OVer je reiservaringen in december 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

De t1759 reed vandaag in twee delen vanwege een +10 voor het Rotterdamse deel, mooie actie om de meeste reizigers hun overstap in Amersfoort niet te laten missen :pos:
Schijnt voorin die trein erg druk geweest te zijn als ik de omroep mocht geloven, maar in de een-na-achterste bak waren zelfs nog zitplaatsen over :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

@Daniel: krijgen we het ook te horen als er is een keer niets bijzonders op je vaste traject gebeurd? :D

Vandaag nam ik bus 63 van Zaandam Station richting Zaandam Vorstenbeek. Op het station zag ik een R-Net lijn 392 naar Amsterdam Centraal staan met gigantische scrollende letters op de voorkant; als dat ietsje kleiner had gekund, was het scrollen niet nodig.
In de bus viel het op dat de automatische halte-afroep een paar keer ook uitkraamde dat de nieuwe dienstregeling per per 11 december in zou gaan. Juist, volgensmij liep zij iets achter!

Op de terugweg nam ik bus 64. Bij de halte Zaans Medisch Centrum valt het op dat R-Net lijn 391 naar Amsterdam daar kennelijk een eindpunt heeft en dus bij een halte stond zonder aparte rijstrook (dus gewoon op de weg). Niet handig! Overigens vraag ik mij af of die hele halte-indeling bij het Zaans Medisch Centrum handig is: je hebt een stuk of 3 of 4 haltes voor allerlei verschillende richtingen (waaronder twee voor richting het station). Wellicht hadden ze gewoon ergens een of twee busperronetjes of een eilandperronetje kunnen maken voor alle bussen.
Er stapte onderweg nog een bekende van de chauffeur binnen met een heel verhaal (dat ik lekker aan kon horen omdat ik schuin rechts achter de bestuurder zat). Die man scheen eens tijdens een rit met een buschauffeur te hebben gesproken. Bij het uitstappen werd hij aangesproken door iemand (persoon 2) die vertelde dat de bus daardoor een hele slinger had gemaakt en dat de man in kwestie niet meer met chauffeurs mocht praten. Geen idee hoe het kwam, maar er ontstond een vechtpartijtje ofzo waar persoon 2 de eerste klap uitdeelde. Conclusie van de man in de bus: je kunt dan net zo goed robots achter het stuur gaan plaatsen!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

VIRM schreef:@Daniel: krijgen we het ook te horen als er is een keer niets bijzonders op je vaste traject gebeurd? :D
Dat zou zo'n saai bericht worden he... Al gebeurt er op zich weinig deze maand, steven zelfs op een punctualiteitsrecord af. De laatste keer dat ik op de 14e dag van de maand nog met zo'n groot deel van de cijfers op 100% stond was in maart dit jaar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Thomas »

De chauffeurs van de Bizzliners van EBS hebben kennelijk creatieve alternatieve routes ingestudeerd: gisterenavond zag ik lijn 376 in Amsterdam over de Middenweg t.h.v. de Hogeweg rijden.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door stefanos »

Vanmorgen had ik een buschauffeur die het leuk vond om om te gaan rijden.. Gaat ze daarna fijn halteren op Heinenoord bustation. Kunnen we daar niet weg doordat er andere bussen in de weg staan. Altijd leuk

Viel me trouwens op dat in Oud-Beijerland nog steeds de richtingbordjes van conexxion hangen..
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door TLP »

VIRM schreef:In de bus viel het op dat de automatische halte-afroep een paar keer ook uitkraamde dat de nieuwe dienstregeling per per 11 december in zou gaan. Juist, volgensmij liep zij iets achter!
Let vooral op die gaten die de afroepster in haar tekst maakt:
Per 11, december gaat de nieuwe dienstregeling, in! Mis hem niet! Ga naar, connexxion.nl en download, de nieuwe dienstregeling! _O-

Maar anders was het: Reist u met een OV-chipkaart? _O- Vergeet dan niet uit te checken!
(We reizen toch al ruim anderhalf jaar verplicht met de kaart? :N )
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Joshua »

TLP schreef:
VIRM schreef:In de bus viel het op dat de automatische halte-afroep een paar keer ook uitkraamde dat de nieuwe dienstregeling per per 11 december in zou gaan. Juist, volgensmij liep zij iets achter!
Let vooral op die gaten die de afroepster in haar tekst maakt:
Per 11, december gaat de nieuwe dienstregeling, in! Mis hem niet! Ga naar, connexxion.nl en download, de nieuwe dienstregeling! _O-

Maar anders was het: Reist u met een OV-chipkaart? _O- Vergeet dan niet uit te checken!
(We reizen toch al ruim anderhalf jaar verplicht met de kaart? :N )
In Nijmegen klinkt het wel mooi aan elkaar gesloten. Nu op Breng.nl. maar ik vind het echt zo klinken alsof je reclame maakt voor iets geweldigs. Ik vind zelfs de tussentijd tussen de halte afroep en de omroep over de nieuwe dienstregeling zo kort dat het bijna 1 zin lijkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Wel een interessant idee om commercieel uit te buiten.

Volgende halte Markt. Vergeet u niet voor vanavond een pak Domo-vla te kopen? Domo Domo Lekker Lang!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door JWM »

Ik vrees dat concessieverleners daar binnen no-time een stokje voor gaan steken, als het nu al is toegestaan.

In veel concessies is bijvoorbeeld reclame op de buitenkant van de bus ook verboden.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Eindelijk vandaag geen problemen met de 155. op tijd op de halte, kon helaas op Muiden P+R niet doorrijden want links stond de 328 en rechts de 320. Met 5 minuten vertraging in de Bijlmer.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door rovin1995 »

Mischien niet het juiste topic. Maar weet iemand of het syntus super ticket ook geldig is op de trein Almelo - Marienberg?
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Xanland »

Helaas niet. Wordt volgens mij in opdracht gereden van Connexxion als ik het goed heb. ;)

Correctie: Toch wel, geldt alleen voor de buslijnen. Dus wel geldig in de trein!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Ik zat vanavond in metro 53 en de metro kwam tot stilstand langs het perron van Spaklerweg. Op het moment dat je verwacht dat de deuren zouden openen kwam er echter een omroepbericht. Dames en heren, we gaan hier niet halteren, we rijden door naar Van der Madeweg. En weg gingen we.

De omroep liep vervolgens een station achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door STF »

Ik stapte vanavond in de bus en tijdens het optrekken dacht ik; wat is die chauffeur nou de hele tijd aan het rommelen naast zijn stoel? Ow wacht dit is een handgeschakelde bus... :lol:
Blijven toch altijd een beetje vreemd type bus, die Bova Lexio... Het zijn wel comfortabele bussen maar alles in het interieur ziet er zo wondelijk uit, alsof iemand met twee linkerhanden het heeft ontworpen/gemonteerd...

http://www.zone01.be/imgs/artikels/lexio02.jpg
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Sinds een poosje is er op Schiphol een nieuw bandje over dat je je baggage niet onbeheerd achter mag laten. Het klinkt voor geen meter, want de zin klinkt niet vloeiend/af en toe wordt er willekeurig een komma in gegooid. Kunnen ze niet een van de oude bandjes terughalen?
Beul van de blindegeleidelijn
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door TLP »

Vanmiddag een zeer interessant retourtje Amstelveen - Museumplein gehad.

In beide richtingen had ik de 142. Op de heenreis was hij (gelukkig) 7 minuten te laat, daardoor kon ik 'm nog halen. Buiten het feit dat de chauffeur het rustig aan deed was het verder een vrij normale rit, buiten het feit dat er niet meer dan 6 passagiers in zaten :!:

De terugreis was veel interessanter (nou ja, erger). Weer een minuutje of 4 te laat, en ook hier was ik blij mee. We werden echter in het kielzog gevolgd door de 172 naar Kudelstaart. En werkelijk te fantastisch :? voor worden, de rollen van snelbus en stopbus bleken omgedraaid. Want: de chauf had in eerste instantie de stoplichten tegen en het was druk op het Haarlemmermeerstation, dus tot overmaat van ramp werden we ook nog eens ingehaald!

Nog erger, de chauf wilde in eerste instantie wegrijden maar steeds weer kwamen er nieuwe passagiers aanrennen. Toen uiteindelijk iedereen was ingestapt kwam de chauffeur er opeens achter dat hij volgens Infoxx 2 minuten te vroeg was aangekomen. Dus we gingen WACHTEN en de 172 was inmiddels allang uit het zicht. :evil: Toen besloot de chauffeur maar eens op zijn rijtijden te gaan letten en bij elke halte waar wij volgens dat Infoxx te vroeg waren, besloot de chauf te pauzeren. Toen we EINDELIJK (met vertraging :!: ) op Amstelveen Busstation aankwamen, vroeg het informatiesysteem zich al af waar we bleven... :N

De 172 stond gelukkig nog bij het stoplicht te wachten, dus zo'n afgang was het niet. Er kwam echter al wel gelijk een 172 richting Aalsmeer achteraan, dus waarschijnlijk had die richting Kudelstaart ook de nodige vertraging. Maar vervolgens zag ik dat er bij de snelwegoprit naar Haarlem een botsing was gebeurd. Zag er vrij ernstig uit, ambulance stond al klaar met brancard. De autoschade was echter op het eerste gezicht niet zo groot. De 300 die toen langskwam reed weer eens met oude meuk, de 9104 om precies te zijn. Hij reed eerst via de rechtdoorrichting en haalde moeizaam de scherpe draaicirkel die vervolgens moest maken om de snelweg op te rijden. De 175 die daar achteraan kwam moest precies hetzelfde doen. Verder blokkeerden nog een stel auto's de kruising waardoor ik nauwelijks kon oversteken en een aantal andere voetgangers zelfs voor het stoplicht moesten wachten. :N

Dus vrij enerverende reis achter de rug...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Aangekomen in Amersfoort zag ik vanmiddag rond 17.05 uur op perron 4b een hoeveelheid reizigers staan die bij lange na niet in een Protos zou passen... hopelijk zijn niet al teveel reizigers op de Valleilijn de dupe geworden van de grote hoeveelheid omreizende reizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door MdJ »

Helaas, er bestaat geen kaartje "Door bevroren kalkoenen rijden er geen treinen tussen Driebergen=Zeist en Ede=Wageningen" bij de #NSbingo :(

-Zowel de amba's 5124 (omloop 272) als de 5137(?) op lijn 90/294 (omloop 673) Apeldoorn-Zwolle in plaats van Veluwelijnbussen.
-Eentje heb ik teruggevonden: de 5258 (Mercedes Citaro CNG) op lijn 100 (omloop 602).
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Las nog wel dat Connexxion de treinen Amersfoort - Barneveld Centrum heeft opgeofferd om de treinen van/naar Ede-Wageningen met dubbele stellen te kunnen rijden :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door les7 »

Vanochtend reed Qbuzz met een extra bus tussen de Kralingse Zoom en de HES, dit in verband met het slechte weer. De bus had zelfs op de richtingsfilm staan: 245 Versterkingsrit HES / EUR. De bus kwam ook iedere keer voorrijden, vlak voordat een reguliere (Qbuzz-)rit vertrekt.

Goeie service, Qbuzz!
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Etienne »

Dit is planmatig sinds de nieuwe dienstregeling. Tussen 08.04 en 09.04 rijden 7 extra ritten alleen tussen Kralingse Zoom en de HES, onder het lijnnummer 245. Welk lijnnummer alleen maar de sneldiensten van lijn 145 betreft.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Stefan »

les7 schreef:Goeie service, Qbuzz!
Laat die mensen lekker gaan lopen ofzo. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Gisteravond had ik de s3700 van Schiphol naar Leiden van 19:22. Bij Leiden Centraal, na een hele omroep, verkondigde de HC: "Deze trein zal in zijn geheel doorrijden naar Den Haag Centraal". Sja, je kunt een VIRM4 moeilijk gaan splitsen heh? :mrgreen:

Op de terugweg in het Nachtnet zat aan de overkant van het gangpad een stelletje. De hele rit naar Amsterdam Centraal wilde de jongedame een beetje half over haar vriend heen gaan liggen ofzo omdat ze moe was, maar was vervelend aan het doen en daar had vriendjelief helemaal geen trek in. Oftewel: half uurtje gekissebis aan de overkant van het gangpant. :P

En in haar almachtige wijsheid heeft Connexxion de rijtijden van de N92 in de nacht van vrijdag- op zaterdag gewijzigd, zodat ze niet meer mooi aansluiten op het Nachtnet vanuit Schiphol -o-. Overigens liepen er ook nog wat verdwaalde mensen rond die de EBS-bussen richting Purmerend en Hoorn moesten hebben.
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Stefan schreef:
les7 schreef:Goeie service, Qbuzz!
Laat die mensen lekker gaan lopen ofzo. :')
10 minuten lopen of 2 minuten met de bus, gratis, is een makkelijke keuze.

Elke ochtend was het weer raak op Kralingse Zoom waar mensen niet met de bus mee konden, terwijl na halte HES de bus bijna leeg was/is. Door nu 1 bus (gok ik) een versterkingsrit te rijden komt die ten goede van iedereen. Ik wens je succes met het bereiken om honderden/duizenden studenten die 10 minuten te laten lopen ipv 2 minuten met de bus.

Tevens levert studenten in-/uitchecks de OV-bedrijven ook geld op, dus een win-winsituatie. Zeker als de 245 precies telkens voor de 143, 145 en 183(?) komt rijden. Ik was benieuwd hoe dat ging, maar als dat op deze manier gaat, hulde en goede service van QBuzz. Nu alleen nog de route na de HES weten, gelijk keren of verderop ergens keren of keert die 245 niet op zichzelf?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Gistermiddag vanuit Almere naar Zaandam. Wachtend op de bushalte kwam er een oude vrouw in een gele auto, op de busbaan langs, die moest naar Flevoziekenhuis. Dat men nog steeds niet weet dat je niet op busbaan mag rijden. Laatst nog een Belg voor de bus gehad (dit is geen grap). De 159 kwam als Niet Instappen eerst langs. Daarna de 6. Op Station Centrum stond de 159 en de 160 achterelkaar. De 159 vertrok over 56 minuten, maar er zaten al mensen in. Op de film stond 159 Prettige Feestdagen. Ik gok dat de buschauffeur nog even een snelle sanitaire stop maakte.

Station Zaandam uit- en ingaan is nog een ramp. Alsof je een raam binnenstapt. De buitenkant van het station is wel weer erg mooi.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten