Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Suus »

Zover ik weet staat dat er ook, dat fietsen voorrang hebben in die ruimte. Toen ik recentelijk mijn fiets mee naar binnen sleepte in een VIRM was er ook een groep die te lui was om eventjes hun enorme hoeveelheid koffers op te ruimen voor mijn fiets, terwijl die toch iets eenvoudiger ergens anders passen dan mijn fiets. Conducteur stond gelukkig om de hoek en die maakte mij dus duidelijk op een sticker dat fietsen voorrang hebben. In het Nederlands EN het Engels :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door M57 »

Bee schreef:terwijl die toch iets eenvoudiger ergens anders passen dan mijn fiets.
Een fiets is toch vele malen handzamer dan een hoop grote koffers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Suus »

Maar een koffer is wel iets kleiner :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Caspar »

Een ‘bioreactor’ zorgt voor opvang en verwerking van het afval uit de treintoiletten en levert een besparing op van het waterverbruik van zo’n 17 miljoen liter per jaar.
Quote uit het stukje van OVnieuws

Als ik het goed begrijp hebben deze treinen een gesloten WC-systeem?

Het ziet er verder allemaal wel gelikt uit, maar in de 2e klas is het toch echt alleen een ander kleur stofje op de stoelen...
Ook ziet de trap naar boven er wat lastig geplaatst uit ten opzichte van de deuren. Waar de deur open gaat, is nog 1 trede naar beneden te gaan.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door playertwo »

Dat wordt dus, zoals de meesten hier en ik eigenlijk altijd wel deed, beneden gaan zitten als ik VIRM tegenkom. Kunnen we wel wat te lachen hebben de eerste maanden met reizigers die boven zijn gaan zitten, en de trap niet in de gaten hebben :mrgreen:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Jurjen »

Nee hoor. Doe mij in rustige treinen maar boven. Meer beenruimte, beter uitzicht over het altijd mooie Hollandse landschap. :-)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Chauf21 »

Het nieuwe VIRM wordt ingezet tussen Zwolle en Nijmegen.
Zie onderstaand artikel van Omroep Gelderland:
Primeur met nieuwe dubbeldekkers
NIJMEGEN - De NS heeft nieuwe dubbeldekkers gekocht. Die rijden hun eerste kilometers op het treintraject Nijmegen-Zwolle.

De treinen zijn luxer dan de huidige dubbeldekkers. Ze hebben bredere trappen en de airco is verbeterd. In de eerste klas zitten leeslampen en stopcontacten.

De komende weken rijden de nieuwe treinen op proef buiten de spits. Vanaf 24 augustus is elke Intercitytrein tussen Nijmegen en Zwolle een nieuwe dubbeldekker. Daarna rijden ze ook op andere trajecten. In totaal komen er 51 nieuwe treinen bij.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Mark »

Volgens mij vanaf het wijzigingsblad dat 25 augustus ingaat. Ergens in september gaan ze in de normale omloop meelopen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Freek »

Heel mooi, zeker met het begin van de drukke studententijd, veel mensen zonder kamer, die richting Nijmegen moeten.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Dubbele P »

Hmm, ik ben erg benieuwd. :) Ik hoop ze ook snel in de serie Maastricht/Heerlen-Alkmaar aan te treffen! Mogen deze nieuwe treinen overigens zonder beperkingen gekoppeld worden met de oude VIRM's of krijgen we hier ook dat Sprinter banaan/vlaflip verbod?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Mark »

Waarschijnlijk zonder beperkingen, immers is er bij wijze van proef ook al een nieuw stel verlengd geweest tot een zesje met twee bakken uit een oud stel ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Linkerspoor »

Vandaag een stukje met de 9551 mee geweest. Het zijn zeker niet de zelfde stoelen als in ICMm helaas. Misschien is het wennen, maar ik vond ze niet erg lekker zitten. Het zijn erg harde stoelen, ze doen me denken aan stoelen in een stadsbus alleen dan wat breder. Prima om even op te zitten, maar niet op de lange afstanden waarop deze dubbeldekkers wordend ingezet schat ik.

Paar fototjes.
Afbeelding

Afbeelding

Iets andere lampen geloof ik?
Afbeelding

In ieder geval een andere vloerbedekking, een verbetering t.o.v. van de vorige vind ik (van dat verschrikkelijke lelijke grijs, deze is wat donkerder dan de oude):
Afbeelding
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Jurjen »

Ik ben er tot nog toe niet echt van 'begeisterd', als ik die plaatjes zo zie. ICMm stoelen zou zo veel beter geweest zijn... En dat houtlaminaat ziet er té cheapish uit. =')
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Linkerspoor »

Houtlaminaat?!?

Het ziet er inderdaad nog steeds goedkoop uit, maar het ziet er zeker niet uit alsof ze het als houtlaminaat hebben willen laten door gaan... ;-)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Mark »

Wat is dat voor vage bekleding op de stoelen?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Justin »

Vorige week heb ik er ook ingezeten.

Ja het lijkt wel iets van noppen ofzo. Ik vind ze erg hard zitten in ieder geval. Wel valt de verlichting naar mijns inzien beter, alles is een beetje wit... Trappen zijn erg breder, maar zo erg valt het niet op vind ik.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Linkerspoor »

Als je op de laatste foto klikt kun je de bekleding redelijk goed zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Daniel »

Tja, heb er vandaag twee keer in gezeten maar echt enthousiast werd ik ook niet van de stoelen nee. Al voelden ze in de 9550 harder aan dan in de 9552.
En ja, 't interieur is wat frisser van kleur inderdaad...

Edit: nog een ander interieurplaatje...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door mb90 »

Ik ga morgen dan maar een ritje maken met de 9551 in de IC t3743, ben toch wel nieuwsgierig geworden. Dan weet ik ook gelijk of ik ze voortaan kan boycotten of dat ik voor deze kies. :P Een beetje net als bij een ICM en ICMm waarbij ik altijd voor de ICMm kies. Dat vind ik net wat beter zitten.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door racingweirdo »

waar heb ik de meeste kans om hem tegen te komen?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Mark »

Goed de topics Opvallende dingen hier in de gaten houden. Daar is meestal een planning te vinden.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Vinny »

waar heb ik de meeste kans om hem tegen te komen?
Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Daniel »

Niet alleen daar meer, d'r zijn er inmiddels drie in het wild losgelaten :P Eentje vond Utrecht C. - Leiden C. toch wat saai en is uiteindelijk op avontuur gegaan richting Alkmaar en Maastricht: in de omgeving Eindhoven/Den Bosch/Utrecht/Amsterdam is er dus ook 'n aardige kans er eentje tegen te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Frank »

Ik heb inmiddels een reisje Arnhem - Deventer met een nieuwe V-IRM achter de rug, maar er is me niks bijzonder opgevallen over het zitten, zowel positief als negatief. Misschien als ik er een keer een langer stuk in zit, maar of ik na 1 uur 15 of 1 uur 19 last van de stoelen krijg kan me nou ook weer niet zo heel veel schelen :P .
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Woepje »

Moet ik mijn mening ook nog geven over VIRM? ;)

Ik heb er ook ingezeten en wel op de dag dat hij voor het eerst het proefbedrijf op Nm - Zl ging rijden (lijkt mij ook logisch dat ik dat doe he). Als eerste viel me de remmen van het nieuwe gevaarte op. Althans, de hoeveelheid geluid dat deze remmen veroorzaakt dan. Maar goed, nadat de decibellen om mijn oren vlogen ben ik dus naar binnen gegaan. Jammer dat het slechts een los IRM-IV-tje was want het was vrij druk in het treintje zodat ik het object niet zo goed kon observeren. Anyway, zowel van binnen als buiten zag het er keurig uit. Het zag er mooi en modern uit en daar houdt ome Woep wel van. De stoelen zagen er wel wat minder mooi uit en dan met name de bekleding. Waarom men dit soort bekleding gekozen heeft weet ik niet maar het zal wel in het kader van trendy trendy zijn.

Wat betreft het comfort van de stoelen: er is niks mis mee, ik hou het net als in de andere VIRM's uren vol om op die stoelen te gaan zitten. Blijkbaar heb ik gewoon een sterke rug :mrgreen:

Over de 1e klas kan ik overigens kort zijn: walhalla. De ICMm en ICRm 1e klas waren bij mij ook favoriet, nu gaat VIRM dus ook in de 1e klas op nummer 1. Luxe!!! Dat leer maakt het meteen een stuk luxer. Ik heb de stoelen van de 1e klas nog niet uitgetest, maar we zullen bij een eerstvolgende herfsttoer de boel uitgebreider verkennen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten