GVB zwakste openbaar vervoerder

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: GVB zwakste openbaar vervoerder

Bericht door Chauf21 »

Duidelijk :)
Ik dacht dat die boten van Waterbus als zelfstandig bedrijf waren, maar dat is dus ook Connexxion :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GVB zwakste openbaar vervoerder

Bericht door Vinny »

oe bedoel je dat? Dat de veren gratis zijn om mensen te stimuleren de fiets te nemen en zo de IJtunnel te ontlasten?
Ik denk niet dat dit klopt, want bij mijn weten zijn de veren gratis geworden toen de IJtunnel werd geopend (1968)
Nee, de IJtunnel is verboden voor fietsers, en omdat automobilisten geen tol hoefden te betalen zijn daarom de fietsponten gratis geworden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GVB zwakste openbaar vervoerder

Bericht door Wubbo »

Novio scoort als beste OV-bedrijf (dus gemiddeld over alle concessies waarin een bedrijf actief is). Opvallend is verder de hoge score van Stadsvervoer Nederland (7,12). Slechtste scoort het GVB, een-na-laatste is Syntus met een 6,83.

Best scorende concessie is die van de Wadden. Opvallend is dat de verdere top 10 uitsluitend gevuld wordt door Connexxion. Alleen bus Zuid-Oost Drenthe (7e plaats, 7,5 als cijfer) wordt gedeeld door Connexxion en Arriva.
Slechts scoort Syntus met de trein Arnhem - Winterswijk (6,2), op de voet gevolgd door Connexxion met de Valleilijn (6,3).

Als ik zin heb zal ik het lijstje uit OV-Magazine eens overtypen.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GVB zwakste openbaar vervoerder

Bericht door tsov »

Vinny schreef:Nee, de IJtunnel is verboden voor fietsers, en omdat automobilisten geen tol hoefden te betalen zijn daarom de fietsponten gratis geworden.
Dat bedoel ik, de veren kostten voor de bouw van de tunnel volgens mij ook geld voor fietsers. Als dat zou zijn behouden en de tunnel tolvrij, dan zou het goedkoper zijn geworden om met de auto te gaan dan te gaan fietsen en dat was zelfs in de jaren '60 al een gekke gedachte :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GVB zwakste openbaar vervoerder

Bericht door Vinny »

Nou het argument was dat de kosten van de exploitatie van de veerdiensten bij gratis aanbod niet zouden opwegen tegen de kosten van een fietspad in de IJtunnel. Kortom een keiharde kosten-batenanalyse dus en nix geen 'aardig doen voor de fietsers' dus...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten