Dienstregeling GVB 2012 #2

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Ja ok, jij wint (weer).
Als jij i.p.v. sarcasme serieus kan aangeven waarom situatie Wibautstraat anders is dan situatie Amstelveenseweg-Haarlemmermeerstation / Muntplein-Koningsplein / Ferdinand Bolstraat-Albert Cuypstraat etc. dan neem ik dat graag van je aan. De loopafstand is het iig niet.
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Alargule »

Terwijl jullie gezellig liepen door te klepperen, heb ik de gelegenheid te baat genomen om de overstapsymbolen onder handen te nemen. In plaats van de vrij ingewikkelde verbonden cirkels, heb ik één grote cirkel achter de lijnen geplaatst. Uniform in ontwerp en ook minder verwarrend. Er wordt nu gewoon aangegeven dat er een overstaprelatie tussen tramlijnen bestaat; hoe de layout van de haltes ten opzichte van elkaar is, valt hier niet uit af te leiden (gold voor de voorgaande versies ook al, maar daar kon het toch verwarring creëren - zie R-Flows reacties). Dat hoeft op een schematische plattegrond ook niet weergegeven te worden; op de haltes zelf kan verdere informatie over de halte-indeling worden opgehangen, of reizigers kunnen 'op het zicht' zien waar ze moeten overstappen op een andere tramlijn.

Klik voor grote versie
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Kan die plattegrond en discussie alsjeblieft ophoepelen uit dit topic en naar het hobbyforum, daar hoort dat soort geneuzel thuis, niet in een discussietopic over een nieuwe dienstregeling, het is gewoon niet relevant. Dit topic gaat al pagina's nergens over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Alargule »

Dan lees je het toch niet? ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Dat gaat zo moeilijk als er twee discussies tegelijkertijd plaatsvinden. Je kan toch zelf ook wel verzinnen dat dit niet de plek is voor je hobby?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Alargule schreef:Dan lees je het toch niet? ;)
Ben het met Bee eens, discussie rondom de vormgeving van je kaart heeft absoluut niks met het onderwerp van deze thread te maken. Snap überhaupt niet wat voor feedback je wou rondom de dienstregeling GVB 2012 want de enige aanpassing van je tramkaart t.o.v. 2011 is de inkorting van tram 25 tot het Centraal Station. Die heb je. Aanpassing van tram 16/24 wil je niet aannemen van ons. Kunnen we nu alsjeblieft weer on-topic? Er valt immers niks meer te bespreken dat van betrekking is op de dienstregeling van 2012.
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Alargule »

:lol:

Jullie zouden niet misstaan op een vismarkt zeg...vooral jij, R-Flow...pagina's lang volzeiken over non-issues en dan van mij vinden dat ik off-topic ga.

Maar goed, de hint is me duidelijk. Ik zal in dit topic mijn metroplattegrond niet meer te berde brengen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Om iemand effe te citeren:
Alargule schreef:Dan lees je het toch niet? ;)
Lange_Dre
Berichten: 529
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Lange_Dre »

Alargule schreef::lol:

Jullie zouden niet misstaan op een vismarkt zeg...vooral jij, R-Flow...pagina's lang volzeiken over non-issues en dan van mij vinden dat ik off-topic ga.

Maar goed, de hint is me duidelijk. Ik zal in dit topic mijn metroplattegrond niet meer te berde brengen.

Haha + 1 helemaal mee eens:P

Laten we nu wee on topic gaan :wink:
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door FLJ »

Vandaag viel mij op dat de metro waar ik in zat ook een nieuwe plattegrond heeft, ik kon het niet goed zien maar ik geloof dat de tramlijnen er nu ook op staan.

Daarnaast is nu ook de nieuwe dienstregeling op de GVB website te zien, daarbij zijn de dienstregelingen nu ook in PDF te downloaden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Er staat in de GVB-krant dat er ook een nieuwe folder is voor de Nachtbus, die niet meer Nachtbus op zak heet omdat nu ook de dienstregeling van alle streeknachtbussen in het boekje zijn verwerkt. De bijbehorende nieuwe kaart heb ik echter nog niet gezien.

Ook zou er een volledig herziende plattegrond voor het Centraal station zijn. Ook die heb ik helaas nog niet gevonden, die zou op de nieuwe lijnenkaart staan en die is pas per 1 januari gratis op te vragen bij trambestuurders en buschauffeurs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Nog iets minder dan 2 weken wachten dus...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Er vallen mij wel een aantal dingetjes op aan de lijnenkaart zelf:
- Lijn 612 is ingetekend tussen Scheldeplein en Uilenstede
- Lijn 110 mist bij station Weesp
- Lijn 103 is niet ingetekend bij Watergang Splitsing
- De halte Winkelcentrum in Diemen is als volledige halte aangegeven, dat is een halve halte. De halte De Diem ontbreekt helemaal. De halte Prins Bernhardlaan richting Bijlmer voor lijn 46 ontbreekt ook.
- De halte Anton de Komplein ontbreekt op de kaart
- De bushalte Kraaiennest richting Gaasperplas ontbreekt op de kaart
- Het lijkt op de kaart net of lijn 47 niet op busstation Gaasperplas stopt.
- De halte Maxwellstraat op de Hugo de Vrieslaan is verkeerd ingetekend, de halte richting het Amstelstation ligt na de kruising. Ook zijn de haltes op de Hugo de Vrieslaan ingetekend op de lijn van de streekbussen, terwijl de streekbussen op de Hugo de Vrieslaan alleen bij de halte Middenweg stoppen.
- De halte Alexanderplein van lijn 10 richting Van Hallstraat ontbreekt
- Er staat een halte op de Molukkenstraat direct ten noorden van de Insulindeweg ingetekend. Maar die is daar niet.
- De halte Aalbersestraat richting Ruys de Beerenbrouckstraat is aan de verkeerde kant ingetekend, waardoor het lijkt dat de halte 2x richting eindpunt Geuzenveld is, en de andere kant op niet.
- De halte Muntplein is in twee richtingen ingetoond.

Er zal vast nog wel meer in zitten, maar er kan nog het nodige aan slordigheidjes uitgehaald worden :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

Ook op de lijnnetkaart van Connexxion zijn scholierenlijnen tegenwoordig ingetekend. Wellicht omdat ze niet meer exclusief voor scholieren zijn?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Volgens mij is de route van de 612 wel iets langer dan Scheldeplein - Uilenstede :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

Ik vind het sowieso zinloze papiervulling, om dit soort lijnen op lijnnetkaarten te zetten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Mojito »

FLJ schreef:Vandaag viel mij op dat de metro waar ik in zat ook een nieuwe plattegrond heeft, ik kon het niet goed zien maar ik geloof dat de tramlijnen er nu ook op staan.
(...)
Voor zover ik het kon zien (linker kopwand bestuurderscabine van BN-wagen 52) is het qua kaartbeeld exact dezelfde plattegrond als de 'Tramkaart' die nu in de Combino's hangt. De enige twee verschillen: hij heet nu 'Metrokaart' en het ronde gat halverwege de rechterkant, in de Combino's nodig voor het sleutelgat van het gebogen paneel waar die opgeplakt zit, ontbreekt.
足元にご注意下さい
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Alargule »

Hm...interessante ontwikkeling! Mijksenaar verdwijnt dan dus als leverancier voor de metrokaarten? Is in ieder geval al één contract minder (scheelt ook weer ;)).
Qua informatievoorziening vind ik het een logische ontwikkeling: het metronet kan in Amsterdam nog niet als een standalone-netwerk worden gezien. Vermelden van de tramlijnen in de metro kan de reiziger een stuk beter informeren over de mogelijke reisopties.
Wel zou ik dan kiezen voor twee varianten, waarbij de variant in de metro de nadruk meer legt op de metrolijnen.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Mojito »

Mee eens, die vier kleuren (straks vijf) voor de metrolijnen had men best mogen handhaven. Of zelfs versterken. Ook omdat ik hoop dat men ooit nog eens ècht wat gaat doen met die kleuren.

Aan de andere kant hing de Mijksenaarkaart in die ene wagen waar ik vanmorgen in zat nog steeds bij de geleding. En dan zijn de routestrips boven de deuren er ook nog. Vanmiddag maar eens opletten of deze kaarten ook al in het andere materieel zijn opgeplakt.
足元にご注意下さい
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Alargule »

De routestrips zullen wel blijven, dunkt me zo - we hebben de LED-jes in het M5-materieel al kunnen zien en in de mock-up hing er zelfs al een heuse plattegrond met doorgetrokken Ringlijn in ;)

Maar wellicht dat dit ook bij Mijksenaar is weggehaald en bij FIS danwel Carto Studio is ondergebracht?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Ardan »

Ik vind het erg jammer. Amsterdam had een mooie, duidelijke metrokaart. Op de Combinokaart overheersen de tramroutes en is de metro het ondergeschoven kindje. Ook de ligging in de stad (dat op de oude kaart zo mooi te zien was) is nu niet echt meer af te leiden. Ik snap dus niet waarom ze hiervoor gekozen hebben. Het is alleen maar verwarrender omdat de tramlijnen er duidelijker op staan dan de metrolijnen en wel duidelijk hoe trots GVB op zijn trammetjes is. :neg: :neg: :neg:
Ik doe ook maar wat
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door FLJ »

De routestrips blijven in de huidige vorm; deze worden namelijk ook vervangen door een actuele versie. Verder hadden alle metro's waar ik vandaag in zat de nieuwe routekaarten, blijkbaar zijn ze druk aan het stickeren want een hoop BN sneltrams hebben ondertussen ook de 9292OV-logo's op de koppen (net zoals een hoop 11G/12G wagens en een aantal Combino's).
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Mojito »

Ik heb het gezien ja, de routestrips die er nu hangen zijn van december 2011. Lijn 19 is bij Lelylaan verdwenen en bij Boelelaan/VU worden nu ook 16/24 vermeld. In alle CAF's waar ik de afgelopen dagen in gezeten heb zijn de Mijksenaar kaarten verdwenen, in alle BN-wagens nog niet. LHB's heb ik deze week nog niet gehad.
足元にご注意下さい
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Alargule »

Heb gisteren tweemaal in de CAF's gezeten. In beide zag ik de oude Mijksenaars nog hangen. Heb nog geprobeerd om een BN'er of LHB'er te spotten, maar dat is me niet gelukt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

In de koekblikken die ik heb gehad is nog niets aangepast.

Per 1 januari wordt het verboden fietsen mee te nemen in tram 26 tijdens de spitsuren. De gemeenteraad is ziedend maar heeft in 2009 zelf tot die regel besloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten