Het grote computertopic! #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Freek »

Ik heb sinds een paar dagen dat Word 2007 niet laat zien wat ik wil. Heb blijkbaar ergens de instellingen veranderd, maar ik zou niet weten waar en hoe. Kunnen jullie mij helpen?
Als ik bijvoorbeeld een document open met daarin een mailadres dan staat er niet gewoon naam@naam.nl maar {HYPERLINK "mailto:naam@naam.nl"}. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld verwijzingen, inhoudsopgaves, kruisverwijzingen enz. enz. er komt te staat {naam onderdeel}. In het document kan ik dan wel op {naam onderdeel} klikken en dan normale weergave aanklikken, maar dat schiet natuurlijk niet op. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Met google kom ik nog niet veel verder.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Volgens mij heb je bij de weergaveopties aangegeven dat de veldcodes weergeven moeten worden.

Ik heb alleen Office 2011 voor de Mac dus ik weet even niet precies waar het in Office 2007 op Windows verstopt zit, maar die instelling zou het moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Stefan »

Opties -> Geavanceerd -> Documentinhoud weergeven -> Veldcodes weergeven in plaats van de waarden. Die laatste moet dus niet aangevinkt zijn. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Freek »

Thx, dat was het inderdaad. Hoe ik dat nou weer heb aangepast..... Naja nu in ieder geval opgelost, dank.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Ach, ik herinner mij nog wel een instelling in Word 97 waarbij er een in verschillende kleuren knipperende stippelrand rondom de alinea verscheen die je aan het bewerken was :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Geert »

Freek schreef:Thx, dat was het inderdaad. Hoe ik dat nou weer heb aangepast..... Naja nu in ieder geval opgelost, dank.
Per ongeluk een sneltoets geraakt? (Alt+F9 lijkt het te zijn, maar heb even geen Word bij de hand om het te testen)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Freek »

Is natuurlijk ook een optie. Sneltoets zal wel niet ALT+F9 zijn, de F9 toets werkt bij mij niet. Althans daarvan weet ik ook niet hoe, het is nu de volumeknop. En met de fn-knop krijg ik de F-toetsen ook niet aan de praat. Je merkt het, ik ben niet heel handig met computers.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Freek schreef: de F9 toets werkt bij mij niet. Althans daarvan weet ik ook niet hoe, het is nu de volumeknop.
Stoer, een F9 toets die ineens een draaiknop wordt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

:lol:

Mijn functietoetsen werken ook niet als zodanig, ze voeren alleen de taken uit die erop staan (de Fx staat er ook heel klein naast)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Bee schreef::lol:

Mijn functietoetsen werken ook niet als zodanig, ze voeren alleen de taken uit die erop staan (de Fx staat er ook heel klein naast)
Dat kan je omwisselen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Weet ik, maar ik zie er het nut niet van in :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Als windows gebruiker was het wel handig om Ctrl en Command om te draaien, dan heb je daarna namelijk de juiste shortcuts zo'n beetje. Is verwarrend, maar hoe dan ook blijft het verwarrend...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Justin »

Bee schreef:Ach, ik herinner mij nog wel een instelling in Word 97 waarbij er een in verschillende kleuren knipperende stippelrand rondom de alinea verscheen die je aan het bewerken was :shock:
Volgens mij heb je die nog steeds in Word 2010? "Colonne Mieren" heette dat geloof ik :').

Bij het aanschaffen van een laptop moet ik toch altijd kijken naar hoe de CTRL+FN en andere Functietoetsen zijn neergezet, blijft altijd wennen als je vervolgens op een andere laptop werkt qua indeling dan dat je gewend bent!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Dat is tussen mn werk laptop en persoonlijke laptop omgedraaid, erg irritant (Lenovo laptop van mezelf heeft dus Fn helemaal links en Ctrl dr naast, Dell andersom).

Maar op mn werk gebruik ik meestal deze:
Afbeelding
Die hotkeys links zijn echt zo handig om te koppelen met programma's die ik 20x per dag open en functie die achter dubbele sneltoetsen zitten (Ctrl+G, C ofzo)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door isadora »

Justin schreef:
Bee schreef:Ach, ik herinner mij nog wel een instelling in Word 97 waarbij er een in verschillende kleuren knipperende stippelrand rondom de alinea verscheen die je aan het bewerken was :shock:
Volgens mij heb je die nog steeds in Word 2010? "Colonne Mieren" heette dat geloof ik :').

...........................
Leuk, nostalgie. Was inderdaad een mierenkolonie, die me destijds erg nieuwsgierig kon maken.
Jeetje, wat lijkt dat al weer ver weg, die laatste Windows-ervaringen, zo'n twaalf jaar geleden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Zo, ik ben op oorlogspad :twisted:

Een paar weken geleden is een nieuw apparaat neergezet, dat de belofte had documenten in kleur te kunnen scannen, printen en kopiëren en het apparaat zou documenten vanaf een computer en een USB-stick kunnen openen en scansels kunnen versturen via e-mail en op een USB-stick kunnen plaatsen. Het apparaat kan echter bijna niets.

Nu vond ik vandaag de Beknopte naslag behorende bij het apparaat van slechts 76 pagina's en in overleg met onze vestiging van de copyshop hebben we nu een lijst opgesteld met functionaliteit die we willen hebben maar die het apparaat niet heeft, aangeleverd als een afvinklijstje zodat ze het allemaal in orde kunnen maken (de opties om het toe te voegen staan ook uitgelegd in de handleiding maar het scherm is met een wachtwoord beveiligd) (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Jezus :cry: Ik word er echt helemaal simpel van -o-

Pa heeft van XS4all een nieuwe security suite gekregen en nou doet iets het niet meer.

Gaatie mij bellen :')

Ja ik werk ook bij XS4All ja :N :X

Nou bla bla XS4all gebeld. Oh het is iets met de firewall van F-Secure. Prima. Hij F-secure bellen. "Ja je moet dit en dat instellen en dan werkt het weer"

Hij instellen. Werkt nog niet.

GAATIE WEER MIJ BELLEN :evil:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Wie van jullie weet hoe je deze hardnekkige virussen kan verwijderen?

Suspicious_Gen2.TSVSL
Suspicious_Gen2.UAOLX
Suspicious_Gen2.TVUUX
W32/ZAccess.G

Zelf kom ik er niet uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Na wat Googlen lijkt het erop dat het bij die virussen neerkomt op een back-up maken van je persoonlijke bestanden, de computer formatteren en Windows opnieuw installeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Geert »

Dat is sowieso verstandig als je een virus hebt gekregen, als je het mij vraagt. Een virusscanner zal overigens ook niet altijd alles kunnen ontdekken...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Zo, computer doet het ook weer. Moet hem alleen nog helemaal opnieuw installeren en opbouwen (dit bericht is via een andere huiscomputer de wereld in geslingerd).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Dat is sowieso verstandig als je een virus hebt gekregen, als je het mij vraagt. Een virusscanner zal overigens ook niet altijd alles kunnen ontdekken...
Mijn virusscanner kwam als een na laatste uit de test bij computeridee :shock: :X. Ik gebruik al jaren Norman.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Zo, computer doet het ook weer. Moet hem alleen nog helemaal opnieuw installeren en opbouwen (dit bericht is via een andere huiscomputer de wereld in geslingerd).
En ben nu ook weer online vanaf mijn eigen computer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

De zwarte inkt van mijn printertje was op, dus maar even nieuwe gehaald bij de Mediamarkt en via het bijgeleverde programma bij de printer met een paar klikken ook maar even een gratis recyclingsenvelop aangevraagd :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Even een vraag:

Als ik mijn computer afsluit krijg ik regelmatig de mededeling dat windows (7) geconfigureerd wordt.

Is dit ernstig?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten