OVer je reiservaringen in december 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Men heeft anders de onderkant van zo'n ding inmiddels ook geplaatst op in ieder geval perron 1/2 en als ik me niet vergis ook op perron 6/7. 4/5 is wel het enige perron wat er twee heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Die paal heeft het de vorige keer maar liefst 24 uur volgehouden op station Bijlmer ArenA, daarna was hij weer net zo snel vertrokken als hij verschenen was :? Hopelijk hebben ze een langer leven voor de boeg in Amersfoort :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Ze staan er al een week, dus tja, vooralsnog gaat het goed :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Vandaag was ik voor het eerst in een paar jaar weer op Amsterdam Zuid. Paar opvallende dingetjes:
1. Sowieso blijf ik het een grote faal vinden dat bij een redelijk druk (GVB)-station als Zuid er gewoon op de metroperrons geen overkapping is. Maar dit is al jaren zo.
2. Op het noordelijke metroperron (richting Westwijk en Sloterdijk) is het display met informatie over de twee eerstvolgende trams zo'n 20 meter verwijderd van de (rol)trap. Handig!
3. Misschien heb ik iets gemist, maar als je van het ene metroperron naar het andere metroperron overstapt, dan moet je in- en uitchecken vanwege de poortjes. Uh, is dit logisch?

Op de terugweg stapte ik overigens ook over van de metro naar de trein op Lelylaan en mocht dus op het nieuwe asfalt staan *O* (al heb ik er niet al te veel van meegekregen omdat het donker was).
Wel een uber: in de stationshal van Lelylaan heb je witte geleidelijnen op een witte (of beige?) vloer. Welke faalaap dat heeft bedacht... -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Men heeft anders de onderkant van zo'n ding inmiddels ook geplaatst op in ieder geval perron 1/2 en als ik me niet vergis ook op perron 6/7. 4/5 is wel het enige perron wat er twee heeft.
Vanmorgen even op gelet: op perron 6/7 staat inderdaad al de onderste helft van een overstapmeubel achter de CXX en NS cico's, direct onderaan de trap vanuit de stationshal.
Perron 4/5 heeft trouwens drie van die dingen (waarvan twee al in gebruik) i.p.v. slechts twee zoals ik gisteren schreef.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Vraag me niet hoe het kan, maar op het viaduct over de A10 tussen Diemen en Amsterdam Science Park is iemand aangereden door een trein en nu is zowel het spoor als de snelweg afgesloten :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daelea »

De s3500 van Shl naar Ehv reed vanavond (19:14) reed met twee VIRM-IV, waarvan de voorste volledig donker was met "Niet Instappen" op de koersdisplays. Iedereen werd ook via het omroepsysteem vriendelijk verzocht om achteraan in te stappen.
Na ongeveer 5 meter gereden te hebben, kwam het stel weer piepend tot stilstand, om wat later weer verder te rijden.

Daarna op Utrecht in de s3100 (Shl > Nm) een mooi staaltje creativiteit: De s3100 kwam op tijd aan, maar reed met maar een VIRM-IV. Blijkbaar had de s3000 die een kwartier eerder moest rijden 15 minuten vertraging, aangezien deze met een klap aan de s3100 gekoppeld werd, en beide treinen gecombineerd verder reden, en zowel te Db als te Klp stopten :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Stefan »

Ik zat net in de bus van school naar Zuidplein (RET lijn 44) en het viel me op dat bij Zuidplein de omroep aangepast was: "Halte: Zuidplein. Eindpunt, vergeet niet uw persoonlijke eigendommen en afval mee te nemen, bedankt voor het reizen met de RET" of iets in die geest.

Vooral dat deel 'eindpunt' vind ik wel netjes! :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Meltrain »

Hoe krijgt men het voor elkaar? Alweer een seinstoring bij de Delft. :evil:
Uitgerekend op de laatste dag dat de s5000 in zijn oude vorm rijdt, is hij opgeheven. :cry:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Geert »

Stefan schreef:Ik zat net in de bus van school naar Zuidplein (RET lijn 44) en het viel me op dat bij Zuidplein de omroep aangepast was: "Halte: Zuidplein. Eindpunt, vergeet niet uw persoonlijke eigendommen en afval mee te nemen, bedankt voor het reizen met de RET" of iets in die geest.

Vooral dat deel 'eindpunt' vind ik wel netjes! :)
Ik dacht eerst "is dat nou bijzonder", maar dat is in de bus dus :lol: Zelfde bandje als de metro neem ik aan?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Stefan »

Jup, zelfde riedeltje. Deze vorm is trouwens ook wel weer nieuw, eerst zat er geen 'bedankt voor het reizen met de RET' bij. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Etienne »

Klopt, deze zit ook al een hele tijd op Metrolijn E.

Verder is er op die schermen in de 5500's en 5600's van de RET ook reclame te zien i.p.v. alleen de Livevideo en trajectkaart.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daantje »

Stefan schreef:Ik zat net in de bus van school naar Zuidplein (RET lijn 44) en het viel me op dat bij Zuidplein de omroep aangepast was: "Halte: Zuidplein. Eindpunt, vergeet niet uw persoonlijke eigendommen en afval mee te nemen, bedankt voor het reizen met de RET" of iets in die geest.

Vooral dat deel 'eindpunt' vind ik wel netjes! :)
Het viel me vorig weekend ook al op bij de Randstadrail idd.
Meltrain schreef:Hoe krijgt men het voor elkaar? Alweer een seinstoring bij de Delft. :evil:
Uitgerekend op de laatste dag dat de s5000 in zijn oude vorm rijdt, is hij opgeheven. :cry:
Oh, ben blij dat ik niet hoefde te werken vandaag dan! Moet zeggen dat er wel verhoudingsgewijs vaak iets is op de dagen dat ik niet hoef te reizen. Echt al een keer of drie ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

NS mag weleens een waarschuwing voor "laagvliegende reizigers" op perron 1/2 in Amersfoort neerzetten, bijna gevaarlijk daar over het midden van het perron te lopen in de avondspits :P
Duidelijk een populaire overstap, van t1759 naar t759, waarbij op een of andere manier bijna iedereen gaat rennen ookal hebben ze nog 3 minuten om slechts het perron over te steken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:Hoe krijgt men het voor elkaar? Alweer een seinstoring bij de Delft. :evil:
Uitgerekend op de laatste dag dat de s5000 in zijn oude vorm rijdt, is hij opgeheven. :cry:
Ik had daar dus last van op de heen en de terugreis naar/van Den Haag Centraal.

Ik stap om 11.39 op Bd in de s1900. Er werd trouwens op het station al omgeroep dat ie niet verder zou rijden dan Rtd. Tevens werd omgeroepen dat de laatste 3 rijtuigen afgesloten waren. Het was ICR Reizigers ging toen gelijk allemaal wat verder naar voren :pos: Afijn in Rtd aangekomen dat we de intercity van 12.28 konden nemen. Die ging naar Asd en in had geen zin om in Gv over te stappen op een trein naar Gvc dus heb ik de Randstadrail genomen waar er op station Voorburg een stukje klantvriendelijkheid getoond werd. Bestuurder had de deuren al gesloten en was klaar om weg te rijden toen er nog een man kwam aangerend. Toen opende de bestuurder nog speciaal voor die man de deuren :pos: Toen ik rond 16.00 terugging naar Bd was de seinstoring er nog steeds en reden er nou helemaal geen treinen en werd reizigers met bestemming Schiedam of verder tot Bd om te reizen via Gouda. Reizigers voor Tb, Ehv en verder werden aangeraden om via Ut en Ht te reizen. Werd bijna elke minuut omgeroepen. Goede informatie kan dus wel :pos: Afijn ik had de trein van 16.08 richting Es tot Gd veevervoer en daar stroomde zowat de hele trein ook leeg. Alle reiziger konden met de IC van 16.37 mee naar Rtd. Was 3xICMIII. In Rotterdam werd omgeroepen dat de Fyra toeslagvrij was dus heb ik de Fyra genomen. Bij de aansluiting naar het normale spoor bij Zevenbergschen Hoek moesten we wachten om de s1900 die om 16.47 hoorde te vertrekken uit Rtd voor te laten die met ongeveer +25 reed. Ik kwam uiteindelijk om 17.52 aan op station Bd. ga maar even een Geld terug bij Vertraging formulier invullen. Ik geef de NS bij deze wel een compliment over de goede informatie die ze gaven over de seinstoring
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Mark »

Stonden vanmorgen op Rotterdam Centraal opeens een stuk of 10 mannetjes in racepakken naast elkaar. Op een gegeven moment liepen ze met z'n allen naar de metro. Bleek te gaan om een of andere promotiecampagne voor lijn E, omdat deze straks doorrijdt naar Slinge.

Alleen jammer dat ondanks de aanwezigheid van de mannetjes lijn E alsnog met vertraging reed vanmorgen... :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Michael »

De metro die ik vanmiddag had reed keurig op tijd. Kwam zelfs te vroeg aan in Den Haah
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Etienne »

In die categorie is dat wel grappig, vooral in de spitsuren is deze namelijk vertraagd.

Omdat de RR precies door de HTM-trams heen moet gaat het al snel fout. De metro richting Den Haag zwemt echter in de rijtijd, in tegenstelling tot de metro naar Rotterdam. De metro van 06.58 in Pijnacker richting DH komt altijd al met -2 aanzetten, terwijl de metro richting Rotterdam op dat moment met +2 aankomt. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Geert »

In Pijnacker heeft de metro uit Rotterdam naar Den Haag nog geen last van HTM-trams gehad, de metro de andere kant op wel. Wellicht verklaart dat het verschil?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door STF »

Het diagnose-scherm van de Mercedes Integro waar ik vanmiddag in zat was niet zo erg geloofwaardig;

Chauffeur zet handrem er af, wacht halve minuut en vertrekt; rode (!) handremlampje bleef branden, oranje storingsmeldlamp knipperde en display gaf compressorsymbool aan. Na enige tijd rijden verdwenen al die meldingen weer.
Bij een halte werd de voordeur geopend; alarmtoon, rode storingsmeldlamp knipperde en display gaf GURT aan. :?

Als een chauffeur zijn/haar gordel niet draagt krijg je inderdaad een knipperende rode lamp, gordelsymbool en vermelding GURT maar geen geluidstoon en al helemaal niet als je stilstaat met de voordeur open... De chauffeur had bovendien zijn gordel gewoon om, melding sloeg nergens op en verdween zodra de deur werd gesloten.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Gekko123 »

Ik zit nu in VIRM m9555 waarbij ik heb geconstateerd dat er enkele stoelen kapot gesneden zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Thom91 »

Nog even over die dubbele cico's op stations, staan op Amsterdam Amstel sinds september oid, werkt uitstekend! (Gvb-ns)
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Klaasje »

Daar wel... Maar de idioot die bedacht heeft dat het op precies dezelfde manier op Duivendrecht moet mag best een trap onder z'n kont krijgen. De meeste Trein-Metro-overstappers maken daar gebruik van de trappen en laat er nou bij iedere trap niet meer dan één cico staan per vervoerder.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Op station Duivendrecht worden de roltrappen toch echt vaker gebruikt dan de normale trappen blijkt uit bijna een maand lang boven op het perron staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Klaasje »

Het gaat me sowieso over de "stijgpunten" ik heb het dus niet zozeer over de gewone of roltrappen bij beiden moet het gewoon beter geregeld worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten