Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Een Ambassador schudt nog al hevig, zoals te zien is in het 2e filmpje. Een Volvo 7700 en een MAN Lion's City doen dat minder erg. Misschien dat de VDL Citea net zoals de Amba ook nog hevig schud, maar dat weet ik niet zeker
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Alleen een stilstaande bus uit de wind schudt niet.Michael 1988 schreef:Een Ambassador schudt nog al hevig, zoals te zien is in het 2e filmpje. Een Volvo 7700 en een MAN Lion's City doen dat minder erg. Misschien dat de VDL Citea net zoals de Amba ook nog hevig schud, maar dat weet ik niet zeker
Overigens is er niet één Ambassador soort, net als dat er niet één soort Citea is.
For Your Railroad Adventures
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
En afgezien van dat.. Een Ambassador rijdt écht niet slecht en is ook écht geen slechte bus.. Alleen in ogen van hobbyisten zijn het slechte bussen...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
@ find_your_spot en Stefan:
Ik zou zeggen kijk even het 2e filmpje na en hoor het uit de mond van een paar chauffeurs. En speciaal voor jullie plaats ik hierbij nog maar even een keer de link.
Ik zou zeggen kijk even het 2e filmpje na en hoor het uit de mond van een paar chauffeurs. En speciaal voor jullie plaats ik hierbij nog maar even een keer de link.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Michael, het zal je misschien verbazen. Maar ik bén een echte buschauffeur.Michael 1988 schreef: en hoor het uit de mond van een paar chauffeurs.
En toevallig heb ik rij ervaring op alle 4 van jou genoemde modellen.
Voor jou heb ik de video nog een tweede maal bekeken en natuurlijk zijn er bepaalde dingen die niet goed zijn, maar dan is dat meestal in de kleine busjes waarbij zo verschrikkelijk veel geknutseld is.
Verder ken ik geen bus die zo fijn rijdt, licht stuurt en als een blok op de weg ligt als een VDL Ambassador. Dat de beleving van hobbyisten hier in verschilt is bekend.
Zo rijdt een Den Oudsten Alliances verschrikkelijk. Cabine is ruk, stuurt slecht, hangt in de bochten en bij een lichte rem partij breekt de achterkant uit. Alles wat je niet wilt van een bus.
Bedenk ineens dat ik ook nog op zo'n ProCity heb gereden. Heb zelf lange benen en zat daar klem tegen het dashboard. Volledig ongeschikt en dus een ongezonde cabine.
For Your Railroad Adventures
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Frysker min foar sjauffeur
Frysker
10 april, 2012 - 16:09
Bussjauffeurs yn Fryslân meie fan de Arbeidsynspeksje net langer as fjouwer oeren achterinoar yn de Frysker-bussen ride. De ynspeksje hat dat yn in brief oan Connexxion skreaun. Dat bedriuw naam de Fryskers yn 2007 yn gebrûk foar Noard- en Súdwest-Fryslân.
Sjauffeurs binne fan it begjin ôf oan min te sprekken oer de nije bus. Neffens it fakbûn FNV hawwe se in soad fysike klachten as se te lang achter it stjoer sitte. Foaral de kabine soe te lyts wêze.
Ein fan it jier rekket Connexxion de konsesje kwyt oan konkurrint Arriva en sille de bussen út it strjitbyld ferdwine.
Frysker
10 april, 2012 - 16:09
Bussjauffeurs yn Fryslân meie fan de Arbeidsynspeksje net langer as fjouwer oeren achterinoar yn de Frysker-bussen ride. De ynspeksje hat dat yn in brief oan Connexxion skreaun. Dat bedriuw naam de Fryskers yn 2007 yn gebrûk foar Noard- en Súdwest-Fryslân.
Sjauffeurs binne fan it begjin ôf oan min te sprekken oer de nije bus. Neffens it fakbûn FNV hawwe se in soad fysike klachten as se te lang achter it stjoer sitte. Foaral de kabine soe te lyts wêze.
Ein fan it jier rekket Connexxion de konsesje kwyt oan konkurrint Arriva en sille de bussen út it strjitbyld ferdwine.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Nederlandse variant op het artikel...
Maximaal vier uur in Frysker
Geplaatst op: dinsdag 10 april 2012 21:48
Laatst bijgewerkt: dinsdag 10 april 2012 21:49
De Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (voorheen de Arbeidsinspectie) eist dat buschauffeurs die in Friesland in de zogeheten Frysker bussen rijden, niet langer dan 4 uur achter het stuur zitten. Dat blijkt uit een brief die de inspectie dinsdag aan vervoerder Connexxion heeft verstuurd. Uit onderzoek blijkt dat de chauffeurs fysieke klachten kunnen overhouden als zij langere tijd achter het stuur zitten.
Lees verder | Dossier Connexxion | Meer nieuws in dossier Connexxion
Maximaal vier uur in Frysker
Geplaatst op: dinsdag 10 april 2012 21:48
Laatst bijgewerkt: dinsdag 10 april 2012 21:49
De Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (voorheen de Arbeidsinspectie) eist dat buschauffeurs die in Friesland in de zogeheten Frysker bussen rijden, niet langer dan 4 uur achter het stuur zitten. Dat blijkt uit een brief die de inspectie dinsdag aan vervoerder Connexxion heeft verstuurd. Uit onderzoek blijkt dat de chauffeurs fysieke klachten kunnen overhouden als zij langere tijd achter het stuur zitten.
Lees verder | Dossier Connexxion | Meer nieuws in dossier Connexxion
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Is de cabine van zo'n Playmobil-ding significant anders dan de cabine van een normale T5?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Vreemd dat hier over Fryskers (de ProCity's) gaat, terwijl het begin van het topic ging over de Sprinter City's, die in Hoogeveen/Meppel rijden...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Daar ben ik het niet mee eens. Dit topic gaat toch echt heel duidelijk over de minibus in het algemeen die de chauffeur zijn rug kost. Dat ze toevallig een chauffeur van een Sprinter City interviewden is een ander verhaal, dat had ook een Leeuwarder chauffeur over een Procity kunnen zijn.MdJ schreef:Vreemd dat hier over Fryskers (de ProCity's) gaat, terwijl het begin van het topic ging over de Sprinter City's, die in Hoogeveen/Meppel rijden...
Tientallen buschauffeurs in Drenthe en Friesland kampen met gezondheidsproblemen als gevolg van het rijden in goedkope minibussen met slechte vering.
die als buschauffeur in het Drentse Hoogeveen sinds afgelopen zomer diensten draait op de Mercedes Sprinter City 35, één van de series gewraakte minibusjes
In Friesland kampen chauffeurs uit Leeuwarden, Harlingen en Franeker al bijna vier jaar lang met vergelijkbare gezondheidsklachten door het werken in minibussen.
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Het meest opvallende wat anders is dat is de ontbrekende linkerdeur waardoor het lastiger is om achter het stuur te kruipen. Het probleem zit hem in de vering achter. Als de busjes leeg zijn willen ze stuiterig zijn. Zelf jaren geleden het verschil kunnen vergelijken met 2 identieke busjes uit de 3,5 tons klasse. De ene zat vol met gereedschap en de andere was in gebruik voor het ophalen en wegbrengen van onderdelen waardoor er meestal veel minder gewicht aan spullen in dat busje aanwezig was. De bus met gereedschap reed veel prettiger dan de wagen die "onderdelen" bus.WSM schreef:Is de cabine van zo'n Playmobil-ding significant anders dan de cabine van een normale T5?
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Zaak tegen Connexxion na gezondheidsklachten
MEPPEL - Connexxion moet de Mercedesbusjes waarmee in Meppel en Hoogeveen gereden wordt zo snel mogelijk vervangen door andere voertuigen. Dat eist FNV Bureau Beroepsziekten (BBZ) morgen in een kort geding bij de rechtbank in Assen tegen de vervoerder. De taxiwagens zorgen volgens de bond voor gezondheidsklachten bij de chauffeurs.
Bron: Telegraaf (i-krant) 13 juni 2012
MEPPEL - Connexxion moet de Mercedesbusjes waarmee in Meppel en Hoogeveen gereden wordt zo snel mogelijk vervangen door andere voertuigen. Dat eist FNV Bureau Beroepsziekten (BBZ) morgen in een kort geding bij de rechtbank in Assen tegen de vervoerder. De taxiwagens zorgen volgens de bond voor gezondheidsklachten bij de chauffeurs.
Bron: Telegraaf (i-krant) 13 juni 2012
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 12 apr 2013, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Artikel ingekort ivm copyright
Reden: Artikel ingekort ivm copyright
Re: Goedkope minibus kost chauffeur z'n rug
Connexxion past ziekmakende busjes aan
ASSEN - Connexxion Zuidwest Drenthe gaat zijn vijf Mercedesbusjes aanpassen omdat die gezondheidsklachten veroorzaken bij de chauffeurs. Dit bleek donderdag tijdens een kort geding in Assen dat het Bureau Beroepsziekten van de FNV tegen de vervoersmaatschappij had aangespannen.
De zaak werd aangehouden om Connexxion de mogelijkheid te geven de aanpassingen door te voeren. Daarvoor heeft het bedrijf tot begin juli de tijd.
Bron en lees meer: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1235 ... aan__.html
ASSEN - Connexxion Zuidwest Drenthe gaat zijn vijf Mercedesbusjes aanpassen omdat die gezondheidsklachten veroorzaken bij de chauffeurs. Dit bleek donderdag tijdens een kort geding in Assen dat het Bureau Beroepsziekten van de FNV tegen de vervoersmaatschappij had aangespannen.
De zaak werd aangehouden om Connexxion de mogelijkheid te geven de aanpassingen door te voeren. Daarvoor heeft het bedrijf tot begin juli de tijd.
Bron en lees meer: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1235 ... aan__.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten