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Thomas »

Denk je op http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... -2012.html de nieuwe pdf's van het spoorboekje te kunnen bekijken, blijken dat allemaal nog de 2011-versies te zijn, met uitzondering van de spoorkaart en het wijzigingenoverzicht -o-. Zet er dan nog geen 2012 boven...
Ik weet trouwens niet of dat dit jaar ook al zo was, maar de HSL is wel erg knullig ingetekend tussen Asd en Shl en tussen Rtd en Bd, dwars door allerlei stationsnamen heen. Antwerpen, Brussel en verder zijn volgens de kaart alleen te bereiken via Roosendaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Net op Den Haag Centraal een TBP met 4 regels tussenstations en zonder overbodige "stopt ook in.."-meldingen gespot... Foto van dit voor NS begrippen opmerkelijke feit volgt vanavond.
Bij deze de foto. Betrof dus een s1900 die voorheen altijd ook een melding "Stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick" had...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten