Dienstregeling GVB 2012 #2
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Het stuk tram 3 <> metro is altijd al een eind geweest. Snap GVB wel dat ze 'm niet als directe overstap aangeven, in de metro wordt tram 3 ook niet aangegeven als overstapmogelijkheid. En hoezo is de afstand lopen niet relevant? Als je een halve kilometer moet lopen voor de overstap is dat wel degelijk relevant.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Het gaat meer om de vraag of er sprake is van een relevante overstaprelatie of niet. Tussen tram 3 en de metro is die er zeker; op een plattegrond is het dan vooral van belang om die ook als zodanig weer te geven. Daarom dat ik er ook naar neig om 'Wibautstraat' als een gecombineerde halte van tram en metro weer te geven.
Bij beide Spui-haltes zie ik die relevantie niet zo. Volgens mij zijn er maar weinig reizigers die tussen beide haltes overstappen. Dat ik de Dam als één halte heb weergegeven heeft primair met de overstaprelatie tussen de 14 en de lijnen naar het CS te maken.
Bij beide Spui-haltes zie ik die relevantie niet zo. Volgens mij zijn er maar weinig reizigers die tussen beide haltes overstappen. Dat ik de Dam als één halte heb weergegeven heeft primair met de overstaprelatie tussen de 14 en de lijnen naar het CS te maken.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Het klopt toch niet helemaal. Halte Wibautstraat en station Wibautstraat liggen op dusdanige afstand van elkaar dat er simpelweg geen sprake is van een directe overstap. Schematische kaart of niet.
Maarreh, volgens mij is er een aparte thread voor zelfgemaakte kaarten. We gaan nu wel heel erg off-topic.
Maarreh, volgens mij is er een aparte thread voor zelfgemaakte kaarten. We gaan nu wel heel erg off-topic.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
De overstap metro <-> Tram 5 (en overige (streek)bussen) vind ik nou ook niet echt dichtbij en dat wordt wel als overstap aangegeven... Kromme vergelijking dus...
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
De afstand tram 3 <> metro is grofweg twee keer zo lang...hauptbahnhof schreef:De overstap metro <-> Tram 5 (en overige (streek)bussen) vind ik nou ook niet echt dichtbij en dat wordt wel als overstap aangegeven... Kromme vergelijking dus...
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Dit is spijkers op laag water zoeken, jongens - we kunnen kort of lang blijven debatteren over het nut van het weergeven van bepaalde overstaprelaties, maar ik heb mijn keuzen nou eenmaal obv mijn eigen inzichten gemaakt :)
Anyway, de schoonheidsfoutjes heb ik inmiddels verwijderd. Als ik goed kijk naar de plattegronden op de GVB-website, loopt de zonegrens bij lijn 2 door de Huizingalaan heen. Daar heb ik 'm dan ook doorheen getekend. Verder heb ik de halte van tram 3 en het metrostation aan de Wibautstraat als één station weergegeven. Vind dat toch logischer.
Klik op de plattegrond voor een grotere (en niet afgesneden!) versie:
Anyway, de schoonheidsfoutjes heb ik inmiddels verwijderd. Als ik goed kijk naar de plattegronden op de GVB-website, loopt de zonegrens bij lijn 2 door de Huizingalaan heen. Daar heb ik 'm dan ook doorheen getekend. Verder heb ik de halte van tram 3 en het metrostation aan de Wibautstraat als één station weergegeven. Vind dat toch logischer.
Klik op de plattegrond voor een grotere (en niet afgesneden!) versie:
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
De zonegrens loopt inderdaad door de Johan Huizingalaan maar je mag nog steeds tot Louwesweg met een abonnement die geldig is in zone 5713. Met een abonnement met zone 5723 kun je tot de JHL. Vanaf daar wordt er dus betaald (indien het abo niet geldig is in 5713).
Overigens heb je zo'n zelfde "fout" rond de Linneausstraat. Van Hogeweg naar bijvoorbeeld Muiderpoortstation is gewoon 1 zone.
Overigens heb je zo'n zelfde "fout" rond de Linneausstraat. Van Hogeweg naar bijvoorbeeld Muiderpoortstation is gewoon 1 zone.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Maar goed, wederom, is het niet handiger om effe een aparte thread aan te maken hiervoor?
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Onzin. Als het een belangrijke overstaprelatie was geweest was het wel drukker geweest bij de tramhalte.Alargule schreef: Toch loop ik daar een beetje over te dubben, want in principe is er wel een belangrijke overstaprelatie tussen tram 3 en de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Leuk! Gaan we discussiëren over zones. :?R-Flow schreef:Maar goed, wederom, is het niet handiger om effe een aparte thread aan te maken hiervoor?
Oh ja, klik maar op de volgende link voor de zonekaart: http://openov.nl/zones/ Misschien kun je je voorbeelden dan iets duidelijker maken.
Laatst gewijzigd door TLP op zo 18 dec 2011, 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ofwel die lijntjes op een kaart...., hadden we het niet daarover? :6
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Beter daar dan hier in deze thread toch?TLP schreef:Leuk! Gaan we discussiëren over zones. :?
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik bedoel: een heel topic waarin we ENKEL gaan discussiëren over zones. Is dat niet een beetje teveel van het goede? :?hauptbahnhof schreef:Ofwel die lijntjes op een kaart...., hadden we het niet daarover? :6
En daarmee bedoel ik ook: waarvoor voeren we deze discussie? We gaan denk ik nu iets teveel off-topic.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Huh? Ik zeg dat Alargule misschien beter even een aparte thread kan aanmaken als ie het over z'n zelfgemaakte kaart wil hebben. Die zones zijn daar slechts onderdeel van.TLP schreef:Ik bedoel: een heel topic waarin we ENKEL gaan discussiëren over zones. Is dat niet een beetje teveel van het goede? :?
En daarmee bedoel ik ook: waarvoor voeren we deze discussie? We gaan denk ik nu iets teveel off-topic.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Het gaat weer eens helemaal nergens over...zonde. Het leek mij geen goed idee om een apart topic enkel en alleen voor mijn plattegrond aan te maken. Die plattegrond heb ik gemaakt ihkv de nieuwe dienstregeling, en past dan ook prima in het betreffende topic. Dit topic dus.
Dat er vervolgens wat zaken worden aangedragen, en dat daarover een discussie ontstaat, is volgens mij ook geen probleem. Daar is een discussieforum immers voor bedoeld. De afgelopen zes posts zijn helaas ouwewijvengejeremieer over non-zaken.
Dus: zullen we dan maar weer on-topic gaan?
Dat er vervolgens wat zaken worden aangedragen, en dat daarover een discussie ontstaat, is volgens mij ook geen probleem. Daar is een discussieforum immers voor bedoeld. De afgelopen zes posts zijn helaas ouwewijvengejeremieer over non-zaken.
Dus: zullen we dan maar weer on-topic gaan?
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
De oplossing in die cirkelvormige tramkaart vind ik wel een goede, aangeven als twee aparte haltes met een stippellijntje tussen de tram- en metrohalte met een voetgangerssymbooltje.Alargule schreef: Toch loop ik daar een beetje over te dubben, want in principe is er wel een belangrijke overstaprelatie tussen tram 3 en de metro.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik kan dit nog beter onderbouwen: Het gedeelte waar lijn 3 samenrijdt met lijn 12 zal niemand lijn 3 nemen voor de metro, en in Oost zal ook niemand lijn 3 voor de metro nemen, dan kan je beter de 7 of de 37 nemen.Bee schreef:Onzin. Als het een belangrijke overstaprelatie was geweest was het wel drukker geweest bij de tramhalte.Alargule schreef: Toch loop ik daar een beetje over te dubben, want in principe is er wel een belangrijke overstaprelatie tussen tram 3 en de metro.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 18 dec 2011, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Tram 3 rijdt vanaf de Wibautstraat alleen niet enkel richting Oost maar ook naar Zuid.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Zinloze discussie.
Feit blijft dat de 2 lijnen dichtgenoeg bij mekaar zijn om het als overstap te bestempelen.
Om dezelfde reden dat mensen uit diezelfde lijn 3 ook bij de Febostraat uitstappen voor De Cuyp.
Feit blijft dat de 2 lijnen dichtgenoeg bij mekaar zijn om het als overstap te bestempelen.
Om dezelfde reden dat mensen uit diezelfde lijn 3 ook bij de Febostraat uitstappen voor De Cuyp.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Nee, dat is nou juist iets wat we een mening noemen en geen feit. Een mening die jouw eigen bedrijf overigens niet deelt met je, in de metro wordt tram 3 immers ook niet als overstapmogelijkheid aangegeven.hauptbahnhof schreef:Feit blijft dat de 2 lijnen dichtgenoeg bij mekaar zijn om het als overstap te bestempelen.
Wat in de praktijk te lopen valt en wat op de kaart als overstapmogelijkheid moet worden aangegeven zijn twee compleet verschillende dingen. Twee dingen die hier niet uit elkaar worden gehouden.
Laatst gewijzigd door R-Flow op zo 18 dec 2011, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Dat hoef je me niet te vertellen want dat heb ik zelf eerder vandaag al gezegd. :6
En wat ik zeg, geldt niet alleen voor de kaart wat hier gepresenteerd is, maar juist ook voor de lijnennetkaarten en routestickers die GVB heeft in de voertuigen.
Als dat geen overstapmogelijkheid is, dan moeten ook andere (buitenlandse) steden hun lijnennetkaarten en halteafroepen aanpassen voor waar de overstapmogelijkheid niet binnen 10 stappen is...
En wat ik zeg, geldt niet alleen voor de kaart wat hier gepresenteerd is, maar juist ook voor de lijnennetkaarten en routestickers die GVB heeft in de voertuigen.
Als dat geen overstapmogelijkheid is, dan moeten ook andere (buitenlandse) steden hun lijnennetkaarten en halteafroepen aanpassen voor waar de overstapmogelijkheid niet binnen 10 stappen is...
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Oei gelijk weer zo bitchy...
In ieder geval, als we jouw logica doorvoeren mogen ze op de Van Baerlestraat straks ook wel gaan afroepen "Overstappen op tram 1, 3, 12, 16, 24 en streekvervoer". Op het Leidseplein gewoon tram 4,16,17,24 en 25 erbij betrekken. Henk Sneelvietweg tram 2 & bus 18, 61, en weet ik veel wat er straks nog meer stopt. Koningsplein voor tram 4,9, 16,24 en 25. Muntplein voor tram 1,2 en 5. Etc. Valt immers ook allemaal prima te lopen.
Slaat nergens op.
In ieder geval, als we jouw logica doorvoeren mogen ze op de Van Baerlestraat straks ook wel gaan afroepen "Overstappen op tram 1, 3, 12, 16, 24 en streekvervoer". Op het Leidseplein gewoon tram 4,16,17,24 en 25 erbij betrekken. Henk Sneelvietweg tram 2 & bus 18, 61, en weet ik veel wat er straks nog meer stopt. Koningsplein voor tram 4,9, 16,24 en 25. Muntplein voor tram 1,2 en 5. Etc. Valt immers ook allemaal prima te lopen.
Slaat nergens op.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik reageer alleen maar poes
Wat jij nu zegt is puur overdrijven.
Ik weet niet hoe veel jij wilt lopen maar van VBS naar Overtoom lopen doe ik niet. Naar Museumplein wel (vanuit lijn 2 bijv).
[sarc]Maar ok, prima. Metrostation en tramhalte WBS zijn veelste ver dus als ik ooit die lijn rij zal ik niet omroepen of mensen adviseren om op de metro te stappen.
En in London moeten ze echt die afroep aanpassen bijv Tower Hill... Het is veelste ver lopen naar het station Tower Gateway (DLR)[/sarc] :D
Wat jij nu zegt is puur overdrijven.
Ik weet niet hoe veel jij wilt lopen maar van VBS naar Overtoom lopen doe ik niet. Naar Museumplein wel (vanuit lijn 2 bijv).
[sarc]Maar ok, prima. Metrostation en tramhalte WBS zijn veelste ver dus als ik ooit die lijn rij zal ik niet omroepen of mensen adviseren om op de metro te stappen.
En in London moeten ze echt die afroep aanpassen bijv Tower Hill... Het is veelste ver lopen naar het station Tower Gateway (DLR)[/sarc] :D
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik loop met grote regelmaat van de Overtoom naar de Van Baerle, tenzij er net een tram aankomt. Je laat nu prima zien dat dit helemaal niet feitelijk is maar puur op mening gebaseerd.
Je gaat met m'n woorden aan de haal: Zoals ik al zei er is een verschil tussen wat in de praktijk te lopen valt en wat je op kaarten moet weergeven. Ik heb toeristen in de 3 ook wel eens geadviseerd gewoon bij de Ferdinand Bol uit te stappen voor de Albert Kuyp i.p.v. op het Museumplein over te stappen op tram 16/24. Ik vind het anderzijds logisch dat de Albert Kuyp en tram 16&24 niet worden omgeroepen. Exact hetzelfde gaat op voor de situatie Wibautstraat.
Same goes for situatie Van Baerlestraat / Museumplein maar bijvoorbeeld ook Amstelveenseweg / Haarlemmermeerstation en Koningsplein / Muntplein. Valt het te lopen? Heel goed. Moet het als directe overstapmogelijkheid worden aangegeven? Nee.
Zoals ik al zei, als we jouw logica gaan doorvoeren moeten ze in ieder geval ook bij de hier bovenstaande haltes bij elkaar betrekken wat betreft overstap.
Je gaat met m'n woorden aan de haal: Zoals ik al zei er is een verschil tussen wat in de praktijk te lopen valt en wat je op kaarten moet weergeven. Ik heb toeristen in de 3 ook wel eens geadviseerd gewoon bij de Ferdinand Bol uit te stappen voor de Albert Kuyp i.p.v. op het Museumplein over te stappen op tram 16/24. Ik vind het anderzijds logisch dat de Albert Kuyp en tram 16&24 niet worden omgeroepen. Exact hetzelfde gaat op voor de situatie Wibautstraat.
Same goes for situatie Van Baerlestraat / Museumplein maar bijvoorbeeld ook Amstelveenseweg / Haarlemmermeerstation en Koningsplein / Muntplein. Valt het te lopen? Heel goed. Moet het als directe overstapmogelijkheid worden aangegeven? Nee.
Zoals ik al zei, als we jouw logica gaan doorvoeren moeten ze in ieder geval ook bij de hier bovenstaande haltes bij elkaar betrekken wat betreft overstap.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ja ok, jij wint (weer).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten