(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door webguy »

Programmeur die een alleen MBO-nederlands kent?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Dubbele P »

Vanmiddag kon ik vanuit Kleve gratis terug naar Nijmegen, omdat de chauffeur er vast van overtuigd was dat ik met m'n OV-kaart vanuit Duitsland naar Nijmegen kon :P De eerste stap voor een internationaal studenten-OV is dus gezet! ;)

Daarnaast hebben ze in Duitsland ook bussen die bij rusttijd van chauffeurs origineler zijn dan 'Geen dienst' o.i.d. dat je in Nederland ziet. Zo werd het lijnnummer vervangen door het symbool van een koffiekopje en stond er 'pause' op het display :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Ruben »

Dubbele P schreef:Daarnaast hebben ze in Duitsland ook bussen die bij rusttijd van chauffeurs origineler zijn dan 'Geen dienst' o.i.d. dat je in Nederland ziet. Zo werd het lijnnummer vervangen door het symbool van een koffiekopje en stond er 'pause' op het display :)
Dat heb ik in Apeldoorn ook wel eens gezien, geloof tot nog toe alleen op Citaro's (maar ja die zijn ook Duits van origine natuurlijk). :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Dubbele P schreef:Vanmiddag kon ik vanuit Kleve gratis terug naar Nijmegen, omdat de chauffeur er vast van overtuigd was dat ik met m'n OV-kaart vanuit Duitsland naar Nijmegen kon :P De eerste stap voor een internationaal studenten-OV is dus gezet! ;)
Naar Kleve kun je ook gratis reizen met je SOV. :wink: In het hele gebied rondom Emmerich en Kleve kun je reizen met Nederlandse vervoersbewijzen en in een deel in Nederland is dat ook zo met Duitse vervoersbewijzen.

Zie hier, direct op pagina 1:
http://www.grensovergangen.nl/ov_nl.pdf
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door IC3 »

Dubbele P schreef:Vanmiddag kon ik vanuit Kleve gratis terug naar Nijmegen, omdat de chauffeur er vast van overtuigd was dat ik met m'n OV-kaart vanuit Duitsland naar Nijmegen kon :P
Het mooie is dat het ook werkelijk zo is! Op lijn 58 is het Nederlandse tariefsysteem naast het Duitse van toepassing. Je OV-kaart geldt dan ook gewoon - reden te meer om er een keer of vijf per jaar gebruik van te maken om Bratwurst te halen, doe ik ook. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Zou deze bijna vergeten... een uurtje of twee geleden kwam hier ineens een Integro van Connexxion langs. Toch aardig verdwaald dan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Vorige week maandag had ik in dit topic al wat verteld over een omleiding van RET-Buslijn 44 op Rotterdam-Zuid die nog gereden werd, terwijl de weg die afgesloten was alweer open was. Vandaag werd me duidelijk waarom die omleiding er nog steeds is.

Ik zat vanmiddag namelijk in Buslijn 44 en toen de omleidingsroute weereens bereden werd ben ik eens na gaan vragen bij de chauffeur of hij misschien wist hoe lang het nog zou duren, want de afgesloten weg was weer open. Hij vertelde dat die weg inderdaad gewoon weer bereikbaar is voor de bus, maar dat er nu een ander probleem was. Een stukje verderop is er namelijk een soort mini-rotonde gemaakt om de verkeersveiligheid te vergroten. Hierbij is alleen een foutje gemaakt. Er is nu bij die mini-rotonde te weinig ruimte voor de bussen... :roll: Hier was ik al bang voor, want ook voor de auto's is de ruimte niet al te veel. De rotonde moet dus aangepast worden en dat gaat nog wel even duren, want ze moeten eerst nog uitzoeken wie de schuldige is en wie dit alles gaat betalen. Minimaal de komende maand komt hier dus nog steeds geen bus langs door deze blunder. :evil:

Om de situtatie voor jullie wat te verduidelijken heb ik vanavond wat foto's van de bewuste mini-rotonde gemaakt. Dit is hem. Hij ligt op de kruising Utenhagenstraat / Carnisselaan en de bussen rijden door de Utenhagenstraat (de geasfalteerde weg op de foto):
Afbeelding

Dit is de beperkte ruimte voor de bussen:
Afbeelding

En zo met een auto erbij is de beperkte ruimte helemaal goed te zien. Nu is dit nog niet zo'n brede wagen, maar een bus is natuurlijk een stukje breder en uiteraard ook langer:
Afbeelding
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Chauf21 »

Hulde! Te krappe rotondes heb ik nog niet toegevoegd aan het lijstje :roll: Maar dank voor de foto's, mb90 :D Een lijstje van wegaanpassingen in het afgelopen jaar waar ik tijdens het uitvoeren van de lijndienst tegenaan ben gelopen, waarbij er na de werkzaamheden ineens geen bussen/grote voertuigen meer kunnen passeren:
-te krappe bochten (i.c.m. slechtgeplaatste verkeersborden)
-verhoogde haltes waarbij de stoeprand hoger ligt dan de onderkant van de bus (de bus staat nu dus verder van de straat dan voorheen)
-te hoge drempels (lagevloerbussen rijden de onderkant open)
-belangrijke/drukkebushavens zo situeren dat het gehele achteroprijdende verkeer minutenlang gestremd wordt (vooral leuk als er 5 lijnen à 2x per uur rijden)
-haltehavens afbakenen met hoge betonnen paaltjes (bussen moeten zo af en toe over de stoep 'zwaaien' om een bocht te kunnen maken)...
-wegversmallingen en -omleidingen dusdanig afzetten dat een groot voertuig de bochten niet kan maken

Het lijkt wel of de heren en dames verkeerstechnici totaal voorbij gaan aan het feit dat grote voertuigen een andere draaicirkel hebben of andere manouvres moeten uitvoeren :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

-belangrijke/drukkebushavens zo situeren dat het gehele achteroprijdende verkeer minutenlang gestremd wordt (vooral leuk als er 5 lijnen à 2x per uur rijden)
Dit is gewoon keihard beleid. Officieel om zo buspassagiers te beschermen tegen langsrazend verkeer. Officieus is het natuurlijk autotje-pesten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:
-belangrijke/drukkebushavens zo situeren dat het gehele achteroprijdende verkeer minutenlang gestremd wordt (vooral leuk als er 5 lijnen à 2x per uur rijden)
Dit is gewoon keihard beleid. Officieel om zo buspassagiers te beschermen tegen langsrazend verkeer. Officieus is het natuurlijk autotje-pesten...
Niets anders dan vermindering van de verkeersveiligheid: dat soort situaties lokt alleen maar agressie uit. Opgefokte bestuurders die moeten wachten, bestuurders die denken nog 'ff' voorlangs te kunnen stieren of bewust geen voorrang verlenen omdat ze anders weer 'minutenlang' achter die 'pokkebus' moeten staan. Begrijpelijk, maar voor geen enkele bestuurder wenselijk.

(Je moest eens weten hoeveel buschauffeurs er een hekel hebben aan halteren op de rijbaan - ook, of misschien juist, een buschauffeur is er niet op uit anderen opzettelijk te hinderen.)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Dat het een minder gewenste situatie oplevert snapt mijn neus zelfs ook nog wel. Jammer genoeg zijn er gewoon een paar niet-nader-te-noemen politici en zelf benoemde verkeerologen die daar heel anders over denken... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Chauf21 schreef: -te hoge drempels (lagevloerbussen rijden de onderkant open)
Dat waren ze hier eerst ook van plan om de snelheid er voor het verkeer uit te halen, maar gelukkig werden de plannen gewijzigd. Nu komt er een middenberm. Hier past de bus wel langs, alleen kunnen tijdens het halteren de andere wagens er niet meer langs. Gelukkig is het hier nooit druk, anders had dat nog leuk geworden met een buslijn die in de ochtendspits 8x per uur rijdt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Het lijkt wel of de heren en dames verkeerstechnici totaal voorbij gaan aan het feit dat grote voertuigen een andere draaicirkel hebben of andere manouvres moeten uitvoeren :?
Ik dacht al, waarom krijg ik steeds commentaar... nu weet ik wat ik verkeerd doe. :idea:
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Dubbele P »

IC3 schreef:
Dubbele P schreef:Vanmiddag kon ik vanuit Kleve gratis terug naar Nijmegen, omdat de chauffeur er vast van overtuigd was dat ik met m'n OV-kaart vanuit Duitsland naar Nijmegen kon :P
Het mooie is dat het ook werkelijk zo is! Op lijn 58 is het Nederlandse tariefsysteem naast het Duitse van toepassing. Je OV-kaart geldt dan ook gewoon - reden te meer om er een keer of vijf per jaar gebruik van te maken om Bratwurst te halen, doe ik ook. 8-)
Hmm, dat is uiterst vreemd. De vorige keer dat ik naar Kleve ging, moest ik vanaf (heenweg) en tot de grens (terugweg) gewoon betalen. Ook vandaag heb ik voor de heenweg een 'Zusatzticket' à €2,10 moeten kopen :|
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Jurjen »

Volgens mij zijn de buschauffeurs niet op de hoogte van de geldigheid van de tarieven. Omgekeerd zijn Duitse kaartjes toch ook van/naar Nijmegen geldig? De meneer buschauffeur die ik ooit naar Kleve had erkende mijn NRW Tagesticket pas vanaf de grens. Nu had ik sowieso mijn OV nog, maar toch...

En over 'rare situaties' gesproken: toen ik in Emmen was leek men daar bezig met de aanleg van verhoogde bushaltes bij de dierentuin aldaar. De haltes waren echter omgeven door bomen, leek het wel. Weet iemand hoe de situatie daar nu is?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door tsov »

Gisteren op lijn 88 Purmerend - Wormerveer had ik een chauffeur van het kaliber "ik mag hier 50, dus ik ga hier 50". Leuk, op een hobbelige klinkerweg met nu en dan een verkeersdrempel! :neg:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Op Veolia-Buslijn 17 (Sittard - Maastricht v.v.) in Limburg reed er vandaag een Volvo 7700 rond. Volgens mij horen die normaal alleen op de stadsdienst van Maastricht te rijden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Wubbo »

Belegen: ik had woensdag 13 augustus een lekke Duvedec op lijn 163 (Groningen-Lauwersoog). Het zit dan wel lekker, maar niet in een flinke regenbui... :(
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Geert »

Drup, drup :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Ruben »

mb90 schreef:Op Veolia-Buslijn 17 (Sittard - Maastricht v.v.) in Limburg reed er vandaag een Volvo 7700 rond. Volgens mij horen die normaal alleen op de stadsdienst van Maastricht te rijden.
Ach ik heb zo'n ding in Apeldoornse stadsbus-uitvoering eens op lijn 91 op het Willemsplein te Arnhem gezien. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Marc »

mb90 schreef:Op Veolia-Buslijn 17 (Sittard - Maastricht v.v.) in Limburg reed er vandaag een Volvo 7700 rond. Volgens mij horen die normaal alleen op de stadsdienst van Maastricht te rijden.
Op de lijnen 17, 51 en soms 59 kom ik regelmatig een Volvo tegen, maar volgens mij is het alleen planmatig op lijn 51.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Meltrain »

Toen ik donderdag bij het station van Ommen was, zag ik daar van die wegwijsbordjes voor chauffeur met het Syntus-logo erop.
Ik vraag me af wat die daar doen, want Syntus komt daar niet eens in de buurt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Ehm, Syntus rijdt ook met bussen rondom de lijn Almelo - Mariënberg (concessie Twents voeren ze samen met connexxion uit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Meltrain »

Op de site van Syntus zie ik dat echt niet staan. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Mark »

Lijn 80, Almelo-Hardenberg wordt geloof ik door Syntus gereden.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten