Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door reisthijs »

Jurjen schreef:ICMm stoelen zou zo veel beter geweest zijn...
Hoe had je die in een VIRM willen proppen? Zeker op de bovenverdieping zullen die vast veel te breed zijn - de stoelen die er nu in staan passen net. Met zo'n eigenaardig binnenruimte-profiel zul je het moeten doen met speciaal voor VIRM ontworpen stoelen. En zo slecht zit de nieuwe generatie daarvan nu ook weer niet.

Maar waarom ze de nieuwe VIRM niet op z'n minst dezelde kleur bekleding als in ICMm hadden kunnen gebruiken, in het kader van uniformiteit, snap ik ook niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Geert »

reisthijs schreef:Maar waarom ze de nieuwe VIRM niet op z'n minst dezelde kleur bekleding als in ICMm hadden kunnen gebruiken, in het kader van uniformiteit, snap ik ook niet.
Blauw is blauw toch?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Dubbele P »

Laten we nu maar eens eerst even wachten met het vormen van een mening totdat die stellen een half jaar in de reguliere dienst gedraaid hebben. Dan zijn die harde stoelen vast wel ingezeten en is de bekleding vermoedelijk al aardig smerig. :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Jurjen »

reisthijs schreef:Hoe had je die in een VIRM willen proppen?
Do I look like I care? Voor mijn part 2+1 opstelling! Laten we vooral niet vergeten dat het klanten niet gaat om of iets in een trein past, maar of het lekker zit, rijdt etc. Of het comfortabel is, dus. Hoe een vervoerder dat dan oplost, is aan hun. Als dat in VIRM niet kan, hadden ze ander materieel moeten kopen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door playertwo »

Dan maak je eerste klas alleen beneden (gemengd met 2e klas), en op de bovenverdieping alleen 2e klas, dan past het wel :mrgreen:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door JeePee »

De 9548 is inmiddels alweer kapot :) Stoelen zijn inderdaad erg hard, maar goed best kans dat dat beter wordt na verloop van tijd.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Dubbele P »

Volgens mij rijden ze nu wel al flink rond in verschillende treinseries. Zelfs in Heerlen/Maastricht-Alkmaar trof ik ze vandaag aan. Helaas heb ik er nog niet in kunnen zitten, maar heb wel twee keer een stel gezien. Daarnaast stond er eentje in Utrecht Centraal op een zijspoor van het emplacement.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Ruben »

de 9550 zit nu in de s2600.....
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Geert »

Schuine streep 2100, want ik zag 'm in de t2130 :) (Die series keren ook op elkaar in Amsterdam, logisch dus eigenlijk)
Verder zit de 9549 in de s2200.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Ruben »

Geert schreef:Schuine streep 2100, want ik zag 'm in de t2130 :) (Die series keren ook op elkaar in Amsterdam, logisch dus eigenlijk)
Verder zit de 9549 in de s2200.
Het was idd de t2649 (die dus op de t2130 keert). Typte het bericht vanaf mijn mobiel dus kon dat treinnummer niet opzoeken. ;)

Discussie over vakindelingen op stations hiernaartoe gesplitst.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Caspar »

Zat vandaag ook in zo'n ding,(de 9550 in de 800 serie) het viel me op dat er nog een lichtstrip zit tussen het bagagerek en de wanden, wat wel een mooi effect heeft. Jammer dat er geen bestemmingsdisplay oid. meer van binnen hangt. Vind het een en ander erg steriel aandoen, alsof ik bij de tandarts in de stoel zit.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Chauf21 »

Gisteren trof ik ook een nieuwe VIRM tussen Leiden en Amsterdam. Het viel me op dat er op de balkons bij een stiltecoupé een pictogrammetje met pijltje was geplakt, iets dat ik nog mistte bij de 'oudere' stellen VIRM. Ook is de deurnummering iets aangepast; ik stapte bij deur 20 uit :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door reisthijs »

Vanmiddag trof ik de 9552 tussen Dordrecht en Rotterdam. Mijn eerste ervaring met de VIRM-4 was een enigszins onprettige: ik stoote m'n hoofd bij de afdaling naar de benedenverdieping. Kennelijk zit het schuine plafond hier net iets dichter bij de trap, want dit heb ik niet eerder gehad bij een VIRM.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door M57 »

Lotgenoot! Dat overkwam mij ook!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland

Bericht door Jurjen »

Ik begin wel het idee dat de lichtere kleuren ook sneller viezigheid laten zien, en dat vind ik een beetje jammer. Wel lekker was dat ik i.p.v. Mat '64 of DD-AR bij aankomst in Haarlem een VIRM op spoor 5 zag staan voor mijn trein naar Alkmaar. Uiteindelijk bleek dat dus nog een nieuwe VIRM te zijn ook in de s3400.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten