Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Jurjen schreef:ICMm stoelen zou zo veel beter geweest zijn...
Hoe had je die in een VIRM willen proppen? Zeker op de bovenverdieping zullen die vast veel te breed zijn - de stoelen die er nu in staan passen net. Met zo'n eigenaardig binnenruimte-profiel zul je het moeten doen met speciaal voor VIRM ontworpen stoelen. En zo slecht zit de nieuwe generatie daarvan nu ook weer niet.
Maar waarom ze de nieuwe VIRM niet op z'n minst dezelde kleur bekleding als in ICMm hadden kunnen gebruiken, in het kader van uniformiteit, snap ik ook niet.
reisthijs schreef:Maar waarom ze de nieuwe VIRM niet op z'n minst dezelde kleur bekleding als in ICMm hadden kunnen gebruiken, in het kader van uniformiteit, snap ik ook niet.
Laten we nu maar eens eerst even wachten met het vormen van een mening totdat die stellen een half jaar in de reguliere dienst gedraaid hebben. Dan zijn die harde stoelen vast wel ingezeten en is de bekleding vermoedelijk al aardig smerig.
reisthijs schreef:Hoe had je die in een VIRM willen proppen?
Do I look like I care? Voor mijn part 2+1 opstelling! Laten we vooral niet vergeten dat het klanten niet gaat om of iets in een trein past, maar of het lekker zit, rijdt etc. Of het comfortabel is, dus. Hoe een vervoerder dat dan oplost, is aan hun. Als dat in VIRM niet kan, hadden ze ander materieel moeten kopen.
Volgens mij rijden ze nu wel al flink rond in verschillende treinseries. Zelfs in Heerlen/Maastricht-Alkmaar trof ik ze vandaag aan. Helaas heb ik er nog niet in kunnen zitten, maar heb wel twee keer een stel gezien. Daarnaast stond er eentje in Utrecht Centraal op een zijspoor van het emplacement.
Schuine streep 2100, want ik zag 'm in de t2130 :) (Die series keren ook op elkaar in Amsterdam, logisch dus eigenlijk)
Verder zit de 9549 in de s2200.
Geert schreef:Schuine streep 2100, want ik zag 'm in de t2130 :) (Die series keren ook op elkaar in Amsterdam, logisch dus eigenlijk)
Verder zit de 9549 in de s2200.
Het was idd de t2649 (die dus op de t2130 keert). Typte het bericht vanaf mijn mobiel dus kon dat treinnummer niet opzoeken. ;)
Discussie over vakindelingen op stations hiernaartoe gesplitst.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Zat vandaag ook in zo'n ding,(de 9550 in de 800 serie) het viel me op dat er nog een lichtstrip zit tussen het bagagerek en de wanden, wat wel een mooi effect heeft. Jammer dat er geen bestemmingsdisplay oid. meer van binnen hangt. Vind het een en ander erg steriel aandoen, alsof ik bij de tandarts in de stoel zit.
Gisteren trof ik ook een nieuwe VIRM tussen Leiden en Amsterdam. Het viel me op dat er op de balkons bij een stiltecoupé een pictogrammetje met pijltje was geplakt, iets dat ik nog mistte bij de 'oudere' stellen VIRM. Ook is de deurnummering iets aangepast; ik stapte bij deur 20 uit
Vanmiddag trof ik de 9552 tussen Dordrecht en Rotterdam. Mijn eerste ervaring met de VIRM-4 was een enigszins onprettige: ik stoote m'n hoofd bij de afdaling naar de benedenverdieping. Kennelijk zit het schuine plafond hier net iets dichter bij de trap, want dit heb ik niet eerder gehad bij een VIRM.
Ik begin wel het idee dat de lichtere kleuren ook sneller viezigheid laten zien, en dat vind ik een beetje jammer. Wel lekker was dat ik i.p.v. Mat '64 of DD-AR bij aankomst in Haarlem een VIRM op spoor 5 zag staan voor mijn trein naar Alkmaar. Uiteindelijk bleek dat dus nog een nieuwe VIRM te zijn ook in de s3400.