EBS is er helemaal klaar voor

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door matje82 »

Totaal gaat dit rijden:

1001-1025 (25 stuks)
3001-3047 (47 stuks)
4001-4103 (103 stuks)
5001-5036 (36 stuks)

dus 211 Scania's

8001-8007
9001-9003

10 andere bussen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

Dafdriver schreef:Ben benieuwd waar ze die allemaal op gaan inzitten. Ik weet wel dat Oostenrijk ze ook buiten het OV ik kan zetten maar zo'n groot aantal dat verbaasd mij.
Alleen op de 9 Bizzliners lijkt mij, misschien nog op de schoolbussen al zou dat wel onhandig zijn voor Oostenrijk, maar op andere lijnen is inzet van die Higers niet toegestaan zover ik weet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dale
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 nov 2011, 13:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Dale »

De overige 14 bussen die Scania zou leveren komen niet meer?
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Dafdriver »

Bee schreef:
Dafdriver schreef:Ben benieuwd waar ze die allemaal op gaan inzitten. Ik weet wel dat Oostenrijk ze ook buiten het OV ik kan zetten maar zo'n groot aantal dat verbaasd mij.
Alleen op de 9 Bizzliners lijkt mij, misschien nog op de schoolbussen al zou dat wel onhandig zijn voor Oostenrijk, maar op andere lijnen is inzet van die Higers niet toegestaan zover ik weet.
Dat lijk me niet handig inderdaad. Maar volgens het busboekje doet EBS ook touringcars verhuren info via de klantenservice wat er in het boekje vermeld staat.
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door mm8_nl »

Dafdriver schreef:
mm8_nl schreef:Scania Higer 47 stuks
Ben benieuwd waar ze die allemaal op gaan inzitten. Ik weet wel dat Oostenrijk ze ook buiten het OV ik kan zetten maar zo'n groot aantal dat verbaasd mij.

Volgens mij alleen voor de Bizzliners.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Raymond »

Met de middagritten kom ik op 46 bussen uit die je voor de Bizzliners nodig hebt. Misschien dat de 376 en 377 een bus minder nodig hebben (weet niet hoe lang ze hebben gerekend voor leeg materieelritten), maar inclusief een kleine reserve heb je die 47 bussen dus echt nodig.

371: 5 stuks
372: 4 stuks
373: 4 stuks
374: 4 stuks
375: 4 stuks
376:"9 stuks
377: 8 stuks
378: 4 stuks
379: 4 stuks
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door NG²7²™ »

Na diverse foto's op internet gezien te hebben lijkt het alsof EBS in het kader van voorbereidingen in ieder geval goed van start is gegaan. Ik zie op alle foto's chauffeurs in bedrijfskleding rijden! Lukt ook lang niet ieder (nieuw) bedrijf bij een concessiewisseling...
Groeten,
Nick
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door VIRM »

Protesten tegen nieuwe busmaatschappij Waterland


AMSTERDAM Vanaf zondag verzorgt in Waterland een nieuwe busmaatschappij het vervoer.

Het Israëlische bedrijf Egged (EBS) gaat het openbaar vervoer in het gebied Waterland verzorgen. Een feestelijke dag voor het bedrijf met een bittere bijsmaak.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/70047/Protes ... +Waterland
Beul van de blindegeleidelijn
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Nou wel een hele late en vooral domme en nutteloze protestactie. Dit is net zoals het gedoe in SRAN gewoon onzin om een bedrijf wat in Nederland is gevestigd, wat Israëlische en volgens mij ook een Poolse aandeelhouder heeft aansprakelijk te stellen voor wat de Israëlische regering allemaal beslist. :cry: Diep triest dat mensen zo laag kunnen gaan. Laat EBS gewoon hun werk doen. De beslissingen van Palestijnen niet meenemen in de bus in Israël komt van Israëlische regering en niet van Egged, dus is het verstandiger om bij de Israëlische ambassade te gaan protesteren dan bij EBG/Egged. Met de actie tegen EBS schaadt je helaas alle busreizigers en niet Israël.

Overigens, zowel op de video als in het artikel staat een fout.
Gele bussen rijden op de lokale lijnen en de oranje/grijze bussen rijden op de streekverbindingen in Waterland.
Volgens mij rijden de gele bussen ook op de buurtbuslijnen en op enkele streeklijnen. Maar het zijn geen oranje/grijze lijnen, maar rode/grijze lijnen :lol: . RTV/NH zal toch even beter research gaan moeten doen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Fles »

Hee die onzin met plaatjes in signatures dat was toch afgelopen?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door STF »

Dat vroeg ik me ook juist af, wilde net het beheer mailen om het te vragen, maar zo kan het ook. :wink:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Dit gaat niet over EBS, maar wel over Arriva. Tenminste over de voormalige bussen in Waterland. Uit dit artikel blijkt maar weer dat Arriva niet altijd de bussen achter slot en grendel plaatst. De bussen zijn allemaal richting Noord-Nederland gegaan en worden voor een deel ingezet in het buitenland. Zo'n 30 bussen stonden afgelopen zondag op een openbare parkeerplaats, langs de A7 ter hoogte van Haskerhorne, tussen Joure en Heerenveen.

Bron

Omdat ik de topic over concessie Waterland niet zo gauw kon vinden, heb ik het maar even hier geplaatst. Ook aangezien hier al een paar keer eerder gesproken werd over de bussen van Arriva en de afvoer ervan.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

Michael 1988 schreef: Overigens, zowel op de video als in het artikel staat een fout.
Gele bussen rijden op de lokale lijnen en de oranje/grijze bussen rijden op de streekverbindingen in Waterland.
Volgens mij rijden de gele bussen ook op de buurtbuslijnen en op enkele streeklijnen. Maar het zijn geen oranje/grijze lijnen, maar rode/grijze lijnen :lol: . RTV/NH zal toch even beter research gaan moeten doen.
Vanaf de buitenkant denk ik ook altijd dat het oranje/grijze bussen zijn. Daar lijkt 'verkeersrood' nu eenmaal op. Alleen het interieur is duidelijk rood...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Jef400 »

TLP schreef:
Michael 1988 schreef: Overigens, zowel op de video als in het artikel staat een fout.
Gele bussen rijden op de lokale lijnen en de oranje/grijze bussen rijden op de streekverbindingen in Waterland.
Volgens mij rijden de gele bussen ook op de buurtbuslijnen en op enkele streeklijnen. Maar het zijn geen oranje/grijze lijnen, maar rode/grijze lijnen :lol: . RTV/NH zal toch even beter research gaan moeten doen.
Vanaf de buitenkant denk ik ook altijd dat het oranje/grijze bussen zijn. Daar lijkt 'verkeersrood' nu eenmaal op. Alleen het interieur is duidelijk rood...
Nou Tim ik weet niet hoor. Maar mijn ogen zeggen toch dat het donkerrood is. Kan zijn dat ik dat verkeerd zie maar..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door webguy »

Denk dat het meer een kwestie is hoe kleurenblind je bent...
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door FLJ »

Daarstraks een ritje gemaakt met bus 110 van CS naar Buikslotermeerplein en Extra Beenruimte Standaard klopt wel, echt belachelijk veel beenruimte in die bus zeg, en het was er niet eens één in de R-net kleuren! De OV-Chipkaartlezers zijn van een type dat ik niet eerder heb gezien en echt snel zijn ze niet, en de piep is ook nauwelijks hoorbaar. Verder ziet het er allemaal erg netjes uit.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

TLP schreef:
Michael 1988 schreef: Overigens, zowel op de video als in het artikel staat een fout.
Gele bussen rijden op de lokale lijnen en de oranje/grijze bussen rijden op de streekverbindingen in Waterland.
Volgens mij rijden de gele bussen ook op de buurtbuslijnen en op enkele streeklijnen. Maar het zijn geen oranje/grijze lijnen, maar rode/grijze lijnen :lol: . RTV/NH zal toch even beter research gaan moeten doen.
Vanaf de buitenkant denk ik ook altijd dat het oranje/grijze bussen zijn. Daar lijkt 'verkeersrood' nu eenmaal op. Alleen het interieur is duidelijk rood...
Ook ik zie duidelijk rode bussen. Misschien moet je even kijken hoe dat je computerscherm ingesteld staat :P.
Dale
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 nov 2011, 13:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Dale »

Mijn eerste ervaring met de EBS verlengde en gelede bus.

Pluspunten:

- Extra been ruimte. Op sommige stoelen overdreven veel(maar had je ook bij de korte Arriva Scania's)
- Voetsteuntjes bij de meeste stoelen.
- Aangenamer omroepstem(Die van arriva leek soms wel stoned te zijn).
- Betere informatieschermen. Met NS treininformatie wat er op Adam Centraal gebeurt(Zelfs als de bus helemaal niet naar Adam centraal gaat).

Minpunten:

- 2x omroepen van de haltes. Leuk als de volgende halte nog een tijdje op zich laat wachten, maar als de volgende halte nog geen 30 seconde van de vorige is, dan begint het na een tijdje toch wel te irriteren.
- Slome ovchipkaart apparatuur en piep is niet hoorbaar.
- Geen geluid meer bij stop knopjes.
- Stoelen zitten best wel hoog. Als je achterin zit zie je niet wat er voorin de bus gebeurt.

Al met al toch best wel een aangenaam ritje met EBS. Zo af en toe een gelede wagen tussen de normale wagens doen schijnt blijkbaar te werken want heb net tijdens de middag spits niemand zien staan. Maar het is pas Maandag.

Hebben de verlengde en gelede wagens nu dezelfde motoren? Zit niet echt een verschil meer qua geluid.
marcelloch
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door marcelloch »

Heb zelf helaas nog geen tijd gehad om ff een bus van binnen te bekijken in Middenbeemster, kennelijk kiest EBS ervoor om de 306 aan te laten komen in Middenbeemster en gelijk weer terug te rijden naar CSY betekent dit dat de betreffende chauffeur 100 minuten achterelkaar stuurt, en in Amsterdam een moment heeft tot schaft? Of vind er in Purmerend MLK een chauffeurswissel plaats?
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door mm8_nl »

marcelloch schreef:Heb zelf helaas nog geen tijd gehad om ff een bus van binnen te bekijken in Middenbeemster, kennelijk kiest EBS ervoor om de 306 aan te laten komen in Middenbeemster en gelijk weer terug te rijden naar CSY betekent dit dat de betreffende chauffeur 100 minuten achterelkaar stuurt, en in Amsterdam een moment heeft tot schaft? Of vind er in Purmerend MLK een chauffeurswissel plaats?
In Amsterdam is er nooit een pause. Daar is geen plaats voor. Een chauffeur zit soms vier uur achter elkaar te sturen, dus een ronde Midden Beemster is geen bijzonderheid.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Busfoto.nl »

Sinds 11 december 2011 (gisteren dus) rijdt EBS het openbaar vervoer in de Regio Waterland (tussen Amsterdam, Purmerend en Edam), met onder meer een hele vloot gloednieuwe R-net bussen).

Vandaag naar Amsterdam en Het Schouw geweest om de nieuwe bussen van EBS op de lijndienst te fotograferen. Vrijwel alle materieelseries op straat en van binnen (interieur) in iets meer dan 100 foto's:
EBS 1000-serie (gelede R-net Scania Omnilinks)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=998
EBS 3000-serie (R-net Scania Higer A30)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=999
EBS 4000-serie (R-net Scania Omnilink)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=991
EBS 5000-serie (Scania Omnilink)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=983
EBS 8000-serie (Mercedes-Benz Sprinter City)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=1001

Afbeelding

In totaal staan er al 150 EBS-bussen op Busfoto.nl
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Jef400 »

Het blijft maar doorgaan op die bussen over die Erg Beroerde Stoelen bussen. Al is dat laatste lariekoek natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
marcelloch
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door marcelloch »

mm8_nl schreef:
marcelloch schreef:Heb zelf helaas nog geen tijd gehad om ff een bus van binnen te bekijken in Middenbeemster, kennelijk kiest EBS ervoor om de 306 aan te laten komen in Middenbeemster en gelijk weer terug te rijden naar CSY betekent dit dat de betreffende chauffeur 100 minuten achterelkaar stuurt, en in Amsterdam een moment heeft tot schaft? Of vind er in Purmerend MLK een chauffeurswissel plaats?
In Amsterdam is er nooit een pause. Daar is geen plaats voor. Een chauffeur zit soms vier uur achter elkaar te sturen, dus een ronde Midden Beemster is geen bijzonderheid.
Dank voor je reactie Marcel (naamgenoot) haha:D Duidelijk verhaal;) Vrijdag om 17.46 m'n eerste ritje met EBS, dus ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Vinny »

Ik vind die EBS 3000 serie wel een hele stoere voorkant hebben :)
Wat ik jammer vind is dat de kleurstelling van het R net mij niet aanstaat bij deze bussen, dat doet een beetje af aan de begrippen comfort en snelheid. Ik had liever de de Q- of Interlinerkleurstelling gehad.
Verder vind ik het opmerkelijk dat EBS in gele bussen rondrijdt.
Zo rijdt Egged namelijk in Israël rond.
Afbeelding
Donkerder groen dan Connexxion... :wink:

Kennelijk is het ouderwetse geel van Nederlandse streekbussen weer helemaal hip geworden... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Daniel »

'tis EBS Mobilis officieel he... En die kleur geel lijkt wel heel erg op de kleuren waarin Mobilis in Polen rijdt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten