OVer Missers in de Reisinformatie #17

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door waldo79 »

Kijk, zo hoort het :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Het lukt mij niet om lijn 272 van Kudelstaart naar Amsterdam op te roepen op de Connexxion-site :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Marc »

In Eindhoven hoorde ik Tuffie voor de eerste keer het volgende zeggen: "Dames en Heren. De Intercity naar 's-Hertogenbosch, Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal van 19:02, stopt vandaag ook in Duivendrecht". Het was trouwens de serie s800 die extra stopte door de werkzaamheden tussen Amsterdam en Schiphol.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
Daniel schreef:Net op Den Haag Centraal een TBP met 4 regels tussenstations en zonder overbodige "stopt ook in.."-meldingen gespot... Foto van dit voor NS begrippen opmerkelijke feit volgt vanavond.
Bij deze de foto. Betrof dus een s1900 die voorheen altijd ook een melding "Stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick" had...
Afbeelding
Die melding is al maanden weg. De volgende trein-melding komt volgens mij pas een uur voor vertrek, dus dit beeld is vaker te zien in Den Haag Centraal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Kennelijk alleen op Den Haag Centraal weg dan, ik meen 'm toch echt nog gezien te hebben in Dordrecht vrij recentelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Hmm... de s4500 is er in aankondiging ook niet op vooruit gegaan. Via Bovenkarspel-Gro en Bovenkarspel Flo, dat was voorheen beter (B'karspel Flora)
En dan natuurlijk ook "stopt ook in Hoorn Kersenbgrd, Hoogkarspel", hoezo nou weer wel een "IC-status" voor de stations in Bovenkarspel en niet voor die twee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Kennelijk alleen op Den Haag Centraal weg dan, ik meen 'm toch echt nog gezien te hebben in Dordrecht vrij recentelijk...
Dan moet je ook wel lezen wat Wubbo schrijft, hè? ;) :
Wubbo schreef: De volgende trein-melding komt volgens mij pas een uur voor vertrek, dus dit beeld is vaker te zien in Den Haag Centraal.
Den Haag Centraal is het enige station waar hij slechts één keer per uur van dat spoor vertrekt, dus als de volgende-trein-meldingen pas een uur voor vertrek op de TBP's komen, is dat altijd als de voorgaande net weg is, dus komt er géén volgende-trein-melding op de TBP's en dat is dus alleen op Gvc.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Gisteren werd er in Zaandam omgeroepen dat de s800 van 15:50 in zijn geheel doorreed naar Maastricht; reizigers naar Heerlen werd geadviseerd over te stappen in Sittard. Dus de TBP bleef gewoon doodleuk aangeven dat de (overigens nog steeds niet bestaande) a-zijde naar Maastricht ging en de b-zijde naar Heerlen.
Beul van de blindegeleidelijn
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Raymond »

Meltrain schreef: Den Haag Centraal is het enige station waar hij slechts één keer per uur van dat spoor vertrekt, dus als de volgende-trein-meldingen pas een uur voor vertrek op de TBP's komen, is dat altijd als de voorgaande net weg is, dus komt er géén volgende-trein-melding op de TBP's en dat is dus alleen op Gvc.
Het gaat niet om die volgende trein regel. Bij de s1900 stond altijd op de schermen als extra regel: "Stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum, Blerick" Die ontbreekt nu. En dat heeft niks met een uur voor vertrek te maken etc.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Fles »

waldo79 schreef:Kijk, zo hoort het :pos:
Ja precies. Wat was daar nou ZO moeilijk aan? Gewoon het hele scherm gebruiken.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Ronald »

Ze hebben op de NS-site ook weer de "spoorboekjes-tabellen" geplaatst. Keurig. http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... -2012.html

Het enige kleine puntje is dat het nog de tabellen van 2011 zijn. Maar ja, een kniesoor die daar op let...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Milco »

Als ik bij de actuele vertrektijden op www.ns.nl "Sassenheim" intyp, zie ik dat alle treinen vanaf Sassenheim vanaf spoor 1 vertrekken... Zowel richting Leiden als Schiphol. Lijkt me een foutje in de actuele vertrektijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Het lukt mij niet om lijn 272 van Kudelstaart naar Amsterdam op te roepen op de Connexxion-site :?
http://www.connexxion.nl/reisplanner/di ... &Tijd=0753

De bus rijdt alleen ma-vr in de ochtendspits.......
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Ik had vanmiddag een EBS bus die de hele rit van Amsterdam naar Purmerend de treintijden van Amsterdam Centraal bleef tonen... Niet heel nuttig.

Zijn verder wel heel mooi duidelijke schermen trouwens, maar helaas slecht zichtbaar in een Scania doordat er een stel stangen, lussen en bagagerekken voor hangt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Zijn verder wel heel mooi duidelijke schermen trouwens, maar helaas slecht zichtbaar in een Scania doordat er een stel stangen, lussen en bagagerekken voor hangt...
Zo ken ik een Scania weer :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Hehe... en tja, bij Arriva was tenminste het stoplampje nog te zien. Bij EBS niet als je linksvoorin zit...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Etienne »

De vertrekdisplays op de metrostations tussen Pijnacker Centrum en Rotterdam Centraal konden nog niet helemaal overweg met de verlenging van metrolijn E naar Slinge, een aantal toonde "Bestemming onbekend" :roll: En bij binnenkomst te Rtd werd omgeroepen dat je op dat station kan overstappen op de metrolijnen A, B en C.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Fles »

Het Syntusbandje is nog niet voorbereid op station Westervoort, dat roept de Machinist met de hand om. Met de mond zo u wilt.

Alle TBP's in Arnhem tonen keurig Westervoort, zowel binnen als buiten de overkapping :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fles op zo 11 dec 2011, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Hehe... en tja, bij Arriva was tenminste het stoplampje nog te zien. Bij EBS niet als je linksvoorin zit...
Lampje? Volgens mij was dat een enorme balk in sommige Scania's. Moest ook wel, want anders zag je het niet. Net zoals het stopgeluid dat knoerthard staat, anders hoor je het niet boven het motorgeluid uit :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Klaasje »

Tjah... het nut van nieuwe lijnnummers voor R-net is natuurlijk twijfelachtig en kennelijk denken de CXX-bussen daar zelf ook zo over. Vandaag reed lijn 152 nog steeds langs mijn huis.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Meltrain »

Bij de halte Prinsenplein in Rotterdam heeft men bij de halte richting Kralingse Zoom voor lijn 145 zo te zien een sticker opgeplakt die op Kralingse Zoom hoort ;) :
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Gekko123 »

Klaasje schreef:Tjah... het nut van nieuwe lijnnummers voor R-net is natuurlijk twijfelachtig en kennelijk denken de CXX-bussen daar zelf ook zo over. Vandaag reed lijn 152 nog steeds langs mijn huis.
Was mijzelf ook al opgevallen toen ik vanochtend in de 110 richting Edam zat. Voor ons reed lijn 92, maar officieel is dat vanaf vandaag natuurlijk de 392 (A)

Verder kan ik zeggen dat ze bij EBS flink hun best hebben gedaan om de reizigers wegwijs te maken. Op vrijwel alle grote opstap- en overstapplaatsen stonden mannetjes in een EBS-poncho of EBS-regenjas die gratis lijnfolders en poncho's uitdeelden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Die hebben het dan niet lang volgehouden... op Amsterdam Centraal en Purmerend Tramplein niemand dingen zien uitdelen vanmiddag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

Vandaag op Schiphol op de oude blauwe digitale schermen een Fyra aangekondigd gezien naar:
Dvd/ArenA, hetgeen op het CTA flappenbord: Duivendrecht-ArenA werd. Waarom? Dit is toch geen onderdeel van de stationsnaam... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Lijkt eerder dat die trein naar Asdar ingelegd was ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten