Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Fles »

Van het westen uit regen, vanavond en vannacht in het oosten (natte) sneeuw

In het noordoosten en oosten zijn er nog opklaringen. Van het zuidwesten uit neemt de bewolking steeds verder toe. In de westelijke kustprovincies regent het van tijd tot tijd. In de loop van de avond gaat het op steeds meer plaatsen regen, maar vooral in de oostelijke helft valt de neerslag vanavond enige tijd als (natte) sneeuw en kan het wit worden. De temperatuur ligt rond 3 graden.
bron
Door verwachte weersomstandigheden -sneeuwval in het oosten van het land- rijden er na 21.00 uur vanavond minder treinen op de volgende trajecten:

- Ede-Wageningen - Arnhem - Nijmegen:
de Intercity's Schiphol-Nijmegen rijden niet tussen Ede-Wageningen en Nijmegen
de Intercity's Den Helder - Nijmegen rijden niet tussen Arnhem en Nijmegen
- Eindhoven - Venlo: de Intercity's Den Haag-Venlo rijden niet tussen Eindhoven en Venlo. Tussen Deurne en Venlo rijden Sprinters in plaats van Intercity's.

[..]
NS neemt deze maatregelen om bij verstoringen zo betrouwbaar mogelijk te kunnen blijven rijden.
Bron

Oftewel, er is geen bliksem aan de hand, maar we gaan er wel even een potje van maken. Goed bezig weer NS :N :neg:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Wubbo »

Alsof de maatregelen ook helpen... Die s3100 betreft 2 treinen, die leeg vanaf Ede moeten worden afgevoerd naar (minimaal) Arnhem. Neem dan reizigers mee...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Raymond »

Als je dan echt overtuigd bent van het weer, knip dan ook de s800 in Eindhoven en de s3600 in bijvoorbeeld Den Bosch. Maar blijkbaar kan NS heel precies bepalen waar wel en geen slecht weer ontstaat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Fles »

Welnee, NS schiet volledig in de paniek zodra iemand ergens een boer laat die rijmt op "sneeuw". Meer of minder is er niet aan de hand gewoon. Redeloos gedrag daar.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door VIRM »

Dus waar is mijn sms-alert? Ik heb mij daarvoor aangemeld en de NS schiet in de stress en gaat knutselen met de dienstregeling. Dus waar blijft NS SMS-bom?
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Dus waar is mijn sms-alert? Ik heb mij daarvoor aangemeld en de NS schiet in de stress en gaat knutselen met de dienstregeling. Dus waar blijft NS SMS-bom?
Uitgevallen, snap dat dan :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:Dus waar is mijn sms-alert? Ik heb mij daarvoor aangemeld en de NS schiet in de stress en gaat knutselen met de dienstregeling. Dus waar blijft NS SMS-bom?
Krijg je waarschijnlijk alleen als je richting Arnhem/Nijmegen/Venlo/Eindhoven woont ;)
Komt wel goed schatje.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Thijs »

Als inwoner van Nijmegen heb ik geen sms gehad.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Ronald »

Misschien moet de concessie voor het hoofdrailnet toch maar opgeknipt worden, maar dan in twee periodes per jaar. In de periode maart tot september mag NS rijden, het gedeelte van september tot maart wordt aanbesteed aan DB, SBB of ÖBB :P
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:
VIRM schreef:Dus waar is mijn sms-alert? Ik heb mij daarvoor aangemeld en de NS schiet in de stress en gaat knutselen met de dienstregeling. Dus waar blijft NS SMS-bom?
Krijg je waarschijnlijk alleen als je richting Arnhem/Nijmegen/Venlo/Eindhoven woont ;)
Uhm, maar het kenmerk van een spoorwegnet is dat je van A naar B kunt, als is B aan de andere kant van het land. Als Noord-Hollander mag ik toch soms ook naar Limburg of Gelderland? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door ODRAIL »

Ronald schreef:Misschien moet de concessie voor het hoofdrailnet toch maar opgeknipt worden, maar dan in twee periodes per jaar. In de periode maart tot september mag NS rijden, het gedeelte van september tot maart wordt aanbesteed aan DB, SBB of ÖBB :P
Goed idee, maar ... hebben deze bedrijven ook enige ervaring met de sneeuw die bij ons valt?

Dit schijnt een ander soort te zijn dan in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Suus »

De Duitse spoorwegen zijn net zulke amateurs wat sneeuw betreft als de NS hoor :')

Zie het verhaal van vorig jaar maar: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=37&t=5365
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door webguy »

Wubbo schreef:Alsof de maatregelen ook helpen... Die s3100 betreft 2 treinen, die leeg vanaf Ede moeten worden afgevoerd naar (minimaal) Arnhem. Neem dan reizigers mee...
Toen ik dit hoorde dacht ik ook wat een onzin, omdat je toch pas de laatste 3100'en treft. Verder was het omroepbericht op Arnhem "er rijden minder intercities naar Nijmegen en Ede-Wageningen", maar dat klopt dus ook niet echt, want er rijden geen intercities naar Nijmegen, de s3600 is een stoptrein naar Nijmegen... Was al gefrustreerd dat ze niet uitlegden welke treinen er niet reden. Maar je zadelt dus iedereen op met een overstap en een langere reistijd van ongeveer een half uur als je naar Nijmegen wil, om 5 mm regen/sneeuw (die ook nog eens uit het westen kwam?).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Suus »

De NS beweerde dat er in Arnhem en omstreken 7 centimeter sneeuw voorspeld was :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door huibf »

Nijmegen-Arnhem en Eindhoven-Venlo hebben nu pendeltreinen.
Ik vindt het erg kwalijk. Gezien de temperatuur kan er nooit meer dan 5 cm vallen en dat is morgen weer weg....
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door webguy »

Nou, mijn telefoon loopt al de hele dag te zeggen dat er tussen 23 en 02 uur een piek is met zo'n 3 mm neerslag, that's all.
Verder is er natte sneeuw, maar totaal niet glad in Arnhem...
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Thijs »

huibf schreef:Nijmegen-Arnhem en Eindhoven-Venlo hebben nu pendeltreinen.
Hoezo pendeltreinen? Volgens de AV rijdt er tussen Arnhem en Nijmegen de series s3600, s7600 en s31100. Dat zijn geen pendeltreinen tussen Ah en Nm.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door WSM »

KM46 schreef:Goed idee, maar ... hebben deze bedrijven ook enige ervaring met de sneeuw die bij ons valt?

Dit schijnt een ander soort te zijn dan in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Precies, onze sneeuw is van een Uiterst Gevaarlijk Soort, zodra daar een vlokje van valt zou je eigenlijk het hele maatschappelijk leven preventief moeten stilleggen en in grote vrezen thuis moeten afwachten tot het allemaal voorbij is.

Ik haal hem toch maar weer eens uit de kast: de beste reiziger is geen reiziger.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Vinny »

Ze nemen een keer preventieve maatregelen en dan is het weer niet goed... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Klaasje »

De grap is alleen dat dit soort preventieve maatregelen alleen zin hebben als de treinen bij bosjes stranden. De kans daarop is bij 7 cm (gedeeltelijk natte) sneeuw niet héél erg groot. Daarentegen worden reizigers wel opgezadeld met een minder goed treinproduct. De kosten-batenverhouding is een beetje zoek naar mijn mening.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door Justin »

@Vinny: Ik wou dat net zeggen... afgezien van de treiningrepen... als ze niet bezig zijn, krijgt men ad rem het verwijt dat men er niet op inspeelt :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door VIRM »

Vinny schreef:Ze nemen een keer preventieve maatregelen en dan is het weer niet goed... :')
Dat klopt. De hele mikmeuk is winterproof verklaard, wissels zijn nu lekker knus verwarmd, sms-alerts ingesteld en een nooddienstregeling getest toen het zonnetje lekker scheen. Dus waarom gaat men meteen over tot dit soort maatregelen als er eerder is verklaard dat alles winterproof is? Of zijn de reizigers weer voorgelogen?
Kom op zeg, er ligt al 100+ jaar spoor in Nederland, dan zou je op een gegeven ogenblik toch wel tegen een vlokje sneeuw moeten kunnen?
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door webguy »

Daarbij komt dat er dus helemaal geen SMS alert is afgegeven. Kennelijk hebben we "winter weer" en "winterweer"...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door iljitsch »

Generaals proberen altijd de vorige oorlog te winnen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Horrorwinter Des Doods begint vanavond!

Bericht door STF »

Bee schreef:Duitse spoorwegen zijn net zulke amateurs wat sneeuw betreft als de NS hoor
Dan doen we toch gewoon de Luxemburgse spoorwegen, die hebben afgelopen winter wederom uitstekend werk geleverd. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten