Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:En op CS worden op DRIS enkele bussen met eindpunt "Nijmegen Centraal Station" aangegeven terwijl het om lijn 300 naar Heijendaal en lijn 1 naar Molenhoek ging. Een lijn 7 zou volgens DRIS naar het Afrikamuseum rijden terwijl de bus Sionsweg filmde. In dat geval was volgens mij DRIS fout want volgens mij rijdt lijn 7 pas na 9 uur naar het AM.
Gister reden er geen treinen Nijmegen <-> Arnhem en op het DRIS op het station werd een bus naar Arnhem aangekondigd. Iedereen daarheen uiteraard, maar op de bus stond Huissen (waar een aantal ritten aan het begin van de avond eindigt). Duurde toch een poosje voordat de chauffeur het iedereen uitgelegd had en weg was.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Kortom, DRIS is nog wat van slag van de nieuwe dienstregeling. maar ja, goed gewerkt heeft het ook nooit.

En dat tafereel ken ik overigens. Ik kwam een maand terug in de middag op station om naar huis te gaan en het was er mega druk. Bleken toen ook geen treinen naar Arnhem te rijden. Lijn 300 wordt aangekondigd en binnen 10 seconden stonden er meer man op het perron dan 's morgens bij de Heyendaalboemel :') Lijn 300 zat echter al goed vol en de meeste mensen bleven zitten (of meer staan eigenlijk :') ) want studenten in Heyendaal hadden al door dat er geen treinen reden en bleven dus in die bus. Lijn 33 werd vervolgens ook belegerd, maar die was ook zo vol. Was wel een grappig tafereel. Ik vond het al jammer dat mijn bus er op een gegeven moment aan kwam :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Altijd leuk om de reacties te horen van mensen die een lijnbus naar Arnhem nemen, zeker als het de 33 is geweest. Die doet er echt lang over. Of in de 31 als blijkt dat je na een rondje Arnhem Zuid, een rondje Elst (waar je dan zelf instapt) ook nog een rondje Oosterhout krijgt :lol: .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:) Lijn 300 zat echter al goed vol en de meeste mensen bleven zitten (of meer staan eigenlijk :') ) want studenten in Heyendaal hadden al door dat er geen treinen reden en bleven dus in die bus.
Of dat zijn mensen die zo slim zijn geweest terug te steken naar station Heyendaal, gebeurd ook vaak bij zulke verstoringen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Zo slim schatte ik de gemiddelde busgebruiker eerlijk gezegd niet in, maar nu je het zegt; dat zou ook kunnen. Zou wel een leuk gezicht zijn als je zelf op Heyendaal richting CS staat, er een reeds volle 300 vanaf CS komt die tien minuten met dezelfde mensen weer voorbij komt richting CS :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door webguy »

Ik vond het zuur genoeg toen ik vanaf Heyendaal met de 300 naar CS was gekomen, uitgestapt om me er weer in te wurmen om toch terug naar Arnhem te gaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Ik vond het zuurder toen, in een periode toen ik even niet zo gedreven was met bussen, ik ooit uit Beek kwam met lijn 6, uitstapte van CS om op de lijnnetkaart te kijken welke bus naar de Malvert reed en er daar achter te komen dat het lijn 6 (die filmde toen alleen "Brabantse Poort" in plaats van "Brabantse Poort via Malvert") is en die net wegreed. Dat zou me tegenwoordig niet meer overkomen denk ik, in ieder geval niet in Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Net busboekje/folder in Arnhem gehaald, de enigste die ze hadden was Arnhem stad. Maarja schijnbaar rekent breng lijn 4,6,20 en 21 niet tot de arnhemse stadsdienst, die stonden er niet in.

Wel folder in de bus gevonden van lingewaard met lijn 33,35,300 ect. maar geen lijn 88 en 31. Wel stond er lijn 1 van Nijmegen in. Heel vreemd allemaal :?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Naja, lijn 1 komt in Lent, dat ligt er toch tegenaan? Vergeet niet dat het om de "regio" gaat. Wellicht is men van mening dat de regio zich verder niet richt op lijn 31 en 88? Maar strikt genomen wel vreemd dat ze lijn 1 opnemen en dan 31 en 88 niet (die ook rijden in de aangrenzende gebieden). Er zal vast logica in zitten.

Of niet. Ik heb nog steeds niet ontdekt in welke folder lijn 25 van Nijmegen zou moeten staan. Een regio Groesbeek leek me voor de hand te liggen, maar alle lijnen uit die regio zijn al in andere folders opgenomen waardoor lijn 25 nu buiten de boot gevallen lijkt te zijn (de meest logische plek zou dan Nijmegen Stad geweest zijn). Ik ben gisteren nog bij de Novio balie geweest, maar ik had geen tijd om lijnfolders te vragen, dus ik weet niet of de ontbrekende folders in Nijmegen inmiddels gearriveerd zijn. Straks nog eens proberen.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Ik ben net geweest, maar het was ontzettend druk aan de balie (zoals wel vaker het geval afgelopen weken...) dus ik denk dat ik het morgen nog eens probeer. Misschien dat ik dan meer zin heb om te wachten. Is iemand er al achter of ze nog lijnennetkaarten verkopen (ze staan wel op de site)?

Misschien dat men lijn 31 en 88 samen in een boekje Overbetuwe gaat stoppen, samen met de lijnen 6, 35 en 76 ofzo.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Frank schreef:Ik ben net geweest, maar het was ontzettend druk aan de balie (zoals wel vaker het geval afgelopen weken...)
Komt omdat de 65+'ers in Nijmegen weer hun abo moeten ophalen.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Waar zouden die boekjes voor overbetuwe dan te verkrijgen zijn? en waarom zijn lijnen 20 en 21 geen stadslijnen??
Als ze nou gewoon z'n rek hadden waar al die boekjes op volgorden lagen zou het een stuk duidelijker zijn.
( mis het oude busboekje nu al :cry: )
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

In "Nijmegen Stad" staan ook niet alle stadslijnen. Als stadslijnen "logischer" in een ander boekje passen, dan staan ze daar. Dat zijn dan toevallig ook wel lijnen die ik niet stadslijnen maar meer voorstadslijnen (1, 3, 4, 11) of zelfs streeklijnen (9) zou willen noemen.

Komen die lijnen 20 en 21 ook buiten de daadwerkelijke stad (dus niet gemeente) Arnhem? In dat geval is dan te verklaren waarom ze niet bij Arnhem Stad staan. Komt die 21 niet in Velp?
"Een touringcar is geen bus"
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Reiziger Delft »

Ja en ook in Schaarsbergen. Maar 21 bediend ook onder andere de Geitenkamp, Klarendal, ziekenhuis Rijnstate, het Dorp en de Hoogkamp dus is ook een stadslijn. De 20 rijdt via een gigantische hoop lussen door allerlei wijken in Arnhem en komt daar ook niet buiten.

Trolleylijnen 1 en 3 komen ook buiten Arnhem (Oosterbeek en Velp), maar zijn natuurlijk ook echte stadslijnen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Joshua »

Ik zat vandaag in een Citaro bus met een elektrische rolstoelplank. Ze zijn dus al begonnen met het ombouwen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Ik wist niet dat ze die gingen ombouwen. Planten ze er nu dan ook eindelijk een airco op?
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door koekje »

Worden inderdaad omgebouwd, maar voor zover ik weet is dat nog niet begonnen. Op dit moment rijden er in Nijmegen twee rond die af-fabriek al een elektrische rolstoelplank hebben.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Joshua »

Okay nou goed ik was nogal verbaast want ik wou die man gaan helpen met uitklappen maar in plaats daarvan bleven de deuren gesloten en schoof er eerst een plank vanzelf naar buiten.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

Ze worden inderdaad omgebouwd, komt een airco in en alle bussen worden voorzien van een elektrische rolstoelplank. Volgens mij hebben de gelede lijn 10 bussen ook al een elektrische plank. Een eis van C2013 was dat er airco en elektrische rolstoelplank in elke bus komt, ook in niet nieuw materieel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Goed om te horen dat ze bij het KAN toch tot inzicht zijn gekomen dat airco tegenwoordig geen luxe meer is maar gewoon een basiseis moet zijn. Ik hoop dat de provincie Noord-Brabant dat bij de nieuwe aanbestedingen ook door zal hebben over een paar jaar. Het is in Arriva bussen vaak ook geen pretje in de zomer.
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Net even in Arnhem bij vvv langsgegaan. Ze hadden ondertussen al weer twee extra folders:
Regio Veluwezoom Oost: lijn 26,27,29,43 en 524.
Regio Arnhem Burgers'zoo / Openluchtmuseum: lijn 3 en 13.

mis nog altijd lijnen 6,76,20,21,31,51,86,88 en 109.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Ronald »

Is het PDF'je van het busboekje op de site geen goed alternatief?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Dat is niet zo handzaam om mee te nemen. En als een frequente reizigers meteen meerdere lijnfolders nodig heeft, dan is een boekje vaak fijner. En in een boekje krijg ik mijn reisinfo sneller opgezocht dan via mijn telefoon (en niet iedereen heeft een smartphone).

Ik zag vanmorgen de 9279 op lijn 87 richting Nijmegen rijden. Daar ging hij over op een reguliere lijn 10, omstreeks 8:20. Rijden er meer gelede bussen op streeklijnen in de erg vroege ochtend? Qua tijd kan het namelijk wel omdat de Heyendaalboemel pas om 8:00 uur begint en als de die bussen vanaf een streekrit omstreeks die tijd een voor een binnendruppelen.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Freek »

jep, is planmatig. Komt er als het goed is ook eentje van de 80 of 82 af.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door koekje »

Connexxion slurpt ov-kaart leeg in Renkum

RENKUM - Connexxion slurpt ongemerkt de ov-chipkaarten leeg van reizigers die met buslijn 51 door Renkum reizen. Het gaat om ritten in de richting Wageningen. Voor het gedeelte tussen de Telefoonweg en de Europalaan – nog geen 2 kilometer – wordt 11,07 euro afgeschreven. Dat is 10 euro meer dan voor de rit in omgekeerde richting (0.98 euro).

Volgens de vervoersmaatschappij gaat het om een softwarefout sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling, op 11 december. Volgens de klantenservice wordt de fout pas op 8 januari 2012 verholpen. Dat zou te maken hebben met vakanties.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/r ... Renkum.ece
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten