Mag ik even kwijt #100

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door htm_tram »

Lijn 500 via Beaufort naar Echternach... :s die lijnnennetkaart klopt idd niet :wink:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Klaasje »

In Berdorf (ook langs die lijn volgens de kaart) heb ik ooit met een zakmes in mijn vinger gehakt waarna die is gehecht in Echternach. *O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door STF »

De 110 komt ook al jaren niet meer in Berdorf.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Ik werd vanmiddag gebeld door de administratie van mijn werk met de de medeling dat ik nog 108 snipperuren heb en dat vanaf 1 januari de regel ingaat dat snipperuren maar anderhalf jaar mogen blijven staan en niet meer uitbetaald mogen worden. Dus deze maand maar even 58 snipperuren uit laten betalen
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Joshua »

Ze waren vandaag de stickers op de ramen aan het plakken van de Starbucks in Nijmegen, dus het gaat niet lang meer duren voor ze open gaan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Raymond »

Michael schreef:Ik werd vanmiddag gebeld door de administratie van mijn werk met de de medeling dat ik nog 108 snipperuren heb en dat vanaf 1 januari de regel ingaat dat snipperuren maar anderhalf jaar mogen blijven staan en niet meer uitbetaald mogen worden. Dus deze maand maar even 58 snipperuren uit laten betalen
Bij einde dienstverband worden de resterende uren toch wel gewoon uitbetaald neem ik aan :?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Michael »

Daar is mij niks over verteld
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Freek »

Joshua schreef:Ze waren vandaag de stickers op de ramen aan het plakken van de Starbucks in Nijmegen, dus het gaat niet lang meer duren voor ze open gaan.
3 januari gaat ie open.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Klaasje »

Wat schommelt VIRM in vergelijking met DDAR (, SLT en SGMm) zeg.. Het verschil is echt merkbaar.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Ik heb dit fenomeen in een aantal Belgische stations gezien afgelopen tijd:
Afbeelding
Witbrood, volkoren, bruin... Zelfde bakker op verschillende stations zoals Leuven en Antwerpen.
Dat ding in Leuven staat er al superlang. Overigens hebben veel bakkers in de stad zo'n ding.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Ardan »

Er zijn net in vijf minuten tijd twee keer straaljagers over komen vliegen, een beste bak herrie! Volgens mij mogen ze zo laat toch helemaal niet meer vliegen?
Mijn vriend ligt overigens een tukje te doen en heeft er zo te zien niks van gemerkt; hij is met geen kanon wakker te krijgen :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Ardan »

Nu komen ze al voor de vijfde keer over. Overburen staan ook al voor de ramen.
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Klaasje »

Ardan schreef:Nu komen ze al voor de vijfde keer over. Overburen staan ook al voor de ramen.
Op twitter las ik dat ze met een onderschepping bezig zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Thom91 »

Leuk zo'n gigantische quinty rondom de telegraaf website in een glimmed strak goudpakje :Y
Komt wel goed schatje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Freek »

Klaasje schreef:
Ardan schreef:Nu komen ze al voor de vijfde keer over. Overburen staan ook al voor de ramen.
Op twitter las ik dat ze met een onderschepping bezig zijn.
Ik kwam op internet tegen dat het om een oefening ging en dat tijdelijk de vlieghoogtes zijn aangepast. zie: http://twitter.com/#!/alwintjuh/status/ ... 40/photo/1
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Geert »

Michael schreef:Ik werd vanmiddag gebeld door de administratie van mijn werk met de de medeling dat ik nog 108 snipperuren heb en dat vanaf 1 januari de regel ingaat dat snipperuren maar anderhalf jaar mogen blijven staan en niet meer uitbetaald mogen worden. Dus deze maand maar even 58 snipperuren uit laten betalen
Ze hebben je niet volledig voorgelicht: deze nieuwe regeling geldt alleen voor verlof opgebouwd vanaf 1 januari 2012. Als je nu nog verlofdagen hebt staan mag je die nog tot 5 jaar na dato opmaken. Voor zover ik weet is er overigens niets veranderd over het uitbetalen van verlofdagen, maar dat kan natuurlijk een interne beslissing van McDonalds zijn geweest. Uiteraard heb je nog recht op verlof bij einde dienstverband, dus die moeten dan uitbetaald worden door je baas.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Mn vader mocht inderdaad op gegeven moment ook maar een jaar dagen meenemen. Denk dat bedrijven er stricter op zullen zijn dan de overheid :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Suus »

Bij mij worden een keer per jaar in juli alle niet gebruikte opgespaarde toeslagen uitbetaald. Tot drie weken geleden had ik vier potjes (feestdagen, kort verlof, vakantiegeld en verzuim) maar in mijn nieuwe contract heb ik er nog slechts twee (vakantiegeld en kort verlof) dus ik heb toen twee potjes uitbetaald gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Nu komen ze al voor de vijfde keer over. Overburen staan ook al voor de ramen.
Niks van gehoord :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door deadlock »

Lekker halve dag helpdeskdienst. Dat is lang geleden :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Gertjan »

Morgen voor de 3e keer achter elkaar de dienst van de 1e trein -o-
Echt, zal mij niet verbazen als ik straks weer ineens in slaap val ... zoals gister toen ik bezig was om een pizza te eten :mrgreen:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Justin »

Heerlijk weer stoeien met netwerkdata...

Ahhh arme Gertjan ;) :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Mn vader mocht inderdaad op gegeven moment ook maar een jaar dagen meenemen. Denk dat bedrijven er stricter op zullen zijn dan de overheid :)
Bedrijven hanteren toch alleen maar de regels van de overheid?... ik kan nu nog gewoon 5 jaar verlof meenemen, maar dat wordt dus 1 jaar. En ADV valt niet mee te nemen, dat vervalt aan het eind van het jaar als ik het niet opneem of laat uitbetalen. Verder gaan brugdagen naar keuze van de ADV of vakantiedagen af en extra dagen voor X-jaar in dienst heb ik nog niet...

Maargoed... dit jaar nog maar 92 uur over en dat gaat grotendeels op aan de kerstvakantie. Geloof dat ik nog iets van een halve dag over houd, dus dat valt nog wel mee. ADV is dan wel uitbetaald, want op een of andere manier krijg ik de 39 dagen (verlof + ADV) die ik heb nooit op.

En net was ik mooi de eerste die z'n kerstpakket had, tja, deed toevallig net de deur open voor de levering daarvan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door webguy »

Maar een bedrijf kan toch regels hanteren die stricter zijn dan de overheid? Het is voor bedrijven aantrekkelijker om ze eerder te laten vervallen vanuit bepaalde oogpunten (administratie, iedereen tegelijk opnemen, etc, etc). Mn vader had 3 jaar geleden al dat 'ie maar een jaar mocht meenemen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #99

Bericht door Fles »

Zo, mijn programma voor komend weekend is compleet *O*

Vrijdagavond Dv - Ah - Köln Hbf en daar met de Nacht-ICE naar München

Zaterdag eerst douchen en ontbijten in M Hbf
RegionalExpress naar Freilassing en daarvandaan naar Berchtesgaden Hbf
Terug naar Freilassing, bezoek aan het spoorwegmuseum aldaar.
Door met de S-Bahn naar Salzburg, daar wat Mozart kitsch troep en de Festung Hohensalzburg, of vooral de Standseilbahn ernaartoe.
Terug naar München voor een ritje met de Christkindltram (1e filmpje). MET Glühwein :P
Dikke schnitzel naar binnen schoffelen
CNL in crashen

Zondagmorgen thuis *O*

Zin an :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten