Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Joshua »

Woensdag 28 december ben ik samen met Meltrain (verder genoemd als Melvin) op stap gegaan naar Maastricht, Heerlen, Aken en Luik. Oftewel Euregio Maas-Rijn zoals het in de folder wordt benoemd.

's Morgens om 9:08 uur vertrok ik dan ook met Veolia vanaf Station Nijmegen naar Station Roermond waar ik met Melvin de treinreis met NS verder aflegde naar Station Maastricht om onze reis echt te beginnen.

Daar stonden we dan om 11:03 uur. Natuurlijk moesten we in Maastricht eerst nog even langs het Veolia Servicepunt om onze "eurogioticket" ticket te halen. Hier volgde nog de geniale opmerking van Melvin die ik met mijn haat aan Veolia ook zo zelf had kunnen maken: "Hoe kan dat nou, Veolia heeft toch helemaal geen service?"

Om 11:13 uur vertrokken we dan richting Heerlen met de sneltrein. Onderweg kwamen we bij Station Valkenburg nog een stoomtrein tegen.
Afbeelding

Om 11:41 uur kwamen we dan aan om nog even wat foto's te maken op station Heerlen.
Te beginnen met de trein op de foto zetten waar we onze reis eigenlijk mee zouden gaan vervolgen. De stoptrein van 12:28 uur naar Düren die ook stopte op station Aachen Hauptbahnhof.
Afbeelding

Een interieurfoto van de Duitse trein.
Afbeelding
De buitenkant natuurlijk ook nog.
Afbeelding
Het mooiste busstation van Limburg kan natuurlijk ook niet missen.
Afbeelding

Om 12:13 uur vertrokken we dan weer met Veolia naar station Landgraaf om ook daar nog wat foto’s te maken. Hier kwamen we dan ook aan om 12:18 uur.

Wat ons opviel is dat hier alleen CICO’s stonden van Veolia. Maar niet van NS of de DB. Moeten OV-chipkaart gebruikers straks dan enkel voor deze stations papieren kaartjes blijven gebruiken?

Op dit station staan zoals op meer stations die door Veolia bedient worden 2 automaten geplaatst.
Links voor het opladen en ophalen van saldo en reisproducten. Wijkt in de praktijk dus niks af van die dingen die ook in de Primera winkels staan. Rechts vind je een Veolia Transport Ticket Automaat. Deze verkoopt echt gewoon anonieme OV-chipkaarten.
Afbeelding

Afbeelding
12:34 uur vertrokken we dan met de EUregioBAHN richting Aken en op station Eygelshoven Markt viel ons meteen op dat hier zelfs helemaal geen CICO’s stonden. Dikke vette pech voor OV-chipkaart gebruikers daar.

Om 13:01 uur stonden we dan in Aken op station Aachen Hbf.
Toen we het station uitliepen was het eerste wat we zagen een Nederlandse bus. Dat werd dus meteen een foto.
Afbeelding

Het station vanaf de buitenkant.
Afbeelding

Natuurlijk ook nog effe een stukje met de bus gegaan in Aken om daar wat foto’s te maken.
Afbeelding
Afbeelding

Voor de liefhebbers heb ik ook een bordje op de foto gezet.
Afbeelding

Treinen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De laatste foto was van de trein waarin we zelf verder gingen reizen. Dat was naar Luik/Liège/Lüttich.
Afbeelding

Om 14:34 uur vertrokken we dan naar station Liège-Guillemins. Om 15:24 uur kwamen we dan eindelijk aan in Luik. Maar ondanks deze enorm lange rit van 50 minuten heb ik me zeker niet verveeld. Want wat is dit toch een mooie treinrit. De foto’s zijn helaas allemaal heel onduidelijk geworden maar voor iedereen een aanrader.

Natuurlijk ook van dit mooie station met Belgische treinen meteen foto’s maken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naar dat we dit hadden gedaan zijn we ook nog even de tunnel in gelopen, die ook heel erg mooi is.
Afbeelding
Afbeelding

Ik had ook nog een foto gemaakt van de buitenkant van het station. Maar deze is helaas wat wazig geworden. Toch wil hem graag met jullie delen:
Afbeelding

En toen was het alweer donker dus gingen we weer naar Nederland. In een trein die vol met junks zat die natuurlijk allemaal wouden gaan blowen in Nederland. Deze waren allemaal druk bezig hun sigaretten zelf in elkaar te bouwen en bij iedere stop even naar buiten te hangen om nog een beetje te kunnen roken. En zelfs nog een poging te doen dat kaartenverkoop ding van de treinbegeleidster te stelen. Naar een korte overstap in Maastricht deden we meteen een leuke ontdekking. De liftdeur stond open.
Afbeelding

Dit was dan het reisverslag.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Ronald »

Leuk tochtje, en heel herkenbaar :-)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Justin »

Leuk tochtje. En dit is voor mij de allereerste keer dat ik zo'n liftje zie :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Suus »

Ik blijf mij verbazen over het station van Luik. Ik ben er nooit geweest, maar op foto's ziet het er echt enorm uit, en dan kijk je naar de foto's van de perrons en de tunnel en het is zo leeg. Is het zo groot dat het er nooit druk wordt of zijn er zo weinig mensen dat het er nooit druk wordt :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Joshua »

Het station is ook echt enorm groot. Veel groter dan nodig zou zijn. Maar wel heel mooi dat je bijna vergeet in Wallonië te zijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Geert »

Bee schrijft wat ik zojuist ook dacht terwijl ik het fotoverslag bekeek :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Michael »

Leuke reportage :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag heb je ervan gemaakt. :pos:
In Luik zijn we ook nog even per bus naar het centrum geweest en dat viel me best mee. Het is niet mooi, maar ook zeker niet lelijk. Het valt een beetje te vergelijken met Brussel, vond ik.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Joshua en Meltrain on tour! EUregio Maas-Rijn

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje... Die OVC-oplaadpalen zullen wel iets van FMN zijn, zag ze vandaag namelijk ook op meerdere Syntus-stations.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten