Mag ik even kwijt #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Mikos »

Mag ik even kwijt dat ik vandaag ben aangenomen bij de NS en vanaf 1 september HC Mikos heet, met als standplaats Zwolle?

Ik denk, ik deel het maar even mee :wink: En nee, per 1 september ben ik nog geen HC, maar wel aspirant-conducteur en dan begin ik natuurlijk aan de 26 weken durende opleiding...! 8-)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Cookie »

Gefeliciteerd en misschien zie ik je nog wel een keer in de trein! ;) Geniet van je nieuwe werk in ieder geval :) .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Mikos »

Dat zal ik zeker gaan doen! En zeker tot ziens in de trein :mrgreen:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daan »

Gefeliciteerd, en wie weet tot ziens ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Dubbele P »

Leuk om te horen Mikos! Proficiat! :)

En als je gedurende die 26 weken eens af en toe wat over de opleiding zou willen vertellen, zou dat erg leuk zijn! Ik denk dat er best wel veel leden in geïnteresseerd zijn wat er zoal aan bod komt enzo (ik in ieder geval wel!) :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daantje »

Thuis werken is fijn :) Vanmorgen om kwart over acht begonnen met schrijven en ga straks ff wat schema'tjes maken en artikelen lezen enzo. Ik moet nu aan m'n scriptie gaan beginnen en aangezien ze op m'n stage niet echt plek voor me hebben was het advies: ga maar thuis werken, lekker met een kopje thee erbij :D Nou ik vind het prima, gaat nog best lekker zo, zit nu ff aan de koffie, wasje draait, iedereen slaapt nog dus super stil hier.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

Ach, als je 'n echt stil plekje zoekt... ik heb vandaag weereens 't hele lab voor mezelf op 't werk (lekker ruim ook :P )

Beetje te stil misschien wel... d'r komt hier hooguit iemand langs die op 't dak moet zijn omdat de brandtrap de enige manier is daar te komen en die toevallig aan deze kant van 't gebouw zit :wink: Da's nou niet echt iets wat dagelijks gebeurt.
Ach, nog zes uurtjes te gaan en dan is 't lekker vakantie voor mij :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door JeePee »

Daantje schreef:Thuis werken is fijn :)
Ik begon het anders behoorlijk zat te worden om thuis te zitten met mijn poot omhoog en de laptop erbij. Nu weer in Amersfoort (ok nog steeds poot omhoog, maar we kunnen in ieder geval weer onderweg :) )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Mikos »

Dubbele P schreef:Leuk om te horen Mikos! Proficiat! :)

En als je gedurende die 26 weken eens af en toe wat over de opleiding zou willen vertellen, zou dat erg leuk zijn! Ik denk dat er best wel veel leden in geïnteresseerd zijn wat er zoal aan bod komt enzo (ik in ieder geval wel!) :)
Dankjullie wel! :mrgreen:
En ik zal tijdens die 26 weken zeker af en toe een keer een update geven over het hoe of wat, want daar ben ik zelf ook heel erg benieuwd naar! Jullie horen van me :wink:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daantje »

JeePee schreef:
Daantje schreef:Thuis werken is fijn :)
Ik begon het anders behoorlijk zat te worden om thuis te zitten met mijn poot omhoog en de laptop erbij. Nu weer in Amersfoort (ok nog steeds poot omhoog, maar we kunnen in ieder geval weer onderweg :) )
Mja, ik moet ook iig steeds na twee dagen komen laten zien wat ik gedaan heb dus echt wekenlang thuis zitten gebeurt ook niet. En het is ook zo gepland dat ik tussendoor nog wat praktische experimenten heb zodat ik wat afwisseling heb, dat is wel fijn :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heeft het hier tussen 12 en half 2 behoorlijk veel en hard geregend. Dat heeft hier rondom het winkelcentrum Zuidplein gezorgd voor veel wateroverlast. Veel straten stonden blank en ook een aantal kelders liepen vol. Hierbij zat ook de onze. Gelukkig was ik nog net optijd, anders had de schade veel groter geweest. Ik hoorde namelijk water stromen en daardoor kon ik snel beginnen met het water naar buiten gooien. Na 25 minuten lopen zwoegen met emmers water zakte het grondwater eindelijk en kon ik ermee stoppen. Toen was het gelukkig ook weer droog.

Zo zag mijn straat eruit rond 13:00 uur:
Afbeelding

Zoals ik al zei was de wateroverlast alleen rondom het Zuidplein. Rond 14:00 uur was het meeste water al weggepompt door de brandweer die overuren draaide, maar in de straat Zuidplein (vlakbij het theater) lag nog wel veel water:
Afbeelding

Ik woon nu al mijn hele leven in deze straat (18,5 jaar), maar zoveel water heb ik hier nog nooit gezien. Maar, gelukkig is de schade beperkt gebleven. Het portiek naast ons had wel veel meer water en dat moest echt weggepompt worden met een flinke pomp.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daan »

Zo, lekker :shock: Hier geen drup gezien vandaag :o

In ons huis hebben we in al die 15 jaar dat we er wonen ook nog nooit problemen met hoog water/overstromingen gehad, terwijl ze 10 huizen verder bij iedere bui van een aardig formaat de kruipruimte blank hadden staan...
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door dvdhoven »

Mikos schreef:Mag ik even kwijt dat ik vandaag ben aangenomen bij de NS en vanaf 1 september HC Mikos heet, met als standplaats Zwolle?
Welkom nieuwe collega! :) Toch niet doorgegaan in de luchtvaart?
Dick van den Hoven
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Karl »

Hier is het huis vanmiddag voorzien van twee zwembaden, één in de kelder en één in de garage. :evil:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

Hmm, 't weer aan de zuidzijde van de Maas in Rotterdam verschilde dan toch best flink vandaag... in de Botlek (tja, 'tis ook Rotterdam) regende het vandaag wel maar zeker niet zo hard.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door webguy »

Na dagen achter elkaar temperaturen rond de 35-40 graden (en nog altijd rond de 30 graden zelfs met de bewolking) was het vandaag heerlijk om weer op Nederlandse grond te stappen met fris weertje waarbij airco niet perse noodzakelijk is. Was wel raar om weer in een trein te zitten ipv een auto om overal te komen :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Hmm, 't weer aan de zuidzijde van de Maas in Rotterdam verschilde dan toch best flink vandaag... in de Botlek (tja, 'tis ook Rotterdam) regende het vandaag wel maar zeker niet zo hard.
En in Rotterdam-Noordwest regende het wel stevig, maar zeker geen ondergelopen straten hier :shock:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door mb90 »

Het is ook zeer lokaal geweest heb ik gemerkt. Op de meldkamer waren alleen maar meldingen van wateroverlast te vinden vanuit de omgeving van het Zuidplein en dat is precies waar ik woon. Nu ik het toch over het Zuidplein heb, de hal van het metrostation heeft ook nog een half uur onder water gestaan. Een afvoerpijp brak door het vele water af en daardoor kwam er water de stationshal binnen. Deze werd dus afgesloten om leeggepompt te worden en de metro's halteerden daardoor hier van ongeveer half 2 tot 2 niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daantje »

In Rotterdam Noord regende en onweerde het ook flink. Straten stonden wel onder water maar ik heb geen brandweer oid gezien. Ik was blij dat ik thuis aan het werk was :P Heb vanwege het onweer nog een tijdje met m'n laptop op de accu gewerkt omdat het wel erg dichtbij kwam.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Justin »

Ik vond het niet zo fijn dat het gisteren zo regende in Maastricht :(. Was toch niet zo fijn om dan door de straten te lopen.
Vandaag hier in Zwijndrecht weer dikke wolken en enige zon.

Thuis werken is wel fijn wat eigen planning betreft. Maar de tijd gaat zo sloom, en je kan gauw afgeleid raken. Althans ik wel ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Meltrain »

Ik zat afgelopen week in een vakantiepark ergens in de driehoek Ommen-Hardenberg-Dedemsvaart en daar hebben we ook best slecht weer gehad, met af en toe opklaringen.
We hebben eigenlijk één mooie dag gehad, zondag, en dat was gelukkig precies de dag dat we naar de STAR gingen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Wubbo »

Vandaag naar het Stripmuseum in Groningen geweest. Aanrader, als je een beetje van strips houdt. We waren er om 11.30; om 15.45 vonden we het mooi maar hadden we niet alles gezien. Vergeet ook niet een formuliertje in te vullen waarmee je 10% korting op 1 aankoop in de winkel krijgt!

In het stripmuseum hangt een poster met een soort ganzenbord-in-stripvorm, dat uitgegeven lijkt te zijn bij de opening van de ringlijn van de Amsterdamse metro. Was een erg leuk ding, weet iemand daar meer over?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Mikos »

dvdhoven schreef:
Mikos schreef:Mag ik even kwijt dat ik vandaag ben aangenomen bij de NS en vanaf 1 september HC Mikos heet, met als standplaats Zwolle?
Welkom nieuwe collega! :) Toch niet doorgegaan in de luchtvaart?
DankU! DankU! Nee, de luchtvaart liep niet zo... maar daar mail ik je wel over :wink:
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Linkerspoor »

Gefeliciteerd Mikos! Lijkt me een erg leuke baan! Veel plezier, hoop dat je vooral de leuke mensen en verhalen tegen komt!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Mikos »

Dankjewel! Dat hoop ik heel stiekem ook, want dan heb ik altijd genoeg te vertellen :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten