"Bus in brand, eerst uitchecken"

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

"Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Edwin »

Bus in brand, eerst uitchecken

Bij een brand in een Gelderse bus is geen paniek uitgebroken. De chauffeur zette de wagen stil langs de weg om de boel te blussen en nietsvermoedende passagiers besloten uit te checken alvorens de bus te verlaten.

Buschauffeur Marcel Melssen reed met zijn passagiers van Druten naar Nijmegen toen hij onraad rook. "Hij trok steeds iets naar rechts", zegt hij tegen de Gelderlander. "Op een gegeven moment rook ik een schoeilucht. Dat werd alleen maar erger toen ik Beuningen naderde. Toen ik duidelijk een brandlucht rook, heb ik de bus stilgezet en iedereen naar buiten gestuurd."

Paniek bleef echter uit. "Iedereen wilde eerst nog uitchecken met de OV-chipkaart," aldus Melssen. "Ik moest toch even duidelijk maken dat dat nu even niet belangrijk was.

Bron: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... ecken.html


UItchecken is in mijn ogen wel belangrijk, scheelt voor iedereen die op saldo reist weer een keer minder declareren en mensen met een abonnement of studentenreisproduct één stap dichterbij het blokkeren van de kaart minder.
Laatst gewijzigd door Edwin op wo 21 dec 2011, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Suus »

Als er een levensgevaarlijke situatie dreigt zijn er echt wel belangrijkere dingen dan even uitchecken :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Edwin »

Zo levensgevaarlijk was dit niet, lijkt mij. Er was geen uitslaande brand.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Suus »

Het verraderlijke aan een brand is dat je niet weet hoe snel het erger gaat worden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door webguy »

Precies, en je weet ook niet wanneer de OV-Chipkaart apparatuur er mee ophoudt, en ook niet of die bus ooit nog een stalling ziet om reisgegevens up te loaden.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door hauptbahnhof »

Maar dat maakt toch niet uit?
Als er uitgecheckt is, dan staat het op de kaart geschreven.

Toen ik achter de balie gebeurde het wel 's dat er ergens een reis niet tussen staat. Stond er gewoon iets als "saldo verschil €xx,xx". (wel in het engels natuurlijk maar dat is al meer dan een jaar geleden dus weet niet meer precies wat het was).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door fogeltje »

Klopt, een check-out staat altijd op de kaart, maar dan moet je wel snel genoeg bij een balie of automaat een uitdraai laten maken.

Maar als je niet bent uitgecheckt dan staat dat niet op de kaart ;) Ik zie de claimafwerking al:
"Ik heb niet kunnen uitchecken. Ik ben net buiten Beuningen daar en daar uitgestapt maar kon niet meer uitchecken omdat de validatoren reeds verschroeid waren. Hierdoor is nu vier euro van mijn chipkaart afgeschreven. Uitgaande van de laatste halte (xx, yy) die we gepasseerd zijn had de ritprijs x,xx moeten bedragen. Graag zie ik het verschil terug."

Antwoord: "U bent niet uitgestapt bij een bestaande halte. Derhalve kunnen we de werkelijke ritprijs niet bepalen en ook niet tot restitutie overgaan. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft". :mrgreen:

Of nog erger: "Volgens ons systeem bent u niet ingecheckt in deze bus. Wij kunnen uw claim dus ook niet afhandelen. Wij kunnen ook geen verder onderzoek doen aangezien de bus die u noemt volledig is uitgebrand en alle gegevens verloren gegaan zijn".
"Een touringcar is geen bus"
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Tristan »

Nóg een reden om de chipkaart af te schaffen :6 , want met een strippenkaart (of een ander papieren vervoersbewijs) was dit niet gebeurd.

Papieren vervoersbewijzen hadden die brand natuurlijk niet kunnen voorkomen, maar dan had men wel de bus snel kunnen verlaten en zodra de vervangende bus gearriveerd was, kon men weer snel instappen. Dit allemaal zonder restitutie-ellende.

Lang leve de strippenkaart en andere papieren vervoersbewijzen :Y
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Freek »

Overigens lijkt het nog wel mogelijk om met de bus te rijden, zo getuige de foto en film bij dit artikel op de website van De Gelderlander:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/w ... vlogen.ece
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Suus »

Ik vind het knap dat Tristan het verhaal elke keer weer zo kan maken dat alles uiteindelijk de schuld is van de OV-Chipkaart :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door fogeltje »

Als ze een half uur moesten wachten was het toch gewoon de volgende bus en geen vervangende?
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Freek »

Er staan mensen in de reacties die stellen dat het 10-15 minuten was. Dan kan het wel een vervangende bus zijn geweest
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door MdJ »

Lijn 85 (want Druten-Beuningen-Nijmegen) rijdt in de ochtendspits om het kwartier. :wink: Was dus gewoon de volgende :)
Bij twijfel: gebruik beton.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door deadlock »

Edwin schreef:UItchecken is in mijn ogen wel belangrijk, scheelt voor iedereen die op saldo reist weer een keer minder declareren en mensen met een abonnement of studentenreisproduct één stap dichterbij het blokkeren van de kaart minder.
Hollander :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
TLP
Berichten: 1560
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door TLP »

Bee schreef:Ik vind het knap dat Tristan het verhaal elke keer weer zo kan maken dat alles uiteindelijk de schuld is van de OV-Chipkaart :')
Sorry, maar wie is dat :?:
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: "Bus in brand, eerst uitchecken"

Bericht door Abracadabram »

Moet je twee reacties lezen boven de ene die je quote.

Hij heeft een heel herkenbaar anti-chipkaart plaatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten