"Trein laat burgemeester staan"

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

"Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Aking »

Het ingebruiknemen van het nieuwe station Westervoort verliep voor de burgemeester en wethouders van de Gelderse gemeente niet zoals verwacht.

Het college wilde in de nacht van zaterdag op zondag de allereerste trein nemen die in hun gemeente zou stoppen. Maar de machinist sloeg het station over omdat hij vond dat de oude dienstregeling nog gold.

Daardoor bleef het voltallige gemeentebestuur om half drie 's nachts met een fles champagne achter op het station in het naastgelegen Duiven. "ProRail en Syntus wisten ervan, maar er is kennelijk iets fout gegaan in de communicatie", verklaarde een woordvoerder van de gemeente Westervoort. "Het college is op eigen gelegenheid thuisgekomen."

Gisteren is het nieuwe station alsnog officieel geopend. Het is voor het eerst in 75 jaar dat er in Westervoort weer treinen stoppen.


:') :X


Via
http://nos.nl/data/nosop3/reader/321535_tab1.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door webguy »

Euh, stopt de trein van half drie dus niet in Duiven? En rijdt Syntus nog om half drie?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Meltrain »

In de nacht van zaterdag op zondag gaat de laatste trein van Ah naar Dtc om 2:44. Deze stopt (volgens de Drgl) wel in Duiven.

Terecht overigens dat de mcn vond dat de oude dienstregeling nog gold: pas om 4:00 gaat op het spoor een nieuwe dag in. (Maar die mcn had dus wel in Duiven moeten stoppen. :? )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door fogeltje »

*proest* Daar gaat mijn koffie. :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door reisthijs »

Meltrain schreef:(Maar die mcn had dus wel in Duiven moeten stoppen. :? )
Die heeft gewoon in Duiven gestopt, hoe kon B&W daar anders vragen of hij ook in Westervoort ging stoppen?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Michael 1988 »

Ik denk dat de college beter de eerste trein kon pakken dan de laatste trein. Dan kwamen ze van een minder koude kermis thuis. :lol: Maar die burgemeester en wethouder(s) maken ook wel veel overuren? Moeten wij (als belastingbetaler) dat soms allemaal gaan betalen? Maar ja wel een leuke actie van de conducteur. Hij staat hierin volledig in zijn recht. :pos: :pos: :pos:

Overigens de titel van het artikel deed mij in eerste instantie vermoeden dat de college stond te wachten in Westervoort, i.p.v. dat ze al in de trein zaten. Totdat ik las dat ze in Duiven uitgestapt waren.
NintendoC
Berichten: 417
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door NintendoC »

"Het college is op eigen gelegenheid thuisgekomen."


Vast per persoon een taxi genomen op kosten van de belastingbetaler. :x
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Thijs »

Meltrain schreef:Terecht overigens dat de mcn vond dat de oude dienstregeling nog gold: pas om 4:00 gaat op het spoor een nieuwe dag in. (Maar die mcn had dus wel in Duiven moeten stoppen. :? )
Niet terecht. Het was namelijk wel de bedoeling dat deze late trein in Westervoort zou stoppen. Alleen de machinist was daar blijkbaar niet van op de hoogte en hij zat dus fout.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Wubbo »

De daggrens ligt bij dienstregelingen van reizigerstreinen om 02.00 uur. Om 04.00 uur ligt de grens van de treinkaartjes.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Fles »

Thijs schreef:Het was namelijk wel de bedoeling dat deze late trein in Westervoort zou stoppen. Alleen de machinist was daar blijkbaar niet van op de hoogte en hij zat dus fout.
Of degene die de machinist daarover had moeten informeren natuurlijk.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Thijs »

Dat kan natuurlijk ook ;)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door huibf »

Hahaha giller!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:De daggrens ligt bij dienstregelingen van reizigerstreinen om 02.00 uur. Om 04.00 uur ligt de grens van de treinkaartjes.
Op 4.00 ligt ook de grens die NS naar de reiziger toe communiceert (op de vertrekstaten bijvoorbeeld). Dus rijdt de trein van 2:30 op zaterdagavond, niet op zondagochtend.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Freek »

Het verhaal van de NOS klopt niet helemaal. Het college stond inderdaad op de nachttrein te wachten in Duiven. De trein is daar ook gewoon gestopt, maar heeft niet gehalteerd in Westervoort. Dat was overigens ook conform de dienstregeling van ProRail, zo is mij verteld. Al zie ik wel dat de stop in de planner stond. In ieder geval is de trein doorgereden naar Arnhem, daar is het college uitgestapt. Vervolgens zijn ze per politieauto thuis afgeleverd. Waarom niet met de taxi? Dat mag Joost weten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Het verhaal van de NOS klopt niet helemaal. Het college stond inderdaad op de nachttrein te wachten in Duiven. De trein is daar ook gewoon gestopt, maar heeft niet gehalteerd in Westervoort. Dat was overigens ook conform de dienstregeling van ProRail, zo is mij verteld. Al zie ik wel dat de stop in de planner stond. In ieder geval is de trein doorgereden naar Arnhem, daar is het college uitgestapt. Vervolgens zijn ze per politieauto thuis afgeleverd. Waarom niet met de taxi? Dat mag Joost weten.
Zo zal het de belastingbetaler iets minder gekost hebben. Zoals ik het bericht gelezen had interpreteerde ik het overigens weer anders, namelijk dat ze uiteindelijk in Duiven terecht kwamen nadat de trein niet bij die stoeptegel gestopt is (en dus vanuit de richting Arnhem kwamen).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Geert »

Hoe dan ook had ik graag hun gezichten willen zien, die moeten erg beteuterd zijn geweest. Blijven ze daarvoor wakker op zo'n onmogelijk tijdstip :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Fles »

fogeltje schreef:Zo zal het de belastingbetaler iets minder gekost hebben.
Ja, want een politiewagen rijdt voor minder dan een taxi niewaar? :N
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Klaasje »

Wubbo schreef:De daggrens ligt bij dienstregelingen van reizigerstreinen om 02.00 uur. Om 04.00 uur ligt de grens van de treinkaartjes.
Ooh echt? Connexxion plant hun bussen tussen 4:00 en 28:00 uur.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:
fogeltje schreef:Zo zal het de belastingbetaler iets minder gekost hebben.
Ja, want een politiewagen rijdt voor minder dan een taxi niewaar? :N
Die agenten hebben toch dienst (worden dus hoe dan ook al betaalt) en een politieauto zal niet meer brandstof gebruiken dan een taxi op dat stuk (in ieder geval niet significant). Dus ja, dan is een politieauto goedkoper dan wanneer je een taxi moet oproepen en betaalt voor vervoersservice.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Michael 1988 »

Volgens de website van Syntus bestaat Station Westervoort schijnbaar niet.

In ieder geval het staat niet in dit lijstje:

*Arnhem
*Duiven
*Zevenaar
*Didam
*Wehl
*Doetinchem
*Gaanderen
*Terborg
*Varsseveld
*Aalten
*Winterswijk

Overigens volgens ns.nl hoorde de trein wel te stoppen in Westervoort na 2:00 uur. En dat in beide richtingen. Voor 2 uur stopte de trein daar niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Fles »

Dat lijstje is niet uitputtend. Arnhem Velperpoort, Winterswijk West en Hengelo Oost ontbreken ook.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door Justin »

En toch zie ik het gewoon voor me :'). Ergens wel sneu en hilarisch tegelijk :X :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door gkw1969 »

Fles schreef:Dat lijstje is niet uitputtend. Arnhem Velperpoort, Winterswijk West en Hengelo Oost ontbreken ook.
Hengelo Oost is logisch dat die ontbreekt aangezien die aan de spoorlijn Zutphen-Hengelo-Oldenzaal ligt.
When you're tired of London, you're tired of life
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: "Trein laat burgemeester staan"

Bericht door htm_tram »

Klaasje schreef:
Wubbo schreef:De daggrens ligt bij dienstregelingen van reizigerstreinen om 02.00 uur. Om 04.00 uur ligt de grens van de treinkaartjes.
Ooh echt? Connexxion plant hun bussen tussen 4:00 en 28:00 uur.
Heb toch een cxx dienst gezien tot 29.16 ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten