Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Ik maak het mezelf niet moeilijk, ik citeer gewoon 9292ov.nl. Ik neem die route inderdaad persoonlijk nooit. Ik ga of op de fiets naar station Sloterdijk, of op de fiets helemaal naar mijn ouders. Alleen s avonds laat of in het weekend neem ik de 172 en anders gewoon de auto. Nog comfortabeler en nog sneller :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:en anders gewoon de auto. Nog comfortabeler en nog sneller :)
En dan zeker je rechtse hobby van 130 km/u uitvoeren.
For Your Railroad Adventures
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door fred1954 »

@Vinny

R-Flow heeft hier echt gelijk. Ik kan het weten, want ik heb 10 jaar in Kudel gewoond. Als ik ergens in de stad was, probeerde ik zo snel mogelijk met het GVB naar een halte te komen van de 172. Hetzij Marnxistraat, Leidseplein, Museumplein, noem maar op. En vandaar kon ik in één keer door naar Kudel. Misschien ben je wat langer onderweg, maar je hoeft in principe maar 1 x over te stappen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Door de week is er geen doorkomen aan met deze slak op wielen ;) Kudel heeft nu trouwens een eigen sneldienst, de 272. Dat moet je aanspreken :P
Los daarvan, elk jaar is de optimale reisroute weer een beetje anders, maar de 172 blijft traag met zijn zinloze lusjes Westwijk, Bloemenveiling en Hortensiaplein, het feit dat deze bus niet (zoals naar Uithoorn) een sneldienst is in Amstelveen. Uit de documentatie van de stadsregio blijkt ook dat de gemiddelde snelheid 12 km/h is, en daarom is het ook geen wonder dat Aalsmeer het laagste percentage openbaar vervoergebruikers van de hele stadsregio Amsterdam heeft. Kortom, je kunt mijn gezeur afdoen als gezeik. Dat mag. Maar ik ben echt niet de enige die na afloop van de studie zijn OV studentenkaart ritueel verbrandt, en met een rijbewijs en auto 88 km/h rijdt op de ring West :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef:Door de week is er geen doorkomen aan met deze slak op wielen ;) Kudel heeft nu trouwens een eigen sneldienst, de 272. Dat moet je aanspreken :P
Los daarvan, elk jaar is de optimale reisroute weer een beetje anders, maar de 172 blijft traag met zijn zinloze lusjes Westwijk, Bloemenveiling en Hortensiaplein, het feit dat deze bus niet (zoals naar Uithoorn) een sneldienst is in Amstelveen. Uit de documentatie van de stadsregio blijkt ook dat de gemiddelde snelheid 12 km/h is, en daarom is het ook geen wonder dat Aalsmeer het laagste percentage openbaar vervoergebruikers van de hele stadsregio Amsterdam heeft. Kortom, je kunt mijn gezeur afdoen als gezeik. Dat mag. Maar ik ben echt niet de enige die na afloop van de studie zijn OV studentenkaart ritueel verbrandt, en met een rijbewijs en auto 88 km/h rijdt op de ring West :twisted:
Ik woon inmiddels niet meer in Kudel. Die 272 is een doekje voor het bloeden, want er rijden alleen in de ochtendspits een paar ritten en dan heb je het wel gehad. Dat de 172 traag is, is mij heel erg bekend helaas. 10 jaar lang regelmatig met de 172 gegaan. Inmiddels is de 172 uitgegroeid tot een lijn met maar liefst 55+ haltes. Bijna niet meer te doen. DAT ben ik met je eens. Het probleem is, dat CXX bijvoorbeeld contractueel verplicht is, de veiling aan te doen, 7 dagen per week 18 uur per dag. Ook als er geen sterveling werkt daar.

Ik was lid van het klantenpanel van CXX en ben nog wel eens op een panelbespreking geweest in UTH een paar jaar geleden.
Heb daar ook mijn ongenoegen geuit over het trage vervoer van de 172. Het enige wat men toen zei, dat was in 2008: lijn 172 heeft onze aandacht. Nou uiteindelijk heeft dat nu geresulteerd in een extra paar ritten van de 272.

Het gebeurde op het laatst dan ook regelmatig, dat ik met de auto vanaf Kudel de Legmeerdijk afreed naar de Sacharovlaan en daar de metro 51 nam. Alleen maar om die rondjes om de kerk in Aalsmeer en de Bloemenveiling te omzeilen.

Dus je hebt wel gelijk, wat betreft lijn 172, ik reageerde in mijn vorige bericht alleen op het feit dat ondanks deze boemelbus het toch eenvoudiger is om gewoon 1 x over te stappen i.p.v. 4 x, zoals jij dat aangaf.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Ik heb ook de zalen van de Cxx klantenpanels platgelopen. Ik ben er kind aan huis zogezegd (Fys kent me nog van zo'n bijeenkomst). :lol:
Het probleem is, dat CXX bijvoorbeeld contractueel verplicht is, de veiling aan te doen, 7 dagen per week 18 uur per dag. Ook als er geen sterveling werkt daar.
Volgens mij zijn daar andere opties voor. Als "quick win" kun je ook de 172 en de 171 "omdraaien". In Aalsmeer rijdt dan de 172 via de Aalsmeerderweg naar Amstelveen en de 171 rijdt via Westwijk en de Bloemenveiling naar het Hortensiaplein. Dit scheelt volgens mij ook behoorlijk wat busverkeer in de Hortensialaan zelf.

Maar goed, de toekomst dus met R-net zal interessant worden. Ook de vraag of de sneltram verdwijnt, omgebouwd wordt tot metro of als regiotram verder gaat en al dan niet wordt doorgetrokken zijn nog open vragen. Ik hoop dat de stadsregio eens inziet dat hap/snap beleid niet heel veel oplevert. Wat mij betreft kan er trouwens best gewoon in het busvervoer geïnvesteerd worden: Met een paar vrije busbanen, ongelijkvloerse kruisingen en het inleggen van sneldiensten kun je het openbaar vervoer een behoorlijk pak attractiever maken, zonder dat dit veel belastinggeld kost. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door TLP »

Vinny schreef:Door de week is er geen doorkomen aan met deze slak op wielen ;) Kudel heeft nu trouwens een eigen sneldienst, de 272. Dat moet je aanspreken :P
Los daarvan, elk jaar is de optimale reisroute weer een beetje anders, maar de 172 blijft traag met zijn zinloze lusjes Westwijk, Bloemenveiling en Hortensiaplein, het feit dat deze bus niet (zoals naar Uithoorn) een sneldienst is in Amstelveen. Uit de documentatie van de stadsregio blijkt ook dat de gemiddelde snelheid 12 km/h is, en daarom is het ook geen wonder dat Aalsmeer het laagste percentage openbaar vervoergebruikers van de hele stadsregio Amsterdam heeft. Kortom, je kunt mijn gezeur afdoen als gezeik. Dat mag. Maar ik ben echt niet de enige die na afloop van de studie zijn OV studentenkaart ritueel verbrandt, en met een rijbewijs en auto 88 km/h rijdt op de ring West :twisted:
Nou ja, uit ervaring blijkt meestal dat de 170 traag is i.p.v. de 172. Maar ik kan me vergissen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

De 170 rijdt op zich iets sneller tussen Amstelveen en Uithoorn, omdat de Zijdelweg beter doorstroomt dan de Legmeerdijk. In Amstelveen is het lood om oud ijzer, net als in Amsterdam. Vanuit Uithoorn kon je ook de 142 nemen die als sneldienst reed, dat scheelde mij laatst 10 minuten (ik had op Amstelveen Busstation net de 172 gemist, de 142 reed 10 minuten later, en op Marnixstraat reden beide bussen achter elkaar).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Suus »

De 142 is alleen snel als hij in Amsterdam niet achter lijn 16 komt te hangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Dat is een kwestie van een chauffeur hebben die wel snapt hoe hij een sneldienst moet rijden (kortom, wij haalden die tram in) :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:De 142 is alleen snel als hij in Amsterdam niet achter lijn 16 komt te hangen.
Ik heb de 142 nog nooit achter een tram zien hangen in de Krusemanstraat/Lairessestraat. Aangezien de 142 niet hoeft te halteren vóór het Museumplein richting CS, kan de bus gewoon rechts de tram/bushalte passeren. Immers, er kunnen nooit uit- of instappers op dat stuk van de route zijn. De 170-172 en dan nu ook de 174 blijven netjes achter lijn 16 aanhobbelen, alhoewel ik het ook wel eens een keer heb meegemaakt, dat bij een lege halte één van deze lijnen ook rechts de bushalte passeerde. Wat uiteraard tegen de voorschriften is. :oops:
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door TLP »

fred1954 schreef:
Bee schreef:De 142 is alleen snel als hij in Amsterdam niet achter lijn 16 komt te hangen.
Ik heb de 142 nog nooit achter een tram zien hangen in de Krusemanstraat/Lairessestraat. Aangezien de 142 niet hoeft te halteren vóór het Museumplein richting CS, kan de bus gewoon rechts de tram/bushalte passeren. Immers, er kunnen nooit uit- of instappers op dat stuk van de route zijn. De 170-172 en dan nu ook de 174 blijven netjes achter lijn 16 aanhobbelen, alhoewel ik het ook wel eens een keer heb meegemaakt, dat bij een lege halte één van deze lijnen ook rechts de bushalte passeerde. Wat uiteraard tegen de voorschriften is. :oops:
Gister had ik richting Amsterdam zo'n chauf die (VERDOMME) wél achter de tram 16 bleef rijden! En na de tram sprongen de lichten op oranje en tot overmaat van ramp ging hij OOK nog eens stoppen! (Die heeft dus GEEN idee hoe je een sneldienst moet rijden!!!)

En Vinny, je moest eens weten met dat verhaal over die 10 minuten rijtijdwinst met de 142 t.o.v. de 172 van Amstelveen naar Amsterdam. Nou, gistermiddag de andere kant op waren de rollen ongeveer OMGEDRAAID. Man, wat was dat AFSCHUWELIJK!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Wubbo »

Rustig rustig, de wereld is nog niet vergaan hoor ;-)
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Was hij niet toevallig iets te vroeg?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Stefan »

Wubbo schreef:Rustig rustig, de wereld is nog niet vergaan hoor ;-)
Als er nog zo'n dagje gaat volgen, dán wel denk ik.... :roll: :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Geert »

TLP schreef:En na de tram sprongen de lichten op oranje en tot overmaat van ramp ging hij OOK nog eens stoppen! (Die heeft dus GEEN idee hoe je een sneldienst moet rijden!!!)
Je bent ook verplicht om te stoppen bij oranje, tenzij je echt niet meer kunt stoppen. Volledig terecht dat hij stopte dus :')
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door midnet »

Vinny schreef:geen wonder dat Aalsmeer het laagste percentage openbaar vervoergebruikers van de hele stadsregio Amsterdam heeft
Ik vermoed dat er ook wat anders meespeelt: Aalsmeer heeft veel, veel minder forensen als Hdorp of Uithrn en is veel meer als lang bestaand kerkdorp op zichzelf aangewezen, in feite was het het centrum-pje voor plaatsen als Kudel en Rijzenhout etc, voordat Hdorp begon te ontploffen in uitbreidingdrift. IN tijden van Maarse en Kroon was het juist een van de belangrijkste bestemmingen, na Amstelveen.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door TLP »

Wubbo schreef:Rustig rustig, de wereld is nog niet vergaan hoor

Ik weet, je hebt helemaal gelijk.
hauptbahnhof schreef:Was hij niet toevallig iets te vroeg?
Op Amstelveen Busstation vroeg het informatiesysteem zich al af waar de bus bleef. Mogelijk was hij op het Haarlemmermeerstation inderdaad iets te vroeg. Maar dan nog, het is SPITSUUR,
Geert schreef:Je bent ook verplicht om te stoppen bij oranje, tenzij je echt niet meer kunt stoppen. Volledig terecht dat hij stopte dus
Het feit dat je überhaupt al achter tram 16 blijft hangen terwijl er de ruimte is om hem te passeren! :N En we waren al zo vertraagd...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Stefan »

Tsja, als jij vind dat er ruimte is hoeft dat niet te betekenen dat de chauffeur er zo over denkt...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Het lijkt me op de Amstelveenseweg inderdaad niet zo heel erg handig om te passeren met een tram voor je. :?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door fred1954 »

R-Flow schreef:Het lijkt me op de Amstelveenseweg inderdaad niet zo heel erg handig om te passeren met een tram voor je. :?
Ik denk dat het ook voornamelijk gaat om het traject Krusemanstraat/Lairessestraat. De Amstelveenseweg leent zich er niet voor omdat er, zeker richting stad, op de route van lijn 16 voornamelijk vrije bus/trambaan ligt, met een verhoging.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door Vinny »

Ik rij nu over de Amstelveenseweg. Het kan wel, maar mag niet. Je hebt een doorgetrokken streep
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Ik rij nu over de Amstelveenseweg. Het kan wel, maar mag niet. Je hebt een doorgetrokken streep
En terecht. Moet je bedenken wat een drama er ontstaat op het moment dat een volle streekbus die lekker gas geeft frontaal tegen een tegemoetkomende 16 of 24 aan knalt.

Edit: Bedanken lol! Bedenken dus... :P
Laatst gewijzigd door R-Flow op ma 19 dec 2011, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door TLP »

R-Flow schreef:
Vinny schreef:Ik rij nu over de Amstelveenseweg. Het kan wel, maar mag niet. Je hebt een doorgetrokken streep
En terecht. Moet je bedanken wat een drama er ontstaat op het moment dat een volle streekbus die lekker gas geeft frontaal tegen een tegemoetkomende 16 of 24 aan knalt.
Ja ik weet. Maar Vinny, dan wil ik wel eens weten hoe de bus waar jij toen inzat de tram wist te passeren? Of was dat op de Lairesse? Toen had die chauf van mij inmiddels wel vrij baan vanwege die niet-meewerkende verkeerslichten. Waar hij nauwelijks gebruik van maakte met onze 7 minuten vertraging. (hij reed 40) :N

Ohja daar op die busbaan sprong eerst het buslicht op wit en toen wij eraan kwamen weer op rood zonder dat een enkele bus passeerde... :N
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Amstelland Meerlanden 2012

Bericht door R-Flow »

Ik had laatst dat ik vanuit tram 16 op de Lairessestraat, halte Valeriusplein wou overstappen op bus 145 die achter ons zat. Die haalde tram 16 vervolgens over de rijbaan (rechts van de tram) in om vervolgens mij en de rest van de wachtende reizigers op de halte voorbij te rijden.

Heerlijk met zo'n bus die 1x in het half uur gaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 71 gasten