OVer Missers in de Reisinformatie #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

De s14800 rijdt op Asd - Hlm - Utg - Amr gewoon 2x/uur, alleen tussen Amr en Hn 1x/uur. Maar als de s3400 daar altijd al 1x/uur reed heb ik niks gezegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
Daniel schreef:Die s4900 doet dat al sinds 'ie bestaat, dus die telt niet. Gaat om verlagingen van frequenties, want de s3400 reed toch gewoon altijd 2x/uur tussen Alkmaar en Hoorn?
Nee hoor. Die reed in de avonduren slechts 1x per uur tussen Haarlem (ipv Den Haag) en Hoorn. De mensen die er het meeste last van hebben zijn dus de mensen tussen Haarlem en Uitgeest, die de frequentie in de avonduren zien dalen van twee treinen naar 1 trein per uur.
De nieuwe sprinter tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal rijdt 2x per uur en 1x per uur door naar Hoorn. ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Excuses, het moet van drie naar twee zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door TLP »

Wubbo schreef:
TLP schreef:Oh ja en weer een zeer interessante spot op lijn 149:

Zoals 's avonds geloof ik normaal is geworden rijdt lijn 149 met groot materieel. En 's avonds vertrekt hij blijkbaar van het juiste perron en overdag niet... Maar wat bleek nou weer: de MAN Lion's City's waren waarschijnlijk op. Dus hebben ze een bus uit Friesland, de 8881 gehaald, en die stond toen met zijn afschuwelijke motor te ronken bij de halte! In bepaalde opzichten nog erger dan Procity's... :N
Het zou mij erg helpen als je er iets meer informatie bij zet, bijvoorbeeld waar je dit zag. Lijn 149 zegt mij helemaal niks namelijk.
Excuse me: dit was op Amstelveen Busstation. Zegt dit genoeg?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door VIRM »

Gisteren van Zaandam naar Amsterdam Holendrecht en terug met de trein geweest.

Het valt op dat Amsterdam Holendrecht nog steeds geen eigen omroep in de SLT heeft. Hebben ze nog geen stem die een beetje op Loes lijkt?

Op de terugweg zat ik in de t7454 naar Uitgeest. Vlak voor Amsterdam Centraal werd er omgeroepen dat dit het eindpunt van deze trein was. De trein ging uiteraard gewoon verder naar Uitgeest, maar na Amsterdam Centraal werd er niks meer omgeroepen door de automatische omroep (overigens ook niet handmatig).
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door hauptbahnhof »

De sprinter Asd - Utg rijdt onder serie 4700 ( t4754 ). Dus misschien is het personeel vergeten de serienummer te veranderen?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Caspar »

Daniel schreef:De s14800 rijdt op Asd - Hlm - Utg - Amr gewoon 2x/uur, alleen tussen Amr en Hn 1x/uur. Maar als de s3400 daar altijd al 1x/uur reed heb ik niks gezegd.
Wel raar trouwens die frequenties in de avond. Haarlem-Uitgeest-Alkmaar gaat er op achteruit, en op de Oude lijn dus ook. In de plannen/reclame voor de nieuwe concessie van het Hoofdrailnet staat juist dat de frequentie van de IC's in de avonduren wordt opgeschroefd? Zo wordt het wel makkelijk natuurlijk, nu een aantal treinen opheffen, en dan over paar jaar weer toevoegen onder het motto van de beloftes van de nieuwe concessie?

Wel gunstig trouwens dat de s3000 in Heiloo stopt op de daluren. Had NS al paar jaar eerder moeten doen :)

Wat anders; de omroep in de s4500 vanochtend: Reist u met de NS, en maakt u gebruik van de ov-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken. :lol: Mag toch aannemen dat iedereen in de s4500 met de NS reist.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Op sommige relaties gaan de frequenties zelfs nog achteruit ten opzichte van de oude situatie.
Zoals vanaf Rotterdam Lombardijen naar (vrijwel) alle andere stations:
Overdag buiten de vakanties van 6x/uur naar 4x/uur.
's Avonds en in het weekend en in de kerstvakantie in de spits van 4x/uur naar 2x/uur.
In de kerstvakantie in de daluren van 4x/uur naar 3x/uur.
Alleen in de mei en zomervakantie is de frequentie gelijk gebleven (als ik de verhalen mag geloven dat de vakantiedienstregeling voortaan alleen nog voor de kerstvakantie geldt): 4x/uur.

Echt geweldig die nieuwe dienstregeling. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

Sjeez man. Jij zeurt echt nu al maanden over het feit dat de bedieningsfrequenties van je voorstadsstationnetje achteruit gaan. Je woont toch in een grote stad, dus als je snelle verbindingen wilt reis je maar eerst naar het stadscentrum. :idea:
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 14 dec 2011, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Reiziger Delft »

Meltrain schreef:Echt geweldig die nieuwe dienstregeling. *O*
Ideaal die 10 treinen per uur naar Rotterdam en Den Haag en de kwartierdienst naar Leiden en Amsterdam inderdaad. :6
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

TLP schreef:Sjeez man. Jij zeurt echt nu al maanden over het feit dat de bedieningsfrequenties van je voorstadsstationnetje achteruit gaan. Je woont toch in een grote stad, dus als je snelle verbindingen wilt reis je maar eerst naar het stadscentrum. :idea:
Heb jij wel eens 's ochtends op Rlb gestaan? Blijkbaar niet dus.
Het gaat me niet eens zozeer om het feit dat het geen IC-station is, maar dat de frequentie omlaag gegaan is. Zeker tijdens de spits is 4 treinen per uur te weinig en op zaterdag slechts 2x/uur een trein is ook wat schraal (zelfs Sliedrecht Baanhoek heeft dan een hogere frequentie :roll: ). Op zondag 2x/uur kan ik nog wel inkomen, ook al heeft Haarlem Spaarnwoude tegenwoordig altijd een kwartiersdienst ook al heeft Rlb volgens mij toch nog altijd iets meer instappers. ;)
Volgens mij is Rlb qua reizigersaantallen nu het grootste station in de Randstad waar geen Intercity stopt.
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 14 dec 2011, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Meltrain schreef: Volgens mij is Rlb qua reizigersaantallen nu het grootste station in de Randstad waar geen trein stopt.
Nou, dat lijkt mij toch niet hoor :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

Foutje. :oops: :mrgreen:
Ik bedoelde 'Intercity'. :oops:
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 14 dec 2011, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

Rlb verliest het van Ndb, Wp en Almm. (En nee, de s4900 telt niet.)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Daarom is die trein ook een IC. Dat argument van tafel gegooid hebbend, is er een groot station bij gekomen waar geen IC meer stopt en dat is Amsterdam Lelylaan. De zonetrein naar Den Haag is gedegradeerd tot Sprinter, die niet stopt op Hoofddorp, Nieuw Vennep en Sassenheim en niet tussen Leiden en Den Haag op alle tussengelegen stations. :6
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

In elke connexxionbus kun je tot vervelens toe horen dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan. Mis hem niet, download de dienstregeling op Conneexion punt nl. Waarom horen we dat niet VOORDAT de dienstregeling is ingegaan? Het lijkt wel of wijzigingen elk jaar later bekend worden gemaakt, cryptischer omschreven worden, moeilijker verkrijgbaar en ook nog eens pas achteraf aangekondigd..., hier maakt ook de NS zich schuldig aan trouwens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:Rlb verliest het van Ndb, Wp en Almm. (En nee, de s4900 telt niet.)
Maar die hebben nog wel het hele jaar door vier sprinterverbindingen i.t.t. Rlb (Ndb en Almm zelf 6 met de s4900 erbij.

@Vinny: die melding van connexxion heb ik in diverse regio's juist alleen voor 11 december gehoord...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Nou in het Schiphol Sternet niet dus...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Chauf21 »

Het werd vanaf ongeveer twee weken voor de nieuwe dienstregeling omgeroepen, maar het werd/wordt niet altijd bij iedere halte omgeroepen.
Meltrain schreef:Volgens mij is Rlb qua reizigersaantallen nu het grootste station in de Randstad waar geen Intercity stopt.
Zoetermeer heeft een vergelijkbare bediening en kent net iets meer in- en uitstappers, maar het ontloopt elkaar niet veel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Op lijn 44 van het GVB kwam ik een bus richting Bijlmer tegen die 47 Holendrecht filmde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:
Klaasje schreef:Rlb verliest het van Ndb, Wp en Almm. (En nee, de s4900 telt niet.)
Maar die hebben nog wel het hele jaar door vier sprinterverbindingen i.t.t. Rlb (Ndb en Almm zelf 6 met de s4900 erbij.
Je vergeet Zoetermeer ;)
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

Ik noem natuurlijk alleen op wat als eerste bij me opkomt. Woerden zou ook nog wel eens in het rijtje kunnen passen. :wink:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Thom91 »

Woerden heeft al een IC aansluiting ;), plus dat er in Zoetermeer 2,5x zoveel mensen wonen dan in Woerden
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef:
Meltrain schreef:Volgens mij is Rlb qua reizigersaantallen nu het grootste station in de Randstad waar geen Intercity stopt.
Zoetermeer heeft een vergelijkbare bediening en kent net iets meer in- en uitstappers, maar het ontloopt elkaar niet veel.
Zoetermeer was ik inderdaad vergeten. :oops:
Weesp had ik gewoon niet aan gedacht, maar die reken ik ook nog wel mee.
Ndb en Almm resp. Wd reken ik niet mee, omdat ik de s4900 resp. s8800 wel degelijk Intercity's vind. :wink: (Daarnaast hebben alledrie de stations op elk moment van de dag minimaal 4 treinen per uur.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door STF »

Eigenlijk hebben bijzonder veel Luxemburgse bushaltes missers in de reisinformatie, dit zie je namelijk als reiziger in de halte hangen:

http://www.rosport.lu/Hinkel%20arr%C3%A ... %25201.pdf

Maar hoe kun je in hemelsnaam weten dat lijn 485, rit van 17.09 en 19.03 slechts tot Rosport rijden en de rit van 18.03 tot Steinheim gaat, terwijl alle andere ritten naar Echternach gaan...

Wat is het nou voor moeite om dat er even bij te vermelden? Sommige dienstregelingen zitten zo ontzettend ingewikkeld in elkaar, dat juist zo'n vermelding van "rijdt tot" en "rijdt via" erg handig zou zijn...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten