Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Daniel »

Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring
Geplaatst op: maandag 19 december 2011 22:05
Laatst bijgewerkt: maandag 19 december 2011 22:06


ROTTERDAM - Metroreizigers in Rotterdam die op 27 juli de dupe werden van een langdurige metrostoring, worden gecompenseerd met een kaartje voor het NK sprint schaatsen in Heerenveen op 29 december. Voor de reis naar Heerenveen is die dag een speciale trein gereserveerd.
Dat heeft een woordvoerder van openbaarvervoerbedrijf RET maandag gemeld. Het uitje voor gedupeerde reizigers is een overeenkomst tussen KPN en de RET.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Michael 1988 »

Slimme actie om dit in de Gelderlander te plaatsen. Als ik niet met de metro reis en toch gratis naar het NK Schaatsen wil, kan ik dus ook een kaartje winnen. Wie wil er mee? :mrgreen:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Edwin »

De vraag is, stopt deze trein wel op Heerenveen IJsstadion of moet je op Heerenveen weer met een bus die maar 1x per uur rijdt en nooit goed aansluit op de trein(en).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Suus »

Het is volledig geregeld door de RET, er rijdt een speciale RET-trein met 1000 passagiers (dat zal een goed volle trein zijn zeg :mrgreen: ) van Rotterdam Centraal nonstop naar Heerenveen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door R-Flow »

Michael 1988 schreef:Slimme actie om dit in de Gelderlander te plaatsen. Als ik niet met de metro reis en toch gratis naar het NK Schaatsen wil, kan ik dus ook een kaartje winnen. Wie wil er mee? :mrgreen:
Niet alleen mensen uit Rotterdam zitten in de Rotterdamse metro. Maar goed, met zo'n storing valt natuurlijk nooit meer na te gaan en/of te bewijzen wie er precies last van hebben gehad en wie niet. Misschien stond ik als Amsterdammer zijnde die dag ook wel op de metro daar te wachten, wie zal het zeggen? :wink:
Bee schreef:Het is volledig geregeld door de RET, er rijdt een speciale RET-trein met 1000 passagiers (dat zal een goed volle trein zijn zeg :mrgreen: ) van Rotterdam Centraal nonstop naar Heerenveen :pos:
Een RET metro met een een locomotief ervoor, dat zou grappig zijn. :P Lol...
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Tristan »

Ik denk niet dat RET-reizigers hierop zitten te wachten. Die willen poet zien, want zij hebben óf een duur taxiritje moeten maken óf verplicht een dag(deel) verlof op moeten nemen.

Met deze actie word je blij gemaakt met een dooie mus :neg: :evil:

Gelukkig werk ik niet (meer) in Rotterdam en heb hier geen last van gehad ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door R-Flow »

Tristan schreef:Ik denk niet dat RET-reizigers hierop zitten te wachten. Die willen poet zien, want zij hebben óf een duur taxiritje moeten maken óf verplicht een dag(deel) verlof op moeten nemen.
Het gezegde "een gegeven paard moet je niet in de mond kijken" schiet me te binnen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Michael 1988 »

R-Flow schreef:Een RET metro met een een locomotief ervoor, dat zou grappig zijn. :P Lol...
Of een hele lange tram (al weet ik niet zeker of dat die wel dezelfde spoorbreedte hebben). Maar het zou mij niet verbasen als ze i.p.v. een trein, verschillende (stads)bussen zullen gaan inzetten. Al hoop ik van niet. Want de treinen die normaal van Rotterdam naar Heerenveen rijden stoppen inderdaad niet op Heerenveen IJsstatdion en op sommige momenten moet je ook nog overstappen in Amersfoort. Dus hopelijk kunnen ze een speciale trein dan inzetten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Suus »

Op de site staat dat er een speciale RET-trein komt, waarom zou je dat in twijfel trekken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door JWM »

Tristan schreef:Ik denk niet dat RET-reizigers hierop zitten te wachten. Die willen poet zien, want zij hebben óf een duur taxiritje moeten maken óf verplicht een dag(deel) verlof op moeten nemen.
Ach het is eigenlijk een goedmakertje van de KPN, de veroorzaker van de storing en grote sponsor van de Nederlandse schaatssport.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Geert »

R-Flow schreef:Een RET metro met een een locomotief ervoor, dat zou grappig zijn. :P Lol...
Ik heb al wel regelmatig een metro door Rotterdam Centraal (treinstation) zien rijden met een goederenlocomotief ervoor. Ook altijd een grappig gezicht :lol:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door TheKnitter »

Trein vertrekt om 9:52 uit Rotterdam. Vanaf Rotterdam start een zitvolle VIRM-IV 8732 (misschien nog een tweede stel?). Trein staat stil in Den Dolder en gaat via Utrecht, tijd onbekend, vertrekt daar om 11:00. Amersfoort 11.11, Zwolle a. 11.59. Vervolg blijft mij even onbekend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Daniel »

Hmm, die dienstregeling is wel erg knap hoor... stilstaan in Den Dolder en volgens de tijden in je bericht nog 4 minuten sneller dan een reguliere IC op Utrecht - Amersfoort :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Michael 1988 »

TheKnitter schreef:Trein vertrekt om 9:52 uit Rotterdam. Vanaf Rotterdam start een zitvolle VIRM-IV 8732 (misschien nog een tweede stel?). Trein staat stil in Den Dolder en gaat via Utrecht, tijd onbekend, vertrekt daar om 11:00. Amersfoort 11.11, Zwolle a. 11.59. Vervolg blijft mij even onbekend.
En dat is een reguliere dienstregelingstrein of de speciale trein??
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door TheKnitter »

Trein 28202: En straks weer retour: ca 19:10 uit Heerenveen, 19:54 uit Zwolle, Amersfoort 20:47 (dus achter de stoptrein aan). Daar vertrek 20:57 (wachten tot de IC naar Rotterdam/Den Haag weg is), 21:12 aan in Utrecht C. Daar vertrek om 21:20 (dus achter de IC aan), Woerden 21:32, en a. Rotterdam pas om 22:07, want vanaf Woerden zit de trein achter de stoptrein Rotterdam aan.
Wederom treinstel 8732, welke van binnen vlaggetjes heeft.
Michael 1988 schreef:
TheKnitter schreef:Trein vertrekt om 9:52 uit Rotterdam. Vanaf Rotterdam start een zitvolle VIRM-IV 8732 (misschien nog een tweede stel?). Trein staat stil in Den Dolder en gaat via Utrecht, tijd onbekend, vertrekt daar om 11:00. Amersfoort 11.11, Zwolle a. 11.59. Vervolg blijft mij even onbekend.
En dat is een reguliere dienstregelingstrein of de speciale trein??
Speciaal ingelegd, alleen voor genodigden. Treinnr. heenreis was 28201.
Daniel schreef:Hmm, die dienstregeling is wel erg knap hoor... stilstaan in Den Dolder en volgens de tijden in je bericht nog 4 minuten sneller dan een reguliere IC op Utrecht - Amersfoort :P
Is wel krap. Maar is zo gepland dus. Terugreis is wel erg ruim (3 uur!).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Daniel »

Krap? Eerder fysiek onmogelijk om dat traject sneller af te leggen dan de snelste non-stop trein. Helemaal met het aan de kant zetten bij Den Dolder erbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door TheKnitter »

11:00 was uit Den Dolder, tijd van Utrecht ontbreekt bij mij.

De volle treinlengte is mij nu bekend: 12 bakken VIRM. 2x VIRM-VI.8732 + een onbekende zes.
Tussen IJsstadion en Zwolle werd op heen- en terugweg met solo stel gereden. 2 Ritten dus, want 12 bakken passen niet aan perron Hrij. Te Zwolle word gekoppeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door Daniel »

Ah, in de war gebracht door de kromme zin...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Rotterdam: Uitje voor gedupeerden metrostoring

Bericht door TheKnitter »

Formulering was een beetje vreemd. Ik moest net ook 3x lezen wat ik precies bedoelde -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten