OVer Missers in de Reisinformatie #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

Dit is een vrij rare bug in de NS reisplanner:
Afbeelding
Alle andere ritten waren gewoon Syntus, deze niet, en de reistijd is een minuut korter dan alle andere s30900 treinen. Misschien een dagplan wijziging ofzo die niet helemaal goed is doorgevoerd.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Thijs »

Die reistijd is 1 minuut korter omdat de verwachting is dat de vertraging van 1 minuut in Arnhem weer is ingehaald.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

Hmm, zou kunnen, maar geloof niet dat ik dat eerder heb gezien. Maar ok, nog steeds klopt de vervoerder niet...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Geert »

De reistijd is inderdaad dynamisch en buffertijd wordt tegenwoordig weggehaald door de reisplanner (dat gebeurde al eerder in de mobiele versie), dus een vertraging van 1 minuut kan in de reisplanner een onvertraagde aankomst opleveren. Maar de verkeerde vervoerder, dat is wel vreemd inderdaad...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Michael »

Vinny schreef:
reisthijs schreef:
Vinny schreef:Volgens mij kun je wel kopmaken in Diemen Zuid. Er is zelfs een derde spoor vlak na het station... :)
Met een treinstel kan dat makkelijk ja (ik heb nog eens in een Plan T gezeten die daar kopmaakte) maar een loc laten omlopen lijkt me niet zo'n handig idee.
Flauwheidsmodus aan: Je kunt natuurlijk loc-trein-loc compositie rijden. On topic: Dat de Fyra naar Duivendrecht reed, daarvan had ik al zo'n vermoeden, maar zet dan: Duivendrecht op het vertrekbord, en niet Dvd/ArenA. Dat is onduidelijk en niet waar... :roll:
In ieder geval op station Bd werd op de TB14 en de TBP's keurig aangegeven dat ie naar Duivendrecht reed
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Etienne »

De RET is niet zo secuur met het aanpassen van haltes in de nieuwe dienstregeling. In Schiedam hangen op diverse haltes nog lijnstickers van lijn 52 of 57. En verder nog een heleboel vertrekstaatkastjes waar een rood plakkaatje achter hangt met de een wijzigingsmededeling van zondag.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

Ik kwam op busfoto bij EBS het volgende tegen:
http://busfoto.nl/foto/albums/userpics/ ... -NX-77.JPG

Lijn 306 naar Hoorn Nieuwe Steen!
Werkelijk weer te geweldig voor woorden...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Fles »

Wat is de juiste link naar het bedoelde plaatje? En wat is er geweldig aan Hoorn Nieuwe Steen? :?: Ikkeniewete eh :N
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Michael »

Nou. Lijn 306 gaat van Amsterdam naar Middenbeemster en komt dus niet in Hoorn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Maar de verkeerde vervoerder, dat is wel vreemd inderdaad...
Komt vaker voor hoor in de reisinfo... Dordrecht heeft tijdenlang vertrekstaten gehad voor de richting Geldermalsen met Arriva-treinen en dan op de late woensdagavond NS-bussen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

Ja, maar dat is een ander verhaal: dat is een slordigheidsfoutje. Dit is opeens een trein in een hele reeks die andere veroerder heeft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Volgens mij heb ik het wel vaker gezien... geloof dat nummers in de 300000-reeks (voor opgeknipte treinen bij verstoringen) als NS-trein in de planner verschijnen ookal zijn het ritten van een regionale vervoerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Caspar »

Ik wil een reisadvies opvragen op 9292ov voor de bus tussen Alkmaar en Bergen. Volgens 9292ov rijdt daar helemaal geen bus. Wat is er aan de hand?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Lijkt me een flinke bug in 9292, ik krijg er ook alleen maar adviezen via Schoorl en Egmond met overstap op buurtbus 410 naar Bergen.
Volgens Connexxion bestaat lijn 6 echter nog gewoon: http://www.connexxion.nl/reisplanner/di ... &Tijd=2012
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Caspar »

Ja ik zie het. Wel jammer dat ik een overstap heb van 53 minuten in Alkmaar op de reis- Bergen- (lijn6) Alkmaar- s3400 - Hoorn in de avonduren. Gebruik deze route redelijk vaak als ik bij familie ga eten. :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Tja, toch wat apart dat de s14800 slechts 1x/uur tussen Alkmaar en Hoorn rijdt in de avonduren... bijna overal gaat de frequentie omhoog behalve daar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

Ik heb het nog even gemeld aan 9292, je kan problemen daar hier melden: http://feedbacktool.newcomresearch.nl/w ... /1.0/get/1
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Of een tweet sturen naar @9292, die reageren ook zeer snel... zonet binnen 2 minuten een reactie zelfs :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:Tja, toch wat apart dat de s14800 slechts 1x/uur tussen Alkmaar en Hoorn rijdt in de avonduren... bijna overal gaat de frequentie omhoog behalve daar...
Nou.. op de oude lijn gaat de frequentie 's avonds op het gebied van IC's omlaag. Verder zijn er meer treinseries die 's avonds en zondags maar 1x per uur rijden zoals de s4900.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Die s4900 doet dat al sinds 'ie bestaat, dus die telt niet. Gaat om verlagingen van frequenties, want de s3400 reed toch gewoon altijd 2x/uur tussen Alkmaar en Hoorn?

Wat dat betreft is de frequentieverlaging op de Oude Lijn net zo apart... het aantal reizigers rechtvaardige kennelijk altijd al het 's avonds rijden van de s2200 (dat deed 'ie immers al jaren), dus waarom nu opeens niet meer.
En ja, je hebt nu met de s2100 / s2200 natuurlijk twee series die veel stops van de "oude 2200" aan doen naast de stoptrein maar of dat direct rechtvaardigt er 's avonds laat eentje uit te gooien?
Op sommige relaties gaan de frequenties zelfs nog achteruit ten opzichte van de oude situatie. Als voorbeeldje wat ik zogauw even uit de reisplanner haal Dordrecht -> Rotterdam Blaak waar je tot 10-12 de s5100 en 2200 in een soort van kwartierligging had. Daar heb je nu 's avonds de 2100 en 5100 die nagenoeg tegelijk vertrekken... daar heb je er nou echt wat aan dat er vier treinen rijden maar niet heus :wink:

(Waarbij ik natuurlijk ook wel snap dat de s2100 doorrijdt 's avonds gezien die ook nog verder naar Vlissingen gaat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Voor het geval er reizigers zijn die twijfelen in welke stad ze nu de stadsdienst nemen heeft Connexxion in Amersfoort weereens wat plaatsnamen voor de bestemmingen gezet. Zo kwam ik vanmiddag een lijn 1 naar "Amersfoort De Eemgaarde" tegen, waar dat voorheen gewoon "Eemgaarde" was als bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Thijs »

In Nijmegen staat sinds zondag ook alles op de DRIS-borden als: "Plaatsnaam, eindbestemming". Dat heeft een beetje een vreemd effect bij bussen die in de stad blijven. De eindbestemmingen passen ook meestal niet op de displays.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:Die s4900 doet dat al sinds 'ie bestaat, dus die telt niet. Gaat om verlagingen van frequenties, want de s3400 reed toch gewoon altijd 2x/uur tussen Alkmaar en Hoorn?
Ik kan me alleen niet voorstellen dat er meer mensen in die s14800 zitten dan in de s4900. Daarom gebruikte ik die vergelijking (en dus telt die weldegelijk). Daarnaast verlaagt NS zelfs frequenties tussen Den Haag en Schiphol in de late avond. Er lijken dus geen heilige huisjes meer te zijn op dat gebied.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

In Arnhem past "Velp Beekhuisweg" weer op de Hess trolleys door er "Velp Beekhweg" van te maken. De zijkanten? Daar past het nogsteeds niet, en rouleert. 'ie, maar op zo'n manier dat het 2/3e van de tijd zwart is en je alleen "3" zit. Daar scrollt het dan "lange pauze, snelle scroll, lange pauze" etc. Niet om aan te zien, maar ja, het is maar 2x op de zijkant...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Die s4900 doet dat al sinds 'ie bestaat, dus die telt niet. Gaat om verlagingen van frequenties, want de s3400 reed toch gewoon altijd 2x/uur tussen Alkmaar en Hoorn?
Nee hoor. Die reed in de avonduren slechts 1x per uur tussen Haarlem (ipv Den Haag) en Hoorn. De mensen die er het meeste last van hebben zijn dus de mensen tussen Haarlem en Uitgeest, die de frequentie in de avonduren zien dalen van twee drie treinen naar 1 twee treinen per uur.

Edit: Gecorrigeerd.
Laatst gewijzigd door Suus op di 13 dec 2011, 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten