Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden Stad
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Nou lijkt het opheffen van een halte, in de zin van: er niet meer stoppen, me niet een actie die ontzettend veel tijd kost...
Ik zag dat er van de winter nog een aantal tramhaltes tussen CS en Leidschendam verbouwd werden, zijn die nu op RR-sterkte gebracht?
Ik zag dat er van de winter nog een aantal tramhaltes tussen CS en Leidschendam verbouwd werden, zijn die nu op RR-sterkte gebracht?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
HTM doet er altijd lang over om hokjes, haltepalen e.d. weg te halen, reizigers te informeren waar ze nu kunnen opstappen. Daarnaast loopt er, volgens mij, nog een proces omtrent deze halte want een bepaalde instantie is niet ingelicht over het verdwijnen van deze halte terwijl de HTM en/of Stadsgewest Haaglanden dat wel zou doen.iljitsch schreef:Nou lijkt het opheffen van een halte, in de zin van: er niet meer stoppen, me niet een actie die ontzettend veel tijd kost...
Er is nu namelijk geen halte meer voor in- en uitstappers voor winkelcentrum Loosduinen. Er reizen regelmatig oudere mensen vanuit Kraayenstein voor 2 haltes om daarna in Loosduinen te winkelen en dat wordt ze nu ontnomen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Kleine aanvulling,
Er komt een nieuwe halte ter vervanging van de huidige halte Burgemeester Hovylaan en de Loosduinse Hoofdstraat.
Deze zou tussen deze 2 haltes aangelgd moeten worden. De huidige halte Loosduinse Hoofdstraat ligt deels in een bocht? En moet op een recht stuk weg komen (wat ik het laatste heb gehoord).
Dat de Regio Citadis nogniet op lijn 2 rijd heeft niet te maken met het feit dat de 2 genoemde haltes nog niet tot 1 zijn samen gevoegd. De halte Burgemeester Hovylaan is aangepast zodat er een regio citadis kan halteren ( perron is versmald)
Nee het probleem ligt er onderandere door dat de route remise Zichtenburg - Kraayenstein nog niet helemaal geschikt is voor de bredere trams. (parkeer plaatsen staan op een deel nog te dicht tegen de tramrails aan. Ook het beginpunt in Leidsedam Noord moet nog opnieuw aangepakt worden. Daar heeft met niet slim nagedacht... waardoor er een bocht in de halte zit waardoor er een groot gat ontstaat tussen de tram en het parron. Terwijl er ruimte zat was voor 1 eiland parron (in en uit stap) de trams kunnen dan in de lus wachten. Of een instap parron aan de water kant... Haaglanden heeft dus goed zitten slapen bij het maken van de plannen al daar...
Er komt een nieuwe halte ter vervanging van de huidige halte Burgemeester Hovylaan en de Loosduinse Hoofdstraat.
Deze zou tussen deze 2 haltes aangelgd moeten worden. De huidige halte Loosduinse Hoofdstraat ligt deels in een bocht? En moet op een recht stuk weg komen (wat ik het laatste heb gehoord).
Dat de Regio Citadis nogniet op lijn 2 rijd heeft niet te maken met het feit dat de 2 genoemde haltes nog niet tot 1 zijn samen gevoegd. De halte Burgemeester Hovylaan is aangepast zodat er een regio citadis kan halteren ( perron is versmald)
Nee het probleem ligt er onderandere door dat de route remise Zichtenburg - Kraayenstein nog niet helemaal geschikt is voor de bredere trams. (parkeer plaatsen staan op een deel nog te dicht tegen de tramrails aan. Ook het beginpunt in Leidsedam Noord moet nog opnieuw aangepakt worden. Daar heeft met niet slim nagedacht... waardoor er een bocht in de halte zit waardoor er een groot gat ontstaat tussen de tram en het parron. Terwijl er ruimte zat was voor 1 eiland parron (in en uit stap) de trams kunnen dan in de lus wachten. Of een instap parron aan de water kant... Haaglanden heeft dus goed zitten slapen bij het maken van de plannen al daar...
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Die mensen voor het winkelcentrum kunnen toch uitstappen op halte Margaretha van Hennebergweg? Dat is zelfs iets dichter bij de AH aldaar (wel verder van wat van de winkels in de hoofdstraat). Mijn moeder woonde ooit nog boven de plek voor hangouderen waar de winkelwagentjes staan, het is inderdaad ietwat een bejaardenkolonie daar.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Dat is voor veel ouderen te ver weg, vergeet niet er wonen ook veel ouderen en mensen die minder mobile zijn in die buurd die niet alleen naar het winkel centrum moeten, maar ook richting de andere kant van de stad.iljitsch schreef:Die mensen voor het winkelcentrum kunnen toch uitstappen op halte Margaretha van Hennebergweg? Dat is zelfs iets dichter bij de AH aldaar (wel verder van wat van de winkels in de hoofdstraat). Mijn moeder woonde ooit nog boven de plek voor hangouderen waar de winkelwagentjes staan, het is inderdaad ietwat een bejaardenkolonie daar.
Ik vind het een beter plan om de halte Burgemeester Hovylaan te behouden. Deze licht pal naast een gebied waar veel ouderen en mensen die minder mobile zijn wonen. Die kunnen niet even naar de halte loosduinse hoofdstraat lopen en al helemaal niet naar de halte Buiten Tuinen. En er stoppen 2 buslijnen, echter gaan die minder rijden en komt er dan een extra overstap en dat is voor veel mensen geen optie...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Ik las in het wijkblaadje ook dat de halte Stuyvesantstraat van lijn 2 (aan de Laan van NOI) opgeheven zou worden omdat deze niet aan de RandstadRail-eisen zou voldoen (de halte is te smal). Voorlopig is lijn 2 toch nog geen RandstadRail toch, er zou alleen RR-mat ingezet worden? Of is het de bedoeling dat lijn 2 wel RandstadRail wordt?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Ik vraag mij af waar er dan ruimte is om tussen beide haltes ene halte aan te leggen. wie een plek ziet mag het zeggen: http://g.co/maps/qf7xa (Halte Burgmeester Hovylaan wordt hier al nier (meer) aangegeven.) Want zoals je hieronder ook zegt, halte Burgmeester Hovylaan is al aangepast voor de Citadis.Lange_Dre schreef:Kleine aanvulling,
Er komt een nieuwe halte ter vervanging van de huidige halte Burgemeester Hovylaan en de Loosduinse Hoofdstraat.
Deze zou tussen deze 2 haltes aangelegd moeten worden. De huidige halte Loosduinse Hoofdstraat ligt deels in een bocht? En moet op een recht stuk weg komen (wat ik het laatste heb gehoord).
De halte Loosduinse Hoofdstraat ligt (Streetview!) in een bocht maar ik vind deze bocht niet scherper dan halte Kapelaan Meereboerweg, die is aangepast voor de RR. Ik dacht zelf dat de halte wordt opgeheven aangezien een verhoogde halte nog meer gevaar oplevert op dat punt (er gebeurt op dat punt met enige regelmaat ongelukken door automobilisten die de bocht overschatten, de vluchtheuvel raken, of in een slip raken door te hoge snelheid i.c.m. een nat tramspoor.
Het grappige is dat de Margaretha van Hennebergwerg juist is aangepakt en de parkeerplaatsen zijn aangepast door ze iets verder van de straat af te plaatsen. Maar dit is dus (nog) niet voldoende?Lange_Dre schreef:Dat de Regio Citadis nog niet op lijn 2 rijd heeft niet te maken met het feit dat de 2 genoemde haltes nog niet tot 1 zijn samen gevoegd. De halte Burgemeester Hovylaan is aangepast zodat er een regio citadis kan halteren ( perron is versmald)
Nee het probleem ligt er onder andere door dat de route remise Zichtenburg - Kraayenstein nog niet helemaal geschikt is voor de bredere trams. (parkeer plaatsen staan op een deel nog te dicht tegen de tramrails aan. Ook het beginpunt in Leidschendam Noord moet nog opnieuw aangepakt worden. Daar heeft met niet slim nagedacht... waardoor er een bocht in de halte zit waardoor er een groot gat ontstaat tussen de tram en het perron. Terwijl er ruimte zat was voor 1 eiland perron (in en uit stap) de trams kunnen dan in de lus wachten. Of een instap perron aan de water kant... Haaglanden heeft dus goed zitten slapen bij het maken van de plannen al daar...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Ik vind dat niet heel erg vreemd, die tram zwenkt uit natuurlijk...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
De werkzaamheden zijn nog niet helemaal afgerond;)Edwin schreef: Het grappige is dat de Margaretha van Hennebergwerg juist is aangepakt en de parkeerplaatsen zijn aangepast door ze iets verder van de straat af te plaatsen. Maar dit is dus (nog) niet voldoende?
Nee dat is ook niet heel erg vreemd, echter had men dit bij het maken van de tekeningen al kunnen weten. Men heeft toen het plan door gezet en zijn er nu achter gekomen dat dit niet aceptabel is om in dienst te stellen..Bee schreef:Ik vind dat niet heel erg vreemd, die tram zwenkt uit natuurlijk...
Dus worden er weer nieuwe tekeningen gemaakt om vervolgens de halte weer op de schap te zetten...
Wie het nog snapt hoe Stadsgewest Haaglanden in tijden van bezuinigingen op het ov bezig is mag het mij uitleggen
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Waarom is dit niet acceptabel? Er zijn ook deuren die prima aansluiten op de halte. Als iemand slecht ter been is kan die persoon toch gewoon bij de middendeur instappen?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Laatste dat ik heb gehoord van een zeerbetrouwbare bron, zijn HTM en Haaglanden niet tevreden, en zijn er al nieuwe tekeningen gemaakt voor een instap halte tegen over de uitstap halte..RoelZ1 schreef:Waarom is dit niet acceptabel? Er zijn ook deuren die prima aansluiten op de halte. Als iemand slecht ter been is kan die persoon toch gewoon bij de middendeur instappen?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Ik las het in de gemeenteberichten. Er is een opbreekvergunning verleend voor de Margaretha van Hennebergwerg van 6-2-2012 t/m 6-4-2012. Ik ben benieuwd hoe goed de omleiding dan wordt gecommuniceerd. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom er maanden lang aan gewerkt is, dan maanden lang niks en nu opeens weer aan de slag. Doe alles in één keer goed.Lange_Dre schreef:De werkzaamheden zijn nog niet helemaal afgerond;)Edwin schreef: Het grappige is dat de Margaretha van Hennebergwerg juist is aangepakt en de parkeerplaatsen zijn aangepast door ze iets verder van de straat af te plaatsen. Maar dit is dus (nog) niet voldoende?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Ach, zo had ik ooit dat de straat opnieuw ingericht werd. Eerst werden er mooie nieuwe stoeptegels neergelegd. Twee dagen later de stoep weer open voor paaltjes langs de verkeersdrempel voor mijn deur. Twee dagen daarna weer open voor een boom. (Waarmee het nog slecht afgelopen is.)
Zo gaat dat in de gemeente Haaglanden.
Zo gaat dat in de gemeente Haaglanden.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
... en op vele andere plaatsen in den lande.iljitsch schreef:Ach, zo had ik ooit dat de straat opnieuw ingericht werd. Eerst werden er mooie nieuwe stoeptegels neergelegd. Twee dagen later de stoep weer open voor paaltjes langs de verkeersdrempel voor mijn deur. Twee dagen daarna weer open voor een boom. (Waarmee het nog slecht afgelopen is.)
Zo gaat dat in de gemeente Haaglanden.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Buschauffeurs HTM boos over dienstregeling
Buschauffeurs van de HTM zijn boos over de gevolgen van de nieuwe dienstregeling. Dat bleek dinsdag tijdens bijeenkomsten bij het vervoersbedrijf.
De rijtijden zijn korter geworden, maar doordat er minder bussen rijden staan er bij de haltes veel meer reizigers. Dat zorgt voor langere in- en uitstaptijden. Om op schema te blijven hebben de chauffeurs aan de eindpunten bijna geen pauze meer.
Voor de reizigers is het ook vervelend omdat zij te maken krijgen met overvolle bussen, zo stellen de chauffeurs. De HTM zegt dat er door de bezuinigingen minder bussen rijden. Het vervoersbedrijf gaat de klachten wel bekijken.
Bron: DenHaag FM.
Buschauffeurs van de HTM zijn boos over de gevolgen van de nieuwe dienstregeling. Dat bleek dinsdag tijdens bijeenkomsten bij het vervoersbedrijf.
De rijtijden zijn korter geworden, maar doordat er minder bussen rijden staan er bij de haltes veel meer reizigers. Dat zorgt voor langere in- en uitstaptijden. Om op schema te blijven hebben de chauffeurs aan de eindpunten bijna geen pauze meer.
Voor de reizigers is het ook vervelend omdat zij te maken krijgen met overvolle bussen, zo stellen de chauffeurs. De HTM zegt dat er door de bezuinigingen minder bussen rijden. Het vervoersbedrijf gaat de klachten wel bekijken.
Bron: DenHaag FM.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 12 december 2011 Haaglanden
Sinds enkele weken staan, in ieder geval op de haltes tussen Kraayensteinlaan en DH CS zogenaamde wyberbordjes, zie ook: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2012003. Zelfs op de huidige halte Loosduinse Hoofdstraat. Zou de Citadissen dan daar toch gaan stoppen, of zou het tijdelijk zijn?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten