Alle wijzigingen staan al op de wiki hoor
En tja, wat wil je met lijn 6 die maar vijf (later vier, waarmee een uurdienst met een gat van 2 uur ontstond rond het middaguur) ritten in het dagdal had van maandag t/m vrijdag. Lijn 21 in de SVD-tijd haalde tenminste nog een stuk of 30 reizigers per dag maar die reed dan ook gewoon van 9 tot 17 uur.
Het vervallen van lijn 1 had ik nog niet direct verwacht voor de doordeweekse dagen, hooguit voor het weekend waarin die lijn al eerder met kleinere busjes (nog wel 15-persoons) is gaan rijden. Denk trouwens dat, in tegenstelling tot wat Arriva in het boekje stelt, de genadeklap is gekomen met het rechttrekken van de route in Dubbeldam waar nu zo'n beetje geen van de bejaardenhuizen nog bedient wordt terwijl juist daar het grootste deel van de reizigers op die lijn vandaan kwam. Daarnaast zal de zeer onregelmatige dienstregeling (uurdienst met één bus gereden terwijl de rijtijd net iets meer dan een uur was) de lijn ook geen goed gedaan hebben, bovenop de flinke klap die de lijn al in de SVD-tijd maakte toen de frequentie naar een uurdienst ging (reizigersaantal op zondag is toen bv. meer dan gehalveerd!!)
De gecombineerde rit 5/8 rijdt trouwens slechts tot Drechtwerk en niet door naar Dordtse Kil III.
En wat die thuisbrengservice betreft: zoals je quote al schrijft bestaat die sinds 2008 al en is 'ie dus niet nieuw in deze dienstregeling. Dit is ingevoerd toen de late ritten weer met grote bussen gingen rijden i.p.v. een taxibusje, waarbij de allerlaatste rit (rond 1.00 uur) die bij Arriva overigens juist nieuw was ingevoerd is vervangen door de thuisbrengservice.
Verder is er trouwens alleen nog een weinig schokkende wijziging in de vorm van enkele extra ritten Leerpark - Station op lijn 7 in de middag.