Dat zou normaal gesproken uit een deel van de tarieven betaald moeten worden (zeg een paar procent). Om weer eens een link te leggen met het onderwerp van deze draad: incidentele reizigers worden afgeschrikt door de hoge aanschafkosten van de kaart, die in geen verhouding staan tot het enkele ritje dat ze willen maken. De wagenverkoop is ook flink duurder geworden, dus hup, alle keuzereizigers weer de auto in.Bee schreef:De fraudesystemen kunnen binnen 24 uur constateren dat jij illegale handelingen hebt verricht met je kaart. Nieuwe kaarten zijn voorzien van een chip die op dit moment nog niet gekraakt is en een operatie is in voorbereiding om nog een ander model chips te introduceren. Die 7,50 worden dus besteed om het vertrouwen van het systeem in stand te houden.
Brabant: Bus wordt gemeden door OV-chipkaart
Re: Brabant: Bus wordt gemeden door OV-chipkaart
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Brabant: Bus wordt gemeden door OV-chipkaart
Onze magneetstrip op de PIN passen is anders net zo onveilig hoor. Overigens is het een kwestie van tijd voordat slimmers ook onze chip in de PIN pas kunnen clonen en kopiëren.
For Your Railroad Adventures
Re: Brabant: Bus wordt gemeden door OV-chipkaart
Sterker nog, "het nieuwe pinnen", wat zogenaamd niet te kraken valt, is allang gekraakt.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Brabant: Bus wordt gemeden door OV-chipkaart
iPhone maakt er weer is slimmers van. Ik bedoelde natuurlijk skimmers.
Gekko, laat die bobo's nou in hun waan. Die chip op de PIN pas is echt veilig. Echt waar.
Gekko, laat die bobo's nou in hun waan. Die chip op de PIN pas is echt veilig. Echt waar.
For Your Railroad Adventures
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Brabant: Bus wordt gemeden door OV-chipkaart
Alles is uiteindelijk te kraken, maar je moet wel afwegen wat het voordeel is van een kraker (een pinpas is lucratiever dan een ov-chipkaart), hoeveel moeite een kraker moet doen voor het kraken van een pas (skimapparatuur installeren, ov-chipkaart afluisteren, etc.) en welke aanvullende maatregelen er zijn genomen. Voor de ov-chipkaart is de winst relatief laag (ja, je kunt gratis reizen) en de controlesystemen werken min of meer (24 uur betwijfel ik, maar binnen een week is een fraudekaart wel geblokkeerd).
Het kraken van een pinpas met de nieuwe standaard is veel ingewikkelder en beter beveiligd, maar de opbrengsten van een kraak zijn dan ook weer een stuk hoger. Gratis reizen is wel aardig, maar 1000 euro uit de muur tappen is natuurlijk een stuk leuker voor een crimineel.
Dat gezegd hebbende heeft TLS wel lang gewacht met het vervangen van kaarten. Momenteel heb je als consument/reiziger niet zo'n last van fraudeurs, hopelijk blijft dat de komende jaren ook zo. We zitten nog wel een tijdje vast aan de oude chips.
Het kraken van een pinpas met de nieuwe standaard is veel ingewikkelder en beter beveiligd, maar de opbrengsten van een kraak zijn dan ook weer een stuk hoger. Gratis reizen is wel aardig, maar 1000 euro uit de muur tappen is natuurlijk een stuk leuker voor een crimineel.
Dat gezegd hebbende heeft TLS wel lang gewacht met het vervangen van kaarten. Momenteel heb je als consument/reiziger niet zo'n last van fraudeurs, hopelijk blijft dat de komende jaren ook zo. We zitten nog wel een tijdje vast aan de oude chips.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten