Het grote computertopic! #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Justin »

Ah, dat vroeg ik me dus af ja :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Geert schreef:Het gaat ook alleen om de verkoop van de licentie. Ze kunnen je niet verbieden (als eindgebruiker) om die software mee te nemen naar een ander werelddeel en daar te gebruiken.
Nee, maar ze kunnen wel doen alsof ze dat kunnen verbieden ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Het gaat ook alleen om de verkoop van de licentie. Ze kunnen je niet verbieden (als eindgebruiker) om die software mee te nemen naar een ander werelddeel en daar te gebruiken.
Waarom zou dat niet kunnen? Je koopt het gebruiksrecht en als dat gebruiksrecht niet geldig is als je verblijft in Land X pleeg je contractbreuk als je dat toch doet. Dat het vreemd is en niet zou mogen kan wel kloppen maar de bepaling is gewoon rechtsgeldig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

deadlock schreef:de bepaling is gewoon rechtsgeldig.
Ja. En volstrekt onhandhaafbaar en derhalve onzinnig.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Justin »

Juist dus.

Anyway, gisteren Mario Kart 7 gehaald... Zitten leuke banen bij, zeer zeker. Maar had toch gehoopt dat er iets meer characters playable waren, zelfs na unlocken. Maar misschien is dat omdat we eerst bij de Wii verwend waren met een heleboel characters. En ze zouden een keer een Mario Kart moeten maken met ALLE banen totnogtoe...

En damn, ik kan toch zo enorm vloeken als ik net voor de finish door 5 man ingehaald wordt :( :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Afbeelding
Nieuw beeldscherm erbij :D (de linker)
Foto is een paar dagen geleden gemaakt, bureau is echter nu al weer een puinhoop :N
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door STF »

Ik heb nu maarliefst twee gevarendriehoeken in de taakbalk van me computer knipperen, lijkt wel of de alarmlichten van een auto aanstaan... :lol:
Is gewoon de waarschuwing dat zowel de batterijen in de muis als in het toetsenbord bijna leeg zijn, maar in de praktijk kan je er vaak nog een heel tijdje mee voort dus maar even niet op het geknipper letten. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Als ik voor elke minuut die vandaag aan IT-problemen verloren ging op m'n werk een euro zou hebben gekregen was ik nu rijk geweest waarschijnlijk...

Begon vanmorgen: kom na 'n lang weekend weer op m'n werkplek aan en na het opstarten van de PC en inloggen viel me als eerste al op dat ik in Outlook en de Office Communicator om m'n wachtwoord gevraagd werd. Na invullen werkten beide programma's weer normaal, maar vervolgens constateerde ik geen toegang tot het netwerk te hebben.
Eerst maar even op de intranetsite van de IT Helpdesk gekeken en daar bleek het een bekend probleem te zijn na een update voor laptops van een dag eerder (apart dat die ook problemen op desktops veroorzaakte, die hadden geen update..). Eenmaal inloggen met volledig emailadres i.p.v. gebruikersnaam was de oplossing en inderdaad, daarna kon ik weer het netwerk op.

Maar we waren er nog niet... diverse collega's hoorde ik al over problemen met printen na een upgrade van de printserver afgelopen nacht. Even een testprintje gemaakt en dat ging verder goed, maar even later kwam alweer een volgend probleem: kon opeens geenenkel Word of Excel-document meer openen. Erg apart natuurlijk om als je een bestand notabene aanklikt in de Windows Verkenner een melding te krijgen dat het bestand niet gevonden kon worden. Later liep de boel zelfs al compleet vast op het opstartschermpje van Word/Excel. En zo spontaan als het ophield met werken ging het opeens ook weer werken :roll:

Maargoed, we hadden nog het printerprobleem... dat kreeg ik dus vervolgens ook: programma waarvanuit ik wilde printen liep gewoon vast na een klik op "Print". Bleek wel dat Ctrl-Alt-Delete, End Task en vervolgens "Cancel" tijdens de poging van Windows om de boel af te sluiten werkte, daarna werkte het programma weer en kreeg ik het dialoogvenster van de printer waar ik vervolgens ook nog keurig een printje uit kreeg.
Niet echt de gewenste manier natuurlijk, dus maar de probleemoplossingsmethode gevolgd die in het mailtje over de bewuste upgrade stond. Kwestie van simpel de printer verwijderen en vervolgens de printqueue opnieuw installeren. Rond het middaguur op het linkje daarvoor geklikt waarna de computer begon met zoeken. Dat was 'ie toen ik een halfuur later ging lunchen nogsteeds aan het doen maar na de lunch had 'ie 'm zowaar gevonden. Weer terug als standaardprinter en vervolgens printen zou je zeggen... ja, maar dan vooral niet de instellingen willen aanpassen want dat duurde weer een eeuwigheid om dat venster te openen.
Aan het eind van de middag werd het printen vervolgens ook weer erg traag, hopelijk werkt 't morgen weer beter...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Geert »

Daniel schreef:maar vervolgens constateerde ik geen toegang tot het netwerk te hebben.
Eerst maar even op de intranetsite van de IT Helpdesk gekeken
Als je echt geen toegang had tot het netwerk kon je natuurlijk ook niet op intranet kijken he :lol:

(In de categorie: "Het hele internet is stuk!!1 :o :cry:" bij de helpdesk als iemand een bepaalde site niet kan openen ;))
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Toevallig kon dat dus wel... Netwerkshare's waren niet bereikbaar, intranet werkte zonder enig probleem.
Zou ook wel moeten: toegang tot een share moet via intranet aangevraagd worden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Geert schreef:(In de categorie: "Het hele internet is stuk!!1 :o :cry:" bij de helpdesk als iemand een bepaalde site niet kan openen ;))
NIETS WERKT!!!!111!!1!!11!!eenelf!!1!!!

Mijn lievelingsmelding :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Eindelijk, na meer dan een MAAND is mijn USB connection kit geleverd _O_

Voor de iPad heeft iedereen ze, bij honderden, maar voor een Galaxy ho maar :N Het lijkt de fucking DDR wel :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Er werd idd bij de introductie van Galaxy Tab gezegd dat die accessoires voorlopig schaars zouden zijn. Maar ja, wat wil je met een fietshouder...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

webguy schreef:Maar ja, wat wil je met een fietshouder...
Navigeren misschien? :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Nee, dat dacht ik dus ook, nee het ziet er zo uit:
Afbeelding

Bedoelde dus een Galaxy Tab Fiets. En nee, dit is geen grap
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Okee dat is inderdaad zware onzin :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Dacht dinsdag al genoeg IT-gedoe gehad te hebben, krijg ik vandaag een "Required software update" bestaande uit een upgrade naar Adobe Reader X die de mist in ging. Of tenminste, ik kreeg een melding dat er een fout was opgetreden en dat ik contact met IT op moest nemen.
Programma bleek gewoon te werken, maar toch maar even een mailtje gestuurd. Zowaar werd ik al gebeld voordat ik bericht had gekregen dat er een ticket was aangemaakt en bleek vervolgens een keer verversen van de software-distributielijst voldoende om de update van "Failed" naar "Succesfull" te krijgen :roll: Krijg ik dat ding tenminste niet morgen weer te zien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Jeuj, 2 uur geleden zat ik met IT aan de telefoon en opende de helpdeskmedewerker de "Printer preferences" om te zien of het probleem op dat moment opgelost was. Komt dat schermpje net, na 2 uur dus :!: , ineens tevoorschijn :lol:
(Probleem zelf lijkt overigens wel opgelost)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Aking »

Mensen, een vraagje:

Aangezien Windows Faxen en Scannen (WIN7 Pro, 32-bit) hier steeds vastloopt ben ik op zoek naar een alternatief programmatje om te scannen.

Ik heb een Epson Perfection 1240u, maar op de site van Epson kon ik zo snel niks vinden...

Het moeten uiteindelijk afbeeldingen/pdfjes worden. Dus t hoeft niet een heel intelligent progje te zijn...

Iemand? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

VueScan.

Ik ben heel blij dat mijn collega's hebben besloten het bouwen van de nieuwe website in Sharepoint hebben uitbesteed, heb ik daar ook geen last meer van totdat het af is :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Zoek de verschillen :)
Afbeelding
(bovenste oud, onderste nieuw. Bonuskoekjes voor de persoon die typenummers weet)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Ik hoef geen bonuskoekjes. Maar waarom gebruik je een tweedehands hovercraft terwijl er ook normale videokaarten in de handel zijn? :shock:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Gaming :P En nee, is niet tweedehands maar gloedjenieuw.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Je weet wat een hovercraft is toch?

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Aking »

Bee schreef:VueScan.
Thanx :pos:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten