De oorspronkelijke vrouw die het insprak is overleden. Nieuw ingesproken haltes zullen daardoor een andere stem gebruiken.Edwin schreef:Weet iemand wat er is met de omroepstem van de HTM. Waar in de vorige dienstregeling: "Volgende halte" en de haltenaam zelf hetzelfde klonken zijn de haltenaam opnieuw ingesproken en klinkt het anders dan "Volgende halte". En de omroepzin voor het niet vergeten uit te checken is ook weer anders.
OVer je reiservaringen in december 2011
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Die vrouw met dat überoverdrevenvrolijke 'De vólgende halte is:..' bedoel je? Zó oud was ze als ik dat zo hoor nou ook weer niet, achterin de 20 lijkt het..
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Ik stond vanmiddag op buurtbusje 224 te wachten in Den Hout, ding kwam met +5 aanzetten... Om vervolgens te horen te krijgen dat het busje helaas vol was.. :') Dus ik kon even 5 kilometer gaan lopen of een uur wachten... Toch maar voor dat 1e gekozen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Ahja, en nu reizen we in de spits en heb ik eerst 10 bakken vooral lucht vervoerend SLT en nu twaalf voor driekwart lege bakken IRM. NS-logica zeker, na het staan in het dal...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Stefan: En ze hebben maar een busje? Geen busje extra ofzo? :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
@Milco1995
Die buurtbusvereniging heeft maar 1 busje dus ze kunnen geen extra busje inzetten.
Net toen ik in de bus naar huis zat dacht de chauffeur dat hij de sneldienstroute van lijn 123 (Breda-Raamsdonksveer) moest rijden terwijl hij gewoon de normale route door terheijden moest rijden. Een afslag later alsnog terheijden ingereden en zo kon ik een stuk dichter bij mijn huis uitstappen
Die buurtbusvereniging heeft maar 1 busje dus ze kunnen geen extra busje inzetten.
Net toen ik in de bus naar huis zat dacht de chauffeur dat hij de sneldienstroute van lijn 123 (Breda-Raamsdonksveer) moest rijden terwijl hij gewoon de normale route door terheijden moest rijden. Een afslag later alsnog terheijden ingereden en zo kon ik een stuk dichter bij mijn huis uitstappen
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
De machinist van mijn s1900 vanavond (19:19 uit Vl) wsit wel wat Goed Doorrijden is. :pos:
Die "valsspelers" ( ) in de s800 vertrokken ongeveer twee minuten eerder uit Ehv, maar een stukje voorbij Best hadden we de hele s800 alsnog ingehaald. Daarna moesten wij weer in de remmen vanwege de fly-over, maar beide treinen kwamen toch nog vrijwel gelijktijdig door Btl. :)
Die "valsspelers" ( ) in de s800 vertrokken ongeveer twee minuten eerder uit Ehv, maar een stukje voorbij Best hadden we de hele s800 alsnog ingehaald. Daarna moesten wij weer in de remmen vanwege de fly-over, maar beide treinen kwamen toch nog vrijwel gelijktijdig door Btl. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Toen ik vanochtend te Rotterdam Centraal met de t4028 wou vertrekken, reed ie niet wegens een technisch mankement. Dat werd netjes omgeroepen (voor zover verstaanbaar). Uiteindelijk ben ik maar met de t20533 vertrokken richting Gouda om daarvandaan alsnog in de s4000 te stappen, maar dan die van een half uur later.
Ik had waarschijnlijk beter in Rotterdam kunnen blijven wachten om daar meteen de 4030 te pakken ipv met de IC naar Gouda te reizen. Dit avontuur brengt mijn score van ingevulde GTBV-formulieren van dit jaar op het nippertje op 2.
Ik had waarschijnlijk beter in Rotterdam kunnen blijven wachten om daar meteen de 4030 te pakken ipv met de IC naar Gouda te reizen. Dit avontuur brengt mijn score van ingevulde GTBV-formulieren van dit jaar op het nippertje op 2.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Vandaag voor het eerst in lange tijd weer op de Merwede-Lingelijn gezeten, omdat ik eventjes meeging met een vriendin van me die daar als steward werkt -- en toevallig was Gertjan haar machinist van deze dienst .
Al goed, voor het eerst dus op een dubbelsporig Ddrs gestaan (best wel veranderd dat gebied), en ook uitgestapt op een heerlijk pannenkoeken ruikende Sliedrecht Baanhoek. Wat een leegte aan een kant zeg :').
Al goed, voor het eerst dus op een dubbelsporig Ddrs gestaan (best wel veranderd dat gebied), en ook uitgestapt op een heerlijk pannenkoeken ruikende Sliedrecht Baanhoek. Wat een leegte aan een kant zeg :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
D'r is toch al wel bebouwing in de Baanhoek-West? Wat dat betreft lijken Bzm en Bhdv me leger aan één kant van het station
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Je bent volgens mij in de war met de stem van NS (Loes van der Schaft), die is inderdaad overleden. De omroep bij HTM is alleen maar ietsje versneld en het zinnetje voor uitchecken is inderdaad wat aangepast sinds de nieuwe dienstregeling.Bee schreef:De oorspronkelijke vrouw die het insprak is overleden. Nieuw ingesproken haltes zullen daardoor een andere stem gebruiken.Edwin schreef:Weet iemand wat er is met de omroepstem van de HTM. Waar in de vorige dienstregeling: "Volgende halte" en de haltenaam zelf hetzelfde klonken zijn de haltenaam opnieuw ingesproken en klinkt het anders dan "Volgende halte". En de omroepzin voor het niet vergeten uit te checken is ook weer anders.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Oh zeker, zeker. Komende vanuit Ddrs ligt rechts immers gewoon een complete woonwijk, en aan de linkerkant zit alleen aan de snelwegkant 1-2 blokken geloof ik...Daniel schreef:D'r is toch al wel bebouwing in de Baanhoek-West? Wat dat betreft lijken Bzm en Bhdv me leger aan één kant van het station
Maar leuk :). Heb sinds ik voltijd werk gewoon geen tijd meer om treinreisjes te maken. Veendam en Eijsden stonden ook al lang op mijn lijst :(....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Eerder vanavond wilde ik ergens in Den Haag (weet de exacte haltenaam niet) de RandstadRail 3 naar Den Haag Centraal nemen. Een andere reiziger wist te vertellen dat er een auto onder de tram lag en dat de RR niet zou rijden. Dat verklaarde waarom er 5 tot 10 minuten eerder een ambulance met loeiende sirenes voorbij scheurde.
En inderdaad: de hoek bij de volgende tramhalte was deels afgesloten door de politie (een leeg RR-voertuig kon niet verder en stond met knipperlichten aan) en om het hoekje en zo'n 50 meter verder waren de zwaailichten van de ambulance te zien.
Uiteindelijk met tram 17 naar Den Haag Centraal gereisd.
Nu kan een ongeluk altijd gebeuren, maar op de eerste halte waar ik stond was het digitale vertrekdisplay helemaal op zwart gezet. Zou het niet handig zijn geweest om reizigers via dat display te informeren?
En inderdaad: de hoek bij de volgende tramhalte was deels afgesloten door de politie (een leeg RR-voertuig kon niet verder en stond met knipperlichten aan) en om het hoekje en zo'n 50 meter verder waren de zwaailichten van de ambulance te zien.
Uiteindelijk met tram 17 naar Den Haag Centraal gereisd.
Nu kan een ongeluk altijd gebeuren, maar op de eerste halte waar ik stond was het digitale vertrekdisplay helemaal op zwart gezet. Zou het niet handig zijn geweest om reizigers via dat display te informeren?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Was-ie niet gewoon stuk?
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Ik zit nu in de trein van 21.06 van schiphol naad Den Haag CS. We vertrokken met +5 en in plaats van het eruit te rijden hangen we blijkbaar steeds voor rode seinen en sukkelen dan met een slakkengang verder om dan weer heel even een normale snelheid te halen. Wel een ultrakorte stop op Leiden zodat de schade daar niet verder opliep dan +9 (!!!).
WTF, NS!?
WTF, NS!?
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Een dame die ik sprak op schiphol zei me dat ze in RR zat en dat er iemand voor gesprongen was. Niet meegekregen wanneer dit is gebeurd.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Gefeliciteerd, u had de eer achter de s4300 gegooid te worden :Yiljitsch schreef:Ik zit nu in de trein van 21.06 van schiphol naad Den Haag CS. We vertrokken met +5 en in plaats van het eruit te rijden hangen we blijkbaar steeds voor rode seinen en sukkelen dan met een slakkengang verder om dan weer heel even een normale snelheid te halen. Wel een ultrakorte stop op Leiden zodat de schade daar niet verder opliep dan +9 (!!!).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Zijn er geen inhaalsporen bij Sassenheim dan? Of zijn de treindienstleiders te lui om ze tevgebruiken? Natuurlijk is het überhaupt absurd dat er van Amsterdam naar schiphol al een achterstand van 5 minuten ontstaat.
Vanmiddag op Chamartín in Madrid bleef een eerdere trein te lang op spoor 10 hangen maar die die ik moest hebben naar het vliegveld ging er gewoon 5 meter achter staan tot die eerste weg was. In Nederland durven ze dat niet, met als gevolg lage capaciteit op het spoor.
Nu in lijn E naar Nootdorp, hopen dat dat zonder verdere vertraging lukt.
Vanmiddag op Chamartín in Madrid bleef een eerdere trein te lang op spoor 10 hangen maar die die ik moest hebben naar het vliegveld ging er gewoon 5 meter achter staan tot die eerste weg was. In Nederland durven ze dat niet, met als gevolg lage capaciteit op het spoor.
Nu in lijn E naar Nootdorp, hopen dat dat zonder verdere vertraging lukt.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Als de s4300 eerder op Schiphol is dan de s2600 en de s4300 is op tijd dan zal de s4300 eerder vertrekken. Heel soms laten ze de s4300 dan nog iets langer stilstaan op Hoofddorp als de s2600 er toch nog snel voorbij kan, maar als dat niet gebeurt zal de s4300 er gewoon voor gaan en dan hang je er in principe tot Leiden achter. Er zijn maar twee tussenstops op die lijn, dus de schade valt ook nog wel mee hoor. Zolang je maar om :33 in Leiden bent is het goed, dan kan de overstap op de s2100 nog gehaald worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Typisch: er stappen bij Voorburg 't Loo 6 RETters in. Die gast die gelijk een sprint trok dacht dat het controleurs waren, maar niet dus.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Er zijn geen inhaalsporen bij Sassenheim. Bovendien zorgen inhaalsporen over het algemeen voor een grotere totale vertraging dan niet inhalen, zeker als ze bij de laatste halte voor het eindpunt van een van de treinen liggen.iljitsch schreef:Zijn er geen inhaalsporen bij Sassenheim dan? Of zijn de treindienstleiders te lui om ze tevgebruiken?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Tja, vervelend dat je vertraging had, maar 5 minuten vertraging op Schiphol kan zoveel (kleine) oorzaken hebben. Conducteur zoek, vertraagde andere trein moest er voor, noem maar op. Het is ook niet een enorme vertraging eerlijk gezegd, kan nu eenmaal gebeuren...
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Het schijnt dat de s2600 vaak te laat in Amsterdam C aankomt en daardoor niet op tijd kan keren en dus weer met vertraging vertrekt.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Vind ik niet zo vreemd. Hij zit heel krap achter de s4300 op de Schiphollijn. Op het moment dat die vertraagd is zal de s2600 ook vertraagd zijn en dat krijg je er echt niet meer uit op de Westtak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Zo druk is die hele westtak nou ook weer niet hoor.... Al gaat er wel iets goed fout, want drie stationnetjes achter een sprinter hangen zou niet voor bizar veel vertraging moeten zorgen. (Tenzij die ook weer notoir te laat vertrekt..)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten