Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Ik weet het niet hoor. Aan de andere kant komt de bereikbaarheid van de Randstad juist onder druk te staan door de bezuiningen in de stadsregio's op het regionale OV. Als je de automobilist de nieuwe bus in krijgt en het aansluitende vervoer is waardeloos, dan ben je weer terug bij af...
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Ik bedoel dan ook vooral dat de proef beter ingericht is dan het eerdere "Utrecht Bereikbaar"-project.
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Den Haag wil niet dat je zo ver doordenkt.Ronald schreef:Ik weet het niet hoor. Aan de andere kant komt de bereikbaarheid van de Randstad juist onder druk te staan door de bezuiningen in de stadsregio's op het regionale OV. Als je de automobilist de nieuwe bus in krijgt en het aansluitende vervoer is waardeloos, dan ben je weer terug bij af...
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Ik denk dat dat wel meevalt. De R-net bussen komen aan op grote knooppunten waar overstapt kan worden op drukke lijnen. De bezuinigingen zullen vooral de kwakkellijntjes en de stille uren treffen. Dat zijn de uren dat bussen naar de regio ook zeer dun bezet zijn.Ronald schreef:Ik weet het niet hoor. Aan de andere kant komt de bereikbaarheid van de Randstad juist onder druk te staan door de bezuiningen in de stadsregio's op het regionale OV. Als je de automobilist de nieuwe bus in krijgt en het aansluitende vervoer is waardeloos, dan ben je weer terug bij af...
immer kwaliteits posts
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Ik hoor/lees momenteel niks over de snelwegbussen.
Hoe staan de plannen ervoor? Gaan er over enkele maanden inderdaad snelwegbussen rijden?
Die snelwegbussen behoren toch tot de vervoerders Connexxion danwel Veolia?
Hoe staan de plannen ervoor? Gaan er over enkele maanden inderdaad snelwegbussen rijden?
Die snelwegbussen behoren toch tot de vervoerders Connexxion danwel Veolia?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
De lijn Almere-Utrecht gaat in februari 7x per spits rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Weet jij of de dienstregelingen ook gewoon op www.connexxion.nl komen te staan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Uiteraard. Het lijnnummer weet ik alleen nog niet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Het zal ongetwijfeld een 3xx-nummer worden...
Met wat voor materieel gaan ze eigenlijk rijden? R-NET? En waar wordt dat materieel dan vandaan gehaald?
Met wat voor materieel gaan ze eigenlijk rijden? R-NET? En waar wordt dat materieel dan vandaan gehaald?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Geen idee, geen idee en geen idee.
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Klaasje schreef:De lijn Almere-Utrecht gaat in februari 7x per spits rijden.
En hoe lang is een "spits"?
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Leuk 7x per uur bijna lege bussen over de A27 terwijl de bussen vanuit Almere naar Amsterdam soms met staanplaatsen te kampen hebben.
immer kwaliteits posts
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Het is een los potje dat alleen voor dit doel ingezet mag worden. Er zijn wel een aantal zaken beter geregeld dan tijdens de vorige proef omdat je in Almere kunt instappen in plaats van op een parkeerterrein en omdat normale vervoersbewijzen toegestaan zijn.
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Gewoon inbedden in het normale OV. Je ziet aan buslijnen 175 en 176 tussen Haarlem en Amstelveen resp. Amsterdam Zuid dat dit soort dingen gewoon het best werken als het niet afwijkt van alle andere zaken en staat aangegeven in de busboekjes en lijnnetkaarten en waar mensen gewoon met hun OV chipkaart mee naar binnen kunnen wandelen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Ja dat zie je overal. In Antwerpen heeft men een bus tussen het busstation op de F.D. Rooseveldplaats en het Shoppingcentrum in Wijnegem een Hoogfrequente lijn ingelegd over de E313. Gewone kaartjes en gelede bussen. En wat zie je? De files op de E313 op dat traject zijn gedaald *O* want de meeste mensen nemen die bus.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
1 ding snap ik dan weer helemaal niet he. Voor de mensen die in het westen wonen, moet er de HELFT van het totale budget besteed worden. Waarom hebben de mensen elders in het land, geen recht op een fasoenlijke, betrouwbaren en goed functionerend naar behoefte werkende OV? Ik snap niet dat er anno 2012 hier geen geen-ambtelijk-apparaat is dat hier goed keuring over verleend.
Laten we een aantal normale mensen uit verschillende niveaus der mensen als soort van danktank mee laten denken met dit soort projecten. Wat is jullie mening hierbij?
Laten we een aantal normale mensen uit verschillende niveaus der mensen als soort van danktank mee laten denken met dit soort projecten. Wat is jullie mening hierbij?
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Omdat ongeveer de helft van Nederland ook in het westen woont...
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Mag ik er op wijzen dat niet alleen het inwoneraantal in het westen groter is, maar dat er relatief veel meer van het openbaar vervoer gebruik gemaakt wordt in de Randstad. Om een indicatie te geven: op het platteland worden 90% van de verplaatsingen met de auto afgelegd, terwijl op de relatie Den Haag-Rotterdam het OV maar liefst 60% marktaandeel heeft. Een investering op deze relatie in het openbaar vervoer is dus veel zinvoller. Snelwegen kun je beter in Friesland aanleggen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
En dan worden ze nog amper gebruikt hoor.
Maar ik snap het punt wel, het OV in de provincie is toch wat uitgekleed en de meeste investeringen komen toch weer in de grote steden terecht. De aanleg van een regiotram in Groningen laat ook zien dat het anders kan.
En eerlijk gezegd vind ik dit hele project met snelwegbussen ook redelijk onzinnig, twee van de drie lijnen bestaan al en de derde lijn had vast wel bestaan als er vraag naar was geweest.
Maar ik snap het punt wel, het OV in de provincie is toch wat uitgekleed en de meeste investeringen komen toch weer in de grote steden terecht. De aanleg van een regiotram in Groningen laat ook zien dat het anders kan.
En eerlijk gezegd vind ik dit hele project met snelwegbussen ook redelijk onzinnig, twee van de drie lijnen bestaan al en de derde lijn had vast wel bestaan als er vraag naar was geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Die derde lijn (Almere-Utrecht) heeft voor 2004 twee jaar bestaan en reed een handjevol ritten per dag. Er waren niet compleet onaardige reizigersaantallen. Er is toen een beleidsmatige keus gemaakt om die lijn te schrappen ten gunste van meer ritten Almere-Amsterdam. Sindsdien is de A27 veranderd in een notoire filelocatie en zijn de kansen van zo'n verbinding dus verbeterd, daarnaast heeft de bus een voordeel omdat die bus naar de oostkant van Utrecht sneller is dan een combinatie van de s4900 en lijn 10 in Utrecht.
De tussentijdse proef (Lijn 700) die er is geweest is natuurlijk een drama, je moest daarvoor met de auto weg van huis (niemand kan dat ding thuis gebruiken), vervolgens moet je die op een verlaten parkeerterrein achterlaten (is hij nog héél als ik terugkom?), en daarna moest je ook nog in het bezit zijn van een speciaal vervoersbewijs. Dat hoeft bij de nieuwe proef allemaal niet. We gaan het zien.
De tussentijdse proef (Lijn 700) die er is geweest is natuurlijk een drama, je moest daarvoor met de auto weg van huis (niemand kan dat ding thuis gebruiken), vervolgens moet je die op een verlaten parkeerterrein achterlaten (is hij nog héél als ik terugkom?), en daarna moest je ook nog in het bezit zijn van een speciaal vervoersbewijs. Dat hoeft bij de nieuwe proef allemaal niet. We gaan het zien.
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Even helemaal of topic. Was een rechtstreekse bus Eindhoven CS Arnhem CS over de A50 niet zinvol geweest in de proef?
De reiziger in Eindhoven moet nu via Den Bosch reizen om in Arnhem te komen terwijl de A50 een weg is die zonder veel omwegen naar Arnhem gaat.
De reiziger in Eindhoven moet nu via Den Bosch reizen om in Arnhem te komen terwijl de A50 een weg is die zonder veel omwegen naar Arnhem gaat.
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Het probleem is dat er 64 kilometer over de snelweg (Renkum - Eindhoven) gereden zal moeten worden en dat je dan nog niet de reistijd binnen Eindhoven en Arnhem hebt meegerekend. Dan moet je toch behoorlijk snel rijden om onder de 1:20 van de trein uit te komen. Bedenk ook dat de s3600 over een tijdje versneld zal gaan worden. Ik ben niet zo goed op de hoogte van de hoeveelheid werkgelegenheid en het aantal inwoners langs de randen van Eindhoven en Arnhem maar als dat niet erg grote getalen zijn dan weet ik niet of het aantrekkelijk is.
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Tikkeltje kansloze missie om een bus in te leggen van Eindhoven naar Arnhem. Iets zegt me dat er tussen deze twee specifieke steden geen sterke vervoersrelatie bestaat. Gezien de omweg via Ht en het aantal stops doet de trein het helemaal niet zo slecht
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
1.Weetniet. En ikdenk Cnx zelf ook nog amper- kijken ze of ergens nog wat overgeschoten bussen staan, of misschien wil ARRIVA nu wel wat kwijt aan dumpprijsje.Milco1995 schreef:Het zal ongetwijfeld een 3xx-nummer worden...
Met wat voor materieel gaan ze eigenlijk rijden? R-NET?
2.R-net is juist een kwaliteitsmerk voor lijnen die 7 dagen/week en smorgens vroeg tot savonds laat rijden.
Het zullen ook wel geen scholierenlijnen in de 600 reeks met ouwe aftrappers zijn, dus wie weet- een nieuwe 10000? serie?
Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen
Helaas is R-NET al gedegradeerd door een lege huls door er ook spitslijnen en lijnen die op sommige tijden een frequentie van 1x per uur hebben in te plaatsen. Alle eigenschappen waar R-NET om bekend moest worden zoals hoogwaardige, betrouwbare en frequente verbindingen lijken maar deels uit te komen en daarmee is het niet meer dan een roodgekleurde bus geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 72 gasten