Caspar's 2011

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Caspar's 2011

Bericht door Caspar »

In navolging op Fles heb ik ook een jaaroverzicht van 2011 in elkaar gezet.
Van sommige maanden heb ik net als Fles ook amper een ov-foto, maar ik heb toch van iedere maand iets gevonden wat wel typerend was van die maand.
Het gekke is overigens dat ik nog nooit zo veel foto's heb gemaakt als afgelopen jaar, maar dat er ook maanden zijn geweest waarbij ik maar 1 of 2 foto's heb gemaakt...

Januari:
Afbeelding
Amsterdam Sloterdijk, IC naar Enkhuizen om 16.15u. In verband met de inmiddels al gesmolten sneeuw heeft NS een groot aantal defecte treinen en een winterdienstregeling waardoor het de eerste maanden van 2011 soms bovengemiddeld druk was zoals te zien op deze foto.

Februari:
Afbeelding
Ook eind februari waren er nog veel treinen defect bij NS, zoals hier een stam DDM1. Deze trein was met loc 1750 weggesleept, en heeft een paar dagen in Hoorn gebivakkeerd.

Maart:
Afbeelding
ÖBB Railjet 62, 17 maart 2011 in Budapest. Deze trein bracht me naar Linz in Oostenrijk, tijdens een treinreis Cluj Napoca- Amsterdam.

April:
Afbeelding
Zuidermeer, 20 april 2011. Onder een mooie blauwe lucht rijdt hier de sneltrein Hoorn- Den Haag centraal voorbij.

Mei:
Afbeelding
Tijdens een weekendje Boekarest heb ik deze Astra Bus en een Citaro vastgelegd.

Juni:
Afbeelding
De enige ov gerelateerde foto waar ik niet ook zelf opsta van juni 2011, is gemaakt tussen Uitgeest en Krommenie, naast de overweg bij Busch en Dam.

Juli:
Afbeelding
9 juli 2011. Tijdens een fietstocht van Den Haag naar Hoorn, trof ik hier bij Warmond forumlid Dexter aan als machinist van deze trein naar Den Haag centraal.

Augustus:
Afbeelding
24 augustus 2011. Emplacement van Frankfurt am Main Hbf, gezien vanaf 200 meter hoogte op de Main-Tower.

September:
Afbeelding
23 septmber 2011, Brussel Zuid. Afgeserveerd in Nederland, zijn deze locomotieven in België aan een 2e leven begonnen zonder al te veel storingen.

Oktober:
Afbeelding
14 oktober 2011, Virm nabij Hoogkarspel.

November:
Afbeelding
20 november 2011. Een gure zondagochtend op station Bucuresti nord, een van mijn beste foto's die ik heb gemaakt afgelopen jaar.

December:
Afbeelding
Köln Hbf 19 december 2011. ICE 105/505 naar Bassel SBB.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Caspar's 2011

Bericht door Dexter »

Tof jaaroverzicht, jij komt nog eens ergens. 8-) En leuk ook dat ik erin vertegenwoordigd ben! :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Caspar's 2011

Bericht door waldo79 »

Bassel?

Veel foto's uit Centraal-Europa en Noord-Holland, zo te zien 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten