Mag ik even kwijt #99

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef: Pfff, ik ben de kerstliedjes nu al meer dan zat. Komende tijd dus maar cd's luisteren in de auto ipv radio :roll:
Zeurpiet!
Nee. Ik speelde Sinterklaas dit jaar!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

YESSS voor volgende week zaterdag München geboekt *O*

En nu maar plannen wat ik ga doen. Lenggries, Tegernsee, Prien am Chiemsee met dat stoomdingetje, of gewoon alles *O*

Eindelijk iets om naar uit te kijken :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Raymond »

De nieuwe site van 9292 is dan online. De lay-out is wel fors verbeterd en de reisadviezen zien er overzichtelijk uit. Het intypen van Herkomst/Bestemming werkt ook erg prettig. Ik mis wel de optie om specifieke vertrekhaltes aan te geven of een adequaat vervangend systeem, om de grote loopafstanden te voorkomen die soms uit de planner komen. Maar de oude site is ook nog altijd werkend, dus tot die tijd gebruik ik die maar denk ik.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes uit

Afbeelding

Waar het een drukte van belang was :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Ik heb gisteren met een bus gereden :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-7DHvT4C ... ature=plcp[/youtube]

Ik rij met die Berkhof Ambassador
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Stefan »

Zo, net even een hotel geboekt in Bremen, morgen de treintickets even regelen. Ik ga van 2 t/m 4 januari, even een paar daagjes er tussen uit. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door hauptbahnhof »

moet het niet juist andersom? eerst trein dan hotel? :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Stefan »

Nouja.. Bij het hotel kreeg je nu nog vroegboekkorting. :) Maar ik moet even met NS Hispeed bellen omdat ik weer wat bijzonders moet hebben. :P Ik ga samen met een vriend, ik heb SOV, hij niet.. ;) Ik wil voor mezelf natuurlijk het NS-traject wel gratis hebben. :)

Vandaar.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Mark »

Raymond schreef:De nieuwe site van 9292 is dan online. De lay-out is wel fors verbeterd en de reisadviezen zien er overzichtelijk uit. Het intypen van Herkomst/Bestemming werkt ook erg prettig. Ik mis wel de optie om specifieke vertrekhaltes aan te geven of een adequaat vervangend systeem, om de grote loopafstanden te voorkomen die soms uit de planner komen. Maar de oude site is ook nog altijd werkend, dus tot die tijd gebruik ik die maar denk ik.
Ja erg onhandig dat, ik word nu iedere keer naar haltes gestuurd die weet ik hoeveel verderop liggen. :') Beter bouwen ze die functie weer terug. Bovendien is dit ook een draak van een website om op de mobiele telefoon te gebruiken, terwijl die oude het prima deed.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Mijn mobiel steigerde inderdaad ook een beetje bij de invoervelden. Er zit ook een fout in bij bussen dat "Gereduceerd tarief" gelijk blijkt aan voltarief, terwijl als je alle tarieven bekijkt, er wel korting bij staat (zie plaatje.

Je moet er rekening mee houden dat de reisadviezen hetzelfde zijn, maar met een nieuw schilletje. De reisplanner zelf is (qua techniek) niks veranderd. Zeer irritant is bijvoorbeeld dat 'ie erg gevoelig is bij dubbele plaatsnamen. Er is ergens in NoordBrabant nog een Velp voglens 9292, maar die heeft geen Hoofdstraat. Als ik "Hoofdstraat, Velp" intyp bedoel ik dus inderdaad "Velp Gld". Google Maps weet het verschil, 9292 nog altijd niet.

Ook erg professioneel: reclame op je "Werken bij 9292" pagina: http://i.imgur.com/ngY6Q.png

En we kunnen wel even door gaan...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Geert »

Toch ben ik blij dat er eindelijk een wat modernere schil om die website heen ligt. Hij was al 10 jaar niet echt meer veranderd, zeg maar... :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Dat automatisch aanvullen scheelt veel gezeur met straatnamen, dat scheelt alvast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Ik heb een spookhalte doorgegeven aan het ministerie van transport, mij benieuwen of ze wat met die melding gaan doen en hoe; bushalte uit de dienstregeling halen of de bushalte daadwerkelijk aanleggen. :lol:

Hele rare situatie hoor dat de haltedisplays in de bussen keurig de halte Leiwerdelt aankondigen terwijl je dan midden door een bos (ver bij de bewoonde wereld vandaan) rijdt en er echt geen halte te ontdekken valt. Via internet kun je de exacte GPS coordinaten opvragen, nou ben voor de zekerheid eens precies op die plek gaan kijken en er is geen haltebord te ontdekken, laat staan een abri of dienstregeling. :lol:
Ik heb deze week eens een printje van internet met die halte erop aan een groepje buschauffeurs op de eindlus laten zien, die stonden me toch verbaasd te kijken... Er was ook nog een chauffeur bij die al meer dan dertig jaar in deze regio werkt, hij heeft in al die jaren daar nog nooit een bushalte gezien dus het kan ook geen voormalige halte zijn. Merkte er nog een chauffeuse op dat als volgende keer het stoplampje daar toevallig al aan is, ze op de locatie van de spookhalte gaat stoppen. :lol:

Andersom komt het wel vaker voor; dat er wel een halte is (soms zelfs met naam, abri en dienstregeling) maar in geen enkele dienstregeling gedrukt staat. Uiteraard geven de haltedisplays daar dan ook niks aan, want in theorie zou er geen halte zijn.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Justin »

Hmm, moet de 9292ov mobiele website nog testen. Bij de app zelf kon ik vaak tussen haakjes een (h) zetten, als ik wist welke specifieke halte ik moest hebben, bijvoorbeeld Schieweg (h), Rotterdam. Weet niet of dat nog steeds zo is?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Dat werkt in dat geval nog wel, maar heel vriendelijk werkt het niet, helemaal gezien ze wel de haltenamen weten en wel dingen als "Adres" en "Straat" in de popup hebben...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Al zeer snel antwoord gekregen van het ministerie van transport; de bushalte bestaat gewoon maar is inderdaad niet aangeduid, als IK er een bord wil hebben moet ik een verzoek indienen bij de gemeente waar dat bosgebied onder valt... :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Ik zou maar beginnen met je aanvraag, "Voor de wandelroutes"
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

Wat bedoel je?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Als reden opgeven dat je daar wil wandelen in het bos. Als je zegt tegen de gemeente dat er een haltepaal moet komen zullen ze vast 3 maanden later zeggen dat ze het niet nodig vinden ofzo...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Justin »

Hmmm, ik en wijn om 12:00 is geen goede combinatie... werd een beetje tipsy na slechts twee sipjes -- had tenslotte vrij licht ontbijt op...

(Had een kerstlunch van werk hier ;)).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Meltrain »

STF schreef:Al zeer snel antwoord gekregen van het ministerie van transport; de bushalte bestaat gewoon maar is inderdaad niet aangeduid, als IK er een bord wil hebben moet ik een verzoek indienen bij de gemeente waar dat bosgebied onder valt... :lol:
Dat betekent dus ook dat de bussen er moeten stoppen.
"Chauffeur, waarom stopt u niet? Ik heb op het knopje gedrukt. :o "
"Maar meneer, er is hier helemaal geen halte. :? "
"Jawel, het ministerie heeft persoonlijk aan mij bevestigd dat hier een halte is. :Y "

:')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Of aan de halte gaan staan met een bord "Hier is een halte, stop!"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Meltrain »

Serieus, kunnen we alle Luxemburgse reiservaringen van STF niet eens gaan bundelen en uitgeven ofzo? :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Klaasje »

Dat het leven van de Nederlandse forens niet altijd over rozen gaat was al bekend. Nu blijkt dat de Nederlandse forens niet alleen staat. Een in Luxemburg woonachtige Nederlander heeft zijn reiservaringen in het Luxemburgse openbaar vervoer bijgehouden op een internetforum. Deze reiservaringen zijn gebundeld in een boek dat nu in de winkel ligt. In het boek staan een aantal bijzondere verhalen waaronder het mysterie van de onbekende bushalte en verhalen over de meest vreemde en onhandige manieren waarop alles geregeld is. Daarnaast doet dit boek ook een boekje open over de ondoorzichtige en inëfficiente inrichting van het Luxemburgse busnetwerk. Een echte aanrader voor uw boekenplank.
*O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:
Dat het leven van de Nederlandse forens niet altijd over rozen gaat was al bekend. Nu blijkt dat de Nederlandse forens niet alleen staat. Een in Luxemburg woonachtige Nederlander heeft zijn reiservaringen in het Luxemburgse openbaar vervoer bijgehouden op een internetforum. Deze reiservaringen zijn gebundeld in een boek dat nu in de winkel ligt. In het boek staan een aantal bijzondere verhalen waaronder het mysterie van de onbekende bushalte en verhalen over de meest vreemde en onhandige manieren waarop alles geregeld is. Daarnaast doet dit boek ook een boekje open over de ondoorzichtige en inëfficiente inrichting van het Luxemburgse busnetwerk. Een echte aanrader voor uw boekenplank.
*O*
:D:D <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten