TEE

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: TEE

Bericht door Vinny »

De huidige nachttrein Amsterdam-Zürich (via Emmerich) is overigens prima te doen. Hij wordt tegenwoordig gewoon door DB gereden. Ik heb hem vorig jaar ook genomen. Het is wel gemoderniseerd en op de heenweg heb je tot aan midden Duitsland geen barrijtuig..., dat is erg jammer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: TEE

Bericht door deadlock »

Er waren genoeg reizigers maar het liep leeg doordat het IC-Netz werd geintroduceerd in Duitsland ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: TEE

Bericht door Suus »

Men moet natuurlijk wel beseffen dat vanaf de jaren 60 de luchtvaart een flinke groei heeft doorgemaakt en er steeds grotere vliegtuigen kwamen waardoor er goedkopere vliegtickets kwamen en wat langere reizen sneller met het vliegtuig gemaakt konden worden. Ook de auto's werden steeds beter en door de toegenomen welvaart ook betaalbaarder.

De lange afstandstreinen bleven echter steken in hun model van elitetreinen. Een steeds grotere groep mensen kon dat echter betalen waardoor de treinen vol zaten maar er heel veel mensen toch uitweken omdat je niet zeker was of je wel in de trein terecht kon. Pas aan het eind van de jaren 70 heeft men doorgehad dat men met langeafstandstreinen ook het normale volk moest bedienen en toen is er ook snel een einde gekomen aan treinen waar je alleen maar eersteklas rijtuigen had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: TEE

Bericht door Vinny »

Maar goed, veel van die relaties worden nu bediend met hogesnelheidstreinen (in Duitsland: ICE, in Frankrijk: TGV).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: TEE

Bericht door Suus »

Dat is ook een beetje het probleem tegenwoordig. Een hoop mensen weten dat er snelle treinen zijn naar Duitsland en Frankrijk, maar als je dat dan voorstelt in plaats van de auto of het vliegtuig zeggen ze, ondanks dat ik aangeef dat het vaak sneller is dan met die andere vervoersmiddelen, dat ze niet van de trein houden omdat... (vul hier uw slechte ervaringen met de binnenlandse treinen in) terwijl het comfort en de service in dat soort treinen veel hoger is dan in de binnenlandse treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten