Dienstregeling GVB 2012 #2

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Klaasje »

Vanmiddag toen ik in de 53 zat hing er zo'n combinomormel in het metrostel. Je kan niet eens een onderscheid tussen de metrolijnen zien terwijl het tramnet zeer prominent is afgedrukt. :neg:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Je kunt ook overdrijven. De lijnen die het metrotraject springt wel eruit, alleen niet als elke lijn apart en dat is minder...
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door FLJ »

Ben het met Klaasje eens, het is niet echt een metrokaart meer. Daarentegen staat de losse metroroutes nog wel gewoon boven de deuren dus een goede zet om nu ook kaarten op te hangen met meer dan alleen de metrolijnen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

@ Bee: Waar heb je die info van lijn 26 vandaan?

Ik vind die metrokaart niet zo'n drama; Er hangen immers gewoon de normale routestickers boven de deuren.
De metrolijnen mochten idd wel hun eigen kleur houden maar dat neem ik maar voor lief.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Klaasje »

Die eigen kleur van de metrolijnen vindt ik juist in de Metro behoorlijk belangrijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

@Hauptbahnhof: Mondelinge vragen van gemeenteraadslid Manuel van D66 aan wethouder Wiebes.

Zie de video hier, vanaf 1 uur 11 minuten.

Ik zag ook een kop van een artikel bij de doorbladeren van de Parool maar had het gisteren al voorbij zien komen toen ik zat te lezen of het bij de gemeenteraad al over het nieuwe rapport van Wiebes zou gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

Bee schreef:In de koekblikken die ik heb gehad is nog niets aangepast.

Per 1 januari wordt het verboden fietsen mee te nemen in tram 26 tijdens de spitsuren. De gemeenteraad is ziedend maar heeft in 2009 zelf tot die regel besloten.
De incompetentie van de dames en heren gemeenteraadsleden begint groteske vormen aan te nemen. Terug naar de basis. Waarom mochten fietsen in tram 26 mee? Omdat de gemeenteraad destijds besloten had dat de nieuwe wijk IJburg te ver was voor fietsforensisme, en ter compensatie zouden de inwoners gegarandeerd een mogelijkheid hebben om de fiets in de tram mee te nemen. Normaliter is dat alleen voor metromaterieel weggelegd, maar dat was nou juist net wegbezuinigd, en om toch dezelfde kwaliteit te bieden zijn dus die fietsrekjes er gekomen. Kortom, hier wordt een belofte (hoe zeer je het ook oneens met het feit dat er uberhaupt fietsen mee mogen met trams) flagant gebroken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Klaasje »

Die hele IJ-tram had dan ook gewoon een volwaardige sneltram moeten zijn en ook niet een opgevoerde stadstram.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

In de PvE van de concessie 2012 stond dat de vervoerder zelf mocht bepalen of ze fietsen toelaten in metro en IJ-tram en wanneer dat het geval zou zijn. De gemeenteraad heeft dat zonder boe of bah goedgekeurd.

Het GVB had de fietsen dus ook volledig kunnen verbannen maar heeft nu besloten ze alleen in de spitsuren te verbannen, daarmee nog tegemoetkomend aan de reiziger.
Laatst gewijzigd door Suus op do 22 dec 2011, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Milco »

Ik zat net even op de site van het GVB te kijken, maar m.u.v. de veerdiensten staat er nog geen enkele dienstregeling van 2012 online. :( Gaat dit pas op 31 december gebeuren, enkele uren van te voren? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Milco1995 schreef:Ik zat net even op de site van het GVB te kijken, maar m.u.v. de veerdiensten staat er nog geen enkele dienstregeling van 2012 online. :( Gaat dit pas op 31 december gebeuren, enkele uren van te voren? :?
Ze staan allang online hoor, in de linkerkolom de eerste optie. De tweede optie is de huidige dienstregeling. Zelfs alle PDF-jes van de lijnfolders zijn online gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Milco »

Waar dan? Kijk ik zeker verkeerd ofzo... :?
Want als ik op "Vertrektijden van 1 januari tot en met 15 juli 2012" klik en dan op "dienstregeling", dan krijg ik alleen de veren te zien. Klik ik nou op "haltevertrektijden", dan zie ik zowel bij "Kies een halte:" als bij "Kies een lijn:" een leeg, wit vak te zien :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Je kiest dienstregeling en dan krijg je een lijst van alle lijnen te zien. Klik op een lijn en rechtsbovenaan staat ook nog een PDF-logo voor het dienstregelingboekje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door STF »

Er zit zo te zien weer exact dezelfde fout als vorig jaar in; met Internet Explorer zie je slechts de veren, terwijl je met andere browsers ook de metro, tram en bus dienstregelingen ziet staan.
Frapant hoor, dat de huidige dienstregeling altijd wel goed werkt in IE terwijl een toekomstige dienstregeling op de veren na, niet zichtbaar is...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Zo te zien de wissels op cs al aangepast voor lijn 25. Het wissel op de kamperbrug brandt rechtdoor terwijl ik dat wissel niet berijd. Het wissel tussen spoor 1 en 3 op CS oost reageerde helemaal niet. Dus de 3e rit heb ik het maar handmatig met rechtdoor bediend...
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door robert55 »

En verder: veel trams hebben recent [laatste dagen?] een 9292 sticker aan de achterzijde [tweerichtingswagens beide koppen gekregen] plus een klein gvb logotje op de koppen bij het wagennummer.
Tot nu toe gezien op alle types, behalve de blokkendozen. Teken van het naderend einde?
(aan de andere kant: op Lekstraat combino'ook nog niet altijd)
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door FLJ »

Ook een tweetal Blokkdozen hebben de stickers gekregen. Daarnaast krijgen ook alle metro's deze stickers, waarbij bij de Zilvermeeuwen het wagennummer op de kop verdwenen is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Fietsenupdate.

Vandaag stond er in het Parool een groot stuk over op pagina 18/19, helaas is het nog niet online gezet op de site of in LexisNexis, maar het komt er op neer dat fietsen voortaan tijdens de spits in tram en metro verboden zijn tussen 7:00 en 9:00 en tussen 16:00 en 18:30.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

Bee schreef:Fietsenupdate.

Vandaag stond er in het Parool een groot stuk over op pagina 18/19, helaas is het nog niet online gezet op de site of in LexisNexis, maar het komt er op neer dat fietsen voortaan tijdens de spits in tram en metro verboden zijn tussen 7:00 en 9:00 en tussen 16:00 en 18:30.
Nou, daar zullen de scholieren en forensen blij mee zijn. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Opsodemieteren met die fietsen, personeel en reizigers die hun fiets niet meenemen worden er niet vrolijk van.

Er is dan wel een fietsenafdeling in de koekblikken, maar zonder fatsoenlijke voorzieningen omdat in de meeste metro's veel of alle palen verdwenen zijn (duidelijk zichtbaar aan de gaten in vloer en plafond) en het dus een ongegeneerd zooitje wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Erg handig dat je nu óók in de metro's eindelijk een duidelijk overzicht hebt van het volledige Amsterdamse railnetwerk. De "Tramkaart" veranderen in "Metrokaart" en niet eens de metro lijnkleuren doorvoeren is weer typisch klassiek gevalletje halfbakken werk en de makkelijkste weg nemen. "Consistentie" is ook maar een vies woord natuurlijk, vóóral niet aan doen... :wink:
robert55 schreef:En verder: veel trams hebben recent [laatste dagen?] een 9292 sticker aan de achterzijde [tweerichtingswagens beide koppen gekregen] plus een klein gvb logotje op de koppen bij het wagennummer.
GVB had het niet lelijker kunnen doen al hadden ze het geprobeerd volgens mij. Alles behalve esthetisch van die grote witte vlakken. Samen met die nog lelijkere "Deze X rijdt op groene stroom" stickers zijn ze weer goed bezig! :mrgreen:
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Alargule »

TLP schreef:Nou, daar zullen de scholieren en forensen blij mee zijn. :?
Die kunnen toch gewoon fietsen naar school/werk? ;)

Ik zie de oude Mijksenaarkaarten nu in rap tempo vervangen worden door de metrokaarten-die-eigenlijk-tramkaarten-zijn-maar-zo-niet-genoemd-mogen-worden-omdat-ze-nou-eenmaal-in-de-metro-hangen-metrokaarten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Ardan »

Die kaart moet ook anders heten. In het Duits heet het zo mooi 'Schienennetzplan', hoe vertaal je zoiets in een Nederlands woord dat ook nog mooi klinkt..
Ik doe ook maar wat
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door willy84 »

Bee schreef:Fietsenupdate.

Vandaag stond er in het Parool een groot stuk over op pagina 18/19, helaas is het nog niet online gezet op de site of in LexisNexis, maar het komt er op neer dat fietsen voortaan tijdens de spits in tram en metro verboden zijn tussen 7:00 en 9:00 en tussen 16:00 en 18:30.
Hier ben ik zeer blij mee. Weg met die fietsen tegen je aan. Veel metroritten zijn helemaal niet geschikt voor fietsvervoer vanwege de drukte. Ik heb de indruk dat het vaak gaat om mensen die te lui zijn om te fietsen.
immer kwaliteits posts
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door robert55 »

R-Flow schreef:
robert55 schreef:En verder: veel trams hebben recent [laatste dagen?] een 9292 sticker aan de achterzijde [tweerichtingswagens beide koppen gekregen] plus een klein gvb logotje op de koppen bij het wagennummer.
GVB had het niet lelijker kunnen doen al hadden ze het geprobeerd volgens mij. Alles behalve esthetisch van die grote witte vlakken. Samen met die nog lelijkere "Deze X rijdt op groene stroom" stickers zijn ze weer goed bezig! :mrgreen:
Nou, die groenstroomstickers zijn in ieder geval afbreekbaar, althans ze zien er soms al behoorlijk gehavend uit. DE 9292 sticker is niet transparant, maar witter dan het wit van de combino's
Het logotje staat boven het wagennummer [bij de nieuwere bussen ernaast geloof ik], behalve bij de BN trams, daar staat het er onder. In de details [lettertype en grootte, plaatsing] is de hele huisstijl een ratjetoe geworden. Ongeïnspireerd was het altijd al. Maar ik geloof niet dat het opzet is, gewoon onvermogen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten