OVer je reiservaringen in december 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Meltrain »

Ik zal trouwens niet meer zeuren over dat Rlb een IC-stop moet worden, want dat lost nauwelijks iets op.
Nee, vanaf nu wil ik in de spits gewoon 6 Sprinters per uur tussen Rtd en Ddr. *O* Als je ziet wat een lading mensen 's middags (richting Ddr) op Rtb instapt in de s5000 / s5100... :| (En 's ochtends omgekeerd natuurlijk, maar op de een of andere manier valt me dat iets minder op.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Justin »

Ik neem daarom tegenwoordig maar eerst de s5000 of s5100 naar Ddr... in de ochtend zijn de s2100 en s2200 en s1900 toch vaak met 3 minuten vertraagd, waardoor ik hem richting Rotterdam toch vaak kan pakken. Alleen vanochtend NET niet :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door STF »

Wat een vreselijk klantonvriendelijke buschauffeuse vanmiddag; we staan met zeven man op de beginhalte te wachten, de vertrektijd tikte voorbij maar nog altijd geen chauffeur te zien, de bus zelf stond er wel maar was afgesloten dus daar had je niet zo veel aan. Een kleine vijf minuten na vertrektijd kwam een chauffeuse vanuit het dorp aanlopen, bus openmaken, hoofdschakelaar aan, starten, licht aan, etc. Tijdens het instappen kocht vrijwel iedereen een kaartje dus de vertraging liep alleen maar verder op, bij het laatste kaartje smeet de chauffeuse boos het geld in de bekerhouder naast de handrem, toen dacht ik al; gezellig typje zeg... Toen er onderweg een paar keer vragen aan haar werden gesteld door instappende reizigers "gaat u ook naar ..." "weet u of ..." ontplofte ze zowat en begon me toch kortaf die mensen te woord te staan. Vervolgens kwam er een reiziger naar voren lopen met een gevonden muts, nou die werd me toch met een ruk aangepakt door de chauffeuse en met een mep op het dashboard gegooid.
En tegemoetkomende collega's begroeten? Nee hoor dat deed ze ook al niet, pff wat een onaangenaam mens zeg...

Later op de dag vroeg een andere chauffeur van hetzelfde bedrijf met welke chauffeurs en chauffeuses ik vandaag was meegereden, toen kon ik het ook niet laten om bij het noemen van haar naam er even aan toe te voegen hoe ze zich tegen de reizigers had gedragen. Tja daar keek hij helemaal niet vreemd van op, hij vond het geloof ik ook niet de meest gezellige collega... :wink:

Het vreemde is dat haar rijstijl prima is, niks van agressie in te merken als bijvoorbeeld een andere weggebruiker een inschattingsfoutje maakt met invoegen o.i.d. waardoor de bus moet uitwijken of afremmen. Je zou verwachten dat zo'n chauffeuse bij zoiets dan helemaal zou ontploffen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Etienne »

De sein- en overwegdetectie bij metrostation Pijnacker Centrum is niet heel erg zuiver afgesteld, als er een metro richting Den Haag binnenkomt sluit de overweg en als er op dat moment een metro richting Rotterdam aan het perron staat gaat de overweg open en sluit ook weer direct. Dus als de metro richting Rotterdam vertraagd is, loopt die vertraging alleen maar verder op. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Justin »

Al gemeld aan de infrabeheerder dan? Daar kunnen ze wat mee, me dunkt.

Vandaag werden er flyers en bellenblazers uitgedeeld op Rtd, omdat vandaag de nieuwe Hema is open gegaan :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Ik zat vanochtend in metro 53 toen we een stop maakten op metrostation Van der Madeweg. Enkele seconden nadat de deuren waren opgegaan begon de bestuurder een lang verhaal door de omroep "Dames en heren, goedemorgen, ik vind het ook heel vervelend voor u dat u met dit weer in een volle metro moet reizen, maar als u nu allemaal een stukje tussen de banken doorloopt dan kunnen de mensen die buiten staan ook nog mee. En fietsen meenemen vind ik eigenlijk een wat minder goed idee!" Eerlijk gezegd was ik een beetje verbaasd want ik zat op een prive-vierzitter :')

Bij aankomst op metrostation Wibautstraat stond de metro naar Amstelveen op het punt van vertrekken. De deuren sloten en precies op het moment dat hij optrok ging de omroep "Op metro 51 naar Amstelveen Westwijk is een metro uitgevallen, kijk op de displays voor de vertrektijd van de volgende metro" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Waar je nu overdag tussen Lelystad Centrum en Den Haag Centraal rechtstreeks kan reizen is dat na 20:00 uur 's avonds verleden tijd. Na 20:00 's avonds rijdt de s4300 zelfs niet meer verder dan Leiden Centraal, maar een overstap naar Den Haag Centraal is er niet. Dus moest ik gisteravond op Weesp en Schiphol overstappen op s2600. Dat ging allemaal goed, maar vlak na Sassenheim ging de trein in de ankers, alsof er iemand of het slagwerk van een drumstel sloeg. Heel rustig reden we Leiden Centraal binnen en vertrokken met +5. Vlakbij Den Haag Centraal kwam de trein weer tot stilstand want er stond een andere trein op het spoor en die moest eerst vertrekken. Dat was de 21.53 s2600 ook. Het vreemde was dat volgende de dienstregeling mijn trein om 21:52 op spoor 9 moest aankomen. En daar stond dus die andere trein. Volgens dienstregeling had die trein van spoor 10 moeten vertrekken. Dat was ook nog eens een DDAR.

Mijn overstap op tram 2 op DH CS was ±10 minuten maar dat werden er 0, maar een sprintje op het tramperron deed wonderen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Mijn collega zat vanochtend in de Noordoost van Amersfoort naar Duivendrecht, maar na Hilversum kreeg men te horen dat er een defecte trein bij Duivendrecht stond en dat men zou omrijden. Nouja, dacht mijn collega, op CS kan je ook de metro nemen. Maar nee hoor, de trein reed vanaf Hilversum in een ferme ruk naar Schiphol en reed zonder stoppen door Centraal tot frustratie van tientallen mensen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door iljitsch »

Bee: misschien was er geen perron beschikbaar?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Anne »

Anders wel op Sloterdijk of Lelylaan met overstap mogelijkheid op metro 50.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:Vandaag werden er flyers en bellenblazers uitgedeeld op Rtd, omdat vandaag de nieuwe Hema is open gegaan :p.
Zeker de officiële opening, want ik zag hem gisterenmiddag ook al open.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door iljitsch »

Maar dan zit je met een extra trein die stopt natuurlijk al gauw met vertragingen voor de bestaande treinen op die route.

Niet dat ik het een goede actie vind, want ondanks het feit dat sommige mensen Amsterdam belangrijker maken dan het is is het toch wel prettig als treinen er toch minstens één stop maken. *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Stefan »

Gisteren voor het eerst een ritje in een nieuwe RET Citadis gemaakt op lijn 8, voor m'n idee rijdt het stukken beter dan de oudere Citadissen. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door stefanos »

vandaag naar Zuid-Beijerland gegaan. De heenweg met de 162. Was zo'n kleinere bus waar 30 personen in konden, was goed vol.. Onderweg naar huis had ik net de 162 gemist, dus de 164 genomen. Ik dacht die gaat "snel" naar heinenoord busstation. Nee dus, eerst een hele slinger gemaakt door allerlei dorpen om uiteindelijk na een uur op Heinenoord te komen. Aldaar de 163 gepakt naar Oud-Beijerland, in poortwijk uitgestapt. Vanaf daar de 171 naar huis. Al met al 1.5 uur gedaan over een stuk wat direct 10 km is..
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Stefan schreef:Gisteren voor het eerst een ritje in een nieuwe RET Citadis gemaakt op lijn 8, voor m'n idee rijdt het stukken beter dan de oudere Citadissen. :)
Ik begreep juist dat ze slechter reden. En dan vooral bij gladheid.
Cita 1 doet wat je zegt, dus als je 100% remt, doet ie dat ook. Bij gladde baan zal je dus super doorglijden.
Cita 2 berekent of wat je wilt ook kan, net als Combino. En dat schijnt bij Cita 2 in ieder geval nog niet zo goed te gaan...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Ardan »

Treinen die naar Shl via Asd worden omgeleid stoppen daar nóóit. Je zit immers in de trein naar Schiphol, niet in de trein naar Asd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Maar als je het pas besluit na vertrek in Hilversum is dat wel een beetje lullig :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:Treinen die naar Shl via Asd worden omgeleid stoppen daar nóóit. Je zit immers in de trein naar Schiphol, niet in de trein naar Asd.
Dat vind ik dus helemaal niet logisch, er zitten immers ook veel reizigers in die trein die naar Duivendrecht of Amstel moeten en als je op Centraal over kan stappen dan valt de vertraging als je daar naar toe moet tenminste nog een beetje mee.

Als de IC Utrecht-Schiphol wordt omgeleid via Hilversum stopt die meestal wél extra in Duivendrecht zodat de reizigers voor Bijlmer of Amstel daar kunnen overstappen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Ardan »

Er gaat toch al een trein naar Asd vijf minuten erachteraan? Normaal moet je ook overstappen in Amf of Hvs.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Vinny »

iljitsch schreef:Maar dan zit je met een extra trein die stopt natuurlijk al gauw met vertragingen voor de bestaande treinen op die route.

Niet dat ik het een goede actie vind, want ondanks het feit dat sommige mensen Amsterdam belangrijker maken dan het is is het toch wel prettig als treinen er toch minstens één stop maken. *O*
Eeuwig durende discussie, maar volgens mij hebben ProRail en NS de principe afspraak dat treinen die worden omgeleid via Amsterdam Centraal niet stoppen op dat station tenzij een treinserie (bijv. 3900) in zijn geheel wordt overgenomen. Voor station Zuid WTC geldt ook dat de snelste verbinding is, terugsteken vanaf Schiphol.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Er gaat toch al een trein naar Asd vijf minuten erachteraan? Normaal moet je ook overstappen in Amf of Hvs.
Lees nu eens wat ik zeg: De omleiding werd pas bekend gemaakt NA vertrek in Hilversum. Dan is het moeilijk nog over te stappen he :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Vinny »

Een buitengewone stop in Weesp inlassen... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Ardan »

Sorry Bee, ik moet ook nog leren mijn grote mond te houden :X :')
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Stefan »

stefanos schreef:vandaag naar Zuid-Beijerland gegaan. De heenweg met de 162. Was zo'n kleinere bus waar 30 personen in konden, was goed vol.. Onderweg naar huis had ik net de 162 gemist, dus de 164 genomen. Ik dacht die gaat "snel" naar heinenoord busstation. Nee dus, eerst een hele slinger gemaakt door allerlei dorpen om uiteindelijk na een uur op Heinenoord te komen. Aldaar de 163 gepakt naar Oud-Beijerland, in poortwijk uitgestapt. Vanaf daar de 171 naar huis. Al met al 1.5 uur gedaan over een stuk wat direct 10 km is..
Nouja, veel sneller kán de 164 ook niet. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door STF »

Ik zit me toch regelmatig weer te verbazen over leeg materieel ritten op een locatie en tijd die theoretisch niet mogelijk kan zijn, vanavond ook weer zo'n gevalletje; drie bussen kort achter elkaar voorbij opweg naar de stalling, de eerste komt van lijn 108, de tweede van lijn 107 en de derde van een spooklijn? :lol:
In Nederland zal zoiets minder snel opvallen, daar zijn de vervoersbedrijven een stuk groter dus is het complexer om na te gaan of de leeg mat. rit die je voorbij ziet komen, wel klopt.

Ik vermoed dat sommige chauffeurs aan het einde van hun werkdag eerst naar huis rijden met de bus om te eten en pas na de avondmaaltijd de bus eens terug gaan brengen naar de stalling.

Als ik toevallig zo'n spookachtige rit voorbij zie komen terwijl ik zelf ook in een bus zit, vraag ik het nog weleens bij de chauffeur na maar die zit zich dan ook achter de oren te krabben hoe het kan dat een van zijn collega's op die plek en tijd voorbij kan komen... :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten