Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den Haag

Bericht door Daniel »

Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den Haag
Geplaatst op: maandag 26 december 2011 16:58
Laatst bijgewerkt: maandag 26 december 2011 16:59


De aanbesteding van het stadsbusvervoer in Den Haag loopt vertraging op. In plaats van deze maand hoeven de aanbiedingen nu pas in april binnen te zijn.
Het AD meldt dat een rechtszaak van busmaatschappij Veolia tegen het Stadsgewest en de HTM de oorzaak is. Volgens de vervoerder heeft alleen de HTM inzicht in de personeelskosten en kan zonder deze informatie geen goede bieding worden gedaan.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den

Bericht door TLP »

Dat ze daar niet eerder mee waren gekomen... :N
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den

Bericht door Jef400 »

Ja, wat willen ze nou daar bij Veolia. Het bedrijf staat te koop. Zonder aandeelhouder lijkt het mij toch moeilijk om een bieding te doen. :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den

Bericht door Raymond »

Eerste reactie is dat ik het opvallend vind dat Veolia uberhaupt geinteresseerd is in de personeelskosten. Het personeel gaat immers sowieso toch over naar een nieuwe CAO? En ik kan me haast niet voorstellen dat er in het bestek geen personeelsopgave is gedaan. Maar het bestek staat nog niet op de aanbestedingskalender dus dat kan ik verder niet nagaan.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den

Bericht door midnet »

JeffreyMeijer schreef:Ja, wat willen ze nou daar bij Veolia. Het bedrijf staat te koop. Zonder aandeelhouder lijkt het mij toch moeilijk om een bieding te doen. :Y
nee hoor- stel je eerst 'ns wat beter op de hoogte.
1.er is alijd een -of veel meer-aandeelhouders, alleen heeft die kenbaar gemakt evet. te willen verkopen
2.zels al zou er geen zijn, dan doet de boekhouding of plaatselijke diektie dat soort zaken.
in de praktijk zijn dit soort allerlast minute drempels opgooien meestal tijdrekken. En de CAO verandert ten gene dele-dat is juist een apart kenmek in NL-dat bestaan rijdend personeel meegaat tgen de bestaande condities- dus het hep wel degelijk sin daar naar te vragen. Veel duurbetaalde eind loonschaal zittende ouwe sjofeurs of veel jonge broekies die nog niet de top verdienen?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den

Bericht door willy84 »

Begrijpelijke wens van Veolie om even goed inzicht te krijgen in de kosten. Blijkbaar niet goed gecommuniceert
immer kwaliteits posts
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den

Bericht door Delftse Chauff »

JeffreyMeijer schreef:Ja, wat willen ze nou daar bij Veolia. Het bedrijf staat te koop. Zonder aandeelhouder lijkt het mij toch moeilijk om een bieding te doen. :Y
Slechts 50% van de aandelen staan te koop.
VeoliaTransdev is voor 50% in handen van Transdev en die behouden gewoon hun aandelen. Alleen de 50% aandelen van VeoliaTransdev die in handen zijn van Veolia Envirement staan te koop.

Gaat wel lekker trouwens met rechtzaken tussen Veolia en HTM. Deze week zou er ook een uitspraak zijn in de rechtzaak over het huurcontract.
HTM heeft voor de laatste lichting aardgasbussen ruimte tekort op hun terrein (omdat ze niet binnen mogen staan van de brandweer) en heeft Veolia per 1 januari de huur opgezegd. Er is een terrein aan de andere kant van het spoor gereed gemaakt voor het stallen van bussen. Maar Veolia claimt dat ze een huurcontract voor 8 jaar hebben met de HTM, dus nu mag de rechter er zich over buigen of Veolia van het terrein af moet of dat misschien de HTM zelf met een bus of 50 moet verkassen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Kortgeding Veolia vertraagt aanbesteding busvervoer Den

Bericht door htm_tram »

achja, die eene minutuut op en afstap tijd minder als het naar de petroleum haven gaa. Ben benieuwd of htm of veolia gelijk krijgt. *O*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten