Dienstregeling GVB 2012
Re: Dienstregeling GVB 2012
Prutsers daar in Zwitserland. In Duitsland is een systeem met twee TV-schermen in opkomst, waarbij op het ene scherm algemene reisinformatie wordt vertoond en op de ander reisinformatie (volgende haltes, overstappen bij de volgende haltes). Ook worden daar op sommige plekken overstappen met lijnnummers en bestemmingen omgeroepen, speciale attracties EN bij de belangrijkste haltes ook nog in het Engels en Frans erachteraan. Beat that!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling GVB 2012
Jouw argumentatie volgende hoef je in dat geval ook niet de haltes af te roepen, staat immers ook in de displays. Blijkbaar ook nog nooit van blinden en slechtzienden gehoord.Alargule schreef:Uitgelegd door wie? Bovendien: reizigers kun je toch ook over de bestemming in de trein zelf informeren middels displays aan boord? Doen ze in 'iedere' andere wereldstad ook...
Amsterdam is een wereldstad van de categorie "Alpha". Gedeeld met het door jouw genoemde Toronto maar ook bijvoorbeeld Los Angeles, en zelfs een classificatie hoger dan New Delhi.Alargule schreef:En trouwens, Amsterdam is geen wereldstad. Daarom kan het hier niet.
Re: Dienstregeling GVB 2012
Dat is perfect natuurlijk. Minus het Frans.Bee schreef:Prutsers daar in Zwitserland. In Duitsland is een systeem met twee TV-schermen in opkomst, waarbij op het ene scherm algemene reisinformatie wordt vertoond en op de ander reisinformatie (volgende haltes, overstappen bij de volgende haltes). Ook worden daar op sommige plekken overstappen met lijnnummers en bestemmingen omgeroepen, speciale attracties EN bij de belangrijkste haltes ook nog in het Engels en Frans erachteraan. Beat that!
Re: Dienstregeling GVB 2012
Een GVB-insider geeft op een ander forum aan dat de beeldschermen in de Combino's per 1 januari uit zullen worden gezet door het beëindigen van het contract waarna ze verwijderd zullen worden.
Onbegrijpelijk, ze zouden zoveel andere dingen met de beeldschermen kunnen doen dan de reclame die er nu op wordt getoond.
Onbegrijpelijk, ze zouden zoveel andere dingen met de beeldschermen kunnen doen dan de reclame die er nu op wordt getoond.
Re: Dienstregeling GVB 2012
Wat de fok is dat nou weer joh?? :? Overal duidelijk zichtbare en ook nog eens dubbelzijdige schermen waar je prachtig reisinformatie op kan vertonen net zoals in de nieuwe metro's, halen ze die dingen weg. :neg:FLJ schreef:Een GVB-insider geeft op een ander forum aan dat de beeldschermen in de Combino's per 1 januari uit zullen worden gezet door het beëindigen van het contract waarna ze verwijderd zullen worden.
Onbegrijpelijk, ze zouden zoveel andere dingen met de beeldschermen kunnen doen dan de reclame die er nu op wordt getoond.
Re: Dienstregeling GVB 2012
Bij mijn weten zit Amsterdam in de categorie "Gamma"......R-Flow schreef:
Amsterdam is een wereldstad van de categorie "Alpha". Gedeeld met het door jouw genoemde Toronto maar ook bijvoorbeeld Los Angeles, en zelfs een classificatie hoger dan New Delhi.
Re: Dienstregeling GVB 2012
Dat was de categorisering van 1999. Anno 2010 zit Amsterdam in de categorie "Alpha".fred1954 schreef:Bij mijn weten zit Amsterdam in de categorie "Gamma"......
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city
Bovenstaand genoeg bevestiging dat Amsterdam toch echt als redelijk vooraanstaande wereldstad gezien wordt dus weer een discussie minder. Terug on topic dan maar?
Re: Dienstregeling GVB 2012
Je hebt gelijk over de categorie "Alpha", laten we over die rangschikking maar niet gaan discussiëren hier, is inderdaad off topic.R-Flow schreef:Dat was de categorisering van 1999. Anno 2010 zit Amsterdam in de categorie "Alpha".fred1954 schreef:Bij mijn weten zit Amsterdam in de categorie "Gamma"......
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city
Bovenstaand genoeg bevestiging dat Amsterdam toch echt als redelijk vooraanstaande wereldstad gezien wordt dus weer een discussie minder. Terug on topic dan maar?
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012
Ik ben naar de nieuwe dienstregeling van de tram aan het kijken en het wordt er niet beter op!
Als ik alleen naar de Lekstraatlijnen kijk, zie ik dat de meeste 1 of 2 minuten verliezen op hun rijtijd. Geen enkele lijn wordt verruimd.
Het slechtste wordt lijn 12 die het met 1 tram minder gaat doen. Dat komt door 2 minuten minder rijtijd, 1 minuut ipv 3 minuten op Sloterdijk en 6 minuten ipv 12 minuten op Amstel.. Zal me niet verbazen als deze lijn minder op tijd gaat rijden...
In de Havenstraat blijft alles nagenoeg gelijk behalve lijn 16 die 1 minuut bij krijgt en lijn 24 die 1 minuut moet inleveren. Qua aantal wagens heb ik niet gekeken.
Als ik alleen naar de Lekstraatlijnen kijk, zie ik dat de meeste 1 of 2 minuten verliezen op hun rijtijd. Geen enkele lijn wordt verruimd.
Het slechtste wordt lijn 12 die het met 1 tram minder gaat doen. Dat komt door 2 minuten minder rijtijd, 1 minuut ipv 3 minuten op Sloterdijk en 6 minuten ipv 12 minuten op Amstel.. Zal me niet verbazen als deze lijn minder op tijd gaat rijden...
In de Havenstraat blijft alles nagenoeg gelijk behalve lijn 16 die 1 minuut bij krijgt en lijn 24 die 1 minuut moet inleveren. Qua aantal wagens heb ik niet gekeken.
Re: Dienstregeling GVB 2012
Zo dat was volgens mij ook hard nodig ook. Meestal kan het trampersoneel wel twee potjes patience spelen in de tussentijd op station Amstel. Ook bij Sloterdijk is de omloop wat sneller geworden, ik zie dus eigenlijk niet echt een probleem.Het slechtste wordt lijn 12 die het met 1 tram minder gaat doen. Dat komt door 2 minuten minder rijtijd, 1 minuut ipv 3 minuten op Sloterdijk en 6 minuten ipv 12 minuten op Amstel.. Zal me niet verbazen als deze lijn minder op tijd gaat rijden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012
Dat valt best mee. Vooral omdat de rijtijd niet al te ruim is...
Vooral in de spits haal ik de rijtijd daar amper (of ik moet als een gek rijden en mensen die aan komen rennen negeren).
En al helemaal met een ouwe bak...
Vooral in de spits haal ik de rijtijd daar amper (of ik moet als een gek rijden en mensen die aan komen rennen negeren).
En al helemaal met een ouwe bak...
Re: Dienstregeling GVB 2012
Vroegâh stonden bij het Amstel wel vaak meerdere trams. Tegenwoordig zie ik er zelden meer dan één. Het is dus al stukken efficiënter dan eerst.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012
Ach ja, de tijd zal het leren wat voor effect ze hiermee gaan krijgen:
of veel trams zullen te laat zijn/vertrekken
of mensen gaan juist racen met die trams (buiten de spits) om nog een beetje buffertijd over te houden. Gevolg, tram komt te vroeg aan en sta je daar met je goed gedrag op de volgende te wachten...
of veel trams zullen te laat zijn/vertrekken
of mensen gaan juist racen met die trams (buiten de spits) om nog een beetje buffertijd over te houden. Gevolg, tram komt te vroeg aan en sta je daar met je goed gedrag op de volgende te wachten...
Re: Dienstregeling GVB 2012
Volgens mij volg je mijn argumentatie dan toch in de verkeerde richting. Het omroepen van haltenamen heeft namelijk zeker meerwaarde. Ik kan me de tijd dat we het zonder deden eigenlijk al niet meer voorstellen - dat constante getuur uit het raam van tram of bus naar het piepkleine schrift dat de haltenaam aangaf...als je geluk had en het stond erop.R-Flow schreef:Jouw argumentatie volgende hoef je in dat geval ook niet de haltes af te roepen, staat immers ook in de displays. Blijkbaar ook nog nooit van blinden en slechtzienden gehoord.
Heerlijk, dat je classificaties nodig hebt om te onderbouwen dat Amsterdam een wereldstad is...R-Flow schreef:Amsterdam is een wereldstad van de categorie "Alpha". Gedeeld met het door jouw genoemde Toronto maar ook bijvoorbeeld Los Angeles, en zelfs een classificatie hoger dan New Delhi.
Re: Dienstregeling GVB 2012
"Beste bestuurder. Kunt u mij waarschuwen als we bij halte xyz zijn aangekomen?"Het omroepen van haltenamen heeft namelijk zeker meerwaarde. Ik kan me de tijd dat we het zonder deden eigenlijk al niet meer voorstellen -
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012
"sorry mevrouw, u moest eigenlijk 3 haltes geleden al uitstappen maar was het vergeten. het beste kunt u nu teruglopen want anders staat u toch een kwartier te wachten."
Re: Dienstregeling GVB 2012
Dat doen ze bij het GVB ja. Bij normale vervoersbedrijven heb je meer kans klantvriendelijk personeel tegen te komen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012
Een chauffeur kan niet vergeten dat iemand ergens eruit moest?
Re: Dienstregeling GVB 2012
Vaak genoeg meegemaakt dat de chauffeur het was vergeten of dat het na een personeelswissel fout ging. (En dat was bij de groene vervoerder.) Uiteindelijk kan je je als reiziger beter uitleveren aan een medereiziger dan aan het rijdend personeel dat op meer zaken moet letten denk ik.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012
En daarom gebruik ik ook altijd (voor zover ik ze heb dan) lijnfolders. De halte onderstrepen waar ze heen moeten en laat ze zelf opletten. Alleen had ik laatst geen lijnfolders op de wagen. Dus er waren een paar toeristen die naar Leidseplein moeten. Dus ik zeg duidelijk articulerend dat ze bij Frederiksplein eruit moeten en geef mezelf een mental note dat ik hun erop zal attenderen als we daar zijn. Vervolgens vervolg ik mijn rit en tussen Stadhouderskade en Frederiksplein is het opletten (op de wissellamp die niet van ver zichtbaar is, of de halte Frederiksplein niet al vol is, of er geen auto's op de rijbaan naast me staan (die kunnen gaan keren) enz). Ik dacht er pas weer aan toen ik van halte Weteringcircuit ben vertrokken.
Dus misschien moet jij (Vinny) beter nadenken over wat jij zegt, ipv meteen onterechte kritiek te leveren!
Dus misschien moet jij (Vinny) beter nadenken over wat jij zegt, ipv meteen onterechte kritiek te leveren!
Re: Dienstregeling GVB 2012
...of misschien moet jij niet meteen als de gebeten hond reageren. Dat zegt ook wel wat over de houding van het rijdend personeel in het algemeen. Klaarblijkelijk voelen jullie je (door 'de reiziger' of door je eigen management) een beetje in het hoekje gedrukt, waardoor openstaan voor kritiek (ook al is die zo ongenuanceerd als die van Vinny) al minder vanzelfsprekend is. Dan maar in de verdediging.
Dat we allemaal wel eens wat vergeten is maar heel menselijk. Lullig voor die reizigers, maar er zal geen bloed uitvloeien. Maar je bent als personeel van GVB (en elk ander vervoersbedrijf wat dat betreft) wel het uithangbordje van je organisatie.
Dat we allemaal wel eens wat vergeten is maar heel menselijk. Lullig voor die reizigers, maar er zal geen bloed uitvloeien. Maar je bent als personeel van GVB (en elk ander vervoersbedrijf wat dat betreft) wel het uithangbordje van je organisatie.
Re: Dienstregeling GVB 2012
Ja, ik vind passagiers op de hoogte houden van waar ze zijn een kerntaak van het openbaar vervoer personeel. Overigens had ik ook niet voor niets een evil-smiley achter mijn bericht geplaatst...
Overigens heb ik er in Nederland niet zoveel last van hoor. De paar keren dat ik naar Heeg, boerderij 204 moet zijn op de vingers van één hand te tellen en ik heb dan nog wel genoeg oplettend vermogen om af te leiden waar ik er uit moet. In het buitenland is het een ander verhaal. Ik ben in 2000 in Israël geweest, en daar kon ik de haltebordjes niet eens lezen. Ik heb wel altijd mijn bestemming (hoewel soms met de nodige kunst - en vliegwerk) kunnen bereiken, door behulpzaam buspersoneel. Het kan dus wel :Y
Overigens heb ik er in Nederland niet zoveel last van hoor. De paar keren dat ik naar Heeg, boerderij 204 moet zijn op de vingers van één hand te tellen en ik heb dan nog wel genoeg oplettend vermogen om af te leiden waar ik er uit moet. In het buitenland is het een ander verhaal. Ik ben in 2000 in Israël geweest, en daar kon ik de haltebordjes niet eens lezen. Ik heb wel altijd mijn bestemming (hoewel soms met de nodige kunst - en vliegwerk) kunnen bereiken, door behulpzaam buspersoneel. Het kan dus wel :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012
In een hoekje gedrukt? Nee hoor. Alleen ik irriteer me aan de houding van veel mensen (en dat is niet alleen hier op het forum) dat zij de beste stuurlui zijn. Ik sta zeker weten open voor kritiek maar het moet gegrond zijn. Niet dat we niet klantvriendelijk zijn als we vergeten om mensen te waarschuwen als ze ergens zijn aangekomen. (en natuurlijk heb je uitzonderingen tussen, maar dat heb je ook bij RET, HTM, CXX, EBS enz...). Zelfde geldt voor wat ik over lijn 12 een paar posts hierboven heb geschreven. Dan komt meteen dat het beter is etc. Maar ik had van de week op diezelfde lijn 12 2 ritten achter elkaar moeten doen (zonder van mijn plek af te gaan op SLD en AMS) en daarna nog binnenlopen simpelweg omdat op dat moment maar 3 minuten buffertijd was op AMS en ik op SLD maar 2 minuten had. Gevolg, barstende koppijn (wat ook kwam door de regen wat de zicht belemmerd maar wel proberen om de tram door de drukke straten van Amsterdam te persen, zonder iemand aan te rijden of iets dergelijks).Alargule schreef:...of misschien moet jij niet meteen als de gebeten hond reageren. Dat zegt ook wel wat over de houding van het rijdend personeel in het algemeen. Klaarblijkelijk voelen jullie je (door 'de reiziger' of door je eigen management) een beetje in het hoekje gedrukt, waardoor openstaan voor kritiek (ook al is die zo ongenuanceerd als die van Vinny) al minder vanzelfsprekend is. Dan maar in de verdediging.
Dat we allemaal wel eens wat vergeten is maar heel menselijk. Lullig voor die reizigers, maar er zal geen bloed uitvloeien. Maar je bent als personeel van GVB (en elk ander vervoersbedrijf wat dat betreft) wel het uithangbordje van je organisatie.
Men wilt wel dat het OV zo vaak mogelijk rijdt en altijd op tijd, maar men vindt het ook prima als de weinige speling wat er overblijft... De omgekeerde wereld
En daarom reageer ik zo... snappie? :D
Als je nou de Twisted-evil-smiley had gezet, was het anders overgekomen.Overigens had ik ook niet voor niets een evil-smiley achter mijn bericht geplaatst...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling GVB 2012
Heel herkenbaar. En ook wel begrijpelijk (zie het voorbeeld van Hauptbahnhof), wat dat betreft is het een goede ontwikkeling dat min of meer elke bus en tram in Nederland tegenwoordig automatische halteafroepen heeft. :)Klaasje schreef:Vaak genoeg meegemaakt dat de chauffeur het was vergeten of dat het na een personeelswissel fout ging. (En dat was bij de groene vervoerder.) Uiteindelijk kan je je als reiziger beter uitleveren aan een medereiziger dan aan het rijdend personeel dat op meer zaken moet letten denk ik.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Dienstregeling GVB 2012
Als mensen vragen of ik ze wil vertellen waar ze moeten uitstappen zeg ik altijd: ""De haltes worden automatisch omgeroepen en in het display kunt u de halte zien""
Waarna ik met mijn beste articulatie de halteafroep na probeer te doen.
Helaas blijf je een volk hebben wat niet leest en niet luistert. Overigens bereken ik dagjes mensen uit Overijssel, Limburg en Groningen ook onder toeristen.
Waarna ik met mijn beste articulatie de halteafroep na probeer te doen.
Helaas blijf je een volk hebben wat niet leest en niet luistert. Overigens bereken ik dagjes mensen uit Overijssel, Limburg en Groningen ook onder toeristen.
For Your Railroad Adventures
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 203 gasten