Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Vandaag werd besloten hoe om te gaan het de bezwaren van onder andere de bezwaren van wat Fogeltje het Clubje Van Agt noemt.

Hermes blijft winnaar ondanks Palestijnse kwestie
NIJMEGEN - De Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft de bezwaren tegen de gunning van het openbaar vervoer aan Hermes afgewezen.
lees verder

Verder nog een nieuwsbericht over een nieuw soort kaartjes:
Breng lanceert in 2012 toeristenkaartjes
NIJMEGEN - Busvervoerder Breng lanceert voor de zomer van 2012 een betaalbare reiskaart voor toeristen in de stadsregio Arnhem- Nijmegen. Het gaat om een 24-uurs-, 48-uurs- en 72-uurskaart. De prijs voor een dag reizen komt tussen 6 en 7,50 euro te liggen, een tweedaagsekaart kost 10 en een driedaagse 15 euro.
lees verder
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Joshua »

Maar worden deze toeristenkaartjes dan weer papieren kaartjes of wegwerp OV-chipkaarten? Want dat 2de juich ik namelijk toe.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Ze komen op een wegwerpchipkaart.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Ik heb eindelijk eens gedacht aan de lijnfolders. Er is dus zoals al gemeld inderdaad geen boekje meer. Er zijn enkele boekjes "per regio" (dus niet losse folders per lijn). Ze waren echter nog niet allemaal geleverd (waaronder natuurlijk "mijn" lijn).

De volgende folders waren beschikbaar:
Regio Nijmegen Stad: lijnen 2, 6, 7, 8, 24 en 16
Regio Beek/Millingen a/d Rijn: lijnen 57, 58, 80, 82, 162, 280 en 13
Regio Wijchen: lijnen 3, 4, 161, 163, 165 en 14
Regio Beuningen/Druten: lijnen 5, 11, 85, 87, 165, 289 en 15
Regio P&R Waalsprinter: lijnen 125, 300 en 325 (lijn 300 en 325 staan twee keer op de kaft, opgesplitst in P&R - Nijmegen en P&R - Bemmel/Arnhem, maar de tabellen gaan gewoon over de gehele lijn en zijn niet opgedeeld)
Regio Molenhoek/Mook: lijnen 1, 83, 161, 17

Volgens de loketdame missen er nog 3 boekjes. De volgende lijnen ontbreken: 9, 10, 25, 30 t/m 33 en 99. Lijn 9 en 99 zullen wel gebundeld zijn als regio Grave, lijnen 31 t/m 33 als regio Arnhem of regio Bemmel oid. Ik zou me ook regio Oosterhout/Lent kunnen voorstellen en dat er lijn 30 ook bij zit, want zoals ze het zei zouden de dertigers wel bij elkaar in 1 boekje staan. Wat er mijn lijn 25 gebeurt, weet ik niet. Ik had hem bij lijn 5 verwacht, maar aangezien lijn 5 in het boekje voor Regio Beuningen/Druten staat en er geen boekje Regio Groesbeek is, staat die er dus niet bij. Wellicht zijn ze die gewoon vergeten (vergeten te vragen, viel me pas in de bus op). Verder zal lijn 10 geen boekje krijgen denk, maar vooral voor de avonduren en vakantie is dat toch wel handig denk ik. Wat het mysterieuze derde boekje gaat zijn, weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Ga morgen even in Arnhem kijken voor de boekjes/folders, Zijn ze wel gratis :wink: ?
en is er ook een lijnnetkaart bij te krijgen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

In Nijmegen waren ze gratis. Ik ben vergeten te vragen of je er ook een losse lijnnetkaart bij kunt krijgen/kopen.
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

oke, doe ik morgen wel even, lijnnetkaarten staan wel op de breng website!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

rovin1995 schreef:Ga morgen even in Arnhem kijken voor de boekjes/folders, Zijn ze wel gratis :wink: ?
en is er ook een lijnnetkaart bij te krijgen?
Ik vraag me af waar ze te verkrijgen zouden moeten zijn? Bij de VVV misschien weer?
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Busboekjes waren altijd bij het vvv te koop, dus denk nu de "folders" ook. in iedergeval tot er een nieuw service loket van breng (hermes ) in Arnhem komt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Meltrain »

Hmm, Breng is op haar lijnennetkaart vergeten om station Westervoort in te tekenen. :?

O, lijn 125 staat er ook niet op trouwens.
fogeltje schreef: De volgende folders waren beschikbaar:
Regio Nijmegen Stad: lijnen 2, 6, 7, 8, 24 en 16
Regio Beek/Millingen a/d Rijn: lijnen 57, 58, 80, 82, 162, 280 en 13
Regio Wijchen: lijnen 3, 4, 161, 163, 165 en 14
Regio Beuningen/Druten: lijnen 5, 11, 85, 87, 165, 289 en 15
Regio P&R Waalsprinter: lijnen 125, 300 en 325 (lijn 300 en 325 staan twee keer op de kaft, opgesplitst in P&R - Nijmegen en P&R - Bemmel/Arnhem, maar de tabellen gaan gewoon over de gehele lijn en zijn niet opgedeeld)
Regio Molenhoek/Mook: lijnen 1, 83, 161, 17
Zijn er dan geen lijnfolders voor Arnhem en omgeving? :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Hmm, Breng is op haar lijnennetkaart vergeten om station Westervoort in te tekenen. :?

O, lijn 125 staat er ook niet op trouwens.
fogeltje schreef: De volgende folders waren beschikbaar:
Regio Nijmegen Stad: lijnen 2, 6, 7, 8, 24 en 16
Regio Beek/Millingen a/d Rijn: lijnen 57, 58, 80, 82, 162, 280 en 13
Regio Wijchen: lijnen 3, 4, 161, 163, 165 en 14
Regio Beuningen/Druten: lijnen 5, 11, 85, 87, 165, 289 en 15
Regio P&R Waalsprinter: lijnen 125, 300 en 325 (lijn 300 en 325 staan twee keer op de kaft, opgesplitst in P&R - Nijmegen en P&R - Bemmel/Arnhem, maar de tabellen gaan gewoon over de gehele lijn en zijn niet opgedeeld)
Regio Molenhoek/Mook: lijnen 1, 83, 161, 17
Zijn er dan geen lijnfolders voor Arnhem en omgeving? :shock:
Die zijn te krijgen in de regio Arnhem :wink:
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Niet dus, in Arnhem zijn ze nog niet verkrijgbaar. Ze wisten ook niet waarneer ze kwamen, Elk jaar hetzelfde liedje. :cry:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Bij deze verklaar ik lijn 25 een geniale lijn. Ik was vergeten hoe stervensdruk het op CS is tegen 8:25 (nog drukker dan tussen 8:45-8:55 omdat dit nog voor de aanvang van de colleges ligt). Alles richting Heyendaal werd bestormd, inclusief lijn 6 en 83. Lijn 25 was echter relatief leeg. Ik dacht eerst dat het kwam omdat deze min of meer in het midden van het busstation stopte en niet links bij de Heyendaalboemels en de bussen naar Wijchen. Maar lijn 6 en 83 stopten uiterst rechts (normaal stopt lijn 83 ook meer links bij lijn 6 richting Neerbosch-Oost) maar die bussen werden belegerd. Een ritje met lijn 25 is wel vijf cent duurder, maar dat had ik er wel voor over voor een bus die ook bij Universiteit O.Z. stopt en waar ik nog gewoon kon ademen. Vergelijkbaar met lijn 1, die nemen mensen ook niet omdat die er langer over zou doen, nu is dat met lijn 1 ook wel zo, maar het verschillen tussen de lijn 10 en 25 is echt minimaal. Ik denk dat veel mensen voor de Erasmuslaan ook niet weten dat lijn 25 ook bij het Erasmusgebouw stopt, maar dan aan de Heyendaalseweg en niet op de Erasmuslaan bij de halte van lijn 10. Wat mij betreft mogen die mensen onwetend blijven. :D
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Lijn 25 is inderdaad wel fijn als hij niet in de file staat op de Kapittelweg :) .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Die file valt wel mee. Juist dat hij dat stukje Heyendaalsweg tussen Kapittelweg en station Heyendaal niet hoeft te nemen is vooral op de terugweg juist voordelig....want zo tussen 17:00 en 17:45 is het echt niet meer normaal. Twee keer op rij gehad dat ik al voor 17:30 op het station sta maar meer dan tien minuten moest wachten voordat er ook maar een bus voorbij kwam (niet eens volle bussen die meteen doorrijden). Lijn 25 heeft het dan beter richting CS.

Net overigens volstrekt geen problemen met drukte gehad van CS naar Heyendaal op de weg. Het is jammer dat lijn 25 pas om 8:31, volgens dienstregeling komt mijn bus tegen 8:15 aan (maar had vertraging wat voor deze tijd niet uitzonderlijk is).
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

zag vanmorgen lijn 325 Bemmel - Nijmegen in Bemmel rijden. Blauwe breng vdl-bus, dus zal wel door standplaats ressen gereden worden ( logisch ). Had alleen stiekem gehoopt op een mercedes citaro aardgas uit Nijmegen 8-) .
Maarja volgend jaar komen er toch MAN gas bussen???
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Ja, vanaf december 2012.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Buh, je mag die Citaro's wat mij betreft hebben, geef mij voor de regio Nijmegen dan maar de Amba's (waaronder die met full airco).
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Ja, in de zomer een ramp, maar in de winter wel fijne busjes hoor. Heb persoonlijk ook niks tegen ambassador zolang het geen ex-hermes (1700, 1800 ) is, dat geluid is zo vreselijk!! liever dan een 8800 of 8700
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Doe mij maar JUIST de 1800 serie. Fijne busjes, met airco en boven alles nostalgie. Ik vind nog steeds dat ze enorm verminkt zijn met al dat roze. Van de 1700 ben ik nooit zo een fan geweest, vooral wegens het missen van de airco (en ze hebben ook nooit in de regio Eindhoven gereden, op een drietal op de stadsdienst na, na einde Limboland).
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

nog even volhouden dan.. vanaf december 2012 alle bussen airco en somigen zelfs wifi 8-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Waarschijnlijk heb ik daar al niks meer aan :') Maar airco vind ik geen luxe of optionele eis meer, dat moet gewoon een vaste eis zijn. Mensen die vinden dat het vroeger ook niet was gaan dan ook maar met de bussen en service van vroeger, wij leven nu in 2012 (bijna dan).

De DRIS schermen werken overigens in Heyendaal niet naar behoren sinds gisteren. Bij OZ werkt het helemaal niet, laat tekst zien dat er geen dienstregelingsinformatie beschikbaar is, en bij de halte van lijn 10 bij de HAN worden ook tijden van de andere andere halte getoond, ik zag er een lijn 9 naar Grave tussen staan.

En op CS worden op DRIS enkele bussen met eindpunt "Nijmegen Centraal Station" aangegeven terwijl het om lijn 300 naar Heijendaal en lijn 1 naar Molenhoek ging. Een lijn 7 zou volgens DRIS naar het Afrikamuseum rijden terwijl de bus Sionsweg filmde. In dat geval was volgens mij DRIS fout want volgens mij rijdt lijn 7 pas na 9 uur naar het AM.
"Een touringcar is geen bus"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Klaasje »

fogeltje schreef:Waarschijnlijk heb ik daar al niks meer aan :') Maar airco vind ik geen luxe of optionele eis meer, dat moet gewoon een vaste eis zijn. Mensen die vinden dat het vroeger ook niet was gaan dan ook maar met de bussen en service van vroeger, wij leven nu in 2012 (bijna dan).
Vroegâh had een bus ook dakluiken die ver open konden en ramen die open konden. Tegenwoordig is dat veel minder het geval.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Suus »

Ik zat laatst in een bus met dakluiken. En nat dat ik werd, bleek het luik te lekken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Ik zat laatst in een bus met dakluiken. En nat dat ik werd, bleek het luik te lekken :')
Tja, soms kun je ook teveel verkoeling (in de winter) krijgen :') Lekker met je paraplu open in de bus zitten :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten