Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Van het westen uit regen, vanavond en vannacht in het oosten (natte) sneeuw
In het noordoosten en oosten zijn er nog opklaringen. Van het zuidwesten uit neemt de bewolking steeds verder toe. In de westelijke kustprovincies regent het van tijd tot tijd. In de loop van de avond gaat het op steeds meer plaatsen regen, maar vooral in de oostelijke helft valt de neerslag vanavond enige tijd als (natte) sneeuw en kan het wit worden. De temperatuur ligt rond 3 graden.
Door verwachte weersomstandigheden -sneeuwval in het oosten van het land- rijden er na 21.00 uur vanavond minder treinen op de volgende trajecten:
- Ede-Wageningen - Arnhem - Nijmegen:
de Intercity's Schiphol-Nijmegen rijden niet tussen Ede-Wageningen en Nijmegen
de Intercity's Den Helder - Nijmegen rijden niet tussen Arnhem en Nijmegen
- Eindhoven - Venlo: de Intercity's Den Haag-Venlo rijden niet tussen Eindhoven en Venlo. Tussen Deurne en Venlo rijden Sprinters in plaats van Intercity's.
[..]
NS neemt deze maatregelen om bij verstoringen zo betrouwbaar mogelijk te kunnen blijven rijden.
Alsof de maatregelen ook helpen... Die s3100 betreft 2 treinen, die leeg vanaf Ede moeten worden afgevoerd naar (minimaal) Arnhem. Neem dan reizigers mee...
Als je dan echt overtuigd bent van het weer, knip dan ook de s800 in Eindhoven en de s3600 in bijvoorbeeld Den Bosch. Maar blijkbaar kan NS heel precies bepalen waar wel en geen slecht weer ontstaat.
Welnee, NS schiet volledig in de paniek zodra iemand ergens een boer laat die rijmt op "sneeuw". Meer of minder is er niet aan de hand gewoon. Redeloos gedrag daar.
Dus waar is mijn sms-alert? Ik heb mij daarvoor aangemeld en de NS schiet in de stress en gaat knutselen met de dienstregeling. Dus waar blijft NS SMS-bom?
VIRM schreef:Dus waar is mijn sms-alert? Ik heb mij daarvoor aangemeld en de NS schiet in de stress en gaat knutselen met de dienstregeling. Dus waar blijft NS SMS-bom?
VIRM schreef:Dus waar is mijn sms-alert? Ik heb mij daarvoor aangemeld en de NS schiet in de stress en gaat knutselen met de dienstregeling. Dus waar blijft NS SMS-bom?
Krijg je waarschijnlijk alleen als je richting Arnhem/Nijmegen/Venlo/Eindhoven woont ;)
Misschien moet de concessie voor het hoofdrailnet toch maar opgeknipt worden, maar dan in twee periodes per jaar. In de periode maart tot september mag NS rijden, het gedeelte van september tot maart wordt aanbesteed aan DB, SBB of ÖBB
VIRM schreef:Dus waar is mijn sms-alert? Ik heb mij daarvoor aangemeld en de NS schiet in de stress en gaat knutselen met de dienstregeling. Dus waar blijft NS SMS-bom?
Krijg je waarschijnlijk alleen als je richting Arnhem/Nijmegen/Venlo/Eindhoven woont ;)
Uhm, maar het kenmerk van een spoorwegnet is dat je van A naar B kunt, als is B aan de andere kant van het land. Als Noord-Hollander mag ik toch soms ook naar Limburg of Gelderland? ;)
Ronald schreef:Misschien moet de concessie voor het hoofdrailnet toch maar opgeknipt worden, maar dan in twee periodes per jaar. In de periode maart tot september mag NS rijden, het gedeelte van september tot maart wordt aanbesteed aan DB, SBB of ÖBB
Goed idee, maar ... hebben deze bedrijven ook enige ervaring met de sneeuw die bij ons valt?
Dit schijnt een ander soort te zijn dan in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Wubbo schreef:Alsof de maatregelen ook helpen... Die s3100 betreft 2 treinen, die leeg vanaf Ede moeten worden afgevoerd naar (minimaal) Arnhem. Neem dan reizigers mee...
Toen ik dit hoorde dacht ik ook wat een onzin, omdat je toch pas de laatste 3100'en treft. Verder was het omroepbericht op Arnhem "er rijden minder intercities naar Nijmegen en Ede-Wageningen", maar dat klopt dus ook niet echt, want er rijden geen intercities naar Nijmegen, de s3600 is een stoptrein naar Nijmegen... Was al gefrustreerd dat ze niet uitlegden welke treinen er niet reden. Maar je zadelt dus iedereen op met een overstap en een langere reistijd van ongeveer een half uur als je naar Nijmegen wil, om 5 mm regen/sneeuw (die ook nog eens uit het westen kwam?).
Nijmegen-Arnhem en Eindhoven-Venlo hebben nu pendeltreinen.
Ik vindt het erg kwalijk. Gezien de temperatuur kan er nooit meer dan 5 cm vallen en dat is morgen weer weg....
Nou, mijn telefoon loopt al de hele dag te zeggen dat er tussen 23 en 02 uur een piek is met zo'n 3 mm neerslag, that's all.
Verder is er natte sneeuw, maar totaal niet glad in Arnhem...
KM46 schreef:Goed idee, maar ... hebben deze bedrijven ook enige ervaring met de sneeuw die bij ons valt?
Dit schijnt een ander soort te zijn dan in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Precies, onze sneeuw is van een Uiterst Gevaarlijk Soort, zodra daar een vlokje van valt zou je eigenlijk het hele maatschappelijk leven preventief moeten stilleggen en in grote vrezen thuis moeten afwachten tot het allemaal voorbij is.
Ik haal hem toch maar weer eens uit de kast: de beste reiziger is geen reiziger.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
De grap is alleen dat dit soort preventieve maatregelen alleen zin hebben als de treinen bij bosjes stranden. De kans daarop is bij 7 cm (gedeeltelijk natte) sneeuw niet héél erg groot. Daarentegen worden reizigers wel opgezadeld met een minder goed treinproduct. De kosten-batenverhouding is een beetje zoek naar mijn mening.
@Vinny: Ik wou dat net zeggen... afgezien van de treiningrepen... als ze niet bezig zijn, krijgt men ad rem het verwijt dat men er niet op inspeelt :').
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Vinny schreef:Ze nemen een keer preventieve maatregelen en dan is het weer niet goed... :')
Dat klopt. De hele mikmeuk is winterproof verklaard, wissels zijn nu lekker knus verwarmd, sms-alerts ingesteld en een nooddienstregeling getest toen het zonnetje lekker scheen. Dus waarom gaat men meteen over tot dit soort maatregelen als er eerder is verklaard dat alles winterproof is? Of zijn de reizigers weer voorgelogen?
Kom op zeg, er ligt al 100+ jaar spoor in Nederland, dan zou je op een gegeven ogenblik toch wel tegen een vlokje sneeuw moeten kunnen?