Vervanging CTA's door TBP's #2
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Zoiets heb ik al eerder gezegd en daarbij kun je ook de belangrijkste stations op de TBP tonen maar toen ik dat zei werd ik half gelyncht door een NS-medewerker.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Dat zou kunnen werken als alle IC's op een bepaald station station stoppen als ze daar langsrijden en niet de 1 wel en de andere niet.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Ik had het dan ook vooral over de sprinters destijds. Verder kan je natuurlijk altijd in een detailregel aangeven "Deze stopt ook op xxx" of "Deze stopt niet op xxx".
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Dat kan dus wel. Kijk hier bijvoorbeeld eens op pagina 3, rechtsonder. Tussen Villeneuve en Lausanne rijden de S1 en S3, beide regionale treinen. De S1 stopt overal, de S3 slaat veel stations over. Op de CTA's daar staat duidelijk aangegeven of de S1 of S3 eraan komt. Gezien de beperkte grootte staan niet alle stopstations op de CTA's daar.
Deze kaart staat op alle perrons. Je kan dus mooi opzoeken op de betreffende trein wel of niet op een bepaald station stopt.
Ik denk dat dit ook in Nederland de reisinformatie mooi kan aanvullen. Ik ben overigens niet voor het aangeven van alleen de grote stations op de TBP's; dat levert verwarring op omdat nu wel alle stopstations staan aangegeven. Als reizigers bepaalde afkortingen echter niet kennen, kunnen ze dat even opzoeken op de kaart. Ook kan je bij lange sprinterseries ervoor kiezen om de laatste stopstations niet aan te geven, om het altenerend aangeven van stations te voorkomen.
Deze kaart staat op alle perrons. Je kan dus mooi opzoeken op de betreffende trein wel of niet op een bepaald station stopt.
Ik denk dat dit ook in Nederland de reisinformatie mooi kan aanvullen. Ik ben overigens niet voor het aangeven van alleen de grote stations op de TBP's; dat levert verwarring op omdat nu wel alle stopstations staan aangegeven. Als reizigers bepaalde afkortingen echter niet kennen, kunnen ze dat even opzoeken op de kaart. Ook kan je bij lange sprinterseries ervoor kiezen om de laatste stopstations niet aan te geven, om het altenerend aangeven van stations te voorkomen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Ik roep al tijden dat je heel gemakkelijk treinseries met een nummer aan kunt duiden: deel het treinnummer door 100, rond af naar beneden en je hebt een lijnnummer. Dat een paar uitzonderingen daar niet goed inpassen (met name int. treinen: s100, s140, 4xx) is dan jammer, maar bijna alle Nederlandse treinen passen prima in een dergelijk schema. Het zou ook veel gemakkelijker worden bij werkzaamheden of verstoringen: "lijn 28 rijdt niet en lijn 20 wel", etc. Het werkt toch ook bij buslijnen, tramlijnen en metrolijnen?
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Vind dat een goed idee, ben zelf ook voorstander van het aanduiden van serienummers. Probleem zie ik nog wel bij bepaalde wat ingewikkeldere treinseries (vleugeltreinen enzo). Daarnaast heb je in de NoordOost bv. 1x/uur Es-Shl en 1x/uur Es-Gvc. Het werken met treinnummers bij treinen die alterneren is denk ik niet ideaal denk ik. Bij een strakke corridor werkt het het best. Probleem zou in drgl 2013 zijn opgelost maar zoals we weten, wordt dat weer heel anders.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Noem je het toch lijn 17a en 17b ofzo :)
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Trein 17a vertrekt over enkele minuten van peron 17b.
Dat gaat werken...
Dat gaat werken...
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
In principe kan dat makkelijk. Ik snap zelf gewoon niet waarom men niet de minst relevante informatie kan afkorten:
Amsterdam C. is toch net zo duidelijk als Amsterdam Centraal? Scheelt weer een hoop lettertekens...
Alleen in incidentele gevallen, zoals bij de Amersfoortstations moet men een beetje creatief zijn. Maar daar is een goede oplossing voor door de kleine letters van de mededeling eens nuttig te gaan gebruiken.
Amsterdam C. is toch net zo duidelijk als Amsterdam Centraal? Scheelt weer een hoop lettertekens...
Alleen in incidentele gevallen, zoals bij de Amersfoortstations moet men een beetje creatief zijn. Maar daar is een goede oplossing voor door de kleine letters van de mededeling eens nuttig te gaan gebruiken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Ah, jij bent vast met die TBP in Utrecht Centraal op 12b aan de slag geweest... die zag ik vanmiddag "Veenendaal C" tonen als eindbestemming waar er met gemak "entrum" achter zou passen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Waarom niet gewoon een grafische weergave op dat ding flikkeren, wat naar boven/beneden/links/rechts scrollt (het traject volgt) met vetgedrukt en stippen of whatever de halteringen....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Vervanging CTA's door TBP's
vanochtend ging het al een stuk beter met de TB14 in de centrale hal. Bij 3 van de 4 schermen liep de tijd goed en bij 1 was de tijd vastgelopen op 19:45Michael schreef:Je hebt het over de TB7, 14 en dergelijke neem ik aan? Daar loopt inderdaad vaak de tijd van fout. In Bd loopt er vaak 1 goed maar de rest niet
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Middenin de ruimte waar voorheen De Tijd zat op Utrecht Centraal zag ik vanmorgen een TBP van spoor 14 staan... mist er daar nog eentje toevallig?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Ja daar mist er 1.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Om terug te komen op de tijdsaanduidingen op de TB7/14/21: ik heb gezien dat ze op o.a. Zwd en Ddr nu wel synchroon lopen met de werkelijke tijd, en niet meer met een afwijking van bijvoorbeeld 321 minuten :)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Op 14b is inderdaad bij het verwijderen van de eerste 20m overkapping (gezien vanaf de roltrappen) ook een TBP mee verdwenen (precies degene bij de trap dus...).
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Wel typerend want meestal loopt het zuiden achter terwijl het nu juist voorlopt want Hoofddorp, Schiphol, en Amsterdam hebben nog steeds geen TBP's
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Hoofddorp heeft TBP's, Schiphol nog niet en in Amsterdam Centraal zijn ze bezig. Ik vind het opmerkelijk dat Schiphol later wordt aangepakt dan Amsterdam Centraal, maar op zich wel begrijpelijk: zolang het oude aansturingssysteem nog operationeel is (BEPAC) kun je grote en complexe stations beter via CTA borden handhaven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Het feit dat in veel regio's die al volledig zijn voorzien van TBP's BEPAC (met converter) ook nog altijd actief is helpt ook niet echt mee natuurlijk. En van regio Amsterdam (en ook Utrecht?) was de bedoeling de overgangsperiode van BEPAC naar InfoPlus zo kort mogelijk te houden, juist vanwege de hierboven genoemde complexiteit.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Dan mogen ze wel eens opschieten met het aanpakken van Gouda, want de regio Utrecht is verder voorzien (incl Utrecht Centraal zelf).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Utrecht Centraal was volledig voorzien... zag vandaag dat ze op spoor 8 namelijk weer braaf een CTA teruggehangen hebben
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Utrecht was dus niet volledig voorzien, op spoor 8 hing tijdens de verbouwing nog altijd een oude CTA. Blijkbaar hebben ze die niet meteen samen met de rest vervangen omdat dat perron toch buiten gebruik was.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Ah dat ding hing daar dus gewoon nog... hij was me in de afgelopen tijd nooit opgevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Op Bijlmer ArenA heeft men de CTA's in de stationshal vervangen. Maar ze hebben bij elk perron twee CTA's door één halaanwijzer vervangen, met als gevolg dat de designpalen waar die dingen aan hangen nu nog een meter uitsteken ten opzichte van het bord. Het was mooier geweest als men het bord aan het uiteinde had opgehangen, dan waren ze vanuit de hal ook beter zichtbaar geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's #2
Twee opvallende dingetjes de afgelopen week:
1. Op Amsterdam Centraal zijn de digitale perrondisplays in de oostpassage vervangen door van die mini-TBP's.
2. Op Leiden Centraal zijn de TBP's die vlakbij de trap aan de a-kanten hingen verwijderd. Nu gaven die dingen soms treinen aan van de a-kant terwijl het spoor toch een stukje verderop begon vanwege die wissel, maar nu is een heel stuk perron geheel TBP-loos.
1. Op Amsterdam Centraal zijn de digitale perrondisplays in de oostpassage vervangen door van die mini-TBP's.
2. Op Leiden Centraal zijn de TBP's die vlakbij de trap aan de a-kanten hingen verwijderd. Nu gaven die dingen soms treinen aan van de a-kant terwijl het spoor toch een stukje verderop begon vanwege die wissel, maar nu is een heel stuk perron geheel TBP-loos.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten