OVer je reiservaringen in december 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Stefan »

De meeste korte ritten 245 gaan daarna naar de garage, een enkele gaat ergens anders naar toe, daarom zit er ook geen logica in de dienstregeling 's morgens. Het is maar net hoe 't uit komt.

Overigens.. De oplossing had anders ook heel simpel geweest (heb het al vaker geroepen): Stad in alleen uitstappen en stad uit alleen instappen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Geen flauw idee waar de s2100 van 19.06 uit Dordrecht ri. Amsterdam achter zat, maar opschieten deed het niet tot Barendrecht. Stoptrein zat erachter en goederen mag niet in die buis komen, dus wat nu de oorzaak was.
Maargoed scheelde weer wachten in Rotterdam. Kon de resterende 7 minuten nu in een warme ICMm-IV doorbrengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Edwin schreef:Station Zaandam uit- en ingaan is nog een ramp. Alsof je een raam binnenstapt. De buitenkant van het station is wel weer erg mooi.
Bij die uitgang (en het busstation :mrgreen:) is nog van alles en nog wat aan te merken. Heerlijk toch, die drie smalle uitgangen, waarbij je niet ziet of er mensen van om het hoekje komen? Gebrekkige verlichting? Geen afdakje voor die 10 meter naar het busstation?
Beul van de blindegeleidelijn
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door midnet »

met de bus en de legertruck door de overstromingen
In NL allang weggevallen uit het nieuws en het wordt met de dag minder, maar delen van BKKse buitenwijken staan nog steeds blank. Was ooit wel tot 1m50/2m00-nu meest enkeldiep. de stadsbussen doen een goede job om het bedrijf gaand te houden en hoewel er evacuatieplekken zijn in scholen e.d., blijven veel mensen toch maar in hun huis.
Met lijn 39 naar Sapan Mai: de kaartjesdame was een jonge griet die die witneus wel heel interessant vond toen die ook nog netjes vroeg hoe het met de ''floods'' stond. Sinds 3 dagen reden ze door tot de markt in Sapan Mai (=nieuwe brug), nog niet helemaal door. Na de ronde ging ze op haar opgetuigde stoel voorin zitten met veel foto's van popsterren en teddyberen, worstjes eten met de sjofeur. Klopte: bij de roundabout van Laksi stonden nog flinke plassen, met de BMA bezig op te zuigen en de underpass nog afgesloten en vol met derrie.
Bij de markt in Spn Mai-zo'n 2 km verder, was al veel modder weggespoten, maar her en der nog erg slipperig. Het dappere Thaise leger had hoogwielige legertrucks-gratis- voor het verdere stuk en al gauw plensden we, hudjemudje volgepakt, door onderstaande wegen langs de airforcebase en -museum, tot voorbij de ZEER splitsing boven Don Muang. Vandaar weer-wel waden door hoge plassen op je slippertjes een afgetrapte oude stadsbus-gratis- tot de Future park shopcentre in Rangsit. Men doet er hier alles aan om het bedrijf toch gaande te houden als het wat tegenzit. We passeerden nog een uitdeelpunt met flesjes drinkwater-ook al gratis, van de gemeente. Vooral de soldaten werden goed bedeeld door de Thai-vooral met flesjes red Bull (die kosten hier 10 bt=24 ct.), wat zeer werd geapprecieerd.
Met de trein terug, die was voor de witneus niet gratis (wel voor de Thai) maar 6 bt=14 ct is te overzien en alweer toch nog 3-4 km door half onderstaande rails om wat spanning te hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Ik had nog een fiets die verplaatst moest worden, vandaag kwam het uit dus hop in de trein ermee. Zit er een vrouw op de klapstoelen die absoluut niet wil opstaan, en natuurlijk is de sticker fietsen voorrang nergens te vinden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb nog nooit iemand ernaar zien/horen vragen. Vooral in de SLT's worden die fietsen net zoals in de metro dwars door de trein geplaatst en niemand staat ook op.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door iljitsch »

Ik erger me er ook altijd groen en geel aan dat mensen lekker op die klapstoelen gaan zitten en dan maar met de grootste moeite genegen zijn ruimte te maken voor een fiets. Bij een volle SLT doe ik al geen moeite meer om het te vragen en blijf ik maar in het midden staan. Nog nooit meegemaakt dat mensen uit zichzelf ruimte maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Ik heb nog nooit iemand ernaar zien/horen vragen. Vooral in de SLT's worden die fietsen net zoals in de metro dwars door de trein geplaatst en niemand staat ook op.
SLT heeft de grootste fietsenafdeling ooit. Proefondervindelijk heb ik ontdekt dat er 15 fietsen plus eigenaars inpassen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Dat lijkt dan zelfs de meeste ruimte in de fietsenafdeling van alle treinen in Nederland... de GTWs op de MerwedeLingeLijn, die ook al een joekel van een fietsenruimte hebben, zijn tegenwoordig namelijk voorzien van stickers met "Maximaal 12 fietsen".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Maar die treinen daar lijken dan ook soms eerder rijdende oud-ijzerbakken dan passagierstreinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Tja, het gratis de fiets mee nemen is natuurlijk ook wel erg aantrekkelijk als je bv. een eindje van het station woont en werkt... had je eerst twee fietsen voor nodig, nu dus nog maar eentje.
D'r staan nu trouwens ook lijnen op de grond waar de fietsen binnen moeten blijven om te voorkomen dat het gangpad geblokkeerd raakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Nog een leuke fiets + treinervaring van afgelopen middag:

Ik kom in Leiden de trein uit met mijn fiets, ik zie dat er een man met een hond op het perron staat, dus ik zet mijn fiets daar niet neer. Vervolgens gaat die man ongebreideld tegen mijn fiets aan schoppen omdat ik hem bovenop zijn hond gezet zou hebben. Helaas was meneer toch eigenlijk maar een miezerig mannetje, want toen ik een keel tegen hem openzette en eens heel duidelijk zei dat ik mijn fiets nooit op een hond zou neerkwakken en dat die fiets mijn eigendom was dus dat hij er absoluut niet aan mocht komen en al zeker niet het recht had hem te vernielen was het opeens wel heel erg stil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:
Edwin schreef:Station Zaandam uit- en ingaan is nog een ramp. Alsof je een raam binnenstapt. De buitenkant van het station is wel weer erg mooi.
Bij die uitgang (en het busstation :mrgreen:) is nog van alles en nog wat aan te merken. Heerlijk toch, die drie smalle uitgangen, waarbij je niet ziet of er mensen van om het hoekje komen? Gebrekkige verlichting? Geen afdakje voor die 10 meter naar het busstation?
Afgelopen vrijdag waren er maar 2 deuren/ramen open? Maar zo onhandig inderdaad.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Stukje service, de trein naar Alphen kwam in Gouda aan op spoor 10 ipv 11 en daardoor haalden velen de trein naar Den Haag nog.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 19 dec 2011, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door iljitsch »

Gratis fiets meenemen?? Niet bij de NS, daar kost dat mooi 6 euro, ongeacht de afstand.

In de zomer kan het aantal fietsen inderdaad oplopen, maar vergeet niet dat ze alleen buiten de spits toegestaan zijn. Vouwfietsen mogen wel altijd, die tellen als bagage. Maar dat zijn ze natuurlijk niet, vaak laten eigenaars ze ook achter op het balkon, waar ze flink in de weg staan, zelfs opgevouwen.

Bij de RET mag je je fiets, op de momenten dat het mag, wel gratis meenemen, dat is soms voor mij een reden om lijn E tussen Den Haag en Rotterdam te nemen in plaats van de trein. Vreemd genoeg waren de tijden waarop je wel en niet je fiets mee mag nemen verschillend voor lijn E en de andere lijnen. Maar nu is het doordeweeks van 9 tot 16 u en na 18.30 u en het weekeinde voor alle metrolijnen.

Bij de HTM mag je je fiets tegenwoordig ook (gratis) in de randstadrail-trams meenemen, maar alleen na 19 u en in het weekeinde.

Overigens, toen ik de HTM-site raadpleegde en las over de nieuwe trams, werd daarbij over het uitschakelen van hulpaggregaten gesproken. Wat zijn die hulpaggregaten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Gratis fiets meenemen?? Niet bij de NS, daar kost dat mooi 6 euro, ongeacht de afstand.?
Maar dus wel bij Arriva op de MLL, daar ging het hier over...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Vanaf 21.00 aangepaste dienstregeling vanwege verwachte sneeuwval:
- s3100 rijdt Schiphol - Ede-Wageningen
- s3000 rijdt Den Helder-Arnhem
- s1900 rijdt Den Haag Centraal-Eindhoven
- s9600 rijdt vanaf Deurne extra door naar Venlo

Eh...welke sneeuw? Mis ik iets?

EDIT: s1900 tot Eindhoven
Laatst gewijzigd door Reiziger Delft op ma 19 dec 2011, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Stefan »

Reiziger Delft schreef:- s1900 rijdt Den Haag Centraal-Venlo
Is dat raar dan? :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Zo beter? :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Meltrain »

Reiziger Delft schreef:Vanaf 21.00 aangepaste dienstregeling vanwege verwachte sneeuwval:
- s3100 rijdt Schiphol - Ede-Wageningen
Die rijdt toch niet meer na 21:00 uur? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Thijs »

Wijsneus: om 21.33 en 22.03 zouden nog s3100-treinen aankomen in Nm en deze worden dus opgeheven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daniel »

Twee mogelijke oorzaken...
- Er hebben al veel mensen vrij genomen deze week
- NS is er eindelijk in geslaagd reizigers weg te jagen door het veevervoer van de afgelopen weken.

Het gevolg was in ieder geval het, sinds deze trein met IRM rijdt, niet eerder voorgekomen fenomeen dat er nog talrijke zitplaatsen vrij waren in het voorste treinstel van de t1759 bij vertrek uit Utrecht :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daelea »

Reiziger Delft schreef:Vanaf 21.00 aangepaste dienstregeling vanwege verwachte sneeuwval:
- s3100 rijdt Schiphol - Ede-Wageningen
- s3000 rijdt Den Helder-Arnhem
- s1900 rijdt Den Haag Centraal-Eindhoven
- s9600 rijdt vanaf Deurne extra door naar Venlo

Eh...welke sneeuw? Mis ik iets?

EDIT: s1900 tot Eindhoven
Opzich wel positief dat ze hun voornemen om bij "afwijkende" weersomstandigheden de dienstregeling aan te passen,
maar waarom staat er dat de s3100 Shl - Ed rijdt, maar staat nu bij de Av van Amsterdam Zuid:

21:08 / Nijmegen / 1-2 / Bijlmer ArenA, Utrecht C, Driebergen-Zeist / Intercity , Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal

en op Utrecht Centraal:

21:08 / Nijmegen / Driebergen-Zeist, Ede-W., Arnhem / Rijdt vandaag niet


Dus zo te zien rijdt de s3100 eigenlijk alleen Schiphol - Utrecht C?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Thom91 »

Ja, het is iets genuanceerder dan op de NS site staat..
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Justin »

Terugkomend op mijn ontdekking dat er nu metrolijn-aanduidingen zijn op Rtb:

ze zijn nu zichtbaar op ELK bord aan elke zijde. Dus niet meer alleen "Richting West" maar datgene vergezeld met "A Schiedam Centrum - B Schiedam Centrum, C - De Akkers" met hun eigen kleurtje. Staat een stuk duidelijker zo. Gelukkig was het een en ander op Laa al een hele poos zo aangegeven, verbaasde me altijd dat het nooit eerder was...

Verder geen bijzonderheden op mijn korte reisjes :D.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten