wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Busfan »

of in 2015? en mocht het eerder zijn al in 2013 hoop ik dat connexxion het gvb overneemt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Suus »

De planning van de lokale overheden gaan uit van 2015, de minister houdt vast aan 2013. Het gaat nogal hard tegen hard, maar dat 2013 erg lastig wordt is ondertussen al vrij duidelijk, aangezien nog niet het benodigde papierwerk gereed is en wil je in 2013 kunnen rijden dan had je dat ondertussen toch wel af moeten hebben.

Waarom hoop je dat Connexxion het GVB overneemt? Is dat een persoonlijke wens of heb je daar nog een specifieke reden voor?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Alargule »

waarom
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Busfan »

Bee schreef:De planning van de lokale overheden gaan uit van 2015, de minister houdt vast aan 2013. Het gaat nogal hard tegen hard, maar dat 2013 erg lastig wordt is ondertussen al vrij duidelijk, aangezien nog niet het benodigde papierwerk gereed is en wil je in 2013 kunnen rijden dan had je dat ondertussen toch wel af moeten hebben.

Waarom hoop je dat Connexxion het GVB overneemt? Is dat een persoonlijke wens of heb je daar nog een specifieke reden voor?
De reden waarom ik hoop dat connexxion de nieuwe vervoerder in amsterdam wordt omdat die busbedrijf betere bussen heeft..je reist comfortabeler en fijner in een cxx bus.

de nieuwe gvb citea's zijn niet echt fijne bussen zelfde rijcomfort als de jonckheeren
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Jef400 »

De zetels van EBS zijn ook niet verkeerd hoor. Zeker van die Bizzliners niet
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door hauptbahnhof »

Is het niet zo dat de eventuele nieuwe vervoerder het met het materieel wat er is moet doen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Is het niet zo dat de eventuele nieuwe vervoerder het met het materieel wat er is moet doen?
Klopt, het materieel zal overgaan naar een nieuwe vervoerder, wie dat dan ook mag zijn. Zowel het GVB als Connexxion geef ik op dit moment niet zo'n hoge kans trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Busfan »

Bee schreef:
hauptbahnhof schreef:Is het niet zo dat de eventuele nieuwe vervoerder het met het materieel wat er is moet doen?
Klopt, het materieel zal overgaan naar een nieuwe vervoerder, wie dat dan ook mag zijn. Zowel het GVB als Connexxion geef ik op dit moment niet zo'n hoge kans trouwens.
trouwens, maakt ebs geen kans om ook het vervoer in amsterdam, diemen te mogen verzorgen of valt die busbedrijf buiten die concessie aangezien die het vervoer al in amsterdam noord rijdt?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Jef400 »

Wat ik uit de speculatie's bij de chauffeurs op stalling Purmerend opmerk is dat EBS een grote kanshebber zou zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door hauptbahnhof »

Dat zijn speculaties die je maar met een korreltje zout moet nemen. Want waarom EBS wel en QBuzz bijv niet.... :roll:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Jef400 »

hauptbahnhof schreef:Dat zijn speculaties die je maar met een korreltje zout moet nemen. Want waarom EBS wel en QBuzz bijv niet.... :roll:
Omdat EBS toch wat meer voet aan de grond wil zetten en er Israelische miljarden achter zitten. Ofwel de staat aldaar
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Suus »

De grote stad is voor elke partij erg aantrekkelijk: Veel subsidie, veel vervoer, nu nog relatief onrendabele bedrijven. Die zien daar wel brood in hoor. En elke vervoerder heeft dan het liefst alvast een been in de grote stad want dan zijn ze alvast bekend bij een deel van het publiek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Vinny »

Ik geloof niet dat dit een reeël bod kan worden. EBS heeft toch nauwelijks ervaring met tramvervoer?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Suus »

Sowieso zal de vervoerder ervaring moeten hebben met spoorvervoer, de metro is ook een onderdeel van de concessie. Israel is een erg zwak spoorland, dat kunnen we wel stellen. De papieren voor Connexxion, Arriva of Keolis zijn op dat punt veel beter.

EBS kwam echt als een duveltje uit een doosje tevoorschijn in Waterland en het was al helemaal verbazingwekkend dat het bedrijf nog won ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door BR628 »

Niet teveel waarde hechten aan de pubertjes/busfreaks op dit forum. Gros van hun heeft werkelijk geen idee wat er bij een aanbesteding komt kijken.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Jef400 »

We gaan het allemaal zien de komende jaren. Mij maakt het persoonlijk niet uit welk kleurtje de metro heeft die mij van de isolatorweg naar de Vlugtlaan brengt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door hauptbahnhof »

Dat stuk is te lopen... Dan begrijp ik ook wel dat de kleur niet uitmaakt... Als ie niet rijdt gebruik je de benenwagen :wink:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Jef400 »

Het enige probleem dan is dat ik wel van mijn pauze wil genieten op de Eliasstraat. Vindt het al erg genoeg dat het per sé in die enige 30 minuten rust moet
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door TLP »

Busfan schreef:trouwens, maakt ebs geen kans om ook het vervoer in amsterdam, diemen te mogen verzorgen of valt die busbedrijf buiten die concessie aangezien die het vervoer al in amsterdam noord rijdt?
CXX rijdt toch ook al vanuit Haarlem, Amstelveen en Hoofddorp naar A'dam Centraal? Ik snap je probleem dus even niet.
Bee schreef:Sowieso zal de vervoerder ervaring moeten hebben met spoorvervoer, de metro is ook een onderdeel van de concessie. Israel is een erg zwak spoorland, dat kunnen we wel stellen. De papieren voor Connexxion, Arriva of Keolis zijn op dat punt veel beter.
Vervang Connexxion door Veolia en ik ben het helemaal met je eens. (wat CXX aan ervaring heeft is gewoon prut)
hauptbahnhof schreef:
JeffreyMeijer schreef:We gaan het allemaal zien de komende jaren. Mij maakt het persoonlijk niet uit welk kleurtje de metro heeft die mij van de isolatorweg naar de Vlugtlaan brengt.
Dat stuk is te lopen... Dan begrijp ik ook wel dat de kleur niet uitmaakt... Als ie niet rijdt gebruik je de benenwagen
Vind jij 31 minuten lopen te doen in een scholierenpauze? Bovendien komt daar nog eens 12 minuten extra bij, dan zit je dus al op 43 minuten en komen we dus radicaal te laat.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Michael »

TLP schreef: Vervang Connexxion door Veolia en ik ben het helemaal met je eens. (wat CXX aan ervaring heeft is gewoon prut)
Ik denk niet dat Veolia zich nog ergens inschrijft aangezien Veolia heel de transportsector kwijt wilt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Suus »

Dat maakt niet uit. Veolia wil er van af maar een ander koopt het dan weer op en ondertussen moet de boel gewoon blijven draaien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door willy84 »

Bee schreef:De grote stad is voor elke partij erg aantrekkelijk: Veel subsidie, veel vervoer, nu nog relatief onrendabele bedrijven. Die zien daar wel brood in hoor. En elke vervoerder heeft dan het liefst alvast een been in de grote stad want dan zijn ze alvast bekend bij een deel van het publiek.
Dat bleek wel in Utrecht, NOT.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door Suus »

Er is in Utrecht wel meer fout gegaan zoals je weet, onder andere door loodzware eisen. Maar de grote steden zijn gezien het gezeur van de streekvervoerders toen men van plan was het stadsvervoer gesloten te houden echt wel een doel voor die bedrijven.

Voor Den Haag weten we dat Qbuzz (samen met de HTM) en Veolia iig al interesse hebben getoond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: wordt het ov in regio amsterdam in 2013 aanbesteed

Bericht door R-Flow »

Busfan schreef:De reden waarom ik hoop dat connexxion de nieuwe vervoerder in amsterdam wordt omdat die busbedrijf betere bussen heeft..je reist comfortabeler en fijner in een cxx bus.

de nieuwe gvb citea's zijn niet echt fijne bussen zelfde rijcomfort als de jonckheeren
Je weet dat óók Connexxion Citea's en Citaro's in dienst heeft?
JeffreyMeijer schreef:We gaan het allemaal zien de komende jaren. Mij maakt het persoonlijk niet uit welk kleurtje de metro heeft die mij van de isolatorweg naar de Vlugtlaan brengt.
Het kleurtje veranderd toch niet per vervoerder (zie Utrecht bijv.). Ja misschien naar R-net de komende jaren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten