Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Nee dat niet. Ik heb gewoon 1 kaart
Ik weet niet of dat probleem bij Veolia ergens zou kunnen spelen overigens. Nou ja, dat moet wel, het Dalurenoost product is immers in heel Gelderland geldig en dat grenst vast wel ergens aan het gebied van Veolia Noord-Brabant.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Daniel »

Inderdaad... in Den Bosch is dat probleem mogelijk als je vanuit een Rivierenlandse bus op de bus naar Tilburg overstapt :wink:
En in Gorinchem trouwens ook in de toekomst bij een overstap van lijn 47 op de streeklijn die de buurtbus naar Werkendam vervangt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

In 's-Hertogenbosch is het dan dus helemaal leuk, dan stap je over van Arriva op Arriva (als je verder gaat naar Oost-Brabant ofzo) en heb je dat gezeik nog steeds.

Maar om op Veolia terug te komen, vraag me af hoe die daar mee omgaan. Heb nog nooit een claim ingediend bij dat bedrijf omdat ik er nooit mee gereisd heb op de OVC, met Veolia Brabant heb ik nog helemaal nooit een reis gemaakt.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

Veolia gaat over het algemeen goed met klachten om is mijn ervaring. Ik heb een lange tijd terug een klacht ingediend dat er bij een halte waar ik vroeger vaak instapte de vertrekstaten ontbreekten. binnen 2 weken nadat ik reactie had ontvangen op mijn klacht hingen er nieuwe. Ander voorbeeld in dit geval een compliment. Ik was een keer met een chauffeur mee en hij had wat problemen met een zwartrijder. We hadden het erover dat ik een compliment in moest dienen om te kijken of het compliment ook echt bij de chauf terechtkwam. (chauffeur dacht dat ze er niks mee deden.) ik dien dus een compliment in krijg een mail en brief thuis dat het door gingen geven aan de betreffende chauffeur. en jawel de chauffeur had het compliment ontvangen wat ie dus niet verwacht had. Dus mijn ervaringen met de klachtafhandeling bij Veolia zijn positief. Dat waren dan wel geen klachten over de OVChip. maar laatst dus een klachgt ingediend over een rit waarvoor ik dus teveel betaald had. Geld is inmiddels teruggestort.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Veolia limburg gaat goed, onlangs mijn instaptarief teruggekregen, 3x. Via de bank en niet als product.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Volgensmij gaat arriva brabant op Arriva gelderland wel goed met beide producten op een kaart, denk ik... Veolia limburg op Hermes sre gaat ook goed met de kortingen. Je betaald alleen de extra instap met korting.
Voor zover ik het begrijp gaat het fout als je beide ritten maakt met cxx en haar dochters.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik heb hier en daar opgevangen dat hele euvel vooral zou liggen aan Infoxx, maar dat heb ik ook alleen van horen zeggen en weet niet meer van waar. Met andere woorden, als Arriva in heel Nederland zou rijden, dan zouden de producten wellicht wel samen gaan.

Overigens heeft Connexxion mijn beide compensaties beschikbaar gesteld op kaart 1 terwijl de claim over de spooktransactie ging over kaart 2. Maakt voor mij niets uit natuurlijk, maar het viel me wel op. Zal voor hun wel makkelijk zijn zo denk ik, gewoon alles via 1 kaart afhandelen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

De voorwaarden van het Brabant prodcut is eindelijk aangepast:

op lijn 99 is het prodcut geldig op de gehele lijn, maar alleen bij bussen van Arriva.
hehe, het kan ook niet anders. Ik kan niet nl niet op de grens uitchecken en weer inchecken (het resultaat is hetzelfde, je krijgt altijd de korting, of je nu wil of niet)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Goed om te horen, bedankt voor het bericht huib! Ik vraag me overigens af of Dalurenoost ook op de hele 99 toegepast wordt als je in een Novio bus zit. Zou me niks verbazen als Connexxion het zo heeft gebouwd dat de korting na Grave ophoudt. Maar proberen ga ik het niet, ik reis sinds 3 november zoveel mogelijk met touringcarren of Arriva. Ik vermijd die roze Brengers als de pest sindsdien.

Ook geeft 9292 nog steeds twee tarieven voor lijn weer, afhankelijk van de vervoerder. Maar volgens mij hanteren zowel Novio als Arriva allebei het duurdere Novio tarief voor de gehele lijn.

En natuurlijk zou het wel anders kunnen, huib. Ik had Connexxion er nog wel voor aangezien, als deze in Oost-Brabant gereden hadden, dat ze zouden zeggen "dan schaf je maar een tweede kaart zonder product aan en wisselt in Grave van kaart". Bij Connexxion sta ik nergens meer van te kijken.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Freek »

Connexxion had al eerder dan Arriva geregeld dat de dalkorting Oost op de gehele lijn 99 geldig was. Arriva wilde dit volgens Cxx juist eerst niet invoeren, maar daar hebben ze over lopen 'vechten' waarbij Cxx voorstander was voor invoering van het dalkorting Brabant op gehele lijn bij Arriva bussen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Connexxion had al eerder dan Arriva geregeld dat de dalkorting Oost op de gehele lijn 99 geldig was. Arriva wilde dit volgens Cxx juist eerst niet invoeren, maar daar hebben ze over lopen 'vechten' waarbij Cxx voorstander was voor invoering van het dalkorting Brabant op gehele lijn bij Arriva bussen.
Dat is dan wel aardig om te horen. Mijn negatieve beeld voor Connexxion is dan ten onrechte zo heel negatief. Als ze nu eens afspraken gingen maken over dat dubbele instaptarief en hun klanten dat gewoon terugbetalen terwijl men aan de technische oplossing werkt, dan hoor je mij voorlopig niet meer zeuren. Maar ja, dat weigeren beide vervoerders.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door webguy »

Geld terugbetalen is zo, ook op de korte termijn, geen houdbare situatie. 20 cent teruggeven elke dag kost 5x zoveel om te administreren...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Is dat mijn probleem? Ik heb dat falend systeem niet ontworpen en wilde het ook niet koste wat het kost invoeren terwijl deze problemen al bekend waren! Ik had het prima gevonden om de strippenkaart nog een tijd als alternatief te gebruiken terwijl ze de problemen oplossen, dat is dan juist extra druk om met en oplossing te komen. Maar ze lossen niks op, ook nu niet, want waarom zouden ze? Dit is gewoon extra geld makkelijk vangen en de overheden doen er toch niets aan. En als ze het echt willen aanpakken en in de tussentijd klantvriendelijk willen zijn, dan denk ik ook dat het restitutieproces makkelijker en goedkoper kan. Reken maar dat ik elke cent die ik om andere reden teveel betaal terugvraag, ook al gaat het maar om vier cent. Bovendien heb ik laatst eens een optelsommetje gemaakt, ik zit in totaal al bijna aan twintig euro die ik aan restitutie heb teruggekregen van verschillende vervoerders. Dat is toch weer zeker 2 dagen op en neer (en nog een keer heen).
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door webguy »

Ik zeg inderdaad ook dat ze het moeten oplossen, maar je snapt zeker vanuit een puur praktisch, operations oogpunt dat het niet te doen is om zo geld uit te blijven keren omdat het te veel administratieve handelingen betreft. Eigenlijk moeten ze het gewoon automatisch doen, zodat je het zelf kan ophalen bij een ophaalautomaat: dat doet Connexxion ook als er software fouten zijn...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik zie dit juist als een mooie stok achter de deur om de vervoerders aan te sporen eindelijk met een oplossing te komen. Verder zal het het mij eerlijk gezegd een worst wezen wat het Connexxion en Arriva allemaal kost aan tijd en administratiekosten. De chipkaart is te snel ingevoerd en het oude systeem te snel afgeschaft en daar mag de klant de dupe niet van zijn en de vervoerders stonden daar om te springen. Het is in het bedrijfsleven normaal om een oud systeem nog een tijd te laten draaien tot een nieuw systeem een beetje naar behoren werkt. Verder denk ik wel een beetje aan de vervoerder en declareer op 1 dag alles voor 1 week in plaats van meteen voor elke foute transactie een formulier in te vullen. Ik weet niet of het administratief voor hen iets uitmaakt, ik moet nog steeds even veel formulieren invullen, maar ze komen wel allemaal min of meer op hetzelfde moment binnen dus ze zouden die allemaal in 1x kunnen afhandelen (wat soms ook gebeurt, dan krijg ik 1x restitutie voor meerdere aanvragen, maar soms krijg ik gewoon ook vier keer vier cent, dat varieert). Verder heeft Connexxion me ook wel eens teveel teruggegeven, dan ben ik wel zo redelijk om de eerst volgende keren dat ik voor vier cent gedupeerd ben niet het geld terug te vorderen. Maar gezien het overstapgedoe stop ik daar denk ik mee, ook mijn geduld heeft grenzen.

Als dat automatisch zou kunnen, dat zou natuurlijk voor beide partijen de prettigste oplossing zijn; klant geen gedoe, vervoerder weinig administratieve kosten.

Ik zie overigens in mijn administratie dat mijn laatste claims inmiddels 2 weken oud zijn...als ik daar deze week niks van hoor (meestal hoor ik iets op woensdag, soms dinsdag), dan moet er een herinnering richting Connexxion. Want 3 weken verwerkingstijd is ook voor Connexxion tegenwoordig best lang, meestal is alles binnen twee weken netjes afgehandeld (en dit keer gaat het ook om meer dan 4 cent).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Voordat ik van Arriva laatst die reactie had gehad had ik al nieuwe claims ingediend. Ik ging er niet vanuit daar nog iets van te horen omdat in het vorige bericht stond dat ze eenmalig aan mijn eis zouden voldoen omdat het een probleem van Connexxion is. Nu krijg ik vandaag melding dat ik 79 cent terug krijg (heb overigens maar 47 cent gedeclareerd, ik had immers korting) voor een van die latere keren. Er staat nog wel dit bij: "Tevens kunt u met beide producten op 1 kaart reizen." Daarmee spreekt de klantenservice medewerker (is met dezelfde naam ondertekend als de vorige keer) zichzelf tegen aangezien hij de vorige keer meldde dat ik bij ARRIVA met beide producten op 1 kaart kan reizen maar niet bij Connexxion...dat is een wezenlijk verschil aangezien Connexxion de stadsdienst in Nijmegen uitvoert. Ik krijg zoveel tegenstrijdige dingen te horen dat ik het zelf onderhand ook niet meer weet. Of heeft Connexxion toevallige vorige week zijn systeem op de schop gegooid en werkt het daar nu allemaal? Dat zou natuurlijk mooi zijn, maar verwacht ik niet (bovendien zit ik dan met het feit dat die schijtproducten nog steeds op twee kaarten staan en ik bang ben dat overzetten niet mogelijk is en ze doodleuk adviseren daluren NB nog eens aan te schaffen).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Had ze even voorgerekend wat ze vangen als de handheld geen korting geeft op lijn 26. Per 1-1-2012.
380 reiz. Per dag. 50% betaald, rest is stud.kaart. gemiddelde rit is neerkant, laatste halte. Prijs voltarief 2.75. Ga er vanuit dat 40% leerling is tot 18. Rest reist met daltarief. Dus korting ong. 50%.
Dus 190 reiz. * 2.75*50% * 220 dagen is ruim 50.000 euro.
marjolein
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 10:23

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door marjolein »

Hoi!

Is er iemand die mij kan vertellen of het dalproduct van Veolia en het dalproduct Oost-Nederland inmiddels samen op één ov-chipkaart werken? Het gaat mij niet om buslijnen die beide gebeiden doorkruisen ofzo, nee, ik wil gewoon beide producten op mijn ov-chipkaart zetten en dan in Limburg met de Veolia korting reizen en in Gelderland met de Oost-Nederlandkorting.

Ik weet dat dit topic over Noord-Brabant gaat, maar de thread leek me de meest relevante om de vraag te stellen.

Dank!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik heb geantwoord op je privebericht. De korte samenvatting, ik denk dat het WEL goed gaat, uitgaande van de ervaring die ik heb met Dalurenoost en het Limboproduct op 1 kaart (ook al heb ik het Limboproduct nog nooit gebruikt) en het feit dat ik uit betrouwbare bron vernomen heb dat Daluren Noord-Brabant en het Limboproduct op 1 kaart ook goed gaat.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Daniel »

Ik kan bevestigen dat het goed gaat... had ze het afgelopen jaar ook beide op m'n kaart staan en kreeg keurig korting in beide gebieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Vanaf 1 januari worden de tarieven in de regio Eindhoven en Brabant geïndexeerd.
Nieuwe tarieven
* OV-ritkaartje: het tarief wijzigt niet, dit blijft €3,=
* basistarief OV-chipkaart: 0,83
* kilometertarief: € 0,132
* dalkorting: € 10,50
* jeugdabonnement: € 78,70


Helaas heeft men toch niet geluisterd. Deze absurde, schandelige verhogingen, zal het OV nog meer schade toedoen. Men zal het nooit leren en een paar hoge 'pieten' zullen zich toch eens moeten gaan afvragen of dat wat men doet wel de juiste stap is. maw. Is men wel goed bij het hoofd ?

edit; Het 3 euro kaartje MOCHT niet worden verhoogd. dit gaan zijn in juli 2012 dus wel doen, en men pakt direct de extra misgelopen inkomsten van jan-juni er ineenkeer bij... Dat is het plan.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Gekko123 »

[flauwemodus]Die hoge 'pieten' zijn naar hun idee wel goed bezig, want die willen niets liever dan iedereen de auto in pesten. Dan krijgen ze waarschijnlijk een dikke vette bonus van enkele miljoenen omdat er geen geld meer naar het OV hoeft te gaan.[/flauwemodus]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Suus »

Tja, het is of deze tariefstijging of minder OV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Wat gaat het dan vanaf juli worden? 5 euro ofzo? Of gaan ze schalen naar afstand?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Tja, het is of deze tariefstijging of minder OV.
En uiteindelijk wordt het allebei.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten