Mag ik even kwijt #101

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Fles »

Serious request doe ik niet aan mee :neg:

Zolang er in Nederland zelf nog genoeg armoede is moeten we daar eerst maar eens wat aan doen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Caspar »

Deel de mening van Fles.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Suus »

Ik doneer elke maand sowieso al naar het Rode Kruis omdat het een van de weinige organisaties die zowel in binnen- als buitenland kunnen helpen indien nodig, ik vind het dus geen enkel probleem dat ze een keer per jaar een actie houden om de problemen in het buitenland die nog veel groter zijn dan onze problemen onder de aandacht brengen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door STF »

Zaterdag sluit de inschrijftermijn voor de oudejaarsavondviering bij ons op de camping in het café-restaurant, gaat me toch een drukke boel worden joh; nul inschrijvingen...

Vorig jaar niemand door de extreme hoeveelheid sneeuw, twee jaar geleden redelijk wat aanmeldingen maar kort daarna vrijwel allemaal afzeggingen gekregen wegens de sneeuw, drie jaar geleden de zaal behoorlijk vol, vier jaar geleden de zaal echt afgeladen vol, vijf jaar geleden behoorlijk vol en zes jaar geleden halfvol.

Kan ik hieruit concluderen dat het tussen nu en eind december nog extreem gaat sneeuwen? :Y

Het kerstdiner heeft nooit storm gelopen, hebben we daarom in 2010 voor het laatst georganiseerd. (Je kunt aankomende kerst best bij ons in het restaurant komen eten, maar dat zijn dan gewoon de standaard gerechten van de menukaart.)

Ook qua kamperen loopt de winter totaal niet meer, de zomers worden juist steeds drukker terwijl je de laatste twee à drie jaar in de maanden december tot en met februari vrijwel niemand meer ziet. Sinds dit jaar was het zelfs in november al voortdurend leeg op de camping. Zes jaar geleden ging er vrijwel geen winterdag voorbij dat de camping echt volledig leeg was, er stonden er altijd wel een paar. Daarom dat dit de allerlaatste winter is dat we nog vrijwel altijd open zijn met camping, cafe en restaurant.
Toevallig hebben we de afgelopen paar dagen telkens wel een paar cafegasten gehad maar in de week daarvoor hebben we helemaal niemand gehad. Vroeger hadden we een paar cafebezoekers die het hele jaar door, vrijwel elke dag kwamen maar drie zijn er verhuisd en de vierde is overleden.

Ik ben de laatste weken steeds vaker tijdens openingstijden van het cafe-restaurant gewoon met het OV op pad, mijn ouders voeren elke keer weer een toneelstuk op wanneer ik thuiskom, hoe druk ze het hebben gehad aan de bar; stress stress stress. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Fles »

Hmm. De zaken drogen behoorlijk op dus. Zal het niet gewoon aan de crisis liggen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Serious request doe ik niet aan mee :neg:

Zolang er in Nederland zelf nog genoeg armoede is moeten we daar eerst maar eens wat aan doen.
Dat is geen argument. Ten eerste niet omdat het geen overheidsgeld betreft maar giften van mensen zelf en ten tweede omdat de Nederlandse zogenaamde armoede veelal mensen betreft die naar de voedselbank gaan en wel een flatscreen hebben.

Ik geef trouwens ook niet maar dat is gewoon omdat ik er zelf beter bier voor kan kopen.
Laatst gewijzigd door deadlock op vr 23 dec 2011, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Caspar »

Of is er een concurrent gekomen in de omgeving?
Ik zag het in hotels in de plaats Bergen ook, ieder jaar kwamen er bij een hoop hotels op normaal drukke tijden steeds wat minder mensen. Een aantal hotels waar het 20 jaar geleden altijd helemaal vol geparkeerd stond in de zomer en rond feestdagen, zijn nu zelfs gesloten tot nader order. Het blijkt dat die hotels het altijd moesten hebben van trouwe vaste klanten, en dat die 1: overlijden, 2: eens wat anders willen na 15 jaar, 3: bezuinigen door de crisis etc.
Daarnaast valt op dat mensen vaker kiezen voor de concurrentie van hotels die adverteren op billboards, brochures, bekend zijn van een keten of meedoen aan allerlei hotelbonnen acties zoals Vakantieveilingen of Groupon etc. De familiebedrijfjes kunnen het niet meer bijbenen en raken daardoor verouderd en soms zelfs vervallen.

In de 5 jaar dat ik een bijbaantje had bij een Best Western hotel viel me ook mooi op hoe de 'klant' veranderde door die tijd heen. In het begin waren er veel Duitse of Limburgse/Twentse etc gasten die er een vakantie van 2 weken doorbrachten met het hele gezin en kozen voor half pension, dus ook avond eten. Na verloop van tijd droogde die stroom een beetje op omdat je toch vaak hoorde dat een weekje Turkije naar verhouding goedkoper was geworden. Er voor in de plaats kwamen steeds meer zakelijke klanten die 1 à 2 dagen bleven logeren, al dan niet in groepen in combinatie met een afgehuurde conferentie zaal. In de weekends kwamen dan vaak de jonge stelletjes (twintigers en dertigers) met hun hotelbonnen-acties- weekendjes weg. :lol:
Door het eerder beschreven in verval raken van de kleinere hotels in Bergen, zijn de zakelijke klanten daar nooit geweest, en droogde de klandizie dus op.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #100

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Dat is geen argument. Ten eerste niet omdat het geen overheidsgeld betreft maar giften van mensen zelf en ten tweede omdat de Nederlandse zogenaamde armoede veelal mensen betreft die naar de voedselbank gaan en wel een flatscreen hebben.
Of het overheidsgeld is boeit niet. En iedereen die er wel aan mee wil doen moet dat vooral gewoon doen hoor :pos: IK doe er niet aan mee.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Justin »

Hum, ik krijg bij het openen van het 'wat eten we vandaag' topic steeds melding dat er onveilige content van lycos/members er op zit...

En het suckt om thuis met lichte griep geveld te zijn. Voelde me woensdagmiddag ineens zo beroerd :S. Maar ik moet toch even de deur uit om een neusspray te halen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Suus »

Justin schreef:Hum, ik krijg bij het openen van het 'wat eten we vandaag' topic steeds melding dat er onveilige content van lycos/members er op zit...
Dat is de avatar van Daantje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Daantje »

DIe staat op een lycos webspace idd. Kan ik er iets aan doen dat jullie die melding niet meer krijgen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Suus »

En alweer een zelfgemaakte appeltaart die in de oven mooi bruin staat te worden 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Michael »

Laatste tijd? Volgens mij altijd...
Maar deze maand is het wel heel extreem. Is ook best druk op het werk in deze maand
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat die vernieuwde s2100 serie helemaal niet meer leuk is om te rijden nu ie bijna bij elke boom stopt? :|
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Klaasje »

Ben jij even blij met de Hanzelijn IC in de DRGL 2016 (Als je die mag rijden dan..) die stopt alleen maar op Gvc, Ledn, Shl, Asdz, Alm, Lls, Zl.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door webguy »

Daantje schreef:DIe staat op een lycos webspace idd. Kan ik er iets aan doen dat jullie die melding niet meer krijgen?
Niet op die webspace zetten on inderdaad weghalen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door STF »

Sinds enige weken heeft supermarktketen Cactus reclamespotjes op de radio over o.a. hun visafdeling met dagelijks verse vis, pff als het ergens naar oude vis stinkt is het wel bij Cactus zeg... :neg:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Justin »

Heeft er hier iemand ervaring met treinen door Indonesië heen? Moet het een en ander uitzoeken voor in september/oktober 2012 namelijk (reisje Surabaya-Yogyakarta, Yogyakarta-Bandung en Bandung-Jakarta)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Caspar »

Klaasje schreef:Ben jij even blij met de Hanzelijn IC in de DRGL 2016 (Als je die mag rijden dan..) die stopt alleen maar op Gvc, Ledn, Shl, Asdz, Alm, Lls, Zl.
Dan stop je toch nog steeds gemiddeld om de 20 kilometer?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Michael »

Ik moet vandaag van 15.00 tot 2.00 werken. Wie dat nou weer verzonnen heeft. In ieder geval ben ik beide kerstdagen vrij en daar ga ik heerlijk van genieten.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:
Klaasje schreef:Ben jij even blij met de Hanzelijn IC in de DRGL 2016 (Als je die mag rijden dan..) die stopt alleen maar op Gvc, Ledn, Shl, Asdz, Alm, Lls, Zl.
Dan stop je toch nog steeds gemiddeld om de 20 kilometer?
Zl - Lls is bijna 50 km, Lls - Alm is 25 km, Alm - Asdz is ongeveer 30 km, Asdz - Shl stelt natuurlijk geen reet voor, Shl - Ledn zit net boven de 25 km, en Ledn - Gvc is 15 km. Daarmee kom je wel ongeveer rond de 25 km gemiddeld uit denk ik.
Laatst gewijzigd door Klaasje op za 24 dec 2011, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef:Ik moet vandaag
Poepen moet je, werken mag je.
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door webguy »

Nog 10 uur lang is Railworks Rail Simulator 2012 maar 2,99. Denk dat ik misschien maar doe, voor drie euro kan je het haast niet laten.

http://store.steampowered.com/app/24010/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Michael »

@ FYS

je zegt dat werken mag. Dus het is niet verplicht volgens jou. Ik wil gewoon geld verdienen en dat kan alleen door te werken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Suus »

Michael, je moet FYS gewoon negeren, die is al tijden ongesteld :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten