EBS is er helemaal klaar voor

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Mijn bus
Berichten: 9
Lid geworden op: za 26 nov 2011, 18:48

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Mijn bus »

Daniel schreef:'tis EBS Mobilis officieel he... En die kleur geel lijkt wel heel erg op de kleuren waarin Mobilis in Polen rijdt :wink:
RAL1003
http://www.phototrans.eu/14,240539,0.html
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

webguy schreef:Denk dat het meer een kwestie is hoe kleurenblind je bent...
Nou dankjewel Webguy! :twisted: _O-

Nou ja, sommige bussen zijn nou eenmaal erger verkleurd dan de andere...
Zo kwam ik toen ik onderweg naar huis was op de Van Nijenrodeweg :!: een 310 die naar mijn mening heel erg verkleurd was (oranje) en toen ik weer thuis was kwam ik een 300 tegen met een wat rooier kleurstelling.
Overigens valt me op dat (voor mijn gevoel) de bussen op foto's veel minder verkleurd zijn dan in het echt. Bovendien vind ik de abri's en het interieur van de bussen helemaal niet verkleurd, dat is gewoon overduidelijk rood. Maar bij de bussen vind ik de kleurstelling echt veel meer oranje ogen...

Maar het zal vast wel aan mij liggen... :shock:

PS: oh ja, zijn jullie het er dan wél mee eens dat sommige voorrangsborden verkleurd zijn naar rood i.p.v. geel??
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door webguy »

TLP schreef: Nou dankjewel Webguy! :twisted: _O-
Had het eigenlijk meer over de verslaggever, het was niet persoonlijk bedoeld. De cijfers liegen er niet om dat mannen (overgrote meerderheid hier) nou eenmaal vaker kleurenblind zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

TLP schreef:rood i.p.v. geel??
Meer oranje eigenlijk. Maar die ruitbordjes zie je steeds minder volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

testtest schreef:Sinds 11 december 2011 (gisteren dus) rijdt EBS het openbaar vervoer in de Regio Waterland (tussen Amsterdam, Purmerend en Edam), met onder meer een hele vloot gloednieuwe R-net bussen).

Vandaag naar Amsterdam en Het Schouw geweest om de nieuwe bussen van EBS op de lijndienst te fotograferen. Vrijwel alle materieelseries op straat en van binnen (interieur) in iets meer dan 100 foto's:
EBS 1000-serie (gelede R-net Scania Omnilinks)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=998
EBS 3000-serie (R-net Scania Higer A30)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=999
EBS 4000-serie (R-net Scania Omnilink)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=991
EBS 5000-serie (Scania Omnilink)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=983
EBS 8000-serie (Mercedes-Benz Sprinter City)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=1001

Afbeelding

In totaal staan er al 150 EBS-bussen op Busfoto.nl
Mooie foto's! :pos:

Geloof dat ik binnenkort ook maar eens een kijkje moet gaan nemen samen met JM. :P Ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden...
Dale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. :shock: Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

Bee schreef:
TLP schreef:rood i.p.v. geel??
Meer oranje eigenlijk.
Wat is dit nou?! Die borden zien er wat mij betreft roder uit dan de meeste R-netbussen en dan zeg jij... ???
Ach ja, laat ook maar zitten
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

De officiële kleur van R-net/Regionet is naar mijn weten ook rood/grijs. Maar rood verkleurt nou eenmaal snel. Vooral als voertuigen met een rode kleur voor lange tijd buiten staan, in de volle zon. Zet maar eens een rode auto buiten neer, zonder te behandelen, dan is die auto binnen een paar weken lichter van kleur en meer oranjeachtig en later zelfs mogelijk bijna roze (hebben wij bij onze oude auto iig ook zo gehad).

Maar heb nog een afkorting gevonden van EBS. Tenminste dat vind EBS van zichzelf :S. Echt Bewust Schoon.

Bron
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op di 13 dec 2011, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

En deze is ook leuk:

http://busfoto.nl/foto/albums/userpics/ ... -NX-77.JPG

Ik zal hem ook even zetten bij de missers in de reisinformatie denk ik. :Y
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Een leuke voor op de kerstkaar. Een Buitengewoon Super 2012

Bron
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door R-Flow »

Stond net op 't CS en gelijk maar effe de nieuwe boog van binnen te bewonderen, maar wat een speelgoedbusjes zeg die van EBS! Het lijkt net alsof ze van goedkoop plastic gemaakt zijn. Vooral door die voorkant en grijze casing rondom de achterlichten. Heel apart.

Vind trouwens errug leuk om dat geel weer terug te zien in het straatbeeld. Goede keuze wat mij betreft!
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 13 dec 2011, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Raymond »

Ik vind het overigens erg netjes dat ze op de site wel zo netjes zijn om te vermelden dat ze na de goede start van zondag last hebben van opstartprobleempjes. Niet dat alle reizigers daar zullen kijken, maar het houdt je bedrijf nog wel transparant :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Stefan »

TLP schreef:Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. :shock: Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Bij de MAN's van Connexxion doen de stopknoppen het prima, er zit alleen een tijdschakelaar op.. Dus hard drukken heeft geen zin, gewoon wat langer vasthouden... :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Daniel »

Het is volgens mij trouwens überhaupt de eerste vervoerder in Nederland die een dergelijke mededeling op z'n site zet :pos: Echt Betere Service :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Cygnum »

TLP schreef:
Dale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. :shock: Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Volgens mij kunnen die geluiden worden uitgezet (of zeg ik nu iets heel doms :oops: ).
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Jef400 »

Cygnum schreef:
TLP schreef:
Dale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. :shock: Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Volgens mij kunnen die geluiden worden uitgezet (of zeg ik nu iets heel doms :oops: ).
Was het maar zo in die Vdlletjes die zorgen er met hun magnetrongeluid gelijk voor dat ik trek krijg. :N
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

Jouw magnetron maakt het geluid van een ontspoorde gong?

Stopgeluid vind ik toch wel vrij nuttig als ik eerlijk ben, als blinde weet je dan dat de bus toch gaat stoppen of dat je een andere stopknop moet zoeken. Aan de andere kant was het stopgeluid van de Scania's bij Arriva waar-de-loos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Jef400 »

Bee schreef:Jouw magnetron maakt het geluid van een ontspoorde gong?

Stopgeluid vind ik toch wel vrij nuttig als ik eerlijk ben, als blinde weet je dan dat de bus toch gaat stoppen of dat je een andere stopknop moet zoeken. Aan de andere kant was het stopgeluid van de Scania's bij Arriva waar-de-loos.
Ben ik niet met je eens. Ik vond zelf het geluid van de VDL bussen waardeloos. Bij mij klonk het toch echt als een magnetron. Maar als jij zegt dat het een ontspoorde gong was. Dan geloof ik jou ook. Ieder hoort het geluid anders. *bus*
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

Stefan schreef:
TLP schreef:Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. :shock: Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Bij de MAN's van Connexxion doen de stopknoppen het prima, er zit alleen een tijdschakelaar op.. Dus hard drukken heeft geen zin, gewoon wat langer vasthouden... :roll:
Ze doen het opzich prima, maar dít klopt alleen niet helemaal:
Dale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
Mee eens of niet?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door R-Flow »

Het valt me op dat EBS niet weet hoe "NS" correct gespeld wordt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Vinny »

PS: oh ja, zijn jullie het er dan wél mee eens dat sommige voorrangsborden verkleurd zijn naar rood i.p.v. geel??
off topic: die borden zijn helemaal niet verkleurd. De oude borden, die tot 1988 geplaatst waren, hadden een oranje binnenkant, en die daarna zijn geplaatst een gele... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Het is volgens mij trouwens überhaupt de eerste vervoerder in Nederland die een dergelijke mededeling op z'n site zet :pos: Echt Betere Service :lol:
Het is een jong en ambitieus bedrijf. Dat zag je ook bij de introductie van Q-buzz, een bedrijf dat ineens een stapje extra doet voor de klant. :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door R-Flow »

Michael 1988 schreef:Hoe bedoel je?
"Ns" is geen correcte spelling, het is "NS". GVB heeft er ook 8 jaar over gedaan om "Centraal station" in "Centraal Station" te veranderen in de Combino's. :P
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:
PS: oh ja, zijn jullie het er dan wél mee eens dat sommige voorrangsborden verkleurd zijn naar rood i.p.v. geel??
off topic: die borden zijn helemaal niet verkleurd. De oude borden, die tot 1988 geplaatst waren, hadden een oranje binnenkant, en die daarna zijn geplaatst een gele... :lol:
Tot 1988 werden ook gele voorrangsborden geplaatst. Het verschil zat hem in het feit:

- gele voorrangsborden voor provinciale wegen
- oranje voorrangsborden voor binnen de bebouwde kom

Het oranje bord is inderdaad te komen vervallen vanwege slechte zichtbaarheid en onduidelijkheid.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Anne »

Toch nog even off topic.
In het RVV 1966 waren de voorrangsborden oranje.
In de 80-er jaren is dat vervangen door geel.
Reden was de zwakke kleur van het oranje; dit bleekte erg uit.
Ook de omleidingsborden zijn toen van oranje naar geel gegaan.
Alleen de route gevaarlijke stoffen (balbord) is oranje gebleven.

De overgang van oranje naar geel was een uitsterf constructie. Kan daarom geweest zijn dat provincie eerder de borden had vervangen dan gemeente maar er was geen verschil tussen wegbeheerders geregeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten