Mag ik even kwijt #100

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door htm_tram »

Oei dat was Simon of Bollig toch? Wat voor een type bus? Integro of iets van Setra?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door STF »

Bollig heeft twee luxe uitgeruste Setra's er voor aangeschaft, ik ben morgen als ik naar de supermarkt ga toch op een steenworp afstand van het garageterrein dus zal wel even een foto'tje maken.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door htm_tram »

Oke, benieuwd. Zou graag dan een keertje mee willen met zoon bus...

Vandaag dienst op de winterrit met de ouwe trammetjes. Jammer dat er geen sneeuw ligt. Had net even iets mooier kunnen zijn.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Michael »

Ik ga vanavond de bioscoop onveilig maken. Met wat vrienden gezellig naar New Kids Nitro
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Reiziger Delft »

Nee he, gister werd m'n pinpas opeens geweigerd bij maar liefst 5 automaten op Rotterdam Centraal. Ik heb bij alle 5 zowel de meastro als pinpas optie geprobeerd. Los van dit heb ik nog nooit problemen met m'n pinpas gehad. Ook bij veel andere mensen weigerde gister de pinpas bij de automaten. Dan maar naar het loket, waar ik vroeg of de 50 cent transactie toeslag dan geschrapt kon worden. Natuurlijk kon dat niet. :evil: De lokettiste zei zonder enige excuses dat zij er niets aan kon doen. Ik begrijp dat het protocol is dat ze alsnog die 50 cent aanslaat, maar toch maakt zo'n kort-af reactie me nogal boos (terwijl ik dat niet snel wordt). Ben wel netjes beleefd gebleven, want zij kan er in principe ook niet wat aan doen, al hoewel het wel iets minder kort-af dan ''nee kan niet'' had gemogen.

Dit pinpas probleem ligt bij NS (en is algemeen bekend), maar de reiziger kan er weer extra voor gaan betalen. Ik vind het prima om een kaartje bij de automaat te kopen, maar als me dat na 5 verschillende automaten niet lukt kan ik toch weinig anders dan naar het loket gaan? Het duurde al langer om een kaartje te kopen (met gemiste trein tot gevolg), en dan moet ik daar ook nog extra voor betalen

Natuurlijk ga ik niet wakker liggen om 0.50 cent :) , maar klantvriendelijk is het niet. :neg:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Caspar »

Caspar schreef:Vandaag Clichy- sous Bois bezocht, de verpauperde Parijse voorstad. Als ik zo naar een groot aantal flats keek lijkt het wel alsof het oorlog is daar. Fotoverslagje volgt...
Afbeelding
Even later kwam er een meneer met een kindje de hoek om uit de flat, en die was niet zo gecharmeerd van mijn foto acties.

Afbeelding
Deze flat wordt gesloopt. Er worden trouwens ook best heel aardige nieuwe flats voor in de plaats gebouwd. Althans, van buiten zien ze er nu (nog) mooi uit.

Afbeelding
Even later stopte er nog een man lopend op sandalen en gekleed in een jurk om nog wat oude rommel in zijn auto te laden van deze hoop.

Er liepen daar trouwens een hoop vrouwen met enorme zonnebrillen op. Dat in combinatie met hoofddoek en sluier voor de kin, geeft een bijna 100% bedekking van het lichaam. Zal wel zijn om het boerka verbod te omzeilen?

Ik maakte nog de fout om te denken dat ik even een stukje kon afsnijden en achter het winkelcentrum langs kon lopen naar een andere straat; ik liep het terrein van de moskee op met mijn fototoestel in de hand. Nouja moskee, het was de achterkant van het winkelcentrum, eerder een plek waar je de Simon Loos vrachtwagen van de AH ieder moment kan verwachten om te lossen. Viel me op dat er 2 deuren waren, één was mooi met allemaal ornamenten, de officiële ingang. Een paar meter ernaast was een soort stalen branddeur waarop stond: Entré Femmes. De vrouwen ingang dus :?
Begonnen wat knullen naar me te roepen toen ik daar liep, maar ben er weer heelhuids weg gekomen.

Ik zag dat de bussen daar ontzettend vernieuwd zijn, er rijden nu een hoop gelede en niet gelede bussen rond van Heuliez-Bus. Had er nog nooit van gehoord, maar zijn wel comfortabel. Verder rijdt de hoofdlijn 601 iedere 6 minuten naar het RER station, en rijden er nog een stuk of 5 andere lijnen, waardoor er iedere 2 minuten wel een bus komt zo ongeveer. :pos: Helaas rijdt de RER-E maar 1x per kwartier, waardoor je toch nog lang onderweg bent.
Ik heb behalve OV nog een stuk of 100 fotos gemaakt van de verpauperde boel daar.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door hauptbahnhof »

Op dit moment halteert M50/M54 niet op Station Bijlmer ArenA wegens een aanrijding.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Daniel »

Kennelijk ben ik niet de enige die een Grundtal stang van 1.20 meter wil hebben om het een en ander aan te kunnen hangen in m'n keuken. Bij IKEA Amersfoort was het schap met de stangen van die lengte twee weken geleden al leeg en hebben ze ze nu nog niet, maar in Utrecht zouden er nog wel enkele zijn. Ik dus vanmiddag daarheen, maar het schap was toch echt leeg (hoewel hij op dit moment nog altijd als "beperkt op voorraad" op de site staat).
Gaat toch iets niet helemaal lekker met de verdeling van de voorraden... nergens in Nederland is 'ie op voorraad, maar op een of andere manier hebben ze er in Delft wel 83 en in Haarlem ook nog 52. Of hangen Delftenaren en Haarlemmers niks op :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Ronald »

Reiziger Delft schreef:Nee he, gister werd m'n pinpas opeens geweigerd bij maar liefst 5 automaten op Rotterdam Centraal. Ik heb bij alle 5 zowel de meastro als pinpas optie geprobeerd. Los van dit heb ik nog nooit problemen met m'n pinpas gehad. Ook bij veel andere mensen weigerde gister de pinpas bij de automaten. Dan maar naar het loket, waar ik vroeg of de 50 cent transactie toeslag dan geschrapt kon worden. Natuurlijk kon dat niet. :evil: De lokettiste zei zonder enige excuses dat zij er niets aan kon doen. Ik begrijp dat het protocol is dat ze alsnog die 50 cent aanslaat, maar toch maakt zo'n kort-af reactie me nogal boos (terwijl ik dat niet snel wordt). Ben wel netjes beleefd gebleven, want zij kan er in principe ook niet wat aan doen, al hoewel het wel iets minder kort-af dan ''nee kan niet'' had gemogen.

Dit pinpas probleem ligt bij NS (en is algemeen bekend), maar de reiziger kan er weer extra voor gaan betalen. Ik vind het prima om een kaartje bij de automaat te kopen, maar als me dat na 5 verschillende automaten niet lukt kan ik toch weinig anders dan naar het loket gaan? Het duurde al langer om een kaartje te kopen (met gemiste trein tot gevolg), en dan moet ik daar ook nog extra voor betalen

Natuurlijk ga ik niet wakker liggen om 0.50 cent :) , maar klantvriendelijk is het niet. :neg:
Het meedenken met de klant is al héél lang geleden afgeschaft :neg: . Trouwens, zijn de automaten al over op het "nieuwe pinnen"? Bij winkels met het nieuwe pinnen weigert mijn ING-pas trouwens erg vaak, met het "oude" pinnen gaf het nooit problemen. Met NS-automaten heb ik weinig ervaring, ik gebruikte altijd de chipknip, en tegenwoordig is het "reizen-op-saldo". Maar de chipknip werkt dus bij de kaartautomaat ook niet meer blijkbaar. Jammer, want dat is een stuk veiliger.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door MdJ »

Bij ons in de winkel hebben we nog het oude pinnen, maar daar gaat het vooral bij Rabobankpassen vaak mis: dan geeft hij vaak de melding "Gebruik chiplezer", maar dat kan die nog niet... Dus weer de betaling stoppen en hopen dat hij het daarna wel goed doet.

Ook bij de McDonalds moest hij eest via de magneetstrip, apparaatje geeft "Gebruik chiplezer". Dus ik mijn ING-pas in de chiplezer stoppen: "Gebruik magneetstrip". Daarna pakte het apparaatje hem pas.
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Stefan »

Dat laatste herken ik wel.. De vorige keer dacht ik dat ik gek werd. :lol: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door webguy »

Duurt nog ~ een half jaar tot jaar voordat de NS dat invoert...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Daniel »

Eigenlijk nog nooit problemen gehad met pinnen met m'n ABN Amro-pas... hooguit sporadisch een melding onbruikbare pas als ik 'm er te snel in steek, maar dat rustig herhalen lost het probleem dan wel op.
Bij sommige winkels heeft het pinapparaat wel een handleiding voor het nieuwe pinnen merk ik. Dan moet je de pas er pas in steken als het bedrag erop staat, anders doet 'ie het niet enzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Fles »

Reiziger Delft schreef:Dan maar naar het loket, waar ik vroeg of de 50 cent transactie toeslag dan geschrapt kon worden. Natuurlijk kon dat niet. :evil: De lokettiste zei zonder enige excuses dat zij er niets aan kon doen. [..]

Dit pinpas probleem ligt bij NS (en is algemeen bekend), maar de reiziger kan er weer extra voor gaan betalen. [..]

Natuurlijk ga ik niet wakker liggen om 0.50 cent :) , maar klantvriendelijk is het niet. :neg:
Ben wel netjes beleefd gebleven,
Waarom? Er zou serieus eens wat meer agressie tegen personeel moeten worden gebruikt, anders wordt het gewoon niet als een probleem gezien en verandert er ook niks.

Nu is het dat de vervoerder zegt "Reiziger, barst maar :P "

en als de reiziger dan zegt "okee, ik barst wel" dan is er DUS geen probleem. En naar de reiziger luistert de vervoerder niet. Misschien naar zijn personeel wat beter. Dus: Gewoon de kelder in schelden de volgende keer. Dit soort gekut moet eens afgelopen zijn. :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Geert »

Ik denk dat je eerder iets bereikt wanneer je een mailtje stuurt naar de klantenservice...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Ronald »

Mwoa, het probleem met de pinpassen is al jaren bekend en duikt met enige regelmaat op in de pers. En nog beweert NS dat het niet aan de automaten ligt...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Fles »

Geert schreef:Ik denk dat je eerder iets bereikt wanneer je een mailtje stuurt naar de klantenservice...
Ronald schreef:Mwoa, het probleem met de pinpassen is al jaren bekend en duikt met enige regelmaat op in de pers. En nog beweert NS dat het niet aan de automaten ligt...
Kom, laten we een mailtje sturen naar de klantenservice :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Daniel »

Ronald schreef:Mwoa, het probleem met de pinpassen is al jaren bekend en duikt met enige regelmaat op in de pers. En nog beweert NS dat het niet aan de automaten ligt...
Het treedt dan ook wel bovengemiddeld vaak op met ING-passen, zou ik eerder zeggen dat het aan die pasjes ligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Jef400 »

hauptbahnhof schreef:Op dit moment halteert M50/M54 niet op Station Bijlmer ArenA wegens een aanrijding.
Lees net op AT5 dat het knokken is geweest op Bijlmer-Arena. Ben blij dat ik daar niet s'avonds kom *O*
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Reiziger Delft »

Daniel schreef:Het treedt dan ook wel bovengemiddeld vaak op met ING-passen, zou ik eerder zeggen dat het aan die pasjes ligt.
Ik zit bij de Rabobank...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door MdJ »

Ik heb ING, maar nooit problemen gehad met NS. Misschien na "onbruikbare pas" gewoon nog een keer proberen. Helpt eigelijk altijd.

Sterker nog: zelfs eentje die doorgescheurd was en met plakband aan elkaar was geplakt deed het nog bij de NS (maar dat was nog zo'n blauwe) *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Geert schreef:Ik denk dat je eerder iets bereikt wanneer je een mailtje stuurt naar de klantenservice...
Ronald schreef:Mwoa, het probleem met de pinpassen is al jaren bekend en duikt met enige regelmaat op in de pers. En nog beweert NS dat het niet aan de automaten ligt...
Kom, laten we een mailtje sturen naar de klantenservice :')
Het lost het probleem inderdaad niet op, maar de klantenservice kan nog wel eens een goedmakertje/vergoeding opsturen voor die 50 cent. Het is in ieder geval nuttiger dan schelden naar een lokettist, lijkt mij.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door webguy »

De NS zou inderdaad makkelijk een bonnetje kunnen printen met de pinfout (gebeurt bij de supermarkt ook). Op vertoon van die bon bij het loket krijg je dan geen toeslag ofzo. Al is het natuurlijk wel raar dat je pas het bij het loket wel doet dan en bij de automaten niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Suus »

webguy schreef:Duurt nog ~ een half jaar tot jaar voordat de NS dat invoert...
GVB had ongeveer dezelfde pinterminals in de automaten en die zijn vervangen, dus ik vermoed dat er ook nog een vervangactie bij de NS komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Fles »

Geert schreef:Het is in ieder geval nuttiger dan schelden naar een lokettist, lijkt mij.
Nee. Van de week lees je in de Metro paginabreed dat "een gevoel van onbehagen" van personeel in bomvolle spitstreinen kennelijk wel reden is voor NS om "onmiddellijk met het personeel in gesprek te gaan hoe we dit kunnen verbeteren". Terwijl de pasjesproblemen al jaren bestaan.

Dus: Naar personeel wordt geluisterd, naar reizigers niet.

Dus: Klote maken en zorgen dat personeel de boel intern escaleert. Is simpelweg het enige waar NS naar luistert :)


Het leven is best eenvoudig hoor :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten