RAL1003Daniel schreef:'tis EBS Mobilis officieel he... En die kleur geel lijkt wel heel erg op de kleuren waarin Mobilis in Polen rijdt
http://www.phototrans.eu/14,240539,0.html
RAL1003Daniel schreef:'tis EBS Mobilis officieel he... En die kleur geel lijkt wel heel erg op de kleuren waarin Mobilis in Polen rijdt
Nou dankjewel Webguy! _O-webguy schreef:Denk dat het meer een kwestie is hoe kleurenblind je bent...
Had het eigenlijk meer over de verslaggever, het was niet persoonlijk bedoeld. De cijfers liegen er niet om dat mannen (overgrote meerderheid hier) nou eenmaal vaker kleurenblind zijn.TLP schreef: Nou dankjewel Webguy! _O-
Meer oranje eigenlijk. Maar die ruitbordjes zie je steeds minder volgens mij.TLP schreef:rood i.p.v. geel??
Mooie foto's! :pos:testtest schreef:Sinds 11 december 2011 (gisteren dus) rijdt EBS het openbaar vervoer in de Regio Waterland (tussen Amsterdam, Purmerend en Edam), met onder meer een hele vloot gloednieuwe R-net bussen).
Vandaag naar Amsterdam en Het Schouw geweest om de nieuwe bussen van EBS op de lijndienst te fotograferen. Vrijwel alle materieelseries op straat en van binnen (interieur) in iets meer dan 100 foto's:
EBS 1000-serie (gelede R-net Scania Omnilinks)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=998
EBS 3000-serie (R-net Scania Higer A30)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=999
EBS 4000-serie (R-net Scania Omnilink)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=991
EBS 5000-serie (Scania Omnilink)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=983
EBS 8000-serie (Mercedes-Benz Sprinter City)
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=1001
In totaal staan er al 150 EBS-bussen op Busfoto.nl
Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :XDale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
Wat is dit nou?! Die borden zien er wat mij betreft roder uit dan de meeste R-netbussen en dan zeg jij... ???Bee schreef:Meer oranje eigenlijk.TLP schreef:rood i.p.v. geel??
Bij de MAN's van Connexxion doen de stopknoppen het prima, er zit alleen een tijdschakelaar op.. Dus hard drukken heeft geen zin, gewoon wat langer vasthouden...TLP schreef:Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Volgens mij kunnen die geluiden worden uitgezet (of zeg ik nu iets heel doms ).TLP schreef:Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :XDale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
Was het maar zo in die Vdlletjes die zorgen er met hun magnetrongeluid gelijk voor dat ik trek krijg. :NCygnum schreef:Volgens mij kunnen die geluiden worden uitgezet (of zeg ik nu iets heel doms ).TLP schreef:Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :XDale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
Ben ik niet met je eens. Ik vond zelf het geluid van de VDL bussen waardeloos. Bij mij klonk het toch echt als een magnetron. Maar als jij zegt dat het een ontspoorde gong was. Dan geloof ik jou ook. Ieder hoort het geluid anders. *bus*Bee schreef:Jouw magnetron maakt het geluid van een ontspoorde gong?
Stopgeluid vind ik toch wel vrij nuttig als ik eerlijk ben, als blinde weet je dan dat de bus toch gaat stoppen of dat je een andere stopknop moet zoeken. Aan de andere kant was het stopgeluid van de Scania's bij Arriva waar-de-loos.
Ze doen het opzich prima, maar dít klopt alleen niet helemaal:Stefan schreef:Bij de MAN's van Connexxion doen de stopknoppen het prima, er zit alleen een tijdschakelaar op.. Dus hard drukken heeft geen zin, gewoon wat langer vasthouden...TLP schreef:Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Mee eens of niet?Dale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
off topic: die borden zijn helemaal niet verkleurd. De oude borden, die tot 1988 geplaatst waren, hadden een oranje binnenkant, en die daarna zijn geplaatst een gele...PS: oh ja, zijn jullie het er dan wél mee eens dat sommige voorrangsborden verkleurd zijn naar rood i.p.v. geel??
Het is een jong en ambitieus bedrijf. Dat zag je ook bij de introductie van Q-buzz, een bedrijf dat ineens een stapje extra doet voor de klant. :DDaniel schreef:Het is volgens mij trouwens überhaupt de eerste vervoerder in Nederland die een dergelijke mededeling op z'n site zet :pos: Echt Betere Service
"Ns" is geen correcte spelling, het is "NS". GVB heeft er ook 8 jaar over gedaan om "Centraal station" in "Centraal Station" te veranderen in de Combino's.Michael 1988 schreef:Hoe bedoel je?
Tot 1988 werden ook gele voorrangsborden geplaatst. Het verschil zat hem in het feit:Vinny schreef:off topic: die borden zijn helemaal niet verkleurd. De oude borden, die tot 1988 geplaatst waren, hadden een oranje binnenkant, en die daarna zijn geplaatst een gele...PS: oh ja, zijn jullie het er dan wél mee eens dat sommige voorrangsborden verkleurd zijn naar rood i.p.v. geel??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten